O Γιώργος Καρανικόλας επιλέγει τις δέκα αγαπημένες του ταινίες

O Γιώργος Καρανικόλας επιλέγει τις δέκα αγαπημένες του ταινίες Facebook Twitter
Το River's Edge (1986) είναι μία από τις αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Καρανικόλα.
1

Με αφορμή το μεγάλο live των Last Drive, που εμφανίζονται στο Gagarin205 το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου για να παίξουν μεταξύ άλλων τον πολύ επιτυχημένο τους πρόσφατο δίσκο με τίτλο το όνομά τους (έβδομο στον αριθμό), ζητήσαμε από τον Γιώργο Καρανικόλα να μας μιλήσει για τις αγαπημένες του ταινίες. Μαζί με τους Last Drive εμφανιστούν οι Jack Heart & The Love Ghosts.

«Οι επιλογές μου δεν σχετίζονται αποκλειστικά με τις ταινίες και πόσο τις γουστάρω (αυτό είναι δεδομένο), ούτε εστιάζουν αποκλειστικά στα soundtracks, αλλά με το πώς ολοκληρώνει το ένα το άλλο», αναφέρει.


Paprika (2006)

Το Paprika είναι ένα sci-fi psych thriller anime φιλμ που κυκλοφόρησε το 2006 και βασίστηκε στην ομώνυμη νουβέλα του Yasutaka Tsutsui. Το story line αφορά έναν ερευνητή - ψυχολόγο ο οποίος χρησιμοποιεί μια συσκευή που επιτρέπει στους θεραπευτές να μπαίνουν στα όνειρα των ασθενών τους για να τους βοηθήσουν.

Ναι, ο Nolan έκλεψε την ιδέα για το Inception. Τη μουσική έκανε ο Susumu Hirasawa σε ένα κομπιούτερ Amiga 4000 και είναι ένα από τα πρώτα soundtracks που χρησιμοποιήθηκε το vocaloid για τις φωνές. Όταν την είδα πρώτη φορά κατάλαβα ότι θα την ξαναέβλεπα άπειρες φορές. Απλά τρομερό!

 

Ghost Dog (1999)

Ένα υπέροχο soundtrack που έχει επιμεληθεί ο RZA (Wu-Tang Clan) με έναν από τους πιο αγαπημένους μου ηθοποιούς, τον Forest Whitaker. Μυστήριο, ομορφιά, ευχαρίστηση. Γραμμένο και σκηνοθετημένο από τον Jim Jarmusch με πολλές αναφορές στο "Branded to kill" του Suzuki.

 

Dogville (2003)

Μια παραβολή στην ανθρώπινη φύση και στην εξέλιξη του «πολιτισμού». Είναι η πρώτη ταινία από την τριλογία του Τριερ, "USA - Land of opportunities" και στην Αμερική αντιμετωπίστηκε σαν αντι-αμερικανική κυρίως γιατί στο τέλος πέφτουν εικόνες από το βιβλίο "American pictures" (εικόνες εξαθλιωμένων Αμερικάνων) με χαλί το τραγούδι του Bowie "Young Americans". Χέντελ, Βιβάλντι, Αλμπινιόνι με τα arrangements του Joachim Holbek. Πραγματικά κλονίστηκα όταν την είδα και τη θεωρώ μια από τις πιο σπουδαίες ταινίες όλων των εποχών.

 

Oldboy (2003)

Να μια ταινία που ξεπερνάει το manga στο οποίο βασιστήκε (από τις λίγες εξαιρέσεις). Μια ιστορία εκδίκησης που η ιδέα της βασίστηκε στον Οιδίποδα, εξάλλου οι παραπομπές στην αρχαία τραγωδία είναι πολλές σε όλη την τριλογία του Park. Η ταινία σκάει σα φωτοβολίδα.

Αντίθετα το soundtrack μπορείς να το ακούσεις ήρεμα αράζοντας με ένα ποτήρι κρασί. Αυτό το αντιφατικό concept δίνει την τρίτη αίσθηση. Στα σημεία που η υπερ-βία καταλαμβάνει τον χώρο, από πίσω παίζουν ρομαντικά βαλς ή low-beat ψυχεδελική electronica. Καυτό, ρουκέτα αδρεναλίνης.

Hairspray (2007)

Let's make America great again! Ο υπέροχος John Waters γυρίζει ένα musical - kind φιλμ, κάνοντας μεγάλη στροφή, στο οποίο επιμελείται το soundtrack. Ένα αντιρατσιστικό fun όργιο με ένα design χαρακτήρων άπαιχτο.

 

2001: A Space Odyssey (1968)

Μια οπτικοακουστική εμπειρία που χτυπάει κατευθείαν στο υποσυνείδητο. Ποτέ ο λόγος δεν πέφτει πάνω στη μουσική και το αντίθετο. Τις πρώτες μέρες που προβαλλόταν, οι αίθουσες μισοάδειαζαν από το μέσο της ταινίας. Μετά από καιρό έπαψε να θεωρείται ταινία αλλά ναρκωτικό. Από το «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» ως τα "Atmospheres" του Ligetti όλα δουλεύουν γι' αυτό το mega trip.

 

 


Blue Velvet (1986)

Αφού το σενάριο απορρίφθηκε από πολλά studios λόγω έντονα σεξουαλικού και βίαιου περιεχομένου, ο Ιταλός παραγωγός Dino De Laurentis συμφώνησε να το προχωρήσει χωρίς περικοπές. Ο τίτλος είναι από το ομώνυμο τραγούδι του Bobby Vinton.

Στη διάρκεια των γυρισμάτων ο Lynch είχε τοποθετήσει ηχεία παντού στο πλατό και στους δρόμους παίζοντας τέρμα Shostakovich για να πετύχει την ατμόσφαιρα που ήθελε. Και βέβαια "In dreams" με τον μεγάλο Roy.

 


Rock 'n' Roll High School (1979)

It's only rock 'n' roll!

 

River's Edge (1986)

Για κάποιο λόγο μου φέρνει στο μυαλό το comic του Charles Burns "Black hole". Όμως η δραματική προσέγγιση της μετεφηβίας σε ένα περιβάλλον επαρχίας σε γραπώνει λεπτό προς λεπτό. Με τον Reeves και τον Denis Hopper και Agent Orange και Slayer με το "Die by the sword", σε κυκλώνει από παντού.

 

Apocalypse Now (1979)

Κλειδώνει σαν πένσα στην extended λήψη του βομβαρδισμού ενώ «σημαίνει» ο «Χορός των Βαλκυριών» του Βάγκνερ.

 

Info

Οι Last Drive θα εμφανιστούν στο Gagarin205 (Λιοσίων205) στις 8 Δεκεμβρίου με είσοδο 10-12 ευρώ. 

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια