«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη Facebook Twitter
Ο Toby Jones δίνει μια αριστουργηματική ερμηνεία ως Άλαν Μπέιτς, ενσαρκώνοντας τη σιωπηλή αποφασιστικότητα και το ηθικό σθένος ενός ανθρώπου που αρνείται να σωπάσει.
0


ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ η ζωή σου σε λίγα μόλις λεπτά; Τι κάνεις όταν σε κατηγορούν για μια οικονομική ατασθαλία για την οποία δεν είσαι υπαίτιος; Και με ποιον τρόπο μπορείς να αντιμετωπίσεις μια αδιανόητη αδικία; Εξαιτίας ενός ελαττωματικού συστήματος πληροφορικής, εκατοντάδες άτομα στη Βρετανία καταδικάστηκαν για ένα έγκλημα που δεν διέπραξαν. Ζωές καταστράφηκαν και διαλύθηκαν μονομιάς. Άλλοι οδηγήθηκαν στη φυλακή και κάποιοι στην αυτοκτονία. Στα χρονικά της βρετανικής τηλεόρασης, λίγα δράματα έχουν καταφέρει να αιχμαλωτίσουν τη φαντασία του κοινού και να προκαλέσουν τη συλλογική οργή τόσο αποτελεσματικά όσο η μίνι σειρά «Mr Bates vs The Post Office». 

Η τηλεοπτική σειρά τεσσάρων επεισοδίων του ΙTV, που προβάλλεται στην Ελλάδα αποκλειστικά από το Cinobo, δραματοποιεί μια κατάφωρη αδικία και παράλειψη της βρετανικής Δικαιοσύνης, γνωστή και ως σκάνδαλο «Post Office Horizon». Με ένα εξαιρετικό καστ που έχει ως επικεφαλής τον Toby Jones, συνθέτει μια αφήγηση που ισορροπεί ανάμεσα στην ανθρώπινη τραγωδία και την ψυχρή αδιαφορία της εταιρικής κακοδιαχείρισης. Η σειρά χαρακτηρίστηκε ένα καθηλωτικό δράμα αληθινού εγκλήματος και αποτελεί ορόσημο στη συνείδηση του βρετανικού κοινού, προκαλώντας, παράλληλα, πολιτικές εξελίξεις.  

Όταν προβλήθηκε στη Βρετανία, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και μέσα σε λίγες ημέρες από την πρεμιέρα πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι υπέγραψαν ένα αίτημα που απαιτούσε δικαιοσύνη για τα θύματα.

Στον πυρήνα του, το «Mr Bates vs The Post Office» είναι μια κλασική ιστορία που κινείται στο δίπολο «Δαβίδ εναντίον Γολιάθ» και περιγράφει τη στωικότητα ενός ταπεινού πολίτη που παλεύει για την αποκατάσταση της αξιοπρέπειάς του και τη λειτουργία ενός κράτους δικαίου. Ο Άλαν Μπέιτς (Toby Jones) είναι ένας υποδιευθυντής ταχυδρομείου που κατηγορείται άδικα για οικονομική κακοδιαχείριση και εξελίσσεται στον απροσδόκητο ηγέτη ενός κινήματος που επιμένει για την αποκάλυψη της αλήθειας. Η σειρά εξιστορεί πώς ο Μπέιτς και εκατοντάδες άλλοι διασύρθηκαν, διώχθηκαν και καταστράφηκαν οικονομικά λόγω δυσλειτουργιών στο σύστημα πληροφορικής Horizon, που αναπτύχθηκε από τη Fujitsu και επιβλήθηκε από το Ταχυδρομείο. 

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη Facebook Twitter
Με ένα εξαιρετικό καστ που έχει ως επικεφαλής τον Toby Jones, συνθέτει μια αφήγηση που ισορροπεί ανάμεσα στην ανθρώπινη τραγωδία και την ψυχρή αδιαφορία της εταιρικής κακοδιαχείρισης.

Η δύναμη της σειράς έγκειται στην ικανότητά της να εξανθρωπίζει τα θύματα, απεικονίζοντας τον φόβο, τη συναισθηματική τους κατάσταση, την ανθεκτικότητα και τον τελικό τους θρίαμβο με αμείλικτη ειλικρίνεια. Ουσιαστικά, πρόκειται για την ιστορία ενός 20ετούς δικαστικού αγώνα, όταν χιλιάδες υποδιευθυντές ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για οικονομική κακοδιαχείριση, εκατοντάδες διώχθηκαν, άλλοι φυλακίστηκαν και άλλοι αποφάσισαν να δώσουν τέλος στη ζωή τους. Σε μόλις τέσσερις ώρες, η σειρά δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές να εμπλακούν ενεργά στην αγωνία και το άγχος των συμπολιτών τους που βρέθηκαν χρεοκοπημένοι, συκοφαντημένοι και καταδικασμένοι για αδικήματα που δεν είχαν διαπράξει.

Ο Toby Jones δίνει μια αριστουργηματική ερμηνεία ως Άλαν Μπέιτς, ενσαρκώνοντας τη σιωπηλή αποφασιστικότητα και το ηθικό σθένος ενός ανθρώπου που αρνείται να σωπάσει. Η Monica Dolan, ως Τζο Χάμιλτον, ταχυδρόμος ενός χωριού, της οποίας η ζωή ανατρέπεται από τις ψευδείς κατηγορίες, είναι σπαρακτική στον ρόλο της. Είναι η αγαπημένη της κοινότητας που διατηρεί στον ίδιο χώρο με το ταχυδρομείο έναν φούρνο-καφέ. Μια από τις πιο δυνατές σκηνές της σειράς είναι όταν αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά στο κλείσιμο των βιβλίων και όταν καλεί την τηλεφωνική εξυπηρέτηση της Horizon την κατευθύνουν να διορθώσει μόνη της το λάθος. Το ποσό διπλασιάζεται και ο τρόμος είναι εμφανής στο πρόσωπό της. Είναι το σοκ του αθώου ανθρώπου απέναντι στον καφκικό, απρόσωπο κρατικό μηχανισμό. 

Το σύνολο των ηθοποιών, συμπεριλαμβανομένων των Julie Hesmondhalgh, Will Mellor και Lia Williams, απογειώνει τη σειρά, κάνοντας τη γραφειοκρατική αδιαφορία ακόμα πιο εξοργιστική. Η σειρά όχι μόνο δραματοποίησε το σκάνδαλο αλλά και αναζωπύρωσε τη δημόσια οργή. Όταν προβλήθηκε στη Βρετανία, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και μέσα σε λίγες ημέρες από την πρεμιέρα πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι υπέγραψαν ένα αίτημα που απαιτούσε δικαιοσύνη για τα θύματα, οδηγώντας στην αφαίρεση του τίτλου CBE, του Διοικητή του Άριστου Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (τιμή που της απένειμε η βασίλισσα το 2019), από την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο του Ταχυδρομείου Paula Vennells και στη θέσπιση νέας νομοθεσίας για την αθώωση των εκατοντάδων καταδικασθέντων αδίκως.  

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη Facebook Twitter
Η Monica Dolan, ως Τζο Χάμιλτον, ταχυδρόμος ενός χωριού, της οποίας η ζωή ανατρέπεται από τις ψευδείς κατηγορίες, είναι σπαρακτική στον ρόλο της.

Η Επιτροπή Επανεξέτασης Ποινικών Υποθέσεων της Μεγάλης Βρετανίας αποκάλεσε την υπόθεση αυτή «την πιο εκτεταμένη κακοδικία» που έχει δει ποτέ, ενώ ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός Rishi Sunak μίλησε για «μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της Δικαιοσύνης στην ιστορία του έθνους». Η δημόσια αγανάκτηση και ο αντίκτυπος που είχε η σειρά αφενός υπογράμμισαν τη δύναμη της τηλεόρασης και αφετέρου κινητοποίησαν την κοινή γνώμη, θέτοντας τους θεσμούς προ των ευθυνών τους. Μετά από 20 χρόνια σκανδαλώδους καθυστέρησης, οι πολιτικές αποφάσεις της βρετανικής κυβέρνησης ήταν μια σημαντική απάντηση στον θυμό και την ενσυναίσθηση που ένιωσε το βρετανικό έθνος βλέποντας τη σειρά.   

Οι κριτικοί έχουν επαινέσει τη σειρά για τη συναρπαστική της αφήγηση και το συναισθηματικό της βάθος. Ο «Guardian» εξήρε την ικανότητά της να απλοποιεί ένα πολύπλοκο σκάνδαλο και να το μετατρέπει σε καταιγιστικό ανθρώπινο δράμα. Το πολυβραβευμένο «Mr Bates vs. The Post Office» είναι προφανώς κάτι περισσότερο από ένα απλό τηλεοπτικό δράμα − είναι μια κραυγή συσπείρωσης για δικαιοσύνη και μια απόδειξη της ψυχικής ανθεκτικότητας των απλών ανθρώπων απέναντι στην αδικία και τα πολιτικά συμφέροντα. Σε πολλούς θα θυμίσει πτυχές της γραφειοκρατικής αλαζονείας και άλλων χωρών αλλά και τη γνωστή απροθυμία των θεσμών να παραδεχτούν και να διορθώσουν τα λάθη τους. 

Ρίχνοντας φως σε ένα γιγαντιαίο σκάνδαλο που είχε θαφτεί για δεκαετίες, η σειρά όχι μόνο ψυχαγωγεί και λυτρώνει τον τηλεθεατή αλλά κυρίως τον προβληματίζει και του δείχνει τον τρόπο να αντιστέκεται. Σε μια εποχή όπου εταιρικά σκάνδαλα αποκαλύπτονται, συζητιούνται και μένουν ατιμώρητα, η σειρά χρησιμεύει ως υπενθύμιση του ανθρώπινου κόστους που έχει η συστημική αποτυχία αλλά και του πόσο ουσιαστική μπορεί να καταστεί η ανάληψη ευθύνης από την εξουσία. Όποιος ενδιαφέρεται για ιστορίες θάρρους, επιμονής και σκληρής αλήθειας, επιβάλλεται να την παρακολουθήσει.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ