Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Exorcism: Haunted Child (2015)
0


 

Λίγο πριν ξεκινήσει το Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών τρόμου "ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ", Horrorant Film Festival "FRIGHT NIGHTS", απόψε στην Αθήνα και σε λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη, μιλήσαμε με τον διοργανωτή Κωνσταντίνο Χατζηπαπά για τα highlights και τις επιλογές του από το φετινό φεστιβάλ, καθώς και για τον τρόμο στο σινεμά γενικά. Ο ίδιος ασχολείται με τον κινηματογράφο από μικρός και σήμερα διατηρεί δύο κινηματογραφικά sites (το Filmboy.gr και το Horrorant.com), έχει ιδρύσει την εταιρεία διανομής FilmBoy Pictures και το 2014 διοργάνωσε το 1ο Horrorant Film Festival 'FRIGHT NIGHTS'. «Θεωρούσα αδιανόητο ότι δεν υπήρχε φεστιβάλ ταινιών τρόμου στη χώρα μας – πέρα από κάποιες ερασιτεχνικές προσπάθειες», λέει. «Κατάλαβα ότι αν θέλεις κάτι να γίνει, όπως ακριβώς εσύ το θέλεις, πρέπει να το κάνεις μόνος σου. Πήρα την απόφαση το 2012, αλλά χρειάστηκαν δύο χρόνια, ώσπου να αποκτήσω τη τεχνογνωσία και τις γνωριμίες στο εξωτερικό για να ξεκινήσω τις ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ. Σκοπός μου εξαρχής ήταν να διοργανώσω ένα φεστιβάλ στα πρότυπα των μεγάλων ξένων φεστιβάλ, με events, καλεσμένους, Q/A, πρεμιέρες και φυσικά καλές ταινίες».

Ο Κωνσταντίνος Χατζηπαπάς τα έχει καταφέρει πολύ καλά, αν σκεφτεί κανείς την εποχή και ότι το κοινό του φετινού Horrorant Film Festival θα δει ταινίες που δεν θα είχε αλλιώς την ευκαιρία να δει στη μεγάλη οθόνη. Η έναρξη θα γίνει με την ταινία που πήρε βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ του Sundance και ήταν υποψήφιο για Καλύτερη Ταινία, το τολμηρό και οπτικά συναρπαστικό "The Witch", του Robert Eggers. Η λήξη θα γίνει με την προβολή ενός από τα σημαντικότερα Ισπανικά θρίλερ των τελευταίων χρόνων, το El Cuerpo, πριν ακόμη βγει στις ισπανικές αίθουσες. «Το κοινό θα δει αξιόλογες νέες παραγωγές απ' όλο τον κόσμο, που προφανώς δεν θα βρουν ποτέ διανομή στη χώρα μας, αλλά και μεγάλες στουντιακές ταινίες σε πρώτη προβολή. Θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να δουν σε εξαιρετική ποιότητα ήχου και εικόνας, μερικές αγαπημένες κλασικές ταινίες που λόγω εποχής, δεν είχαν τη δυνατότητα να δούνε ποτέ στο σινεμά. Οι ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ είναι ένα σχολείο για τους νεότερους και μια νοσταλγία για τους παλαιότερους», λέει.

Κάποιος είπε ότι το 95% των ταινιών που γίνονται παγκοσμίως, έχουν φόβο, αγωνία και τρόμο, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο. Πόσο τρομακτική ήταν ας πούμε η Λίστα του Σίντλερ; Πόση αγωνία και τρόμος ένιωσαν οι θεατές σε κάθε κτηνωδία των Γερμανών; Δεν είναι όλες αυτές ταινίες τρόμου φυσικά, αλλά το σινεμά είναι συναίσθημα και ο φόβος είναι το κύριο συναισθηματικό όπλο του κινηματογράφου.


«Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι ο τρόμος είναι το νούμερο 1 κινηματογραφικό είδος. Κάποιος είπε ότι το 95% των ταινιών που γίνονται παγκοσμίως, έχουν φόβο, αγωνία και τρόμο, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο. Πόσο τρομακτική ήταν ας πούμε η Λίστα του Σίντλερ; Πόση αγωνία και τρόμο ένιωσαν οι θεατές σε κάθε κτηνωδία των Γερμανών; Δεν είναι όλες αυτές ταινίες τρόμου φυσικά, αλλά το σινεμά είναι συναίσθημα και ο φόβος είναι το κύριο συναισθηματικό όπλο του κινηματογράφου. Είναι ένα είδος που συγκινεί τους περισσότερους σινεφίλ στον κόσμο, άσχετα αν στην Ελλάδα οι διανομείς δεν το έχουν σε μεγάλη εκτίμηση. Προσωπικά, γνώρισα τον τρόμο με τις ταινίες του Boris Carlof και του Christopher Lee στην ασπρόμαυρη τηλεόραση. Αγάπησα τις ταινίες τρόμου των 80's με τις βιντεοκασέτες και έμαθα το σινεμά με την αγωνία του Brian de Palma λίγο αργότερα. Αγαπώ γενικά το σινεμά, αλλά λίγο περισσότερο τις ταινίες τρόμου», λέει ο κ. Χατζηπαπάς.


Στόχος του Horrorant Film Festival «ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ», είναι να γίνει ένα από τα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του είδους στην Ευρώπη και να τραβήξει – κάτι που ήδη έχει κάνει - τα βλέμματα της διεθνούς κοινότητας.


Όπως και πέρυσι, το πρόγραμμα του φεστιβάλ είναι πλούσιο, με θεματικά αφιερώματα, πρεμιέρες και άλλα events για τους fan του τρόμου.

Τι θα δούμε φέτος στο φεστιβάλ;

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Let Sleeping Corpse Die (1974) του Jorge Grau

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΤΡΟΜΟ

Ένα αγαπημένο κομμάτι του φεστιβάλ είναι οι αναδρομές στην ιστορία του σινεμά τρόμου σε συγκεκριμένες χώρες. «Πέρυσι είχαμε αφιέρωμα στο Γαλλικό σινεμά με 5 ταινίες, φέτος στο Ισπανικό με 10 ταινίες. Ξέρετε, στην Ισπανία ο τρόμος είναι το Νο1 κινηματογραφικό είδος, όπως έμαθα από την ίδια τη Πρεσβεία τους στην Αθήνα. Είμαι πολύ περήφανος γιατί καταφέραμε να έχουμε στο πρόγραμμα ταινίες που καλύπτουν την Χρυσή εποχή του Ισπανικού τρόμου (70's), την μεταβατική εποχή των 90's, την έξαρση του ψυχολογικού τρόμου αλλά και το νέο ανατρεπτικό σινεμά του Alex de la Iglesia. Δεν ήταν εύκολο αλλά πραγματικά είμαι πολύ περήφανος που τα καταφέραμε. Μάλιστα, χάρη στη βοήθεια της Ισπανικής Πρεσβείας, θα έχουμε καλεσμένο στο φεστιβάλ έναν από τους ανερχόμενους Ισπανούς σκηνοθέτες, τον Victor Matellano καθώς και την Ισπανίδα ηθοποιό Almudena Leon», λέει ο κ. Χατζηπαπάς.

Οι ταινίες που θα προβληθούν στο πλαίσιο του αφιερώματος είναι:

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Horror Express (1972) του Eugenio Martin

Count Dracula (1970) του Jesus Franco
Werewolf vs. Vampyre Woman (1971) του Leon Klimovsky
Tombs of the Blind Dead (1972) του Amando de Ossorio
Horror Express (1972) του Eugenio Martin
Let Sleeping Corpse Die (1974) του Jorge Grau
Who Can Kill A Child? (1976) του Narciso Ibanez Serrador
Tesis (1996) του Alejandro Amenabar
El Orfanato (2007) του J.A. Bayona
Julia's Eyes (2010) του Guillem Morales
Witching and Bitching (2013) του Alex de la Iglesia

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΘΡΥΛΙΚΑ Β-movies ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '50

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Godzilla, 1954

Φέτος στο φεστιβάλ θα προβληθούν 5 ταινίες από την απολαυστική εποχή των Drive-Ins, κλασικές ταινίες τρόμου από τη δεκαετία του '50. Από Roger Corman και Vincent Price μέχρι τα sci-fi horror που χαρακτήρισαν μια ολόκληρη εποχή του Αμερικανικού κινηματογράφου και θα προβληθούν σε εξαιρετική εικόνα και ήχο.

Στην Ατομική εποχή της δεκαετίας του '50, η έκθεση ραδιενέργειας, οι διαρροές τοξικών ουσιών και άλλα επιστημονικά ατυχήματα είχαν μεγάλη επιρροή στη θεματική του horror cinema, όπου άρχισαν να αναπτύσσονται τεραστίων διαστάσεων μεταλλαγμένα τέρατα η ταινία Gojira ή αλλιώς Godzilla, 1954 είναι αντιπροσωπευτική. Μέχρι τότε, οι περισσότερες ταινίες τρόμου ήταν φτιαγμένες πρόχειρα και με λίγα χρήματα και απευθύνονταν σχεδόν αποκλειστικά στο εφηβικό κοινό των drive-ins. Ένα τέτοιο φιλμ ήταν το I Was A Teenage Werewolf (1957).

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Count Dracula (1970) του Jesus Franco


Μερικά Αμερικάνικης προέλευσης monster/horror movies της εποχής κεφαλαιοποίησαν με επιτυχία τις απειλές εξωγήινων δυνάμεων και εισβολής από το Διάστημα, όπως το alien που βρέθηκε στην Αρκτική στο The Thing From Another World (1951), το ασυνήθιστο τέρας στο The Creature From the Black Lagoon (1954), μεταλλαγμένα μυρμήγκια στην έρημο του Νέου Μεξικού στο Them! (1954) ή παράλογες και εξωγήινες απειλές στο κλασικό Invasion of the Body Snatchers (1956). Το τελευταίο ήταν μια αντιδραστική ιστορία που εφιστούσε τη προσοχή στη συμμόρφωση, ένα classic με κλώνους που έπαιρναν τα σώματα των κατοίκων μιας μικρής πόλης της California, ένα remake έγινε από τον Philip Kaufman το 1978 με την ιστορία να εξελίσσεται στο San Francisco.


Στο αλληγορικό The Incredible Shrinking Man (1957) του Jack Arnold σε σενάριο του συγγραφέα Richard Matheson, εμφανίστηκαν οι θανάσιμες μεταλλάξεις και τα επακόλουθα της έκθεσης σε ραδιενέργεια – ακόμα και μια αράχνη ή μια γάτα θα ήταν ένα τρομακτικό τέρας για έναν συρρικνωμένο άνθρωπο.

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
The Incredible Shrinking Man (1957) του Jack Arnold

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Το φεστιβάλ ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ γεννήθηκε εξ αρχής για να φέρει στις ελληνικές αίθουσες μερικές από τις σημαντικότερες καινούργιες παραγωγές ταινιών τρόμου από ολόκληρο τον κόσμο. Το διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ αποτελείται από πολλές ταινίες παραγωγής 2015-2016, πολλές εξ αυτών σε πρώτη Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Πρεμιέρα. Exorcism: Haunted Child (2015), Βιετνάμ, σε παγκόσμια πρεμιέρα, The Sand (2015), Αμερική, με επίσημη συμμετοχή στο Frightfest του Λονδίνου, Idila (2015), Σλοβενία Βραβείο Κοινού και Καλύτερης Ταινίας στο Nevermore Festival είναι κάποιες ταινίες που ξεχωρίζουν.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Δεν θα λείψουν και οι δεκάδες ταινίες μικρού μήκους, που θα προβάλλονται πριν την κυρίως ταινία 20 και πλέον ολοκαίνουργια shorts από όλο τον κόσμο, σε μια απολαυστική πρόγευση πριν το κυρίως πρόγραμμα.

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
The Thing From Another World (1951)


Τι συμβαίνει με τον ελληνικό τρόμο;

«Δυστυχώς οι Έλληνες δεν έχουμε ιστορία στο σινεμά τρόμου», λέει ο κ. Παπάς. «Οι πρώτες ταινίες που φλέρταραν με το είδος ήταν στις αρχές του '60, με τις μεταφορές των μυθιστορημάτων του Γιάννη Μαρή, όπως το Έγκλημα στα Παρασκήνια του Ντίνου Κατσουρίδη. Αν και μιλάμε περισσότερο για noir και αστυνομικά θρίλερ. Ο "Εφιάλτης" του Ερρίκου Ανδρέου το 1961 ήταν ίσως η πρώτη πραγματικά τρομακτική ταινία της εποχής, που μάλιστα θεωρήθηκε το ελληνικό "Ψυχώ". Κάποιες προσπάθειες έγιναν τη δεκαετία του '90, όπως το προκλητικό Singapore Sling του Νίκου Νικολαΐδη το 1990, αλλά χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2005 για να δούμε την πρώτη ελληνική ταινία splatter, το "Κακό" του Γιώργου Νούσια. Αν δεν πιστέψουν στο σινεμά τρόμου οι εταιρείες διανομής, οι αιθουσάρχες και οι κρατικοί φορείς, δεν θα φτιάξουμε ποτέ αξιοπρεπή τρόμο. Ταλέντο υπάρχει, και αυτό φαίνεται από τις ταινίες μικρού μήκους που διαγωνίζονται κάθε χρόνο στις ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ. Φέτος για παράδειγμα, είχαμε πάνω από 10 συμμετοχές νέων ελληνικών ταινιών τρόμου μικρού μήκους. Οι Έλληνες σκηνοθέτες έχουν όρεξη, ταλέντο και ιδέες, αλλά χρειάζονται και την οικονομική υποστήριξη που, κακώς για μένα, κάποια άλλα είδη μη εμπορικά, απολαμβάνουν αφειδώς. Θυμηθείτε τον Αδάμαστο του Θάνου Κερμίτση. Μια απίστευτη ταινία φαντασίας που με μηδαμινό budget έφτασε μέχρι τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας και πήρε πολλά βραβεία και στο εξωτερικό».


ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
The Creature From the Black Lagoon (1954)

H ελληνική παραγωγή θα έχει και φέτος ενεργή συμμετοχή, με 8 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους, όπου θα παραβρεθούν οι συντελεστές και το cast για να τα παρουσιάσουν και να απαντήσουν σε ερωτήσεις του κοινού μετά τη προβολή.

Caffeine (2016) των Γιώργου Μιχαλόπουλου και Ευθύμη Οικονόμου.
Ο Θέμης ξυπνά το πρωί και ...δεν έχει καφέ. Οι ειδήσεις αναφέρουν την κρίση στις προμήθειες καφέ, μετά το ναυάγιο της CaffecopCo σε μια βραχονησίδα των Κυθήρων. Τα νεύρα του Θέμη όμως απαιτούν να βρει καφέ...

Durckness (2016) του Άρη Δεληγιαννίδη
Ένας άντρας γίνεται ψυχωτικός με το κίτρινο πλαστικό παπάκι του μπάνιου. Νοιώθει πως τον παρακολουθεί και τον στοιχειώνει. Φτάνει στα άκρα της παραφροσύνης.

Edith (2015) του Ντομινίκ Παπαεμμανουήλ
Σε ένα θέατρο, ο ανατρεπτικός μάγος Sanford φαίνεται να έχει καθηλώσει τα βλέμματα. Ανάμεσα στο ενθουσιασμένο πλήθος, βρίσκεται και η Edith μαζί με την μητέρα της, παρακολουθώντας με κομμένη ανάσα τα μαγικά κόλπα που ξεχωρίζουν σαν φλόγες μέσα από το σκοτάδι. Ένα από τα κόλπα όμως επιτάσσει την συμμετοχή ενός θεατή. Έτσι η Edith παίρνει μια απόφαση που θα ανατρέψει όχι μόνο τη δική της ζωή αλλά και του συμπρωταγωνιστή της, William.

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Them! (1954)

Eye Candy (2015) του Δημήτρη Βαβάτση.
Ένας άντρας και μια γυναίκα κάνουν συμφωνία να βρεθούν σε ένα υπόγειο.
Το παιχνίδι με όριο την ανθρώπινη αξιοπρέπεια ξεκινά.

Inner Land (2015), της Βίβιαν Παπαγεωργίου.
Σε ένα μικρό απομονωμένο χωριό, μια δασκάλα αναλαμβάνει υπηρεσία σε ένα παράξενο σχολείο. Ο υποκειμενικός της χρόνος διαφέρει από αυτόν του σχολείου. Μαθητές και δάσκαλοι την παγιδεύουν σταδιακά στον δικό τους 'νεκρό' χρόνο που έχει τους δικούς του νόμους. Ανεπαίσθητα, χτίζονται γύρω της αναπόδραστα τείχη.

Το Κλάμα (2015) των Γιώργου Δημητρόπουλου και Κωστή Αντονίνη.
Μια νεαρή γυναίκα ετοιμάζεται να περάσει άλλο ένα μοναχικό βράδυ στο σπίτι.
Αυτή η νύχτα, ωστόσο, δεν θα είναι ίδια με τις άλλες...

Χαρούμενα Γενέθλια (2016) της Μαρίας Μανόνα.
Η 'Άννα γιορτάζει τα 17α γενέθλιά της. Ακόμα όμως δε νιώθει έτοιμη να αποχωριστεί το παιχνίδι των παιδικών της χρόνων, την αγαπημένη της κούκλα 'Εμιλυ. Όταν την επόμενη μέρα ο αυστηρών αρχών πατέρας της την αναγκάζει να την εγκαταλείψει, η Έμιλυ παίρνει την εκδίκησή της και ''στοιχειώνει'' την Άννα για πάντα..

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
I Was A Teenage Werewolf (1957).

4 Μαρτίου (2015) του Δημήτρη Νάκου.
Η Μαρία, μια νεαρή κοπέλα από την Ουκρανία, φροντίζει η κυρία Ουρανία σε ένα χωριό στην Ελλάδα. Η κυρία Ουρανία είναι νεκρή εδώ και 3 ημέρες αλλά η Μαρία το κρύβει από τα παιδιά της, που μένουν στην πόλη, επειδή φοβάται ότι δεν θα πληρωθεί το μισθό της. Μόνο ο Χρήστος ξέρει το μυστικό της. Η 4 Μάρτη είναι η τελευταία της ευκαιρία.

Είναι Αργά (2016) των Μαρία Παπαγεωργίου και Αλέξανδρου Σιδερά
"Θα πάω με τα πόδια. Μέσα από το πάρκο..." Μπορεί μια ταινία που θα δεις με τους φίλους σου, να είναι και ο λόγος που δεν θα τους ξαναδείς ποτέ. Ειδικά, αν γυρίζεις μόνη στο σπίτι και είναι...αργά.

Γαλλικό Άρωμα (2016) του Αντώνη Μανδρανή
Μια αυτοκτονία, ένα διαμάντι και δύο αστυνομικοί που ερευνούν την υπόθεση.
Όταν η Ζακλίν μπαίνει στο κάδρο, τίποτα δεν είναι όπως φαίνονται.

Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Witching and Bitching (2013) του Alex de la Iglesia
Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Invasion of the Body Snatchers (1956).
Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Tombs of the Blind Dead (1972) του Amando de Ossorio
Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Tesis (1996) του Alejandro Amenabar
Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
I Was A Teenage Werewolf (1957)
Horrorant Film Festival: Μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου Facebook Twitter
Who Can Kill A Child? (1976) του Narciso Ibanez Serrador

Info:

Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί 12-18 Μαΐου στην Αθήνα στους κινηματογράφους ΙΝΤΕΑΛ, Πανεπιστημίου 46 και ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ, Συγγρού 106. Στη Θεσσαλονίκη από 19-25 Μαΐου στους κινηματογράφους ΒΑΚΟΥΡΑ 1 και 2, Ιωάννου Μιχαήλ 8. Καθημερινά θα προβάλλονται 6-8 ταινίες μεγάλου μήκους, μαζί με πολλές ελληνικές και ξένες ταινίες μικρού μήκους.


Είσοδος: απλό 6€, ημερήσιο 10€, Full Pass 50€

Περισσότερες λεπτομέρειες στα: horrorant.com, filmboy.gr και στην επίσημη σελίδα του Horrorant στο facebook.

 

Το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ