Κάτι κουρασμένα παλικάρια: Οι απογοητευτικές εισπράξεις του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς

Κάτι κουρασμένα παλληκάρια: Οι απογοητευτικές εισπράξεις του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς Facebook Twitter
Κοιτάξτε ποιον πολεμάει αυτήν τη φορά: τους ναζί. Δεν βλέπουμε αρκετούς από δαύτους καθημερινά στο Twitter;
0

ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ των Αντικυθήρων, που μετονομάστηκε σε «δίσκο του πεπρωμένου» στην τελευταία ταινία του Ιντιάνα Τζόουνς, ήταν μια συσκευή που εφευρέθηκε από τους αρχαίους Έλληνες για να προβλέπουν τις εκλείψεις και να παρακολουθούν την κίνηση του ήλιου.

Δεν είναι βέβαιο αν η προφητεία του μπορεί να εφαρμοστεί στις εισπράξεις των εισιτηρίων: ορισμένες εκτιμήσεις χρονολογούν τον μηχανισμό ήδη από το 200 π.Χ. Αλλά, αν μπορούσε, θα είχε προβλέψει ίσως την απογοητευτική επίδοση της ταινίας «Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου» στο αμερικανικό και διεθνές box office την πρώτη εβδομάδα προβολής του, μια δεύτερη διαδοχική αποτυχία για καλοκαιρινό χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ, αφότου το «The Flash» απέτυχε να ξεσηκώσει παγκόσμιο κοινό νωρίτερα τον Ιούνιο.

Ενώ η ταινία άνοιξε στο Νο 1 του αμερικανικού box office, το εκτιμώμενο συνολικό ποσό του Σαββατοκύριακου έναρξης (60 εκατ. δολάρια) υπήρξε απογοητευτικό – και κάτω από το μισό του ποσού των 120,7 εκατ. δολαρίων που πέτυχε το «Spider-Man: Across the Spider-Verse» το πρώτο Σαββατοκύριακο.

Η επίδοση του «Δίσκου του Πεπρωμένου» ήταν χαμηλή και στο παγκόσμιο box office, με 52 χώρες να καταγράφουν εισπράξεις 70 εκατ. δολαρίων, διαμορφώνοντας συνολικές εισπράξεις γύρω στα 130 εκατ. δολάρια για μια ταινία που φημολογείται ότι κόστισε περίπου 300 εκατ. δολάρια.

Η επίδοση του «Δίσκου του Πεπρωμένου» ήταν χαμηλή και στο παγκόσμιο box office, με 52 χώρες να καταγράφουν εισπράξεις 70 εκατ. δολαρίων, διαμορφώνοντας συνολικές εισπράξεις γύρω στα 130 εκατ. δολάρια για μια ταινία που φημολογείται ότι κόστισε περίπου 300 εκατ. δολάρια.

Γεγονός είναι ότι τα καλοκαιρινά μπλοκμπάστερ δεν αποτελούν πλέον τα εγγυημένα μεγαθήρια που ήταν στην προ-Covid εποχή. Τι πήγε όμως τόσο στραβά για ένα φαινομενικά ασφαλές στοίχημα; Στην περίπτωση του τελευταίου Ιντιάνα Τζόουνς, αποδεικνύεται εντελώς λανθασμένη στρατηγική η δημογραφική εξάρτηση από τις διαθέσεις ενός μεγαλύτερου, νοσταλγικού και κυρίως ανδρικού κοινού, αντί να ενσωματωθούν στοιχεία που θα μπορούσαν να προσελκύσουν ένα νεότερο και πιο ποικιλόμορφο κοινό.

Ο αναλυτής του αμερικανικού box office, Anthony D'Alessandro, αποδίδει αυτό το «καταστροφικό αποτέλεσμα» εν μέρει στην απόφαση της Disney να κάνει την πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες –πάντα μια ριψοκίνδυνη ενέργεια ειδικά για ένα στούντιο με τόσο έντονη συνείδηση της δημοσιότητας– όπου έλαβε σε μεγάλο βαθμό μέτριες κριτικές.

Σημειώνει επίσης ότι ένα άλλο πρόβλημα της ταινίας ήταν ότι παρέμεινε παγιωμένη στη φόρμουλα του ιστορικού franchise του και δεν κατέβαλε «καμία προσπάθεια ... να το αναβαθμίσει και να το κάνει ελκυστικό σε ένα διαφορετικό κοινό κάτω των 40 ετών».

Και ο παράγοντας Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ; Δεν μέτρησε; Η Αγγλίδα ηθοποιός και σεναριογράφος εμφανίζεται στην ταινία ως βαφτισιμιά του Indy, αν και αξίζει να θυμηθούμε ότι, ως κινηματογραφική ερμηνεύτρια, δεν έχει το κύρος που θα αντιστοιχούσε στην τηλεοπτική της παρουσία. Ίσως είναι δύσκολο να το χωνέψουμε κάποιοι από εμάς, αλλά ο κόσμος δεν αποτελείται από οπαδούς του Fleabag – η εμφάνισή της στην ταινία μοιάζει αταίριαστη. Η ίδια έχει λειτουργήσει θαυμάσια ως μαγική σκόνη που πασπαλίστηκε σε μια ταινία Bond ή σε ένα prequel του Star Wars, αλλά δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι μπορεί να γίνει μαγικό ραβδί και να κάνει θαύματα στη μεγάλη οθόνη.

Ένα άλλο στοιχείο που ενδεχομένως λειτούργησε απωθητικά για το κοινό είναι ίσως και η τεχνολογία απογήρανσης (de-aging) που αφαιρεί μερικές δεκαετίες αλλά και αρκετές στρώσεις ανθρώπινου συναισθήματος από το πρόσωπο του Χάρισον Φορντ. Κοιτάξτε επίσης ποιον πολεμάει αυτήν τη φορά: τους ναζί. Δεν βλέπουμε αρκετούς από δαύτους καθημερινά στο Twitter;

Με στοιχεία από The Guardian

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ