Απεργία την Πρωτομαγιά

Malcolm & Marie: Συμφορά από το πολύ πρεστίζ

Malcolm & Marie: Συμφορά από το πολύ πρεστίζ Facebook Twitter
Δύο λαμπεροί και σαγηνευτικοί πρωταγωνιστές: Ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον στον ρόλο του Μάλκολμ και η σταρ του «Euphoria», Zendaya (σκέτο), στον ρόλο της Μαρί.
0



ΓΕΝΙΚΑ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ότι δεν έχω πρόβλημα με τις ταινίες που χαρακτηρίζονται εξεζητημένες, δήθεν, επιτηδευμένες, ματαιόδοξες, επιδεικτικές – «pretentious», που λένε. Ίσα-ίσα. Συχνά πρόκειται για άνισες ενδεχομένως αλλά τολμηρές (που τολμούν δηλαδή) δημιουργίες υψηλής αισθητικής και υπερβατικού χαρακτήρα. Απλά δεν είναι για όλους. Κι αυτήν εδώ την στιλάτη και καίρια υποτίθεται παραγωγή που γυρίστηκε σε «πειραματικές» συνθήκες lockdown, με τέτοιου είδους θετική προδιάθεση την περίμενα.


Όλα τα στοιχεία έμοιαζαν ενθαρρυντικά. Η ιδέα μια ταινίας που γυρίστηκε σε πρωτόγνωρες συνθήκες περιορισμού και έχει να κάνει με το συναισθηματικό lockdown μιας σχέσης – κάτι σαν σύγχρονο mash-up του «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ» με το σινεμά του Κασαβέτη. Ένας ανερχόμενος σκηνοθέτης (ο hipster στυλίστας Σαμ Λέβινσον) που μετά την –τολμηρή αλλά περιέργως κενόδοξη– τηλεοπτική σειρά «Euphoria», που αν μη τι άλλο παρουσίαζε την χρήση ουσιών με ειλικρινές βλέμμα, επιχειρεί να κατοχυρωθεί στη μεγάλη κατηγορία με ένα φιλόδοξο, σύγχρονο δράμα σχέσεων – ασπρόμαυρο κιόλας, με το κομψά υποβλητικό στυλ του διευθυντή φωτογραφίας Marcell Rév.

Δύο λαμπεροί και σαγηνευτικοί πρωταγωνιστές: Ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον στον ρόλο του Μάλκολμ και η σταρ του «Euphoria», Zendaya (σκέτο), στον ρόλο της Μαρί. Ένα (και μοναδικό) σκηνικό: Το εντυπωσιακό σπίτι του ζεύγους που μοιάζει σα να το έχει σχεδιάσει ο Frank Lloyd Wright, ένας λαβύρινθος σκιών, αντανακλάσεων και γωνιών όπου μέσα του τρώει το ζεύγος τις σάρκες του σε όλη την διάρκεια της ταινίας. Εκείνος, ανερχόμενος σκηνοθέτης. Εκείνη, η αποτραβηγμένη μούσα του.

Σε κάθε περίπτωση, είναι βλάσφημο να αναφέρεται επί ματαίω το όνομα του Κασαβέτη, ο οποίος με 30 εκατομμύρια δολάρια (ναι, τόσα κόστισε αυτό το «δράμα δωματίου») θα γύριζε δέκα ταινίες γνήσιας έντασης και φοβερών διαλόγων. 


Όλα αυτά θα μπορούσαν να αποτελούν συστατικά μιας ενδιαφέρουσας ή γοητευτικής ή ακόμα και συναρπαστικής ταινίας, παρά τη φούρια που έχει ο δημιουργός της να μιλήσει, μέσω των πρωταγωνιστών του, για ένα σωρό καυτά ζητήματα: «σχεσιακά», κοινωνικά, έμφυλα, φυλετικά. Και μάλιστα συγχρόνως, συχνά στην ίδια σκηνή.

Έχει κανείς την αίσθηση ότι ο Λέβινσον προσπαθεί να χωρέσει τα πάντα. Από τη ζήλια ως τον εθισμό και από την ασχετοσύνη των κριτικών κινηματογράφου για την οποία γκρινιάζει (σε σημείο εμμονής) ο Μάλκολμ μέχρι την εξουσιαστική ψυχοδυναμική της σχέσης καλλιτέχνη-μούσας που έχει εμφανώς τραυματίσει την αυτοπεποίθηση της Μαρί.

Malcolm & Marie: Συμφορά από το πολύ πρεστίζ Facebook Twitter
Μπορεί να ήταν η κακιά η ώρα (που έβαλα να δω την ταινία), μου φάνηκε όμως εξουθενωτική η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο αυτής της ατέρμονης βιτριολικής αναμέτρησης των δύο χαρακτήρων.


Μπορεί να ήταν η κακιά η ώρα (που έβαλα να δω την ταινία), μου φάνηκε όμως εξουθενωτική η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο αυτής της ατέρμονης βιτριολικής αναμέτρησης των δύο χαρακτήρων, και επίσης μου φάνηκαν fake (δεν μπορώ να βρω άλλη λέξη) οι φωνές, οι βρισιές, τα μουρμουρητά, οι κραυγές και οι ψίθυροι που ώρες-ώρες θύμιζαν περισσότερο πυροτεχνικές ασκήσεις υποκριτικής ή αυτοσχεδιασμού παρά εκφραστικά μέσα προς ένα δραματικό κρεσέντο. Τα ρούχα και των δύο πάντως είναι πολύ ωραία, όσο και οι ίδιοι.


Σε κάθε περίπτωση, είναι βλάσφημο να αναφέρεται επί ματαίω το όνομα του Κασαβέτη, ο οποίος με 30 εκατομμύρια δολάρια (ναι, τόσα κόστισε αυτό το «δράμα δωματίου») θα γύριζε δέκα ταινίες γνήσιας έντασης και φοβερών διαλόγων.

«Το μόνο βέβαιο είναι ότι τίποτα παραγωγικό δεν θα ειπωθεί απόψε» λέει στην αρχή της ταινίας η Μαρί στον Μάλκολμ ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει το παραλήρημά του. Αρκετή ώρα αργότερα, του φωνάζει: «Δεν αντέχω άλλο αυτή την αντιδικία!». Την ίδια σκέψη κάναμε.

 
Οθόνες
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«50m2»: Η νέα τουρκική σειρά του Netflix επιβεβαιώνει τη φόρμα στην οποία βρίσκονται οι γείτονες

TV & Media / «50m2»: Η νέα τουρκική σειρά του Netflix επιβεβαιώνει τη φόρμα στην οποία βρίσκονται οι γείτονες

Όπως και ο κεντρικός χαρακτήρας του «Lupin», o ήρωας του «50m2» είναι κάτι σαν high end κακοποιός - σούπερ ήρωας, αλλάζει διαρκώς ταυτότητα, κουβαλά ένα μυστηριώδες και τραυματικό παρελθόν. Όλα αυτά με φόντο τις μεγαλειώδεις αντιφάσεις της σύγχρονης Κωνσταντινούπολης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ