Κάτι κουρασμένα παλικάρια: Οι απογοητευτικές εισπράξεις του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς

Κάτι κουρασμένα παλληκάρια: Οι απογοητευτικές εισπράξεις του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς Facebook Twitter
Κοιτάξτε ποιον πολεμάει αυτήν τη φορά: τους ναζί. Δεν βλέπουμε αρκετούς από δαύτους καθημερινά στο Twitter;
0

ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ των Αντικυθήρων, που μετονομάστηκε σε «δίσκο του πεπρωμένου» στην τελευταία ταινία του Ιντιάνα Τζόουνς, ήταν μια συσκευή που εφευρέθηκε από τους αρχαίους Έλληνες για να προβλέπουν τις εκλείψεις και να παρακολουθούν την κίνηση του ήλιου.

Δεν είναι βέβαιο αν η προφητεία του μπορεί να εφαρμοστεί στις εισπράξεις των εισιτηρίων: ορισμένες εκτιμήσεις χρονολογούν τον μηχανισμό ήδη από το 200 π.Χ. Αλλά, αν μπορούσε, θα είχε προβλέψει ίσως την απογοητευτική επίδοση της ταινίας «Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου» στο αμερικανικό και διεθνές box office την πρώτη εβδομάδα προβολής του, μια δεύτερη διαδοχική αποτυχία για καλοκαιρινό χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ, αφότου το «The Flash» απέτυχε να ξεσηκώσει παγκόσμιο κοινό νωρίτερα τον Ιούνιο.

Ενώ η ταινία άνοιξε στο Νο 1 του αμερικανικού box office, το εκτιμώμενο συνολικό ποσό του Σαββατοκύριακου έναρξης (60 εκατ. δολάρια) υπήρξε απογοητευτικό – και κάτω από το μισό του ποσού των 120,7 εκατ. δολαρίων που πέτυχε το «Spider-Man: Across the Spider-Verse» το πρώτο Σαββατοκύριακο.

Η επίδοση του «Δίσκου του Πεπρωμένου» ήταν χαμηλή και στο παγκόσμιο box office, με 52 χώρες να καταγράφουν εισπράξεις 70 εκατ. δολαρίων, διαμορφώνοντας συνολικές εισπράξεις γύρω στα 130 εκατ. δολάρια για μια ταινία που φημολογείται ότι κόστισε περίπου 300 εκατ. δολάρια.

Η επίδοση του «Δίσκου του Πεπρωμένου» ήταν χαμηλή και στο παγκόσμιο box office, με 52 χώρες να καταγράφουν εισπράξεις 70 εκατ. δολαρίων, διαμορφώνοντας συνολικές εισπράξεις γύρω στα 130 εκατ. δολάρια για μια ταινία που φημολογείται ότι κόστισε περίπου 300 εκατ. δολάρια.

Γεγονός είναι ότι τα καλοκαιρινά μπλοκμπάστερ δεν αποτελούν πλέον τα εγγυημένα μεγαθήρια που ήταν στην προ-Covid εποχή. Τι πήγε όμως τόσο στραβά για ένα φαινομενικά ασφαλές στοίχημα; Στην περίπτωση του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς, αποδεικνύεται εντελώς λανθασμένη στρατηγική η δημογραφική εξάρτηση από τις διαθέσεις ενός μεγαλύτερου, νοσταλγικού και κυρίως ανδρικού κοινού, αντί να ενσωματωθούν στοιχεία που θα μπορούσαν να προσελκύσουν ένα νεότερο και πιο ποικιλόμορφο κοινό.

Ο αναλυτής του αμερικανικού box office, Anthony D'Alessandro, αποδίδει αυτό το «καταστροφικό αποτέλεσμα» εν μέρει στην απόφαση της Disney να κάνει την πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες –πάντα μια ριψοκίνδυνη ενέργεια ειδικά για ένα στούντιο με τόσο έντονη συνείδηση της δημοσιότητας– όπου έλαβε σε μεγάλο βαθμό μέτριες κριτικές.

Σημειώνει επίσης ότι ένα άλλο πρόβλημα της ταινίας ήταν ότι παρέμεινε παγιωμένη στη φόρμουλα του ιστορικού franchise του και δεν κατέβαλε «καμία προσπάθεια ... να το αναβαθμίσει και να το κάνει ελκυστικό σε ένα διαφορετικό κοινό κάτω των 40 ετών».

Και ο παράγοντας Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ; Δεν μέτρησε; Η Αγγλίδα ηθοποιός και σεναριογράφος εμφανίζεται στην ταινία ως βαφτισιμιά του Indy, αν και αξίζει να θυμηθούμε ότι, ως κινηματογραφική ερμηνεύτρια, δεν έχει το κύρος που θα αντιστοιχούσε στην τηλεοπτική της παρουσία. Ίσως είναι δύσκολο να το χωνέψουμε κάποιοι από εμάς, αλλά ο κόσμος δεν αποτελείται από οπαδούς του Fleabag – η εμφάνισή της στην ταινία μοιάζει αταίριαστη. Η ίδια έχει λειτουργήσει θαυμάσια ως μαγική σκόνη που πασπαλίστηκε σε μια ταινία Bond ή σε ένα prequel του Star Wars, αλλά δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι μπορεί να γίνει μαγικό ραβδί και να κάνει θαύματα στη μεγάλη οθόνη.

Ένα άλλο στοιχείο που ενδεχομένως λειτούργησε απωθητικά για το κοινό είναι ίσως και η τεχνολογία απογήρανσης (de-aging) που αφαιρεί μερικές δεκαετίες αλλά και αρκετές στρώσεις ανθρώπινου συναισθήματος από το πρόσωπο του Χάρισον Φορντ. Κοιτάξτε επίσης ποιον πολεμάει αυτήν τη φορά: τους ναζί. Δεν βλέπουμε αρκετούς από δαύτους καθημερινά στο Twitter;

Με στοιχεία από The Guardian

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ