Με την Κλοέ Σεβινί στο Μελίνα 2

Με την Κλοέ Σεβινί στο Μελίνα 2 Facebook Twitter
«Η Αθήνα μού φαίνεται σαν ένα μέρος που είναι κάτι μεταξύ Ευρώπης και Μέσης Ανατολής κι αυτό είναι πολύ κουλ». Φωτό.: Photoharrie / LIFO
0


ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ το Kids, όπου υποδυόταν την εμβληματική σλάκερ της δεκαετίας του ‘90, το κορίτσι της Generation X, σαν μια πιο extravagant ηρωίδα των βιβλίων του Ντάγκλας Κόπλαντ, ζωή στο κόκκινο, άγρια εφηβεία, σεξ, ροκ και πάρτι χωρίς αύριο. Έγινε η μούσα των indie kids σ’ ένα λεπτό, σ’ ένα μοναδικό δευτερόλεπτο, τότε που η κάμερα του Λάρι Κλαρκ (αυτού του υπέροχου προβοκάτορα) ζούμαρε στο απλανές βλέμμα της και στο αλά γκαρσόν κουλ κούρεμά της.

Μετά ήρθε το Boys don’t cry, η υποψηφιότα για Όσκαρ, τα εξώφυλλα στα χίπστερ περιοδικά όπως το «Nylon» (και άλλα), μετά το «Big Love», η αριστουργηματική σειρά όπου υποδυόταν τη γυναίκα ενός μορμόνου και μετά η περίφημη πεολειχία στο Brown Bunny του Βίνσεντ Γκάλο. Το κορίτσι αυτό είναι προφανώς φτιαγμένο από τα υλικά των καταραμένων ποιητών, το κατατονικό βλέμμα μιας Μαριάν Φέιθφουλ και την γκραντζίλα ενός Κερτ Κομπέιν. Και είναι έτσι ακόμα και σήμερα.

Την παρατηρώ αυτό το μοβ απόγευμα στην Πύλη Ε1 του λιμανιού του Πειραιά να κάθεται στις άδειες κερκίδες που έχουν στηθεί στο Μελίνα 2 (την «παντόφλα» που φιλοξενεί την περφόρμανς του Νταγκ Άιτκεν), να τρώει ένα σουβλάκι από μια χάρτινη συσκευασία από ντελίβερι φορώντας μια μαρινιέρα κι ένα δερμάτινο καυτό σορτς και είναι σαν μια ακόμα σκηνή από το Kids, παρόλο που η Κλοέ τα έχει αφήσει πίσω της όλα αυτά.

«Δεν έχω καν τηλεόραση στο σπίτι μου, δεν βλέπω τίποτα. Ούτε ίντερνετ έχω. Όσες φορές έχει τύχει να μπω, δεν ξέρω για τι πράγματα να ψάξω εκεί μέσα και το έχω παρατήσει. Το μόνο που κάνω είναι ν’ ακούω πολλή μουσική».

Στο πρόσωπό της, κάτω και μέσα απ’ τα γυαλιά ηλίου που φοράει, έχουν καταγραφεί δεκάδες ξενύχτια, κλάμπινγκ δίχως αύριο, συναυλίες, γυρίσματα και κουβέντες με νεοϋορκέζικες μπάντες. Στην τσάντα της, που έχει παρατήσει σε μια καρέκλα μπροστά της, υπάρχουν ένα ροζ παρασόλ που μάλλον αγόρασε από κάποιον Πακιστανό στο κέντρο της Αθήνας και το διατηρεί ως καλτ λάφυρο απ’ το ταξίδι της, ένα καρό ροζ μαντήλι κι ένα μπουκαλάκι εμφιαλωμένο νερό.

Δίπλα μας οι No Age προβάρουν τα κομμάτια τους και συζητούν στο ενδιάμεσο για δίσκους και για την ελληνική κρίση. Η Κλοέ με παίρνει απ’ το χέρι κι ανεβαίνουμε στο πάνω κατάστρωμα του πλοίου, διασχίζοντας το γκαράζ ανάμεσα σε νταλίκες, καλώδια, ηχητικό εξοπλισμό κι εργάτες που δεν δίνουν μία για το ποια είναι η Κλοέ (ίσως μόνο κάποιος τούς έχει σφυρίξει ότι είναι μια ηθοποιός από την Αμερική). Δείχνει να ξέρει πολύ καλά τα κατατόπια του Μελίνα, ανεβαίνει τις σκουριασμένες σκάλες με αφοπλιστική ευκολία και κάθεται σ’ ένα ξύλινο παγκάκι, κάτω απ’ το πειραιώτικο ηλιοβασίλεμα.

Πίσω μας, ένα καράβι μπαρκάρει για τα νησιά των Κυκλάδων και μια παρέα ανεβασμένη στο μουράγιο, κάτω απ’ τον ιμάντα για τα λιπάσματα, αγναντεύει τη θάλασσα καπνίζοντας. «Είναι η τρίτη φορά που έρχομαι στην Ελλάδα. Την πρώτη φορά είχα έρθει για ένα fashion show στην Ύδρα κι ερωτεύτηκα το νησί με την πρώτη. Δεν έχει αυτοκίνητα, γι’ αυτό είναι τόσο χαλαρό, τα νερά είναι υπέροχα. Μετά ήρθα με τη Λίζι Μπουγάτσος πριν από δυο χρόνια, όταν έκανε μια έκθεση, και από τότε κόλλησα. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχω ζήσει και πολύ την Αθήνα, δεν έχω κυκλοφορήσει πολύ. Προχτές, μόνο, με πήγαν σ’ ένα υπέροχο μέρος που το λένε Bios. Από το λίγο που την έχω ζήσει, πάντως, η Αθήνα μού φαίνεται σαν ένα μέρος που είναι κάτι μεταξύ Ευρώπης και Μέσης Ανατολής κι αυτό είναι πολύ κουλ».

Η Κλοέ είναι αυτήν τη φορά εδώ, στην Αθήνα, για να λάβει μέρος στην περφόρμανς του σπουδαίου εικαστικού Νταγκ Άιτκεν. Ο ρόλος που υποδύεται είναι αυτός μιας μοναχικής γυναίκας που ταξιδεύει από χώρα σε χώρα, από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο, με μοναδική σταθερά ένα κινητό τηλέφωνο, την πληροφορία που ταξιδεύει πιο γρήγορα από αυτήν και τη μοναξιά του σύγχρονου ταξιδευτή. Αλλάζει μόνο ρούχα, όχι τόνο φωνής (το βλέμμα της κατά τη διάρκεια της περφόρμανς είναι παγωμένο, κολλημένο στο άπειρο), το καράβι κουνάει λίγο, αλλά αυτή παραμένει ατάραχη, χωρίς ίχνος συναισθήματος.

«Στη Νέα Υόρκη όπου μένω, ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα είναι να διοργανώνω art days με τους φίλους μου, καθώς και να πηγαίνω σε συναυλίες. Παίρνουμε σβάρνα τις γκαλερί της πόλης και χαζεύουμε πίνακες με τις ώρες. Από τους πιο αγαπημένους μου καλλιτέχνες είναι ο Félix Gonzalez-Torres και ο Bruce Nauman». Τη ρωτάω τι βλέπει στην τηλεόραση. «Δεν έχω καν τηλεόραση στο σπίτι μου, δεν βλέπω τίποτα. Ούτε ίντερνετ έχω. Όσες φορές έχει τύχει να μπω, δεν ξέρω για τι πράγματα να ψάξω εκεί μέσα και το έχω παρατήσει. Το μόνο που κάνω είναι ν’ ακούω πολλή μουσική. Πρόσφατα έκανα ένα fashion show στη Νέα Υόρκη και το σάουντρακ ήταν κυρίως πανκ μπάντες, όπως οι Damned, οι Naked Raygun απ’ το Σικάγο και οι Rats. Ήθελα να έχω έναν βρόμικο, σέξι ήχο στην επίδειξη».

Ο ήλιος έχει αρχίσει να δύει, δημιουργώντας μια χρυσοκόκκινη ανταύγεια που πέφτει πάνω στο κουφάρι της «Δημητρούλας», η οποία είναι αγκυροβολημένη δίπλα μας. Η Κλοέ κοιτάζει τον αττικό ουρανό σαν να προσεύχεται σε κάποιον άγνωστο Θεό. «Πιστεύεις στον Θεό»; «Ναι», μου λέει και σηκώνεται να φύγει, περνώντας ξανά πάνω από καλώδια, πολύπριζα, πεταμένα ρούχα και μια προσμονή που μπορεί να εκραγεί όταν τα φώτα θα κλείσουν και πάρει το μικρόφωνο στο χέρι της. Πυροτεχνήματα πέφτουν κάπου στην άλλη άκρη του Πειραιά.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ