«Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα

«Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα Facebook Twitter
Στον φερώνυμο ρόλο ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, μία από τις συμπαθέστερες περσόνες στην αμερικανική show business, δείχνει την ευγένεια και τις προθέσεις του.
0



Η ΝΕΑ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΦΙΣΕΡ ΣΤΙΒΕΝΣ,
του σκηνοθέτη και ηθοποιού που, ως παραγωγός, βραβεύτηκε με Όσκαρ για το ντοκιμαντέρ «The Cove» του Λούι Ψυχογιού, χρησιμοποιεί τον Πάλμερ του τίτλου, ένα πρώην αστέρι του αμερικανικού ποδοσφαίρου, που, εξαιτίας μιας αυτοκαταστροφικής κίνησής του, μπήκε φυλακή και επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια στη γενέτειρά του, αλλά ουσιαστικά μιλά για τον Σαμ, τον οκτάχρονο γείτονά του, που φιλοξενεί, καθώς η μητέρα του έχει εξαφανιστεί, εγκαταλείποντάς τον στη μοίρα και στην ελεήμονα καρδιά της Βίβιαν Πάλμερ.

Η γιαγιά του πρωταγωνιστή υποδέχεται τον άσωτο, ήπιων τρόπων εγγονό της ως καλή χριστιανή, σε ένα περιβάλλον όπου η θρησκεία και το football συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των κατοίκων, με μοναδική απόδραση το εμβληματικά ξεχασμένο μπαρ με το μπιλιάρδο και τα βαρετά μπάρμπεκιου της συντηρητικής κοινότητας.

Γεμάτος απωθημένα για μια ποινή που φορτώθηκε γιατί δεν κατέδωσε τους φίλους του την άτυχη βραδιά της σύλληψής του, στο όριο να θρυμματίσει την αναστολή του με έκρηξη οργής, αν και αυτήν τη φορά μόνο αν βρει βαρύνουσα αφορμή, ο (Έντι) Πάλμερ βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια δυσάρεστη έλλειψη επιλογών.

Οι σκηνές όπου ο Τίμπερλεϊκ εκδηλώνει σιωπηλή αμηχανία, καθώς δεν καταλαβαίνει γιατί αποτελεί πατρικό πρότυπο σε ένα άγνωστο αγόρι, αλλά μέσα του ξέρει πως οφείλει να το προστατεύσει γιατί δεν φταίει σε τίποτε, είναι οι καλύτερές του. 

Δεν έχει χρήματα, προσλαμβάνεται με το ζόρι ως βοηθός επιστάτη στο τοπικό σχολείο και, όταν πεθαίνει ξαφνικά η γιαγιά του, δεν έχει άλλη λύση από το να φιλοξενήσει στο σπίτι τον μικρό.

Η μητέρα του Σαμ, η Σέλι (Τζούνο Τεμπλ), είναι ναρκομανής και απρόβλεπτη. Μένει με τον γιο της σε ένα τροχόσπιτο ακριβώς απέναντι από την οικία των Πάλμερ. Έχει ακολουθήσει έναν άνδρα χωρίς να ειδοποιήσει κανέναν κι έτσι το αγνώστου πατρός παιδί μένει ξεκρέμαστο, ένα ορφανό που δείχνει να εμπιστεύεται ενστικτωδώς τον όψιμο, απρόθυμο κηδεμόνα του.

Ποιο είναι το πρόβλημα; Ο Σαμ κάνει παρέα με κορίτσια, παίζει με κούκλες, παρακολουθεί φανατικά τη σειρά κινουμένων σχεδίων «Ιπτάμενες Πριγκίπισσες» στην τηλεόραση ‒ είναι εμφανώς θηλυπρεπής, όπως θα χαρακτηριζόταν σε παλιούς, σαφώς πιο αναίσθητους καιρούς, και μάλιστα σε μια μικρή πόλη όπου τέτοιου είδους συμπεριφορά οδηγεί απαρέγκλιτα σε βίαιο εξοστρακισμό.

«Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα Facebook Twitter
Ο Πάλμερ ταυτίζεται πλαγίως με τον Σαμ και βαθμηδόν ξεδιπλώνει την ψυχή ενός εγκαταλελειμμένου αγοριού.

Το πρωτότυπο σενάριο της Σέριλ Γκεριέρο φέρνει στο προσκήνιο ένα αγόρι που, εκτός από τη διαφορετικότητά του, σβήνει πολλά κλισέ γύρω από τους συνομηλίκους του που έχουμε δει μέχρι τώρα στο σινεμά. Ο Σαμ του πρωτάρη Ράιντερ Άλεν δεν εκλιπαρεί συμπάθεια, δεν προκαλεί χαμόγελα για τις σκανταλιές και τις εξυπνάδες του, δεν εκβιάζει το κλάμα ως παθών. Δεν είναι ο γιος του Champ, ο ηρωικός Χάρι Πότερ, ο φίλος του E.T., ο απρόσεκτος βενιαμίν μιας μεγάλης οικογένειας, όπως ο Κέβιν στο «Μόνος στο σπίτι», ή μέλος μιας παρέας στο στυλ του «Stand by me».

Πολύ έξυπνα, η ταινία τον τοποθετεί στην προεφηβική ηλικία, πριν από την κλασική, ποικιλότροπη θύελλα που φέρνει το coming of age, και ακριβώς πριν ένα αγόρι πονηρευτεί. Με οξυμένη συναισθηματική νοημοσύνη, ώστε να καταλαβαίνει πως οι προτιμήσεις του δεν τυγχάνουν γενικής αποδοχής, και αντίληψη για το πώς τον κοιτάζουν οι άνδρες και οι γιοι τους (δεν εξαιρείται από το επαναλαμβανόμενο bullying), κάνει τη ζωή του, διασκεδάζει ακόμη και σε ένα στάδιο, χαζεύοντας τις μαζορέτες και κοπιάροντας τις κινήσεις του, ενώ τα βλέμματα της συντριπτικά αρσενικής εξέδρας είναι στραμμένα στους αθλητές και στη διακύμανση του σκορ, και προχωρά ακάθεκτος, σαν να μην ιδρώνει από τη γνώμη των άλλων.

Είναι αντίθετος από τις προδιαγραφές, αλλά επ' ουδενί δεν φέρεται ως freak, ούτε βέβαια αισθάνεται να υπολείπεται, αξιοποιώντας ακόμη και το ελάχιστο που του προσφέρεται, έναν καναπέ για τον ύπνο του ή λίγο παιχνίδι στο σπίτι της συμμαθήτριάς του. Διαθέτει προσωπικότητα μπροστά από τα χρόνια του: χωρίς να συμπεριφέρεται ως μικρομέγαλο, έχει μετατρέψει την επίθεση που διαισθάνεται σε στωική άμυνα, γιατί ο χαρακτήρας του, κόντρα στις αντιξοότητες, παραμένει θετικός και χαρωπός.

Ο Φίσερ Στίβενς μεγεθύνει το ρόλο της μητέρας, παρά τη μικρή διάρκεια που κατέχει στην ταινία, και υπερβάλλει μελοδραματικά όσο πλησιάζει ο επίλογος του «Palmer», μειώνοντας σημαντικά τις οξυδερκείς παρατηρήσεις που ψύχραιμα και ευαίσθητα πέτυχε στο μεγαλύτερο μέρος του έργου.

Στον φερώνυμο ρόλο ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, μία από τις συμπαθέστερες περσόνες στην αμερικανική show business, δείχνει την ευγένεια και τις προθέσεις του. Επιλέγοντας να επιστρέψει μπροστά από τις κάμερες μετά το ευχάριστο, ανώδυνο φωνητικό του διάλειμμα στους «Ευχούληδες», με τη σταδιακή αγκίστρωση ενός παραβατικού, περιθωριοποιημένου, και ως έναν βαθμό παρεξηγημένου νέου άνδρα, που είδε τα όνειρα του να γκρεμίζονται και την αξιοπρέπειά του να συντρίβεται εν μια νυκτί, σε ένα αγόρι με το οποίο δεν έχει κανένα σημείο επαφής, στρέφει τον προβολέα στην ειδική περίπτωση του παιδιού που αναλαμβάνει, κλείνοντας το μάτι στη δημόσια ενηλικίωσή του, ως child actor που έγινε ποπ είδωλο και στη συνέχεια διεθνώς αναγνωρισμένος μουσικός, αλλά και ηθοποιός με έμφυτη χάρη, αν και δεν έχει αφοσιωθεί στην υποκριτική όσο έδειχνε να υπόσχεται.

Ο Πάλμερ ταυτίζεται πλαγίως με τον Σαμ και βαθμηδόν ξεδιπλώνει την ψυχή ενός εγκαταλελειμμένου αγοριού. Οι σκηνές όπου ο Τίμπερλεϊκ εκδηλώνει σιωπηλή αμηχανία, καθώς δεν καταλαβαίνει γιατί αποτελεί πατρικό πρότυπο σε ένα άγνωστο αγόρι, αλλά μέσα του ξέρει πως οφείλει να το προστατεύσει γιατί δεν φταίει σε τίποτε, είναι οι καλύτερές του.

Η ταινία του Στίβενς δεν κρίνει και παρουσιάζει ένα παλιό, οικουμενικό θέμα με εκσυγχρονισμένους όρους, αντιγυρίζοντας το πρόβλημα στη θυμωμένη μούρη όσων το κουβαλούν ακόμη.

 

Το Palmer θα προβάλλεται στην Apple Tv + από τις 29 Ιανουαρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

7 ξεχωριστές τηλεοπτικές σειρές που εμφανίστηκαν το 2020 για να μας σώσουν

Ανασκόπηση 2020 / 7 ξεχωριστές τηλεοπτικές σειρές που εμφανίστηκαν το 2020 για να μας σώσουν

Κάποιες εξαιρετικές τηλεοπτικές σειρές ποικίλων ειδών που προβλήθηκαν μέσα στο παραλυτικό χάος του 2020 και έκαναν τη χρονιά αυτή λίγο πιο ευχάριστη, ενδιαφέρουσα και συναρπαστική.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ