lead
Υπάρχει κάτι εξαιρετικά user friendly στο σινεμά του Πέδρο Αλμοδόβαρ το οποίο, ασχέτως του θέματος που επιλέγει κάθε φορά ο ταλαντούχος Ισπανός σκηνοθέτης, δεν αποξενώνει τον θεατή αλλά του επιτρέπει να εισχωρήσει στο σύμπαν του.
Έχω την αίσθηση πως σχετίζεται με το ότι ο Aλμοδόβαρ είναι ένας αρχετυπικός story teller που μεταχειρίζεται τις ήδη γνωστές σκηνοθετικές φόρμες για να μας διηγηθεί τις (παράξενες) ιστορίες του.
Ιστορίες που όσο λοξές και να είναι, όσο και να περιέχουν μεγάλες δόσεις weird για τον μέσο θεατή (ειδικά στην αρχή της καριέρας του) καταστάσεων και χαρακτήρων, ακριβώς επειδή ο Aλμοδόβαρ νοιάζεται για να μας αποκαλύψει το συναισθηματικό εργαστήρι των ηρώων του με τρόπο που θα τους αγαπήσουμε, θέλει, επιδιώκει να εμπλακούμε συναισθηματικά και καταφέρνει όλο αυτό να γίνεται απολύτως φυσιολογικά.
Στην ουσία σκηνοθετεί όπως παλιά οι μεγάλοι κλασικοί χολιγουντιανοί σκηνοθέτες μελοδράματα, κωμωδίες, θρίλερ, ανανεώνοντας τη γραφή και το συντακτικό, αλλά κρατώντας τους παλιούς κώδικες. Απλώς αλλάζει τις δοσολογίες σύμφωνα με την καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του.
Όταν χάνει τον δεκαεπτάχρονο γιο της σε τροχαίο δυστύχημα, μια γυναίκα ταξιδεύει στη Βαρκελώνη για να ενημερώσει τον βιολογικό πατέρα του, με τον οποίο είχαν χωρίσει πριν γεννηθεί το παιδί.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δύο ετοιμόγεννες γυναίκες βρίσκονται στο ίδιο δωμάτιο νοσοκομείου. Καμία δεν είχε προγραμματίσει την εγκυμοσύνη τους και είναι εκεί χωρίς τον πατέρα του μωρού της. Η μεγαλύτερη από τις δύο, η Τζάνις, δεν μετανιώνει για την επιλογή της να γίνει μητέρα. Η Άνα, από την άλλη, είναι έφηβη, έντρομη και μετανιωμένη γι’ αυτό που συμβαίνει.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ίνγκριντ και η Μάρθα ήταν στενές φίλες στα νιάτα τους, όταν εργάζονταν μαζί στο ίδιο περιοδικό. Στα χρόνια που ακολούθησαν οι περιστάσεις της ζωής τις χώρισαν: η Ίνγκριντ έγινε συγγραφέας αυτοβιογραφικών μυθιστορημάτων και η Μάρθα πολεμική ανταποκρίτρια. Οι δυο τους συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια σε μια έντονη, αλλά παράξενα τρυφερή κατάσταση.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ραϊμούντα ξεφεύγει από τον μέθυσο σύντροφό της και, μαζί με την κόρη της Πάουλα, επισκέπτονται την αδελφή της Σόλε στο χωριό, όταν η θεία τους πεθαίνει. Ένα τραγικό συμβάν τις ενώνει, από την εποχή της παιδικής τους ηλικίας. Το νιοστό αριστούργημα του Αλμοδόβαρ, η «επιστροφή» της νεκρής μητέρας στο χωριό των γυναικών, μια τραγικωμωδία φαντασμάτων και λοιπών απατηλών φαινομένων. Μα τι πίνει;
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Με τη γυναίκα του να έχει υποστεί καθολικά εγκαύματα σ’ ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ο δρ. Ρομπέρ Λεντγκάρντ, διαπρεπής πλαστικός χειρουργός, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο δέρμα για να τη σώσει. Εκτός από τα χρόνια και τα χρήματα που ξοδεύει στην έρευνα και τα πειράματά του, ο Ρομπέρ χρειάζεται τρία ακόμα πράγματα: έναν συνεργό κι ένα ανθρώπινο πειραματόζωο και κανέναν ενδοιασμό.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ένας σκηνοθέτης εξερευνά το παρελθόν του, ανακαλύπτει την άμεση ανάγκη να το διηγηθεί λεπτομερώς και μέσα από αυτό βρίσκει τη σωτηρία του.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Όταν ο εραστής της την αφήνει με ένα μήνυμα στον τηλεφωνητή, ο κόσμος της Πέπα καταρρέει. Ζητώντας απεγνωσμένα εξηγήσεις, τον αναζητά παντού, αντ’ αυτού όμως συναντά ένα πλήθος εκκεντρικών ατόμων.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο Αλμοδόβαρ εφαρμόζει περίτεχνα τους συνδυασμούς που τον έκαναν διάσημο: το μελόδραμα, την υπερβολή, τον θαυμασμό του στη μυθιστορηματική γυναίκα, και τη σινεφιλία. Είναι γοητευτικός, όπως πάντα, αν κι έχει ξανακάνει το ίδιο πράγμα στο παρελθόν.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ