Furiosa: Ο κινηματογραφικός πλεονασμός του Τζορτζ Μίλερ

Άνια Τέιλορ Τζόι Facebook Twitter
H Άνια Τέιλορ Τζόι είναι ταιριαστή στον ρόλο της Furiosa
0

ΚANONTAΣ ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ εκτός συναγωνισμού στο Φεστιβάλ Καννών, σε repeat του θριάμβου του Fury Road στην Κρουαζέτ 9 χρόνια πριν, η μηχανοκίνητη δυστοπία του Τζορτζ Μίλερ μαρσάρει πάνω στην οργή της νεαρής Furiosa, όταν αυτή εξαναγκάζεται να δει τη μαρτυρική δολοφονία της μητέρας της, η οποία έσπευσε, μάταια, να τη σώσει από τα χέρια των απαγωγέων της, με αρχηγό τον Dr. Dementus (Κρις Χέμσγουρθ, που οριακά αυτοπαρωδείται).

Η περιπέτεια αναπτύσσεται θυελλωδώς, με τα οχήματα να αποκτούν τη δική τους υπόσταση, σαν μεταλλικοί, βρυχώμενοι κασκαντέρ, αναπόσπαστοι από τη δράση και μοναδικοί, σαν ξεχωριστός ζωντανός οργανισμός. 

Μακριά από το Λιβάδι των Πολλών Μητέρων, τον επίγειο παράδεισο που με δυσκολία παλεύει η κοινότητά της να διατηρήσει κρυφό από τους αδίστακτους scavengers εργατικών χεριών και δυσεύρετης πρώτης ύλης, η μικρή μεγαλώνει στο τρομακτικό περιβάλλον του παραμορφωμένου Ιμόρταν Τζο (Λάτσι Χούλμε) που την αγόρασε, άλαλη και τρομαγμένη, καιροφυλακτώντας για την απόδρασή της. Την υποδύεται η Αλάιλα Μπράουν, και σταδιακά μοιάζει όλο και περισσότερο με την Άνια Τέιλορ Τζόι, καθώς το τμήμα των οπτικών εφέ αναμειγνύει τα χαρακτηριστικά των δυο, ξεκινώντας από ένα 20% για να φτάσουν στη φτυστή ομοιότητα λίγο πριν αναλάβει η πρωταγωνίστρια του «Γκαμπί της Βασίλισσας» στη γενεσιουργό περιπέτεια της ηρωίδας του Fury Road. 

Κρις Χέμσγουρθ Facebook Twitter
O Κρις Χέμσγουρθ οριακά αυτοπαρωδείται στον ρόλο του Dr. Dementus

Μαζί με τον επίσης Ελληνοαυστραλό Νίκο Λαθούρις, ο Μίλερ δημιούργησε ένα prequel αναμενόμενα εκρηκτικό και αναγκαστικά περισσότερο ετεροπροσδιορισμένο για τη Furiosa: από τα καθάρματα που την καταπιέζουν, την παρενοχλούν και την καταδιώκουν χτίζει το οικοδόμημα της εκδίκησης, ενώ η ευγένεια, ως πολιτισμένη επεξεργασία των αισθημάτων και της συμπόνοιας, προέρχεται πάλι από άνδρα, τον cool και αποτελεσματικό Praetorian Jack (Τομ Μπερκ), κυβερνήτη στο Φρούριο όπου διακυβεύονται τα πάντα. Και βέβαια, η περιπέτεια αναπτύσσεται θυελλωδώς, με τα οχήματα να αποκτούν τη δική τους υπόσταση, σαν μεταλλικοί, βρυχώμενοι κασκαντέρ, αναπόσπαστοι από τη δράση και μοναδικοί, σαν ξεχωριστός ζωντανός οργανισμός. 

Όχι ακριβώς περιττή, αλλά ένας κινηματογραφικός πλεονασμός που βασικά ξεδιπλώνει το αναμφισβήτητο control του Μίλερ στο σύμπαν που επινόησε και εξελίσσει εδώ και σχεδόν μισό αιώνα, η Furiosa της ταιριαστής στον ρόλο Άνια Τέιλορ Τζόι ανοίγει τον δρόμο της με τη σιωπή, την εξυπνάδα και το δαιμονισμένο χέρι που της απέμεινε, με την καθαρότητα των πρώτων Mad Max, λιγότερο φορτωμένη από το Fury Road αλλά και με μια αίσθηση άρτια γεωγραφημένου, εντυπωσιακά σκηνογραφημένου deja vu. 

Η ταινία «Furiosa: A Mad Max Saga» προβάλλεται στους ελληνικούς κινηματογράφους από την Πέμπτη 30 Μαΐου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ