Κάτω από το βλέμμα του εξολοθρευτή αγγέλου

Κάτω από το βλέμμα του εξολοθρευτή αγγέλου Facebook Twitter
0

Πριν δύο χρόνια όλο το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μιλούσε για μία ταινία με αστείο τίτλο, αστεία πλοκή, αλλά για ένα καθόλου αστείο θέμα! Πώς ένα τζάνκι περιφέρεται απελπισμένα, Δεκαπενταύγουστο σε μια άδεια Αθήνα, για να βρει τη δόση του. Όποιος αναφερόταν στο Τσίου (θα το έχετε δει γραμμένο σε πολλούς τοίχους) έσκαγε ένα χαμόγελο για την ευχάριστη έκπληξη, διηγούταν με γλυκύτητα την ιστορία, χαιρόταν για το αισιόδοξο τέλος της! Έτσι γλυκός, χαμογελαστός και απέραντα αισιόδοξος είναι και ο δημιουργός του Μάκης Παπαδημητράτος. Δεν γκρινιάζει για έλλειψη χρημάτων, δεν μπλέκεται σε ίντριγκες, δεν είναι φερέφωνο κανενός. Αυθόρμητος, με ειλικρίνεια και ανθρωπιά, πορεύεται με όπλο του την αγάπη του για το σινεμά, το ταλέντο του να γράφει σενάρια και να διηγείται ιστορίες, την αγωνία του να πει κάτι μέσα από αυτές, να στείλει ένα μήνυμα, να πάρει θέση απέναντι σε πράγματα που μας καίνε όλους. Έτσι έφτασε στη δεύτερή του ταινίαΟι Κλέφτες, και έμελε να αποδειχτεί ο θρίαμβος του τελευταίου διημέρου του φετινού φεστιβάλ! Βραβεία δεν πήρε την επόμενη ημέρα στα «ελληνικά Όσκαρ», αλλά είναι σίγουρο ότι θα πάρει ένα μικρό Όσκαρ στην καρδιά σας σαν το Τσίου.

Ξεκίνησες ως ηθοποιός και, απ' όσο ξέρω, δεν έχεις καθόλου σπουδές κινηματογράφου στο ενεργητικό σου...

Ναι, θέατρο έχω σπουδάσει, αλλά στο θέατρο έχω παίξει μόνο μία φορά, και κομπάρσος στην όπερα.

Στη Λυρική;

Στο Μέγαρο, σε πέντε μεγάλες παραγωγές, ήμουν και στη Λυσιστράτη του Θεοδωράκη. Μου αρέσει η όπερα, έχω κάνει και πιάνο μικρός, ενδέχεται να ξαναδουλέψω τώρα...

Στον κινηματογράφο έχεις παίξει;

Πολύ περισσότερο, μικρά περάσματα, αλλά και δύο μικρούς ρόλους στις ταινίες του Δημήτρη Μακρή, που έμελε να είναι και ο παραγωγός του Τσίου.

Πώς βρέθηκες πίσω από την κάμερα;

Ήταν κάτι που πάντα το ήθελα. Στα γυρίσματα σαν ηθοποιός καθόμουν με τις ώρες στο σετ να βλέπω τι γίνεται, έχω δουλέψει σκριπτ, φροντιστής, σε μικρές παραγωγές και σε μια μεγάλη αγγλική όπου έμαθα πολλά .Έχω καθίσει πολλές ώρες στον υπολογιστή μου να μοντάρω φωτογραφίες, βίντεο, παλιότερα που ήμουν πολιτικά ενεργός τραβούσα βιντεάκια από πορείες και τα έβαζα στο internet, βιντεοακτιβισμός...

Πού ήσουν ενεργός πολιτικά;

Ήμουν ενταγμένος σε μια αναρχοσυνδικαλιστική ομάδα, την ΕΣΕ. Ελεύθερη Συνδικαλιστική Ένωση.

Νομίζω ότι οι ταινίες σου είναι άκρως πολιτικές, χωρίς να επικαλείσαι συγκεκριμένες ιδεολογίες. Βέβαια μου έκανε εντύπωση το ηθικοπλαστικό τέλος στο Τσίου...

Είναι ένα θέμα στο οποίο οφείλεις να δώσεις ελπίδα. Αναλύεις ένα θέμα πάρα πολύ ευαίσθητο, δηλαδή είναι σαν να λέω, προσπάθησε να βγεις από αυτό, μην αφήσεις να σε αποτελειώσει. Αλλά και στην υπόλοιπη κοινωνία θέλεις να πεις ότι ο Τσίου είναι κι αυτός άνθρωπος! Να σεβαστεί το πρόβλημά του και να τον βοηθήσει...

Ποια είναι η σχέση σου με το περιθώριο;

Κοίταξε, δεν έχω ταμπού στο κεφάλι μου σε σχέση με ποιον συναναστρέφομαι και σε τι χώρους κινούμαι. Θέλω να πιστεύω ότι είμαι, και αν δεν είμαι, προσπαθώ πάρα πολύ να είμαι, ανεκτικός και να συμπεριφέρομαι παντού χωρίς προκαταλήψεις.

Δείχνεις να ξέρεις πολύ καλά τους ανθρώπους που δεν είναι στην αποδεκτή πλευρά της ζωής...

Έχω το «κουσούρι» των ηθοποιών, να παρατηρώ και να αναρωτιέμαι για τους ανθρώπους γύρω μου και τις κινήσεις τους. Είμαι γενικώς ανοιχτός σε ερεθίσματα. Από την άλλη, δεν είμαι παιδί, έχω αρκετές εμπειρίες, ιστορίες έχω ακούσει πολλές, συν τις ταινίες που έχω δει και με γοήτευσαν. Ας πούμε το Μίσος του Κασοβίτς ήταν μία από αυτές..

Η Αθήνα θυμίζει το Παρίσι του Μίσους;

Είναι θέμα χρόνου! Αυτήν τη στιγμή έχουμε αρκετούς ξένους και σίγουρα δεν περνάν καλά. Τους καταπιέζουμε, τους κρατάμε σε καταστολή, για να μην ξεσηκωθούνε. Ήδη, αν πιάσουν οι αστυνομικοί έναν μαύρο με cd, τον σπάνε στο ξύλο χωρίς πολλά πολλά. Μοιάζει λίγο σαν Μεσαίωνας, οι στολές έχουν αλλάξει...

ΣτουςΚλέφτες ο «Μεσαίωνας» αυτός υπονοείται απολύτως....

Οι μεν κλέφτες έπρεπε να συμβολίζουν τον μέσο απολιτίκ Έλληνα που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η πάρτη του, το δε ζευγάρι να είναι μορφές που συμβολίζουν τον αστυνομικό που χαστουκίζει, που βρίζει, τον εφοριακό που κλέβει, τον πολιτικό που λέει ψέματα. Γι' αυτό οι πρώτοι βγαίνουν πιο νατουραλιστικοί και οι δεύτεροι πιο γκροτέτσκοι. Χρειάστηκαν πρόβες ενός χρόνου για να βγει αυτό και ήταν πολύ τολμηρό για ελληνική ταινία...

Ξέρεις, εμένα όλο αυτό μου θύμιζε πολύ Μπουνιουέλ.

Λατρεύω τον Μπουνιουέλ, ο Εξολοθρευτής Άγγελοςείναι η αγαπημένη μου ταινία!

Ακριβώς! Το ζευγάρι της ταινίας είναι βγαλμένο από εκεί! Πιστεύεις στον κινηματογράφο; Δεν είναι μια τέχνη που έχει πεθάνει;

Είμαι αισιόδοξος. Οι ελληνικές ταινίες κόβουν τα τελευταία χρόνια εισιτήρια, το δίκτυο βοηθάει πολύ την προώθηση τους επίσης. Στο Google το Τσίου είχε 250.000 επισκέψεις. Άσε που οι μαύροι το διακινήσαν πάρα πάρα πολύ, ενώ ακόμα δεν έχει βγει κανονικά σε dvd...

Δεν σε ενοχλεί ότι χάνεις λεφτά από την πειρατεία;

Μα είναι το βραβείο κοινού του φεστιβάλ χωρίς τα ευρώ! Με τιμά που η πειρατεία κάνει αυτό για την ταινία μου. Και με δικαιώνει. Είναι πολύ κουραστική τέχνη το σινεμά, αλλά είναι και το μόνο που μένει!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ