Έχετε λίγο χρόνο να σας μιλήσουμε για τον Κύριο και Σωτήρα μας Κιάνου Ριβς;

Έχετε λίγο χρόνο να σας μιλήσουμε για τον Κύριο και Σωτήρα μας Κιάνου Ριβς; Facebook Twitter
Ο ΚΙάνου Ριβς ενώ σκέφτεται την απάντηση στο ερ΄βτημα "τι γίνεται όταν πεθάνουμε"
4

Μετά από 35 συναπτά έτη στο κουρμπέτι, στα 54 του πλέον και για μάλλον ανεξήγητους λόγους που μοιάζουν να εμπίπτουν σε κάποιο τύπο συμπαντικού μυστικισμού ή συλλογικής αυθυποβολής, ο Κιάνου Ριβς φαίνεται να ζει φέτος – ως άνθρωπος, άνδρας, ηθοποιός και σύμβολο - τις πιο θριαμβευτικές στιγμές της συνεπούς άλλα άνισης καριέρας του.

Από εκεί που κάποτε οι περισσότεροι τον αντιμετώπιζαν ως αξιαγάπητο μπάζο περίπου, εσχάτως η εν γένει παρουσία του και ο ελλειπτικός του λόγος, εκλαμβάνονται ως η επιτομή ενός ιδανικού cool πνευματισμού με εξαιρετικά ωραίο και αειθαλές περιτύλιγμα φυσικά. «Κανένας Μπραντ Πιτ», κοινώς.

Έχετε λίγο χρόνο να σας μιλήσουμε για τον Κύριο και Σωτήρα μας Κιάνου Ριβς; Facebook Twitter
Πριν λίγο καιρό, ανκοινώθηκε οτι ο ΚΙάνου Ριβς είναι το πρόσωπο της ανδρικής κολεξιόν του Yves Saint Laurent για το φθινόπωρο του 2019

Και αυτή η εντύπωση ότι ο Κιάνου είναι τόσο cool που μοιάζει να βαδίζει στην επιφάνεια του νερού ενώ σύντομα πρόκειται να αναληφθεί, παγιώθηκε με την εμφάνισή του πριν λίγο καιρό στο "The Late Show" του Στίβεν Κολμπέρ για την προώθηση της τρίτης ταινίας του επιτυχημένου franchise δράσης και μακελειού, "John Wick", όταν προς το τέλος της συνέντευξης, ο παρουσιαστής τον ρώτησε τι πιστεύει ότι συμβαίνει όταν πεθάνουμε, κι εκείνος απάντησε μετά από σύντομη περίσκεψη: «Αυτό που ξέρω είναι ότι θα λείψουμε σ' εκείνους που μας αγαπούν».

Αυτό ήταν. Οι δοξολογίες άγγιξαν τα ουράνια, και η «Κιανουίτιδα» χτύπησε κόκκινο. Ήταν σα να έχει σπάσει όρκο σιωπής πολλών χρόνων ο πιο ενορατικός γκουρού του σύμπαντος μόνο για να εκστομίσει το απόσταγμα της ανθρώπινης σοφίας σε μια φράση.

«Ήταν μια απόκριση τόσο σοφή, τόσο γνήσια στοχαστική που έμοιαζε ως επίπληξη της συνηθισμένης αερολογίας των νυχτερινών σόου της τηλεόρασης. Το κλιπ κοινοποιήθηκε κατά δεκάδες χιλιάδες, όταν όμως το είδα εγώ, ένιωσα σα να στέκομαι μόνη μου σ' έναν πέτρινο κήπο και να μου ψιθυρίζεται στο αυτί ένα κοάν [σύντομο ρητό ή αίνιγμα του Ζεν βουδισμού]...».

Έχετε λίγο χρόνο να σας μιλήσουμε για τον Κύριο και Σωτήρα μας Κιάνου Ριβς; Facebook Twitter
Ο Κιάνου πριν μερικά χρόνια με την αείμνηστη Ανιές Βαρντά

Αυτά γράφει μεταξύ άλλων (υπερβολικών λιγάκι αλλά καλογραμμένων και αυθεντικών στην έκφρασή τους) εγκωμίων στο κείμενό της με τον διόλου συγκρατημένο τίτλο (δεν το θέτει καν ως ερώτημα) "Keanu Reeves Is Too Good for This World" (Ο Κιάνου Ριβς παραείναι καλός γι' αυτόν τον κόσμο) που δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες στο New Yorker, η αρθρογράφος του έγκριτου μέσου, Naomi Fry. Παρακάτω, στο κομμάτι αυτό που μoιάζει να αποκρυσταλλώνει αυτό το αποθεωτικό momentum που παραθέτει κι ένα αναγκαστικά σύντομο και περιεκτικό βιογραφικό του ηθοποιού που υποτίθεται ότι το μικρό του όνομα σημαίνει «δροσερή αύρα» στα χαβανέζικα:

«Παρόλο που έχουμε περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες μαζί του, στην πραγματικότητα εξακολουθούμε να γνωρίζουμε ελάχιστα για τον Κιάνου Ριβς. Γνωρίζουμε ότι γεννήθηκε στη Βηρυτό και ότι προέρχεται από αγγλικά και κινεζο-χαβανέζικα γονίδια. Ο πατέρας του, που είχε κάνει κι ένα διάστημα φυλακή για μικρεμπόριο ναρκωτικών, εγκατέλειψε την οικογενειακή εστία όταν ο Κιάνου ήταν μικρός ακόμα. Η παιδική του ηλικία υπήρξε νομαδική καθώς η μητέρα του ξαναπαντρεύτηκε πολλές φορές, μετακινώντας την οικογένεια από το Σίδνεϊ στη Νέα Υόρκη και τελικά στο Τορόντο. Γνωρίζουμε ότι έπαιζε χόκεϊ, ότι έχει αρρώστια με τις μοτοσυκλέτες και ότι έχει βιώσει μια ανείπωτη τραγωδία: στα τέλη των '90s, η κοπέλα του, η Τζένιφερ Σάιμ, έχασε στη γέννα το μωρό τους και δύο χρόνια αργότερα σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα...».

«Κατά τα άλλα, η ζωή του παραμένει κλειστό βιβλίο. Ποιοι είναι οι φίλοι του; Είναι πράγματι μόνος; Ποια είναι η σχέση του με την οικογένειά του; Όπως έγραψε ο Άλεξ Παπαδήμας στο cover story για τον ηθοποιό στο τεύχος του GQ τον περασμένο μήνα, Ο Ριβς 'με κάποιον τρόπο κατάφερε το σχεδόν ακατόρθωτο: να παραμείνει μια τύπου αινιγματική cult φιγούρα παρότι βρίσκεται στην A-list των ηθοποιών του Χόλιγουντ εδώ και δεκαετίες'...».

Έχετε λίγο χρόνο να σας μιλήσουμε για τον Κύριο και Σωτήρα μας Κιάνου Ριβς; Facebook Twitter
Ο Κιάνου στην περσινή ταινία "Σιβηρία".

Και αφού σημειώσει ότι τον τελευταίο καιρό, τα μέσα έχουν κατακλυστεί από βιωματικά περιστατικά ανωνύμων στα οποία εμφανίζεται ως απροσδόκητος γκεστ σταρ – ή από μηχανής θεός - ο Κιάνου φανερώνοντας πόσο «θεός» και καλός και ευαίσθητος και cool και καθημερινός τύπος είναι, προσθέτει ως επιμύθιο τις δικές της υπερπολύτιμες στιγμές με τον «σταρ που έπεσε στη γη» όπως τον αποκαλεί σε κάποιο σημείο:

«Έχω κι εγώ δύο προσωπικές ιστορίες με τον Κιάνου Ριβς, σύντομες και γλυκιές. Το 2006 σε μια παράσταση του χοροθεάτρου της Πίνα Μπάους στο Brooklyn Academy of Music, τον είδα να κάθεται λίγο πιο πέρα από μένα – στις φτηνές θέσεις – προσπαθώντας στωικά να χωρέσει τα πόδια του στο μικρό κενό ανάμεσα στις σειρές. Τρία χρόνια μετά, στο Film Forum, τον είδα να βγαίνει μόνος του από μια ταινία του Κουροσάβα, κρατώντας ένα κουτί ποπ κορν. Δεν είναι τίποτα συνταρακτικά στιγμές, αλλά τις φυλάω γερά, ανασύροντάς τες κάθε τόσο, όπως θα έκανε κάποιος με ένα πολύτιμο κρύσταλλο ή με ένα φυλαχτό...»

Οθόνες
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

4 σχόλια
Ο Κιάνου Ριβς "αξιαγάπητο μπάζο"; Μπάζο;;; Ο Κιάνου;;; Naomi Fry, έχεις μια ευκαιρία να γνωρίσεις τον Κιάνου: this is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill—the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill—you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Remember: all I'm offering is the truth. Nothing more.
Είναι καταπληκτικός, χαίρομαι που επιτέλους λαμβάνει την αναγνώριση που του αξίζει (και πολύ άργησε).Αξίζει να διαβάσετε για την ζωή του γεμάτη ταλαιπωρίες και πως παραμένει ακόμα τόσο απλός και προσιτός (είχε κάνει αίσθηση ένα βίντεο πριν καιρό που τον έδειχνε να κυκλοφορεί με το μετρό και μάλιστα να σηκώνεται για να δώσει τη θέση του σε μια κοπέλα, χωρίς φυσικά να ξέρει ότι τον κατέγραφε κάποιος με κινητό).