«Οι γάμοι της Τήλου» τώρα και στη μεγάλη οθόνη

«Οι γάμοι της Τήλου» τώρα και στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Οι γάμοι της Τήλου έχουν σίγουρα περάσει στην ιστορία των διεκδικήσεων των ΛΟΑΤΚΙ+ και ευρύτερα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα.
0



ΤΗΛΟΣ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2008.
Ο πρωτοπόρος δήμαρχος Τάσος Αλιφέρης παντρεύει με κάθε επισημότητα δύο ομόφυλα ζευγάρια που κατέφθασαν επί τούτου στο νησί. Τον Δημήτρη Τσαμπρούνη, τον Θέμη Κατσαγιάννη, την Ευαγγελία Βλάμη και την Όλγα-Μαρία Καποδίνη που υποδύονται τους μελλόνυμφους συνοδεύει ένα ακτιβιστικό «κομάντο» και δημοσιογράφοι σε μια σχεδόν συνωμοτική επιχείρηση, η οποία αποσκοπούσε να θέσει δυναμικά στη δημόσια ατζέντα όχι απλώς το σύμφωνο αλλά τον γάμο για όλους – ήταν η χρονιά που η ελληνική πολιτεία πρωτοτυπούσε σχεδόν παγκοσμίως, θεσμοθετώντας σύμφωνο συμβίωσης αποκλειστικά για ετεροφυλόφιλους. 

Οι «γάμοι της Τήλου» γίνονται πρώτη είδηση, στα δελτία και τα τηλεπαράθυρα χαμός. Δημιουργείται πολιτικό θέμα, ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης Σωτήρης Χατζηγάκης κηρύσσει τους γάμους παράνομους και ανυπόστατους, ο Εισαγγελέας Αρείου Πάγου Γεώργιος Σανιδάς παραγγέλνει ποινικές διώξεις, ο εισαγγελέας Ρόδου εγκαλεί τον Τάσο Αλιφέρη για παράβαση καθήκοντος. Οι γάμοι εντέλει ακυρώνονται, όμως τα ζευγάρια θα προσφύγουν το 2018 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η απόφαση του οποίου ακόμη εκκρεμεί. Τον Δεκέμβριο του ’15 η Βουλή ψήφισε την επέκταση του συμφώνου στα ομόφυλα ζευγάρια, ο γάμος όμως παραμένει ζητούμενο, όπως και η τεκνοθεσία.  

Η συντριπτική πλειοψηφία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα δεν βγαίνει ποτέ να διεκδικήσει κανένα της δικαίωμα. Ο Αλιφέρης είχε κάνει τότε κάλεσμα, λέγοντας ότι θα πάντρευε κι άλλα ζευγάρια. Ουδείς προσήλθε. Μιλάμε για αυτό που ονομάζεται ομοφοβία και το οποίο ισχύει και από τις δύο μεριές του φάσματος.

Ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και μεταφραστής Παναγιώτης Ευαγγελίδης βρέθηκε στην Τήλο και κατέγραψε με την κάμερά του τα τεκταινόμενα εν είδει αρχειακού υλικού, το οποίο σκέφτηκε να κάνει ταινία «ανακαλύπτοντάς το ξανά» στη διάρκεια της καραντίνας. Κάπως έτσι προέκυψε ένα δυνατό ντοκιμαντέρ-ντοκουμέντο που παρακολουθεί την πρωτοβουλία εκείνη από τη σύλληψη μέχρι την υλοποίησή της, καταγράφοντας διαβουλεύσεις, συναισθήματα, αντιπαραθέσεις, αντιδράσεις και το όλο κλίμα των ημερών και το οποίο προβάλλεται στο φετινό 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Συμπεριλαμβάνονται στιγμιότυπα από τη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε στην Αθήνα, τη συγκέντρωση υπέρ της νομιμότητας των εν λόγω γάμων που πραγματοποιήθηκε στο Σύνταγμα τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς καθώς κι από το Athens Pride του 2008. 

Μιλήσαμε γι’ αυτό το εγχείρημα, για το πώς το είδε τότε και πώς το αξιολογεί σήμερα ο ίδιος, για τους πρωταγωνιστές και τον αντίκτυπό του, βεβαίως και για την υπόθεση του ομόφυλου γάμου και των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων γενικότερα. Στα «συν» μιας ταινίας που συγκινεί και προβληματίζει δίχως να χάνει το χιούμορ της οι αναφορές στην ομοφοβική δολοφονία του γνωστού ηθοποιού Νίκου Σεργιανόπουλου, που συνέβη ακριβώς εκείνες τις μέρες (4/6), και οι πανκ νότες των Deus X Machina στο ξεκίνημα και το κλείσιμο.

«Οι γάμοι της Τήλου» τώρα και στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Παναγιώτης Ευαγγελίδης.

— Μου έλεγες ότι τα γυρίσματα για τους γάμους της Τήλου προορίζονταν για τα αρχεία της κοινότητας. Πότε και πώς αποφάσισες να δώσεις στο υλικό αυτό τη μορφή ενός ντοκιμαντέρ;
Ήμουν μέλος της ΟΛΚΕ τότε, η οποία και έτρεχε το θέμα των ομόφυλων γάμων και καθώς όλα έγιναν τελευταία στιγμή δεν σκέφτηκα ότι αυτό θα μπορούσε μελλοντικά να γίνει ταινία, απλά πήρα την κάμερά μου, χωρίς καν το τρίποδο, με την ιδέα να αποτυπώσω ένα αρχειακό υλικό που θα είναι κτήμα της κοινότητάς μας. Μέσα στο πρώτο λοκντάουν αποφάσισα να βάλω τάξη σε παλιά υλικά και σκληρούς δίσκους και έπεσα πάνω στους γάμους της Τήλου. Κάθισα και είδα λίγο, μετά το είπα σε φίλους, κάποια μου είπαν, α, εσύ ήσουν αυτός που είχε τραβήξει τότε, πράγμα που με έκανε να σκεφτώ στην πολύ κοντή ιστορική μνήμη. Το ένα έφερε το άλλο και έτσι η ιδέα τού να γίνει μια ταινία άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά στο μυαλό μου. Υπήρχαν πολλά κενά πληροφοριών στο υλικό, αλλά το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς συνάντησα τον έναν εκ των γαμπρών, τον Δημήτρη Τσαμπρούνη, και του πήρα μια μεγάλη συνέντευξη, κάνοντάς τον μ' αυτόν τον τρόπο τον αφηγητή της ιστορίας. Κι έτσι φτάσαμε μέχρι εδώ.

— Συμμετείχες στο «κομάντο» που πήγε στο νησί τον Ιούλιο του ’08 για να δημιουργήσει ένα τετελεσμένο, το οποίο θα άνοιγε τον δρόμο για την καθιέρωση του γάμου για όλους και στην Ελλάδα. Τι θα κρατούσες περισσότερο από εκείνο το ταξίδι;
Πάνω-κάτω τα πάντα, γιατί το κάθε τι με τον δικό του τρόπο ήταν αυτό που θα ονομάζαμε –κάνοντας και λίγο χιούμορ– «μεγάλες στιγμές». Υπήρχε ομαδικό πνεύμα, κοινή επιδίωξη, το χιούμορ έρρεε άφθονο και όλα μαζί ήταν σαν όνειρο γιατί δεν σταματούσαμε καθόλου, συνέχεια συνέβαιναν πράγματα και ήμασταν τόσο παρόντες που δεν υπήρχε απόσταση από τα τεκταινόμενα. Θυμάμαι ότι το βράδυ της επιστροφής στην Αθήνα και όταν πια πήγα σπίτι μου, όλα όσα είχαν συμβεί βρήκαν χώρο μέσα μου και έσκασαν στο μυαλό μου σαν ηφαίστειο. Εκεί άρχισα να τα σκέφτομαι για πρώτη φορά.

— Από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν τότε ποια σου εντυπώθηκε πιο πολύ;
Το να είσαι γκέι και ακτιβιστής για χρόνια σημαίνει ότι ήδη έχεις εκτεθεί πολλές φορές σε ΜΜΕ, δημοσιογράφους, πολιτικούς, ιερωμένους κ.λπ., οπότε έχεις ήδη συνηθίσει τον τοξικό, φερεφωνικό και κηρυγματικό λόγο τους. Στην Τήλο τότε απλά σταχυολογούσαμε γελώντας αυτά που θεωρούσαμε τις μεγαλύτερες κοτσάνες και μπουρδολογίες, κάποιες απ’ τις οποίες συμπεριέλαβα στην ταινία. Κινούμασταν σε πολύ υψηλές συχνότητες για να μας επηρεάσει αρνητικά το οτιδήποτε.

— Επτά χρόνια μετά τους «γάμους της Τήλου» ψηφίστηκε στη Βουλή ένα διευρυμένο σύμφωνο συμβίωσης που περιλαμβάνει και ομόφυλα ζευγάρια. Δεν θεσμοθετήθηκε όμως ο γάμος καθαυτός, παρότι ήταν στις προεκλογικές εξαγγελίες της τότε κυβέρνησης, δικαιωματικοί ακτιβιστές της οποίας είχαν κιόλας συμβάλει στην πραγματοποίηση εκείνων των γάμων. Γιατί πιστεύεις ότι δεν προχώρησε τότε αυτό και πόσο πιθανό βρίσκεις να το δρομολογήσει η σημερινή ή κάποια επόμενη κυβέρνηση; 
Η τότε κυβέρνηση έπρεπε να συμβιβάσει λίγο τα ασυμβίβαστα λόγω της κυβερνητικής συμμαχίας της με ένα ακροδεξιό κόμμα, οπότε θεωρώ ότι έκανε μεν ένα πρώτο βήμα αλλά δεν μπόρεσε να προχωρήσει περισσότερο. Ο βασικός λόγος όμως είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα δεν βγαίνει ποτέ να διεκδικήσει κανένα της δικαίωμα. Ο Αλιφέρης είχε κάνει τότε κάλεσμα, λέγοντας ότι θα πάντρευε κι άλλα ζευγάρια. Ουδείς προσήλθε. Μιλάμε για αυτό που ονομάζεται ομοφοβία και το οποίο ισχύει και από τις δύο μεριές του φάσματος. Η Εκκλησία είναι επίσης τεράστιος ανασταλτικός παράγοντας σε μια χώρα που ακόμα δεν έχει κάνει διαχωρισμό κράτους και Εκκλησίας. Η τωρινή κυβέρνηση συμπλέει κι αυτή με την ακροδεξιά, αλλά πιστεύω ότι για να ξεπλύνει άλλους ένοχους τομείς της μπορεί και να προχωρήσει σε κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Κάτι πρέπει να θυσιάσει κι αυτή. Άλλωστε ένα «pink washing» γίνεται ήδη με το να αγκαλιάζει με πολύ ανεκτικό και «ανοιχτόμυαλο» τρόπο κάποια ανοιχτά γκέι στελέχη της.

Τα καλά νέα είναι ότι χάρη στην ταινία ήρθα σε επαφή με ΛΟΑΤΚΙ+ ομάδες και οργανώσεις που έχουν κύρια διεκδίκησή τους τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών, ένα ολόκληρο δίκτυο που εξαπλώνεται σε πολλές πόλεις. Ξέρω αρκετό κόσμο που έχει κάνει σύμφωνο συμβίωσης και πολλούς ακόμα που έχουν στο μυαλό τους να το πράξουν καθώς περνάνε τα χρόνια και σκέφτονται τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των συντρόφων τους.

ΑΛΙΦΕΡΗΣ
Τάσος Αλιφέρης

— Τι εντύπωση σου έκανε ο Τάσος Αλιφέρης ως πολιτικός και ως άνθρωπος; Ισχύει ότι και οι κάτοικοι του νησιού γενικότερα σας καλοδέχτηκαν;
Οι άνθρωποι του νησιού στην πλειοψηφία τους πίνανε νερό στο όνομά του δημάρχου τους, είχαν μια σχέση μαζί του τέτοιας αγάπης και θαυμασμού που, όπως θα δείτε και στην ταινία, θα υποστήριζαν οποιαδήποτε απόφαση και επιλογή του. Όχι πως δεν υπήρχαν πολέμιοί του, ήταν όμως αφανείς, εκτός εξαιρέσεων, όπως επίσης θα δείτε. Στον Τάσο Αλιφέρη μου άρεσε η ηρεμία του, η έλλειψη οποιουδήποτε πολιτικάντικου πνεύματος, η σκέψη του που δεν κατευθυνόταν από μια προειλημμένη πολιτική και ιδεολογική τοποθέτηση, το ότι άκουγε προσεκτικά, εξέταζε αναλυτικά τα δεδομένα και προχωρούσε με τετράγωνη λογική και ανοιχτό μυαλό, πράγμα σπανιότατο στον χώρο της πολιτικής και της δημόσιας ζωής.

ΓΑΜΟΙ ΤΗΛΟΥ— Από τους πρωταγωνιστές των «γάμων της Τήλου», τόσο ο δήμαρχος όσο και οι δύο νύφες, η Ευαγγελία και η Όλγα-Μαρία, δεν είναι δυστυχώς πια μαζί μας. Οι δε δύο γαμπροί, ο Δημήτρης και ο Θέμης, ξενιτεύτηκαν στο μεταξύ εξαιτίας της κρίσης. Δεκαπέντε χρόνια μετά, δικαιώθηκε πιστεύεις έστω εν μέρει η πρωτοβουλία εκείνη, «γράφτηκε ιστορία» τρόπον τινά;
Η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο ποιος ξέρει πώς θα αποφανθεί. Οι γάμοι της Τήλου έχουν σίγουρα περάσει στην ιστορία των διεκδικήσεων των ΛΟΑΤΚΙ+ και ευρύτερα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα. Αυτό από μόνο του ναι, και έγραψε ιστορία και είναι νίκη.

— Πέρα από τη θέσπιση του γάμου, τι άλλο θα έβαζες σε πρώτη προτεραιότητα αναφορικά με τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα; 
Για μια χώρα σαν την Ελλάδα, που μαστίζεται από την κυριαρχία της Εκκλησίας στη δημόσια σφαίρα, είναι βασικό η ίδια η Εκκλησία και από μέσα και από τη μεριά των πιστών να αρχίσει να εκσυγχρονίζεται, χαμηλώνοντας τους τόνους και τερματίζοντας τη ρητορική μίσους με την οποία αντιμετωπίζει πολλά θέματα, ανάμεσα σ’ αυτά οι σεξουαλικές προτιμήσεις και η επιλογή του κοινωνικού φύλου. Παράλληλα, η πολιτεία θα πρέπει να πει επιτέλους το «ναι» στον πολιτικό γάμο και στην τεκνοθεσία για τα ομόφυλα ζευγάρια, να τερματίσει κάθε εργασιακή διάκριση και να συμβάλει στην ορατότητα όλων των κοινωνικών ομάδων και στην ισονομία. Είμαστε, βλέπεις, εξαιρετικά πίσω σε όλους αυτούς τους τομείς συγκριτικά ακόμα και με χώρες του λεγόμενου Τρίτου Κόσμου.

Η ταινία θα προβληθεί στο Ολύμπιον στις 17/3 και διαδικτυακά 18-20/3. Για εισιτήρια δείτε εδώ

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ