«Η φιλία είναι εξίσου ιερή με την οικογένεια»

«Η φιλία είναι εξίσου ιερή με την οικογένεια» Facebook Twitter
0

Πόσο «ιερή» είναι για σας η φιλία; Στην εποχή μας υπάρχει η τάση να αντικαταστήσει την οικογένεια. Είναι οι φίλοι το ίδιο σημαντικοί;
Σαφώς η φιλία είναι ιερή και απαραίτητη, εξίσου με την οικογένεια. Είναι στην ουσία μια άλλη εκδοχή της οικογένειας. Δεν ξέρω αν θα μιλούσα για αντικατάσταση, αλλά μια και η σημερινή οικογένεια περνάει κρίση στις παραδοσιακές της δομές, η φιλία τουλάχιστον λειτουργεί σαν ένα καλό υποκατάστατο. Έτσι ο σημερινός άνθρωπος έχει δυο μικρούς πυρήνες στη ζωή του, την οικογένεια και τους φίλους του.

Πείτε μου μερικά πράγματα για την ταινία. Γιατί θα προτείνατε να τη δει κάποιος;
Γιατί είναι καλή ταινία. Γιατί είναι πολύ καλή ταινία. Τελεία. Είναι και τρυφερή, έχει χιούμορ, πηγαίνει και σε βάθος και αφορά όσους έχουν παρέες, δηλαδή όλους τους Έλληνες.

Ο χαρακτήρας του Χάρη που υποδύεστε είναι αρκετά κυνικός και δείχνει να ενδιαφέρεται μόνο για τα δικά του προβλήματα, μόνο όσα συμβαίνουν μέσα στον μικρόκοσμό του. Έχει γίνει αυτό ένα από τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου Έλληνα;
Ο Χάρης είναι ένας τυπικός Έλληνας κι αυτό ήταν, πάντα, τυπικό ελληνικό χαρακτηριστικό. Ήταν, είναι –και φοβάμαι ότι θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα– χαρακτηριστικό δικό μας. Ανάλογα με την εποχή βέβαια αλλάζει η τυπική συμπεριφορά του Έλληνα, αλλά γι’ αυτό ακριβώς έχουν ενδιαφέρον και οι ήρωες: γιατί ενώ είναι σημερινοί άνθρωποι, ο καθένας με την ατομικότητά του, ως ρόλοι εμπεριέχουν ξεχωριστή ηλικία, γενιά και καταγωγή ως χαρακτηριστικά τους. Ο τρόπος με τον οποίο ο Χάρης αντιμετωπίζει τα κοινά είναι τυπικά ελληνικός, αλλά όχι μόνο ως αρνητική συμπεριφορά. Ακόμα και η θετική του συμπεριφορά αποτελεί εξίσου στοιχείο του σύγχρονου Έλληνα, κι αυτή είναι που μας σώζει – αλλιώς θα ήμασταν απλώς ανάλγητοι. Από τα αρχαία χρόνια άλλωστε, δεν φημιζόμαστε για το χάρισμα της συλλογικότητας…

Μπορείτε να ταυτίσετε καθόλου τον εαυτό σας με το χαρακτήρα του Χάρη;
Φυσικά. Αφού κι εγώ είμαι ένας τυπικό νεοέλληνας. Αν δεν μπορούσα να βρω οικεία στοιχεία, θα σήμαινε ότι κάτι λάθος συμβαίνει στο ρόλο από γραφής. Ο καθένας μπορεί ν’ αναγνωρίσει τον εαυτό του στους ρόλους της ταινίας, και ως θεατής και, πολύ παραπάνω, όταν κληθεί να ενσαρκώσει έναν από αυτούς. Πάντα πρέπει ν’ αναγνωρίζεις δικά σου στοιχεία σ’ ένα ρόλο, ακόμα κι αν βρίσκεται πολύ μακριά από εσένα. Στον Χάρη όμως βρήκα δικά μου, στοιχεία πολύ περισσότερα απ’ ό,τι σε άλλους ρόλους. Κι εκεί βρίσκεται και η επιτυχία της γραφής του.

Στην ταινία ακόμα και ο θάνατος ενός ανθρώπου δεν καταφέρει να αλλάξει την πορεία της καθημερινότητας των πρωταγωνιστών. Είναι αυτό κάποιου είδους αντίσταση, ή μήπως έχουν γίνει αναίσθητοι οι άνθρωποι;
Διαφωνώ. Ο θάνατος είναι η αφορμή, η αφετηρία για ν’ αλλάξει πραγματικά η ζωή της παρέας, είναι ο καταλύτης για να επαναπροσδιορίσουν οι φίλοι τη ζωή τους. Και αλληγορικά ακόμα, από την πρόθεση ήδη του σκηνοθέτη, υπάρχει ένας θάνατος όχι μόνο ενός φυσικού προσώπου αλλά και της παρέας, της σχέσης.

Πώς προέκυψε ο ρόλος του αστυνόμου Μπέκα;
Όπως όλοι οι ρόλοι. Ο Διαγόρας Χρονόπουλος, η PLD και o Alpha μού πρότειναν να συμμετάσχω. Παραδόξως, ακριβώς πριν προκύψει αυτό είχα προτείνει εγώ σε κάποια εταιρεία παραγωγής να κάνουμε σειρά τον αστυνόμο Μπέκα γιατί το ήθελα πολύ, και βρισκόμασταν στο επίπεδο των συζητήσεων. Οπότε όταν ήρθε μια ομάδα και μου είπε ότι ήταν έτοιμη να ξεκινήσουμε, ήταν λογικό να πάω.

Πείτε μου μερικά πράγματα για την τελευταία σας θεατρική σας δουλειά (σ.σ: τα Αξύριστα Πιγούνια, μία παράσταση που ματαιώθηκε στη Χίο λόγω Μεγάλης Εβδομάδας, για να μην διαταραχθούν τα χρηστά ήθη).
Τα Αξύριστα Πιγούνια, που παίχτηκαν αρχικά στην «Πόρτα» και στη συνέχεια στη «Στοά», μόλις ολοκλήρωσαν τις παραστάσεις τους. Είναι κατά τη γνώμη μου ένα πολύ σημαντικό νεοελληνικό έργο του Γιάννη Τσίρου, ο οποίος ήδη ετοιμάζεται με δύο σενάρια να βγει και στον ελληνικό κινηματογράφο. Η αντιμετώπιση της παράσταση από το κοινό μού φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Σκηνοθέτησε ο Θανάσης Παπαγεωργίου, παίζαμε παρέα με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση. Είμαι πολύ ευτυχής από την πορεία αυτής της παράστασης, παρ’ όλο που όταν αποφασίσαμε μαζί με τον Θανάση να μπούμε και ως συμπαραγωγοί, όλοι μάς έλεγαν ότι θα καταστραφούμε. Η παράσταση όμως πήγε πολύ καλά και θεωρώ ότι θα μείνει στη νεοελληνική δραματουργία. Είμαι ευχαριστημένος.

Ποια είναι η γνώμη σας για την Αθήνα; Πόσο διαφορετικοί είναι οι ρυθμοί για κάποιον που μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη;
Η γνώμη μου για την Αθήνα είναι πολύ καλή, όπως είναι η γνώμη μου και για τη Θεσσαλονίκη. Οι ρυθμοί της Θεσσαλονίκης μού φαίνονται αργοί και γοητευτικοί τώρα που μένω στην Αθήνα και ανεβαίνω πάνω χωρίς να έχω δουλειά. Όταν δούλευα εκεί, οι ρυθμοί ήταν πολύ χειρότεροι από της Αθήνας. Στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει οργάνωση, οπότε αναγκαστικά τα έκανα όλα μόνος μου, χωρίς να είμαι αρκετά αποδοτικός: δούλευα περισσότερο και δεν μπορούσα να ζήσω. Νομίζω ότι στην πραγματικότητα είμαι διχασμένος ανάμεσα στις οι δύο πόλεις, προς το παρόν. Έχω διαρκή αναφορά στη Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό και πάω τακτικά. Δεν αντέχω να ζω συνέχεια στην Αθήνα, αλλά δεν μπορώ και να μην είμαι εδώ καθόλου. Νομίζω ότι τελικά η Αθήνα είναι βιώσιμη για 5-6 μήνες το χρόνο.

Έχει επηρεάσει καθόλου η τεράστια επιτυχία της Πολίτικης Κουζίνας τις μετέπειτα επιλογές σας; Πόσο δύσκολο είναι να αναμετρηθείτε με την τρομερή επιτυχία της;
Καθόλου. Οι επιλογές μου είναι απόλυτες και αυστηρές στον κινηματογράφο και στο θέατρο – και σχετικά αυστηρές στην τηλεόραση, γιατί δε γίνεται διαφορετικά. Οι επιτυχίες είναι καλοδεχούμενες, αλλά μέσα στο πρόγραμμα είναι και όλες οι άλλες εκδοχές στην πορεία ενός έργου. Αρκεί πριν ξεκινήσεις να πιστεύεις σ’ αυτό, να αισθάνεσαι ότι έχεις κάτι να πεις, να είναι η διαδικασία δημιουργική και να νιώθεις ότι κάτι καλό συμβαίνει. Από εκεί και πέρα δε σ’ ενδιαφέρει η επιτυχία, είναι πιο υγιές να το βιώνεις έτσι. Μια καλή δουλειά με χαμηλότερη θεαματικότητα μ’ ενδιαφέρει πολύ περισσότερο από μια πολύ επιτυχημένη δουλειά που δε μου αρέσει. Η ιδέα της επιτυχίας ποτέ δε με τρομοκράτησε, ούτε με επηρέασε.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ