32’ με την Κλέλια Ανδριολάτου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Κλέλια Ανδριολάτου: «Όταν αισθάνεσαι φόβο πρέπει να ζητάς βοήθεια»

0

«Σήμερα λέω να κάνουμε ένα πείραμα. Να προσπαθήσουμε να μη μιλήσουμε καθόλου για το “Maestro”», λέω στην Κλέλια Ανδριολάτου μόλις ανοίγω το μαγνητόφωνο. Χαμογελάει. «Άντε, εντάξει, ίσως μόνο ένα ψήγμα. Εξάλλου αργεί ο δεύτερος κύκλος, δεν έχω κάτι καινούργιο να πω».

Και η αλήθεια είναι πως αυτό ακριβώς σκεφτόμουν καθώς πήγαινα να τη βρω στο Θέατρο του Νέου Κόσμου: ότι θα ήθελα να μάθω περισσότερα και να γνωρίσω την Κλέλια πέρα από την Κλέλια του Παπακαλιάτη, το νεαρό κορίτσι που έγινε it girl μέσα σε μια νύχτα, κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολυσυζητημένη σειρά. Αφορμή της συνάντησής μας είναι, εξάλλου, ένα τολμηρό θεατρικό εγχείρημα στο οποίο θα τη δούμε από τον Νοέμβριο: μαζί με τον καλό της φίλο Πάνο Παπαδόπουλο παίζουν, διασκευάζουν και σκηνοθετούν τους εαυτούς τους στον Εραστή του Πίντερ, ένα μονόπρακτο του Βρετανού νομπελίστα δραματουργού για τη σεξουαλική επιθυμία, τη μοναξιά και τη ρουτίνα της συντροφικότητας.

Είναι τόσο εύκολο να τα φτιάχνεις και να τα διαλύεις όλα. Καταλήγεις σε μια σχέση που δεν ξέρεις τι είναι ο άλλος. Είναι σύντροφός σου; Είναι γκόμενός σου; Είναι φίλος σου, αδελφός σου, οικογένειά σου; Τι είμαστε εμείς, που κοιμόμαστε μαζί στο κρεβάτι;

«Είπα στον Πάνο “γιατί δεν κάνουμε κάτι οι δυο μας;”. Ξεκίνησε τόσο απλά. Εγώ ήθελα πολύ να ασχοληθούμε με τον Πίντερ. Ο Πάνος πρότεινε τον Εραστή. Αρχίσαμε να τον ξαναδιαβάζουμε και καταλάβαμε αμέσως ότι μας ταιριάζει. Ο Πίντερ ασχολείται με το παράλογο και εμένα αυτό με γοητεύει πολύ. Αυτή η κουνημένη κανονικότητα μού δίνει έναν χώρο να φανταστώ τι θα γινόταν, αν δεν γινόταν αυτό που συμβαίνει τώρα. Είμαστε συνένοχοι σε ένα υπονοούμενο, σε ένα συνονθύλευμα ασυνεννοησίας, ένα θολό πράγμα που με ιντριγκάρει ώστε να το ξεδιαλύνω και να πιάσω το νήμα. Ο Εραστής είναι μια ιστορία αγάπης ειπωμένη από την άλλη πλευρά κι εμείς προσπαθούμε να διαπραγματευτούμε το θέμα της αγάπης σήμερα. Στο έργο από γραφής υπάρχει ένα τρίτο πρόσωπο που έρχεται στη σχέση των δύο χαρακτήρων για να τους αναζωογονήσει, να τους πυροδοτήσει. Υπάρχει ή δεν υπάρχει; Και τι σημαίνει αυτό το τρίτο πρόσωπο σήμερα για μια σχέση, συγκριτικά με ένα έργο που είχε γραφτεί τη δεκαετία του ’60; Τότε ήταν πρωτοπορία. Σήμερα, συχνά θα παίξουμε παιχνίδια μέσα σε μια ερωτική σχέση, σε μια σεξουαλική επαφή, όλα αυτά είναι οικεία για εμάς. Ποια είναι η ουσία τους;»

32’ με την Κλέλια Ανδριολάτου Facebook Twitter
«Η εγκατάλειψη είναι ο μεγαλύτερός μου φόβος γιατί είναι κάτι έξω από τον έλεγχό σου, γι’ αυτό κάνω αυτό το επάγγελμα». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ρευστότητα, ανοιχτές σχέσεις, σοσιαλμιντιακή διαθεσιμότητα, συναισθηματική αποστασιοποίηση, ζητήματα που απασχολούν όλους μας, τη γενιά της Κλέλιας και τη δική μου, εδώ τίθενται προς επεξεργασία από τους δύο νεαρούς ηθοποιούς με αφορμή ένα σπουδαίο θεατρικό έργο. «Είναι τόσο εύκολο να τα φτιάχνεις και να τα διαλύεις όλα. Καταλήγεις σε μια σχέση που δεν ξέρεις τι είναι ο άλλος. Είναι σύντροφός σου; Είναι γκόμενός σου; Είναι φίλος σου, αδελφός σου, οικογένειά σου; Τι είμαστε εμείς, που κοιμόμαστε μαζί στο κρεβάτι; Εκεί που φτάνεις στην απόλυτη οικειότητα, στη συνέχεια ακολουθεί μια μη οικειότητα, κι αυτό σε εκθέτει τόσο πολύ συναισθηματικά που θέλεις να το διαλύσεις. Υπάρχει αυτός ο σιωπηλός πόνος που, αν ειπωθεί, βρίσκεσαι μπροστά στο ενδεχόμενο της εγκατάλειψης. Δεν αντέχω χωρίς αυτόν, αλλά δεν αντέχω και με την πραγματικότητά μας. Άρα πού θα συναντηθούμε ακριβώς; “Να παλεύουμε να μη συναντηθούν τα πόδια μας στο κρεβάτι”. Σαν ένα τέρας που μεγαλώνει στο σπίτι μας, δεν ξέρουμε πότε θα το γκρεμίσει, αλλά εξακολουθούμε να το θρέφουμε συνεχώς».

Αρκούν τα βιώματά τους για την καταβύθιση σε τόσο απαιτητικές και σύνθετες θεματικές; Πώς λειτουργεί αυτή η απόλυτη ελευθερία που έχουν δύο καλλιτέχνες οι οποίοι καθοδηγούν μόνοι τους τον εαυτό τους επί σκηνής, με τολμηρές ζυμώσεις που προκύπτουν αποκλειστικά αναμεταξύ τους, χωρίς ουσιαστικό δίχτυ προστασίας; «Κοίταξε, η αγάπη είναι πολύ πρωτογενές συναίσθημα. Από την ώρα που θα γεννηθείς μαθαίνεις να ζεις με αυτό. Δεν είναι ξένο. Ο κάθε άνθρωπος το ζει βέβαια διαφορετικά, αλλά το θέμα σίγουρα δεν είναι ανοίκειο. Ο Πίντερ είναι τόσο μεγάλος, και προσωπικά εμένα –γιατί ο Πάνος έχει δουλέψει πολύ περισσότερο, εγώ είμαι στην αρχή ακόμα– μου αρέσει που ακροβατώ σε μια προσπάθεια πού δεν ξέρουμε πού θα μας βγάλει ακριβώς. Βάζω μπροστά περισσότερο τη χαρά που νιώθουμε ότι κάνουμε κάτι ακριβώς έτσι όπως το φανταζόμαστε παρά τον φόβο. Στην τελική, υπάρχει καλή πρόθεση».

Θυμάμαι να βλέπω για πρώτη φορά την Κλέλια Ανδριολάτου στην ταινία «18» του Βασίλη Δούβλη, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όταν είχε μόλις ανακοινωθεί ότι θα συμμετέχει στο «Maestro», και να σκέφτομαι πόσο σωστή μού φαινόταν αυτή η επιλογή. «Δεν έχουν αλλάξει πολλά στη ζωή μου από τότε. Σίγουρα έχω την ευκαιρία να κάνω αυτό που αγαπάω και όταν κάτι τέτοιο σου συμβαίνει, είναι καλό να το εκτιμάς. Το γεγονός ότι μπορώ να κάνω με τον Πάνο αυτή την παράσταση είναι μια ευκαιρία που ενδεχομένως δεν θα την είχα υπό άλλες συνθήκες».

32’ με την Κλέλια Ανδριολάτου Facebook Twitter
«Τα παρατηρώ όλα με μια σιωπή. Δεν απαντάω σε σχόλια, δεν θέλω να το κάνω θέμα. Από τη θέση που βρίσκομαι παρατηρώ τον κόσμο και τι τον ενδιαφέρει. Μπορεί να στενοχωριέμαι, αλλά προτιμώ να μένω σιωπηλή και να τους αφήνω να εκτίθενται». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τι σημαίνει, όμως, για ένα κορίτσι άγνωστο μέχρι πριν από λίγο καιρό στο ευρύ κοινό να γκουγκλάρει πλέον το όνομά της και να βλέπει δημοσιεύματα με τίτλους όπως «Η Κλέλια Ανδριολάτου κολυμπά τόπλες στη λίμνη Δόξα»; Πώς διαχειρίζεται όλη αυτή την τεράστια και τόσο ξαφνική δημοσιότητα; «Τα παρατηρώ όλα με μια σιωπή. Δεν απαντάω σε σχόλια, δεν θέλω να το κάνω θέμα. Από τη θέση που βρίσκομαι παρατηρώ τον κόσμο και τι τον ενδιαφέρει. Μπορεί να στενοχωριέμαι, αλλά προτιμώ να μένω σιωπηλή και να τους αφήνω να εκτίθενται. Εγώ όταν βλέπω ένα γυμνό γυναικείο σώμα δεν σκέφτομαι ότι είναι προκλητικό – και αυτός είναι ο λόγος που θα ανεβάσω μια τέτοια φωτογραφία. Μου φαίνεται ασέβεια ένας τέτοιος τίτλος και είναι σαν να προσβάλει την αισθητική μου. Δεν με αφορά και δεν θέλω να εμπλακώ».

Την περσινή σεζόν, η Κλέλια συμμετείχε στην ίδια θεατρική σκηνή σε ένα ωραίο ανσάμπλ που είχε στήσει ο Κωνσταντίνος Ρήγος για το έργο «Πεταλούδες στο στομάχι». Θυμάται πόσο ωραία είχαν περάσει και μάλιστα χαίρεται που το προηγούμενο βράδυ έκαναν reunion στο σπίτι της Δωροθέας Μερκούρη. «Δεν μου αρέσει το “πένθος” στη δουλειά. Είμαι νέα στον χώρο, δεν το έχω ζήσει και μου φαίνεται πολύ περίεργο από εκεί που έχεις συνδεθεί για ένα διάστημα με μια ομάδα να τελειώνουν όλα, σαν να πηγαίνουν στον κάδο των αχρήστων. Μου αρέσουν οι ανθρώπινες σχέσεις, θέλω να εξελίσσονται. Η εγκατάλειψη είναι ο μεγαλύτερός μου φόβος γιατί είναι κάτι έξω από τον έλεγχό σου, γι’ αυτό κάνω αυτό το επάγγελμα, γι’ αυτό ασχολούμαι και με αυτό το έργο. Το πένθος ενός θιάσου, μιας σχέσης, όλα αυτά που λέγαμε. Αν και η καραντίνα με βοήθησε να καταλάβω ότι ο εαυτός μου είναι πολύ ωραία παρέα».

Της θυμίζω τη βραδιά που ένας από τους θεατές είχε αντιδράσει στην παράσταση με αποτέλεσμα να τη διακόψουν. «Καθόμουν σε ένα σημείο της σκηνής και δεν άκουσα ακριβώς τι είχε συμβεί, λόγω και της δυνατής μουσικής. Καταλάβαινα ότι γίνεται κάτι, αλλά όχι τι ακριβώς. Όταν σταματήσαμε και αργότερα συνειδητοποίησα ότι επρόκειτο για ομοφοβικά σχόλια, σοκαρίστηκα. Μου φάνηκε πολύ παρεμβατικό. Δεν έχεις δει πού έρχεσαι; Απέναντι σε ένα τέτοιο ζήτημα δεν ξέρω πώς ακριβώς να τοποθετηθώ. Γι’ αυτό θέλω να απαντώ με τη δουλειά μου. Η απάντησή μου είναι ότι έχω επιλέξει να είμαι μέλος αυτής της ομάδας που κάνει αυτή την παράσταση. Τελεία».

32’ με την Κλέλια Ανδριολάτου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Με αφορμή αυτό το περιστατικό, τη ρωτώ αν νιώθει ασφάλεια όταν κυκλοφορεί στην πόλη. «Ενδεχομένως, λόγω ξαφνικής δημοσιότητας, μου έχει τύχει άνθρωπος να επιμένει για πάρα πολύ καιρό. Από ένα σημείο και μετά αισθανόμουν απειλή. Με τρόμαξε αυτό. Είμαι ένα κορίτσι που ζει μόνο του, μακριά από την οικογένειά του. Δεν θα έπρεπε να φοβάμαι, καμία γυναίκα δεν πρέπει να φοβάται, κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να φοβάται. Αναγκάστηκα να ζητήσω βοήθεια. Δεν ξέρω ποια είναι η λύση σε τέτοιες περιπτώσεις. Νομίζω πως πρέπει να κάνεις πράγματα που σε κάνουν να νιώθεις ασφάλεια. Μια πολεμική τέχνη; Ψυχοθεραπεία; Πάντως, όταν αισθάνεσαι φόβο πρέπει να ζητάς βοήθεια. Εγώ αυτό έκανα. Δεν μου αρέσει να φοβάμαι. Δεν μπορείς να αρνείσαι ένα συναίσθημα και να λες “δεν θα νιώθω έτσι”. Όχι, νιώθω έτσι, αποδέχομαι αυτό το συναίσθημα, θέλω βοήθεια. Κάνω ψυχανάλυση τα τελευταία 7 χρόνια. Όταν θες να ασχοληθείς με τον άνθρωπο –γιατί αυτή είναι η δουλειά μας– και πρέπει να βάλεις ένα λιθαράκι από τον εαυτό σου, οφείλεις να ξέρεις και τα πατήματά σου, αλλιώς πώς θα επενδύσεις; Δεν είμαι εξαρτημένη από την ψυχανάλυση, μπορεί να κάνω διαλείμματα για να δω πού βρίσκομαι, αλλά γενικά δεν θέλω να ζω χωρίς αυτή».

784
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Έχοντας μεγαλώσει στη Θεσσαλονίκη, η Κλέλια απολαμβάνει στην Αθήνα την αίσθηση του ανήκειν, ειδικά στο κέντρο της πόλης όπου έχει επιλέξει σταθερά να ζει. «Μ’ αρέσει αυτού του είδους ο θόρυβος. Θέλω να είμαι σε μια γειτονιά που νιώθω ανά πάσα στιγμή ότι μπορώ να περπατήσω και να μην αισθάνομαι μόνη. Μου αρέσει πολύ η Αθήνα, νιώθω ότι ταιριάζω εδώ. Θα ήθελα να έχω ζήσει έξω, αλλά δεν ξέρω αν θα μπορούσα ποτέ να αφήσω την Ελλάδα».

Όση ώρα καθόμαστε μπροστά στην κεντρική σκηνή του θεάτρου, η Κλέλια είναι χαλαρή, μαγνητικά όμορφη, αναπτύσσει τις σκέψεις της ήρεμα, φαίνεται προσεκτική σε καθετί που δηλώνει –το τίμημα της δημοσιότητας;–, σαν να έχει σκεφτεί καλά τα πάντα. «Χάρισμα ή βάρος, τελικά, η ομορφιά;» τη ρωτώ προτού κλείσουμε. «Μπορεί να το σκεφτόμουν στη δραματική σχολή, όσο ήμουν μικρότερη, όταν προσπαθούσα να σπάσω τοίχους, να κάνω κάποιου είδους αποδόμηση, αλλά δεν νιώθω ότι έχω να αποδείξω κάτι. Είμαι αυτή, υπάρχω, κινούμαι, κάνω πράγματα, δεν αισθάνομαι ξεχωριστή με αυτόν τον τρόπο».

Τελικά το πείραμα πέτυχε. Μπορεί όλοι να γνωρίζουν την Κλέλια του «Maestro», όμως η Κλέλια Ανδριολάτου είναι πολλά παραπάνω.  

32’ με την Κλέλια Ανδριολάτου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Ο εραστής» του Χάρολντ Πίντερ, σκηνοθεσία-ερμηνεία Πάνος Παπαδόπουλος και Κλέλια Ανδριολάτου, από 15/11 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Η δεύτερη σεζόν του «Maestro» βρίσκεται στο στάδιο των γυρισμάτων και θα προβληθεί προσεχώς στο Mega και το Netflix.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δύο μέρες με καύσωνα στα γυρίσματα της δεύτερης σεζόν του «Maestro»

Αποκλειστικό / Δύο μέρες με καύσωνα στα γυρίσματα της δεύτερης σεζόν του «Maestro»

Πολύμηνα γυρίσματα σε Αθήνα και Παξούς και καταιγιστικές εξελίξεις έρχονται στον ακόμα πιο σκοτεινό και φιλόδοξο δεύτερο κύκλο της σειράς του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που φέρνει τους ήρωες αντιμέτωπους με τις συνέπειες των πράξεών τους.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου

Portaits 2023 / Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου: «Αυτό που έχει σημασία είναι να αγκαλιαζόμαστε, να κοιταζόμαστε στα μάτια»

Με μια σειρά αξιοσημείωτων ρόλων στο ενεργητικό της, η χαρισματική ηθοποιός συναντήθηκε φέτος με το μεγάλο κοινό μέσω της ερμηνείας της στο «Maestro».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ