«Το νησί των ψεμάτων»: Ένα αργόσυρτο ισπανικό crime εποχής

«Το νησί των ψεμάτων»: Ένα αργόσυρτο ισπανικό crime εποχής Facebook Twitter
Ένα αργόσυρτο crime εποχής παραχωρεί τη θέση του στη διφορούμενη αρχική υπόσχεση, με υπόνοιες που επαναλαμβάνονται και κεντράρουν σε ερμηνείες που ταιριάζουν καλύτερα σε καθημερινό σίριαλ.
0



ΤΟ «ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΨΕΜΑΤΩΝ»
ξεκινά δυνατά. Νυχτερινό σκηνικό, αγριεμένη θάλασσα, ανήσυχες γυναικείες φιγούρες σε έναν τόπο όπου οι άνδρες απουσιάζουν κι ο φαροφύλακας ακούει ανθρώπινες φωνές απελπισίας στο ανοιχτό πέλαγος, καταμεσής μιας έντονης καταιγίδας.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες, 3 μαυροφορεμένες ντόπιες κατορθώνουν να σώσουν 50 επιβάτες, αλλά το ξημέρωμα αποκαλύπτει την ανείπωτη φρίκη 200 νεκρών, πνιγμένων στα κύματα, καθώς το ναυάγιο ενός πλοίου με κατεύθυνση στο Μπουένος Άιρες ξεβράζει τα κομμάτια προς τις ακτές του βραχώδους, αφιλόξενου νησιού. Οι Αρχές καταφθάνουν να καταγράψουν το συμβάν, οι γυναίκες ανακηρύσσονται σε ηρωίδες, κι ένας πρωτευουσιάνος, φιλόδοξος δημοσιογράφος που ερευνά επί τόπου υποψιάζεται πως κάτι πολύ παράξενο κρύβεται πίσω από την πράξη αυτοθυσίας.

Το πρώτο 20λεπτο, απόκοσμο και μυστηριώδες, φανερώνει δύναμη στη δημιουργία ατμόσφαιρας- ο θεατής δεν είναι σίγουρος αν βλέπει θρίλερ του φανταστικού, ή ένα βαρύ δράμα που κρέμεται από ένα δυσεπίλυτο αίνιγμα.

«Αγαθοεργίες κάνουν οι ανώτεροι προς τους κατώτερους» σπεύδει να διορθώσει την κυρία που του προσφέρει καθημερινά καφέ και του παραχωρεί ένα από τα λιγοστά τηλέφωνα για να επικοινωνήσει με τον έξω κόσμο, εννοώντας σαφώς πως οι γυναίκες που ρίσκαραν τη ζωή τους προφανώς ενήργησαν από αλληλεγγύη. Αυτό, ή αυτούς που ήθελαν να καλύψουν, το καταλαβαίνουμε σχετικά νωρίς, αλλά η ταινία επιμηκύνει το μυστικό, δίνοντας μια όχι και τόσο πειστική έμφαση στα τρομαγμένα μισόλογα και τις δραματικές σιωπές.

«Το νησί των ψεμάτων»: Ένα αργόσυρτο ισπανικό crime εποχής Facebook Twitter


Στο ντεμπούτο της στην κινηματογραφική μυθοπλασία, η βετεράνος στις τηλεοπτικές σειρές και τα ντοκιμαντέρ Πάολα Κονς έχει σκοπό να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή ηρωίδων που γλίστρησαν στη λήθη, επειδή παρεξηγήθηκαν οι προθέσεις τους, για μια ιστορία σημαντική αλλά ξεχασμένη, στη μαύρη επέτειο των 100 χρόνων από το πιο πολύνεκρο δυστύχημα της χώρας.

Το πρώτο 20λεπτο, απόκοσμο και μυστηριώδες, φανερώνει δύναμη στη δημιουργία ατμόσφαιρας – ο θεατής δεν είναι σίγουρος αν βλέπει θρίλερ του φανταστικού ή ένα βαρύ δράμα που κρέμεται από ένα δυσεπίλυτο αίνιγμα. Ένα αργόσυρτο crime εποχής παραχωρεί τη θέση του στη διφορούμενη αρχική υπόσχεση, με υπόνοιες που επαναλαμβάνονται και κεντράρουν σε ερμηνείες που ταιριάζουν καλύτερα σε καθημερινό σίριαλ.

Φυσικά, δεν ευθύνονται οι ηθοποιοί, και κυρίως ο έμπειρος Αργεντινός Ντάριο Γκραντινέτι, αλλά η σκηνοθέτις, η οποία ανοίγει το πρόβλημα σε μια μικρή κοινωνία πολιτικής διαφθοράς και αρσενικού σοβινισμού αλλά δεν έχει τα φόντα να το προσδιορίσει και να το αναδείξει.

 

 

Το «Νησί των Ψεμάτων» διατίθεται προς ενοικίαση στην ψηφιακή πλατφόρμα Videorama on Demand, ή στο site weirdwave.gr

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα

Πρώτη προβολή / «Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα

Ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ πρωταγωνιστεί στην ταινία του Φίσερ Στίβενς που παρουσιάζει ένα παλιό, οικουμενικό θέμα με εκσυγχρονισμένους όρους,
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο φιλμικός χρόνος στις ταινίες του Παρκ Τσαν Γουκ και της Κλερ Ντενί

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Ο φιλμικός χρόνος στις ταινίες του Παρκ Τσαν Γουκ και της Κλερ Ντενί

Το «Decision to Leave» και το «Stars at Noon» είναι δυο εξαίσια ερωτικά θρίλερ που χειρίζονται έντεχνα τον χρόνο και καταργούν την ακαδημαϊκότητα της πλοκής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πάνος Χ. Κούτρας: «Αυτή η ταινία μού έβγαλε την πίστη!»

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Πάνος Χ. Κούτρας: «Αυτή η ταινία μού έβγαλε την πίστη!»

Λίγο μετά την πρεμιέρα του «Dodo», της νέας του ταινίας, στο 75ο Φεστιβάλ των Καννών, ο Έλληνας σκηνοθέτης μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την κρίση μέσης ηλικίας που πέρασε, για το εξαφανισμένο πτηνό που αποτελεί τον πυρήνα της ιστορίας του, για όσα τον εμπνέουν και όσα τον δυσκολεύουν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΛΒΙΣ***1/2

Ανταπόκριση από τις Κάννες / «Elvis»: Κανείς δεν περίμενε μια τυπική βιογραφία από τον Μπαζ Λούρμαν

Στην μπαρόκ κονσόλα του Μπαζ Λούρμαν ο Έλβις μεταμορφώνεται σε μυθολογικό πλάσμα θηριώδους μελαγχολίας και η μουσική του διασταυρώνει μεθυστικά τις απαρχές του rock 'n’ roll με το σημερινό χιπ-χοπ in full blast.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στον θρόνο του Ξέρξη»: Η Εύη Καλογηροπούλου, η Αφροδίτη Παναγιωτάκου και ο Γιώργος Μαζωνάκης στις Κάννες

Lifo Videos / «Στον θρόνο του Ξέρξη»: Η Ε. Καλογηροπούλου, η Α. Παναγιωτάκου και ο Γ. Μαζωνάκης μιλούν στη LiFO από τις Κάννες

Η νέα ταινία μικρού μήκους της Εύης Καλογηροπούλου, σε καλλιτεχνική επιμέλεια της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, παραγωγή του Onassis Culture, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Μαζωνάκη, έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής του 75ου Φεστιβάλ Καννών και κέρδισε το βραβείο του Canal+. Οι συντελεστές βρέθηκαν στην Κρουαζέτ και μίλησαν στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Erika Lust: Η σκηνοθέτιδα ερωτικών ταινιών που θέλει να αλλάξει την αντίληψή μας για το πορνό

Οθόνες / Erika Lust: Η σκηνοθέτιδα ερωτικών ταινιών που θέλει να αλλάξει την αντίληψή μας για το πορνό

Με αφορμή την επίσκεψή της στην Αθήνα ως ομιλήτριας στο TEDxAthens 2022, η Σουηδή σκηνοθέτιδα και παραγωγός adult ταινιών εξηγεί πώς έθεσε τους δικούς της κανόνες σε μια βιομηχανία χτισμένη για να ικανοποιεί τους άνδρες.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
Ρούμπεν Έστλουντ: «Έμαθα σινεμά γυρίζοντας ταινίες για το αλπικό σκι!»

Οθόνες / Ρούμπεν Έστλουντ: «Έμαθα σινεμά γυρίζοντας ταινίες για το αλπικό σκι!»

Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Σουηδός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO από τη Χιλιαδού της Εύβοιας, εκεί όπου πέρασε με το συνεργείο και τους ηθοποιούς του το περασμένο καλοκαίρι γυρίζοντας το «Τρίγωνο της θλίψης», επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ Καννών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Crimes of the Future

Ανταπόκριση από τις Κάννες / «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ: Στο μέλλον η εγχείρηση είναι το νέο σεξ

Η νέα ταινία του Καναδού πρύτανη της σωματικής φρίκης ανθολογεί τους εικαστικούς του άξονες, επισκέπτεται και ανακεφαλαιώνει τις αγαπημένες του θεματικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ LUX ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ 2022

EU Arts & Culture / Βραβείο Κοινού LUX 2022: Ψηφίστε μία από τις τρεις εξαιρετικές υποψήφιες ταινίες

«Flee», «Μεγάλη Απόδραση», «Κβο Βάντις, Άιντα;»: Βαθμολογήστε τις ταινίες που έχετε παρακολουθήσει και κερδίστε την ευκαιρία να βρεθείτε στην απονομή του βραβείου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Top Gun: Maverick»: Η σπάνια περίπτωση ενός sequel σκάλες ανώτερου από το πρωτότυπο

Ανταπόκριση από τις Κάννες / «Top Gun: Maverick»: Η σπάνια περίπτωση ενός sequel σκάλες ανώτερου από το πρωτότυπο

Ανεξάρτητα από τις όποιες αντιρρήσεις και το γούστο του καθενός, ο Τομ Κρουζ είναι ο μόνος που μπορεί να σηκώσει στους ώμους του ένα είδος σινεμά που απειλείται πανταχόθεν, και να το απογειώσει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ