ΑΘΗΝΑ

Νάνι Μορέτι στη LiFO: «Όσο υπάρχουν κινηματογράφοι, θα γυρίζω ταινίες αποκλειστικά γι’ αυτούς»

Νάνι Μορέτι στη LiFO: «Όσο υπάρχουν κινηματογράφοι, θα γυρίζω ταινίες αποκλειστικά γι’ αυτούς» Facebook Twitter
Στο «Ένα καινούργιο αύριο» ο Μορέτι υποδύεται τον Τζιοβάνι, έναν σκηνοθέτη που παλεύει να γυρίσει τη νέα του ταινία.
0

Υπάρχει μια αγαπητική σχέση ανάμεσα στους εγχώριους σινεφίλ και τον Νάνι Μορέτι, αυτόν τον γενειοφόρο Ιταλό δημιουργό που επιμένει να κάνει ένα σινεμά προσωπικό, ιδιοσυγκρασιακό, γεμάτο από τις εμμονές του (η αριστερά, η σινεφιλία κ.ά.), μπολιασμένο με χιούμορ αλλά και με έναν μοναδικό τρόπο να συνδυάζει τον ιταλιάνικο κινηματογραφικό συναισθηματισμό με το φεστιβαλικό ιδίωμα. Η νέα του ταινία με τίτλο «Ένα καινούργιο αύριο» («Il Sol dell’Avvenire», 2023) προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών τον περασμένο Μάιο. Πρόκειται να αποτελέσει την ταινία έναρξης του 3ου Αφιερώματος Cinema Made in Italy (20/10-25/10) στην Ταινιοθήκη και να κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 26 Οκτωβρίου.

Στο «Ένα καινούργιο αύριο» ο Μορέτι υποδύεται τον Τζιοβάνι, έναν σκηνοθέτη που παλεύει να γυρίσει τη νέα του ταινία, η δράση της οποίας τοποθετείται στο 1956. Αντικείμενο της ταινίας είναι η έντονη διαφωνία μελών του Ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος με την ηγεσία του, η οποία επέμενε να στηρίζει τις βάναυσες ενέργειες της Σοβιετικής Ένωσης στην Ουγγαρία, όπου η επανάσταση των φοιτητών αντιμετωπίστηκε με υπέρμετρη βία. Ταυτόχρονα, η σύζυγός του και σταθερή παραγωγός του επί χρόνια έχει αναλάβει την παραγωγή μιας περιπέτειας του Netflix και σκέφτεται να του ζητήσει διαζύγιο.

Με ρωτάτε αν προλαβαίνω να δω ταινίες; Φυσικά και προλαβαίνω! Δεν θα μπορούσα να κάνω αλλιώς. Είμαι σκηνοθέτης, είναι μέρος της δουλειάς μου. Για μένα η ιδιότητα του σκηνοθέτη δεν μπορεί να εννοηθεί δίχως την ιδιότητα του θεατή, είναι συνδεδεμένες στενά.

Με αφορμή την επικείμενη πρεμιέρα της ταινίας, είχαμε τη χαρά και την τιμή να συζητήσουμε με τον Νάνι Μορέτι.

— Στην ταινία ο ήρωάς σας έχει όνειρο να γυρίσει μια ιστορία αγάπης χρησιμοποιώντας ιταλικά τραγούδια. Θα λέγατε ότι κατά κάποιον τρόπο γυρίσατε εσείς ο ίδιος αυτή την ταινία, αλλά με αντικείμενο της αγάπης του ήρωα το σινεμά;
Ναι, είναι ουσιαστικά ένα φιλμ που έκανα για να δείξω την αγάπη μου για τον κινηματογράφο. Ό,τι και να γίνει, ό,τι και να συμβεί, ο κινηματογράφος διατηρεί μια μαγεία, μια γοητεία και μια σαγήνη. Πράγματι, ο Τζιοβάνι γυρίζει μια ταινία, γράφει μια άλλη και φαντάζεται μια τρίτη, που είναι η ταινία στην οποία αναφέρεστε. Να προσθέσω, επίσης, ότι όταν βλέπουμε ταινίες με ήρωα έναν σκηνοθέτη, συνήθως βρίσκεται σε δημιουργική κρίση. Δεν ισχύει το ίδιο στην περίπτωση του Τζιοβάνι, αυτό ήταν ένα ακόμα στοιχείο που βρήκα ενδιαφέρον.

Νάνι Μορέτι: «Όσο υπάρχουν κινηματογραφικές αίθουσες, θα γυρίζω ταινίες αποκλειστικά γι’ αυτές» Facebook Twitter
Είναι ουσιαστικά ένα φιλμ που έκανα για να δείξω την αγάπη μου για τον κινηματογράφο.

— Το σινεμά μπορεί να αλλάξει την ιστορία μέσα στην κινηματογραφική πραγματικότητα. Μπορεί να επηρεάσει όμως και την πραγματική ιστορία, να αλλάξει τον κόσμο, όπως λέμε;
Όχι, δεν το πιστεύω αυτό. Ούτως ή άλλως πρόκειται για ένα φιλμ το οποίο αφορά μια κατάσταση που μας πάει 70 χρόνια πίσω. Αυτό που λέτε, πάντως, το κάνει και ο Ταραντίνο, σε κάποιες ταινίες του έχει αλλάξει την ιστορική πραγματικότητα. Εμένα με ενδιέφερε να γυρίσω αυτό το φιλμ κυρίως για να διηγηθώ τα γεγονότα που έγιναν στην Ουγγαρία το ’56 και να επισημάνω ότι αποτέλεσαν μια χαμένη ευκαιρία για τη δυτική αριστερά να απελευθερωθεί από τα δεσμά της Σοβιετικής Ένωσης.

— Μου έκανε και εντύπωση ότι, ενώ ο τίτλος της ταινίας σας είναι «Il Sol dell’ Avvenire» (σ.σ. η ακριβής μετάφραση στα ελληνικά είναι ο «Ήλιος του μέλλοντος»), εσείς ασχολείστε κυρίως με το παρελθόν και το παρόν, δεν υπάρχει το μέλλον στην ταινία σας.
Ξέρετε, ο ιταλικός τίτλος της ταινίας είναι σαρκαστικός, είναι ειρωνικός. Και είναι ένας στίχος από ένα τραγούδι των Παρτιζάνων της Ιταλίας, από εκεί το δανείστηκα.

— Υπάρχει μια σκηνή στο φιλμ όπου ο Τζιοβάνι είναι σπίτι και επιχειρεί να παρακολουθήσει μαζί με τη γυναίκα και την κόρη του τη «Λόλα» του Ζακ Ντεμί. Η κόρη του στέλνει μηνύματα στο messenger με τον φίλο της, η γυναίκα του σηκώνει το τηλέφωνο και πηγαίνει στο διπλανό δωμάτιο για να μιλήσει, ε, στο τέλος αγανακτεί και ο ίδιος και φεύγει. Νομίζω ότι τα smartphones έχουν δυσκολέψει την παρακολούθηση ταινιών στο σπίτι και έχουν μειώσει το attention span μας.
Αυτό το πρόβλημα που αναφέρετε δεν θα υπήρχε και δεν θα το συζητούσαμε αν βλέπαμε τις ταινίες στην κινηματογραφική αίθουσα. Η έξοδος στο σινεμά αποτελεί μια επένδυση που κάνουμε, μια επένδυση χρόνου, σκέψης και συναισθήματος. Η προσοχή μας στον κινηματογράφο είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με το σπίτι, είμαστε πιο αφοσιωμένοι στο θέαμα. Γι' αυτό κι εγώ, για όσο χρόνο ακόμα θα υπάρχουν ανοιχτοί κινηματογράφοι, θα φτιάχνω ταινίες αποκλειστικά για την κινηματογραφική αίθουσα. Τις προάλλες είδα το «El Conde» του Πάμπλο Λαραΐν στο Φεστιβάλ Βενετίας και μετά από λίγες μέρες ανέβηκε στο Netflix. Αυτό μου έκανε πάρα πολύ άσχημη εντύπωση.

Νάνι Μορέτι: «Όσο υπάρχουν κινηματογραφικές αίθουσες, θα γυρίζω ταινίες αποκλειστικά γι’ αυτές» Facebook Twitter
Από δημιουργούς που δουλεύουν σήμερα, μου αρέσουν πολύ ο Πολ Τόμας Άντερσον και η Μια Χάνσεν-Λοβ. Επίσης, να σας εξομολογηθώ ότι καμιά φορά πιάνω τον εαυτό μου να νοσταλγεί το σινεμά του Κισλόφσκι και του Κιαροστάμι.

— Ενδιαφέρον που αναφέρατε το Netflix, γιατί η πιο αστεία σκηνή της ταινίας σας είναι μάλλον η συνάντηση του Τζιοβάνι με τους παραγωγούς του Netflix, ώστε να βρει χρηματοδότηση και να μπορέσει να τελειώσει την ταινία του. Πιστεύετε ότι το Netflix είναι η πηγή του κακού στο σημερινό κινηματογραφικό τοπίο;
Παίρνω το Netflix ως παράδειγμα στην ταινία μου, αλλά το Netflix λειτουργεί ως αντιπρόσωπος και του Amazon και τoυ Disney+ και όλων των μεγάλων streaming πλατφορμών. Θα το έθετα αλλιώς, θα έλεγα ότι οι πλατφόρμες εκπροσωπούν έναν τελείως διαφορετικό τρόπο για να δουλεύεις και για να διανέμονται οι ταινίες σου. Όπως σας είπα και νωρίτερα, πιστεύω ακράδαντα ότι οι ταινίες πρέπει να προβάλλονται στις κινηματογραφικές αίθουσες. Στις πλατφόρμες ταιριάζουν περισσότερο οι σειρές και δεν είναι τυχαίο ότι εκεί είναι πιο δημοφιλείς από τις ταινίες. Για να είμαι ειλικρινής, δεν θα είχα πρόβλημα να παίζονται οι ταινίες μου σε πλατφόρμες σαν αυτές. Αν είχα, θα ήταν σαν να ακύρωνα συνολικά τη δυνατότητα οικιακής προβολής. Αλλά θα δεχόμουν να προβληθούν εκεί μόνο αφού περάσουν πρώτα από τις κινηματογραφικές αίθουσες και παραμείνουν σ’ αυτές για αρκετό καιρό.

— Στην ταινία χρησιμοποιείτε τον Τζιοβάνι, μια μυθοπλαστική εκδοχή του εαυτού σας, ένα avatar, αν θέλετε, σαν τον Μικέλε Απιτσέλα στις πρώτες σας ταινίες. Αντίθετα, στο «Αγαπημένο μου ημερολόγιο», μια ταινία σας που αγαπάμε πολύ στη χώρα μας και κλείνει φέτος 30 χρόνια, καθώς και στον «Απρίλη», χρησιμοποιήσατε ευθέως το όνομά σας.
Στο «Αγαπημένο μου ημερολόγιο» και στον «Απρίλη» χρησιμοποίησα το όνομά μου, γιατί μιλούσα για πολύ προσωπικά πράγματα και θεώρησα ότι είναι λάθος να κρυφτώ πίσω από έναν μυθοπλαστικό χαρακτήρα. Αντίθετα, στην τωρινή ταινία ο Τζιοβάνι είναι ένας μυθοπλαστικός χαρακτήρας, αν και ομολογώ ότι φέρει κάποιες ομοιότητες με εμένα. Έχει και ορισμένα κοινά με χαρακτήρες που έχω ερμηνεύσει εδώ και σαράντα χρόνια, όπως ο Μικέλε Απιτσέλα που αναφέρατε, αλλά υπάρχουν κι άλλα στοιχεία σ’ αυτόν, πολύ διαφορετικά. Και είναι διαφορετικά γιατί έχουν περάσει σαράντα χρόνια από τότε που ξεκίνησα κι έχουν μεσολαβήσει αρκετά πράγματα στο μεταξύ στη ζωή μου και στον τρόπο που βλέπω τον κόσμο, τα οποία με επηρέασαν. Το βρίσκω θετικό, γιατί σημαίνει ότι αυτά τα σαράντα χρόνια δεν πέρασαν κενά.

— Μοιράζεστε με τον Τζιοβάνι και την ενόχλησή του για την τάση της πρωταγωνίστριάς του να αυτοσχεδιάζει; Επιτρέπετε στους ηθοποιούς σας τον αυτοσχεδιασμό ή θέλετε να ακολουθούν κατά γράμμα το σενάριο;
Αν μου κάνατε αυτή την ερώτηση σαράντα χρόνια πριν, θα σας απαντούσα ότι θέλω να ερμηνεύουν τους διαλόγους όπως τους έγραψα. Ήμουν λιγότερο εύκαμπτος στο παρελθόν. Σήμερα δεν είμαι τόσο αυστηρός με τους ηθοποιούς μου.

Νάνι Μορέτι: «Όσο υπάρχουν κινηματογραφικές αίθουσες, θα γυρίζω ταινίες αποκλειστικά γι’ αυτές» Facebook Twitter
Η έξοδος στο σινεμά αποτελεί μια επένδυση που κάνουμε, μια επένδυση χρόνου, σκέψης και συναισθήματος.

— Στο φινάλε κλείνετε με μια παρέλαση όπου συμμετέχουν ηθοποιοί από το τωρινό σας φιλμ, αλλά και από παλιότερες δουλειές σας. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα;
Η ιδέα μού ήρθε αργότερα, δεν υπήρχε στο σενάριο. Η ταινία μου τελείωνε με τη σκηνή που προηγήθηκε, χωρίς την παρέλαση. Την ενσωμάτωσα στη συνέχεια, ήθελα μια παρέλαση που να μοιάζει λίγο με τσίρκο και λίγο με πολιτική διαμαρτυρία. Εμφάνισα τον βοηθό σκηνοθέτη, τους τρεις σεναριογράφους, τον Κορεάτη παραγωγό και όσους συμμετείχαν στην ταινία. Κι αφού το γύρισα όπως το είχα στο μυαλό μου, είδα το υλικό και σκέφτηκα «γιατί να μη βάλω και ηθοποιούς που δούλεψαν σε προηγούμενες ταινίες μου»; Κι έτσι επέστρεψα στη σκηνή και πρόσθεσα στην παρέλαση και παλιότερους συνεργάτες μου.

— Κάποιοι συνάδελφοί σας δηλώνουν ότι δεν έχουν χρόνο να δουν νέες ταινίες. Εσείς προλαβαίνετε να δείτε κι αν ναι, μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας κάποιους σύγχρονους δημιουργούς που σας αρέσουν;
Με ρωτάτε αν προλαβαίνω να δω ταινίες; Φυσικά και προλαβαίνω! Δεν θα μπορούσα να κάνω αλλιώς. Είμαι σκηνοθέτης, είναι μέρος της δουλειάς μου. Για μένα η ιδιότητα του σκηνοθέτη δεν μπορεί να εννοηθεί δίχως την ιδιότητα του θεατή, είναι συνδεδεμένες στενά. Για να απαντήσω στο ερώτημά σας, από δημιουργούς που δουλεύουν σήμερα, μου αρέσουν πολύ ο Πολ Τόμας Άντερσον και η Μια Χάνσεν-Λοβ. Επίσης, να σας εξομολογηθώ ότι καμιά φορά πιάνω τον εαυτό μου να νοσταλγεί το σινεμά του Κισλόφσκι και του Κιαροστάμι. Μου λείπουν πολύ.

ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΥΡΙΟ (A Brighter Tomorrow) – Official Trailer

Η ταινία «Ένα καινούργιο αύριο» κάνει την πανελλήνια πρεμιέρα της στο πλαίσιο του αφιερώματος Cinema Made in Italy της Ταινιοθήκης την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου. Κυκλοφορεί στις αίθουσες στις 26 Οκτωβρίου από τη Feelgood Entertainment.

Οθόνες
0

ΑΘΗΝΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM