Καυτό απόρρητο - Το τέλειο άλλοθι

Καυτό απόρρητο - Το τέλειο άλλοθι Facebook Twitter
ΗΑΤΕ ΙΤ Οι Κοέν είναι σίγουροι ότι οι κριτικοί θα τους ''θάψουν''.
0

Οι φιλοπαίγμονες και αιρετικοί δημιουργοί τα έχουν όλα και συμφέρουν: πολλά Όσκαρ, Χρυσό Φοίνικακαι βραβεία σκηνοθεσίας στις Κάννες, καλτ κοινό που ορκίζεται στο όνομά τους εδώ και 20 χρόνια, δικής τους επινόησης χιούμορ, μηδενιστική προβληματική, μια θεματολογία αμφισβητούμενης ποικιλίας, εντελώς ξεχωριστή, που διαπερνά και διαβρώνει τα είδη που κινηματογραφούν, καθώς και μια ιδιάζουσα φήμη ως άνθρωποι που μιλάνε και δεν λένε τίποτε, αφήνοντας τις ταινίες τους να τα πουν όλα - ή τίποτα. Παλιοί πλέον, σιτεμένοι, δεν νομίζω. Διατηρούν μια αξιοθαύμαστη, αεράτη δηκτικότητα που δεν εγκαταλείπουν παρά περιστασιακά, μόνο και μόνο για να μας σερβίρουν μερικά αγέλαστα αριστουργήματα.

• ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΗΛΙΘΙΩΝ

Το Καυτό Απόρρητοείναι κωμωδία περί αγχωμένων ηλιθίων και ηλιθιότητας σοβαρής και ανίκητης. Μια υπέροχη τρύπα στο νερό. Ο Τζορτζ Κλούνι είναι ο σχετικός πρωταγωνιστής σε ένα επιτελείο που αλληλοσυμπληρώνεται χορευτικά. Με αυτό εδώ το φιλμ, μετά τοΩ Αδελφέ πού Είσαι και την Αβάσταχτη Γοητεία, οι Κοέν ολοκληρώνουν την τριλογία των ηλιθίων και του την αφιερώνουν εξαιρετικά. Όπως τους είπε ανακουφισμένος και ο ίδιος ο Κλούνι μόλις τελείωσαν τα γυρίσματα, «παιδιά, δεν πρόκειται να ξαναπαίξω το βλάκα» και εκείνοι του απάντησαν «αυτό αναγκαστικά σημαίνει πως δεν θα ξαναπαίξεις σε ταινία μας!». Δεν είναι μόνο αυτός. Όλους τους βλέπουν ανάποδα, δηλαδή ορθά, αν αναλογιστούμε πως οι ηθοποιοί έχουν μια ωραιοποιημένη ιδέα για τον εαυτό τους και σπάνια αφήνουν να παρεισφρήσει η σαχλότητα και το διασκεδαστικό ρεζίλι στο δημόσιο πετσί τους.

Ο Μπραντ Πιτ, που τόσα χρόνια προσπαθεί να πείσει τους «Θωμάδες» πως είναι δραματικός απαιτήσεων, παίζει τόσο χάρμα το χαζό ξανθό γυμναστή που δεν τον χορταίνεις - μόνο οι Κοέν θα μπορούσαν να τον ρίξουν για να υποδυθεί κάτι τόσο κοντά στον αρσενικό bimbo που κρύβει πίσω από τα ζαχαριά Prada και την εκτεταμένη, αστραπιαία και φιλάνθρωπη πατρότητά του. Η Φράνσις Μακντόρμαντ, συγγενής τους και θύμα των περίεργων ορέξεών τους, δήλωσε πως τη βάζουν να κάνει τα πιο απίθανα πράγματα στις ταινίες τους και εκείνη, για λόγους που ακόμη αγνοεί, λέει ναι και στο τέλος δεν το μετανιώνει. Ο Τζον Μάλκοβιτςείναι ευτυχής που έ(γ)ραψαν ένα ρόλο επάνω του - όπως άλλωστε έκαναν και για τους υπόλοιπους. Η Τίλντα Σουίντον, η σπουδαία ρούσα καρατερίστα, που επιτέλους βρήκε μια αξιοπρεπή θέση στο ποπ πάνθεον με τη Νάρνια και το Όσκαρ της, εκστομίζει ατάκες όπως «σταμάτα τις χαζομάρες» χωρίς να σκάσει χαμόγελο. Ο Κλούνι τσεκάρει συνεχώς τα πατώματα, κοιτάζει πίσω από την πλάτη του, ξενοπηδάει υστερικά, επιδίδεται σε αναίτιο τζόγκινγκ και σέρνει το χορό της παράνοιας σε μια ταινία που είναι κωμωδία, σάτιρα, σεξοφάρσα και ένα ιντριγκαδόρικο γαϊτανάκι ανθρώπων που ελπίζουν ανορθόδοξα σε αλλαγές στη ζωή τους αλλά αγγίζουν απόρρητα μυστικά του κώλου, για τα οποία κανείς δεν ξέρει από πού ξεκίνησαν και δεν ενδιαφέρεται πραγματικά, αλλά όπου δολοφονείται μια αθώα, και χαζή φυσικά, ψυχή, για ψύλλου πήδημα.

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΚΟΕΝ;

Τα έχουμε ξαναδεί όλα αυτά σε ταινίες των Κοέν; Και ναι και όχι. Ξέρουμε την υψιπετή κοσμοθεωρίατους περί ματαιότητας, την ευρηματικότητά τους στο δέσιμο της πλοκής και τα ερωτήματα που δεν έχουν ουσιαστική απάντηση, λες και ξέρουν εκ των προτέρων πως οποιαδήποτε απόπειρα για σοβαρή ανάλυση για τη ζωή και το θάνατο θα καταλήξει σαν και αυτές τις ωραίες αλλά αδιέξοδες εφηβικές συζητήσεις για το Θεό κάτω από τον έναστρο ουρανό του νησιώτικου καλοκαιριού. Γνωρίζουν όμως τόσο καλά το σινεμά, το Χόλιγουντ, τους ανθρώπους και τις αδυναμίες τους, τους άγνωστους φίλους και συνοδοιπόρους, το φως που αιωρείται μέσα στις σκοτεινές πράξεις των άτυχων και των πονηρών, μια επιθυμία για καλύτερη ζωή που συνεχώς χαροπαλεύει, τη σκόνη που μένει κάτω από τη γνώση, την πληροφορία και το εφήμερο της εξουσίας και της επικαιρότητας. Δεν υπήρξαν ποτέ ανεξάρτητοι με την έννοια του indie film, ποτέ mainstream enough, ποτέ σκυμμένοι στα πόδια της μόδας και του ετοιματζίδικου trend. Δεν καταλάβαινα παλιότερα τις εσωστρεφείς ρετσέτες τους, τα αστειάκια πίσω από τα καλοβαλμένα πλάνα και το άψογο μοντάζ, την εμμονή τους στην ηλιθιότητα που αργότερα θα με συνάρπαζε. Ώσπου ήρθε τοFargoκαι τους αγάπησα επί τόπου αλλά και αναδρομικά.

Στη Βενετίαήρθαν και μίλησαν, επιτέλεσαν το επαγγελματικό τους καθήκον κάνοντας πλάκα για το έργο που τίμησε το φεστιβάλ με τη έναρξη. Δεν εξηγούν, δεν μπαίνουν καν στον κόπο. Αν τους ρωτήσεις για τα σύμβολα ή το βάθος, δεν θα βγάλεις άκρη. Καλά κάνουν, γιατί το αξίζουν. Δεν μπορούν να διακρίνουν ποια είναι η κωμωδία και ποιο το δράμα. Μου άρεσε πολύ που ο κόσμος είδε το Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατουςκαι δεν τη δέχτηκε γι' αυτό που είναι, αλλά θίχτηκε που δεν έμοιαζε με «προφανώς-σπουδαιομεγάλη-οσκαρική-ταινία» σαν κι αυτές που σου φωνάζουν από μακριά πως θέλουν να καταθέσουν και θα βραβευτούν για τον κόπο και την παραγωγή τους. Βρίσκονται πέρα από το απλό παιχνίδι των έξυπνων παιδιών που κάνουν ταινίες. Ουσιαστικά λένε ιστορίες που μοιάζουν με φαλτσαριστές μπαλιές σε γκολπόστ με ηλίθιους τερματοφύλακες. Ταινίες βγαίνουν πολλές μέσα στο φθινόπωρο, όρεξη να έχουμε να διαλέξουμε. Και Γούντι Άλεν με Μπαρδέμ και Κρουθ, και η Πλεκτάνη του Ρίντλεϊ Σκοτ με Ντι Κάπριο και Ράσελ Κρόου. Φιλμ μικρά και μεγάλα, περισσευούμενα και φρέσκα. Επέλεξα όμως το Καυτό Απόρρητο, κυρίως για τη δήλωση των αδελφών Κοέν μετά την ερώτηση Ιταλού δημοσιογράφου, «τι σημαίνει το Όσκαρ που κερδίσατε φέτος για το Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους;». «Πως οι κριτικοί θα θάψουν την επόμενη ταινία μας».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ