Άλλος για ξύρισμα;

Άλλος για ξύρισμα; Facebook Twitter
PLANET TERROR Ο Μπάρτον δημιουργεί υπέροχους φανταστικούς κόσμους με παραδοσιακές τεχνικές σε μια αιματοβαμμένη τραγωδία. Ο Ντεπ θυμίζει ηθοποιό από παλιές ταινίες τρόμου.
0

ToSweeney Toddείναι μία ιστορία γύρω από την εκδίκηση και το πώς η εκδίκηση καταστρέφει αυτόν που την επιχειρεί, λέει ο Στίβεν Σoντχάιμ, ο δημιουργός του περίφημου θεατρικού μιούζικαλ Sweeney Todd που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Τιμ Μπάρτον. «Κάτω από αυτήν την οπτική, πρόκειται για κλασική, παραδοσιακή τραγωδία για κάποιον ο οποίος αποφασίζει να εκδικηθεί, αλλά καταλήγει να καταστρέψει τον εαυτό του». Το Sweeney Todd είναι ένα ιδιότυπο μιούζικαλ με την καλύτερη μουσική επένδυση των τελευταίων 50 χρόνων και παρ' όλο που είναι γεμάτο φόνους και βίαιες παρορμήσεις, έγινε κλασικό γιατί ουσιαστικά μιλάει για την αγάπη.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Sweeney Todd υπήρξε πραγματικά και ήταν ο δράστης 160 φόνων που έγιναν στο Λονδίνο το 18ο αιώνα, στην πραγματικότητα, ωστόσο, είναι ένας φανταστικός ήρωας. Για πρώτη φορά εμφανίστηκε στη σύντομη νουβέλα του Τόμας Πέκετ Πρεστ Μια σειρά μαργαριτάρια: Ένα ρομάντζο (The String Of Pearls: A Romance) το 1846. Σύμφωνα με το θρύλο, ο Τοντ έκοβε τα λαρύγγια των άτυχων πελατών του όταν τον επισκέπτονταν στο κουρείο του, έριχνε τα πτώματά τους σε μια τσουλήθρα που οδηγούσε στο κελάρι και κατέληγαν γέμιση στις κρεατόπιτες της χήρας φουρνάρισσας Νέλι Λόβετ, πριν πουληθούν στους ανυποψίαστους πελάτες της. Ο Τζόνι Ντεπ, που συνεργάζεται για έκτη φορά με τον σκηνοθέτη και είναι ένας ιδανικός Σουίνι Τοντ, θεωρεί τον ήρωα που υποδύεται όχι δολοφόνο αλλά θύμα. «Ο Σουίνι προφανώς είναι μία σκοτεινή φιγούρα», λέει, «αλλά πιστεύω ότι είναι και μια ευαίσθητη φιγούρα, υπερευαίσθητη, έχει βιώσει κάτι πολύ σκοτεινό και τραυματικό στη ζωή του, μία ολέθρια αδικία σε βάρος του. Του τράβηξαν το χαλί κάτω απ' τα πόδια όταν ζούσε μια τέλεια ζωή, στον τέλειο κόσμο του. Έζησε επί 15 χρόνια σε ένα φριχτό μέρος. Ο μόνος λόγος που γύρισε ήταν για να εξοντώσει τους ανθρώπους που τον αδίκησαν κάποτε». Η ιστορία του Sweeney Todd εξελίσσεται κυρίως μέσα από τη μουσική και τους στίχους και λιγότερο μέσα από το διάλογο, τα σκηνικά είναι εκπληκτικά, και παρ' όλο που το Λονδίνο θυμίζει ασπρόμαυρη ταινία του Χόλιγουντ με ελάχιστα ξεθωριασμένα χρώματα, τα πολύχρωμα flashbacks κάνουν τις φαντασιώσεις των ηρώων εντυπωσιακές. Ο Μπάρτον έχει δημιουργήσει υπέροχους φανταστικούς κόσμους με παραδοσιακές κινηματογραφικές τεχνικές, μια αιματοβαμμένη τραγωδία. Αποτίνει φόρο τιμής στο γκραν γκινιόλ, στα μελοδραματικά χαρτόδετα βιβλία του βικτοριανού Λονδίνου και στο θεατρικό έργο του Κρίστοφερ Μποντ στο οποίο βασίστηκε αλλά και στην παράσταση του Μπρόντγουει στα τέλη των ‘80s που έδωσε την ιδέα στον σκηνοθέτη...

Τι είναι αυτό που σε οδήγησε στο Sweeney Todd;

T. ΜΠ. Η αλήθεια είναι ότι άρχισε να με ενδιαφέρει πριν από δέκα περίπου χρόνια, ίσως κι ακόμα πιο παλιά. Μου άρεσε η ιστορία και το δράμα και το συναίσθημά του - απλά τα λάτρεψα. Αλλά μετά το παράτησα. Πιστεύω ότι πάντα υπάρχει ένας περίεργος υποσυνείδητος λόγος για τα πάντα. Πρόσφατα, περιέργως, κοίταξα σε μια ζωγραφιά που είχα κάνει και συνειδητοποίησα ότι μοιάζει με τον Τζόνι, σκέφτηκα: «Πω πω!». Και έπειτα, δεν ξέρω πριν από πόσα χρόνια...

ΤΖ. ΝΤ. Πριν από πέντε, έξι...

T. ΜΠ. Του έστειλα το CD (του μιούζικαλ). Κι ο Τζόνι αναφώνησε, «Σπουδαίο! Σπουδαίο!» και όλοι συμφώνησαν, «Ναι, σπουδαίο!». Κι εγώ αναρωτήθηκα: «Μπορεί να τραγουδήσει;». Κανείς δεν ήξερε. Ούτε κι εγώ ήξερα. Λοιπόν, αυτά όσα συνέβησαν, με το σουρεαλιστικό τρόπο που συμβαίνει στο Χόλιγουντ. Αυτός είναι ένας λόγος να το λατρέψεις, επειδή στο χαρτί είναι η χειρότερη ιδέα όλων των εποχών (γέλια).

Τζόνι, υπάρχει ολόκληρη μυθολογία γύρω από τον ήρωα, σχετικά με το εάν ήταν βασισμένος σε κάποιον που υπήρξε πραγματικά ή όχι. Χρησιμοποίησες τίποτα από αυτά;

ΤΖ. ΝΤ. Διάβασα όλο το υλικό και υπήρχε ένα μέρος του εαυτού μου που θα ήθελε να είναι αληθινός χαρακτήρας, ξέρεις, λες, «Ναι, μακάρι να είναι αληθινός, θα μου άρεσε πραγματικά αυτό». Αυτό δεν ισχύει όμως. Βασικά, διαβάζεις όλο το υλικό για να είσαι ενημερωμένος, ο χαρακτήρας προέκυψε από συζητήσεις με τον Τιμ.

T. ΜΠ. Αυτοί που τον καθόρισαν είναι οι ηθοποιοί των παλιών ταινιών τρόμου.

ΤΖ. ΝΤ. Όπως είπε ο Τιμ, είναι μια κλασική ιστορία, αλλά οι ηθοποιοί των ταινιών τρόμου μου έρχονται συνέχεια στο μυαλό, αυτές οι εικονικές φιγούρες. Εκεί ακριβώς ζει.

Τ. ΜΠ.Νομίζω ότι είναι ένας από τους αγαπημένους μου χαρακτήρες, απλά επειδή είναι τόσο εσωτερικός. Κόβουμε συνεχώς σειρές απ' τους διαλόγους κάθε μέρα επειδή, ξανά, είναι σαν βουβή ταινία και αυτό είναι το σπουδαίο με τον Τζόνι - μπορεί απλά να εκφράσει κάτι χωρίς να πει τίποτα. Και αν μπορείς να αποδώσεις κάτι χωρίς να πεις τίποτα είναι μαγικό για μένα. Δεν ξέρεις τι σκέφτεται ο τύπος, αλλά βλέπεις απλά τον αναβρασμό και τη λύπη και το θυμό, ακριβώς κάτω απ' την επιφάνεια. Είναι σπουδαίο.

ΤΖ. ΝΤ. Ξέρεις, ήταν πραγματικά ενδιαφέρον και προκλητικό σε κάποια μέρη και υπήρχε κάτι πραγματικά διασκεδαστικό με όλο αυτό. Όπως είπε κι ο Τιμ, λέγαμε συνεχώς, «Ξέρεις, δεν θα έπρεπε να το λέει αυτό...», επειδή όσο λιγότερα λέει τόσο το καλύτερο.

Πώς καταλήξατε στον τρόπο που μοιάζει ο Sweeney εμφανισιακά;

ΤΖ. ΝΤ. Απλά συζητώντας το σε όλη τη διαδικασία.

T. ΜΠ. Η αγάπη μας για τις παλιές ταινίες τρόμου μας καθοδήγησε και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε έναν εικονικό χαρακτήρα. Βλέπεις τον Peter Lorre στο Mad Love και τον Boris Karloff ή τον Lon Chaney, όλα αυτά τα παλιά κλασικά τέρατα... Είναι μια εικόνα και απλά αισθανθήκαμε ότι κάπως έτσι είναι ο χαρακτήρας του - θα μπορούσες να τον δεις σε ένα μουσείο κέρινων ομοιωμάτων κι αυτό είναι τέλειο. Είναι ένα σίγουρο λουκ, ένα σίγουρο συναίσθημα και ήταν συναρπαστικό.

ΤΖ. ΝΤ. Ήταν πραγματική πρόκληση αρχικά, το να βρω δηλαδή τον τύπο μου, επειδή όπως είπε κι ο Τιμ χρειαζόταν να είναι εικονικός και σου έρχονται στο μυαλό εικόνες όπως του Peter Lorre στο Mad Love, του Karloff ως τέρας...

T. ΜΠ. Μια παλιομοδίτικη, λιτή, δυνατή εικόνα.

Τζόνι, όταν ο Τιμ σου πρωτοανέφερε την προοπτική να τραγουδήσεις στην ταινία, έπιασες αμέσως το σκεπτικό;

ΤΖ. ΝΤ. Ναι, φυσικά. Την έπιασα την ιδέα. Αλλά, βασικά, προσπαθούσα να το ξεκαθαρίσω. Εννοώ, ήξερα ότι δεν είμαι και τελείως παράφωνος επειδή παίζω μουσική, παίζω κιθάρα και όλα αυτά, αλλά δεν ήξερα εάν θα μπορούσα να τραγουδήσω τελικά. Όταν πρωτομιλήσαμε, είπα, «άσε με να δοκιμάσω, άσε με να το ψάξω λίγο και θα σου στείλω κάτι για να μου πεις τι αισθάνεσαι». Κι έπειτα θα μπορέσουμε να μιλήσουμε γι' αυτό. Του έστειλα το «My Friends»...

T. ΜΠ. Το οποίο είναι σπουδαίο...

ΤΖ. ΝΤ. Πήγα στο στούντιο κάποιου φίλου μου...

T. ΜΠ. Ήσυχα, όταν κανείς άλλος δεν ήταν εκεί. Είναι δύσκολο μιούζικαλ. Δεν έχω τεράστια γνώση των μιούζικαλ, αλλά ξέρω ότι το συγκεκριμένο είναι πολύ δύσκολο και γι' αυτό ακριβώς το αγαπάω τόσο πολύ. Μου άρεσε το γεγονός ότι ο Τζόνι και όλοι οι άλλοι δεν είναι τραγουδιστές. Υπάρχει μια ηθοποιός που είναι τραγουδίστρια, αλλά κανείς άλλος δεν είχε ξανατραγουδήσει στη ζωή του.

ΤΖ. ΝΤ. (γελώντας). Θα είναι τέλειο!

T. ΜΠ. Νομίζω ότι κάνει τον ήχο πιο ενδιαφέροντα. Έχω δει μιούζικαλ που οι άνθρωποι δεν είναι τραγουδιστές και είναι απαίσιοι, αλλά εδώ είναι όλοι εξαιρετικοί. Εντυπωσιάστηκα πραγματικά.

ΤΖ. ΝΤ. Όλοι ήταν εξαιρετικοί - η Έλενα (Μπόναμ Κάρτερ) ήταν απίστευτη, ο Σάσα (Μπάρον Κόεν) ήταν σπουδαίος. Μπορεί να τραγουδήσει.

T. ΜΠ. Ο Άλαν Ρίκμαν - εξαιρετικός. Και το σπουδαίο είναι ότι ακούς ένα συγκεκριμένο ποπ γκρουπ, τις Spice Girls ας πούμε, και μπορούν να είναι οποιεσδήποτε, αλλά στην ταινία είναι όλοι ηθοποιοί. Οι φωνές τους και οι χαρακτήρες τους μπλέκονται και είναι πολύ συναρπαστικό να ακούς ένα ντουέτο του Τζόνι με τον Άλαν Ρίκμαν. Είναι απλά σουρεαλιστικό. Εννοώ, ποιος θα το σκεφτόταν ποτέ; Ο ένας ακούγεται σαν τον Τζόνι και ο άλλος σαν τον Άλαν, κι αυτό είναι σπουδαίο. Αυτό ακριβώς ήθελα.

Τζόνι, τραγουδούσες στη διάρκεια των γυρισμάτων;

ΤΖ. ΝΤ. Δυστυχώς ναι (γελάει). Δεν ξέρω πώς το κάνουν οι άλλοι, επειδή δεν μου είχε ξανατύχει κάτι παρόμοιο, αλλά αισθανόμουν ότι αν ανοιγόκλεινα απλά το στόμα μπροστά στην κάμερα θα το καταλάβαιναν κι ότι θα φαινόμουν ψεύτικος, ότι δεν είμαι αφοσιωμένος σε αυτό που κάνω. Βασικά, ήταν εξευτελιστικά τρομακτικό κάποιες στιγμές, οι κακόμοιροι που τραβούσαν τα πλάνα δίπλα στο κεφάλι σου να ξεκουφαίνονταν απ' τις φωνές σου, αλλά είναι απαραίτητο...

T. ΜΠ. Είναι απαραίτητο, πραγματικά απαραίτητο. Αυτή ήταν η εξυπνάδα. Όλοι το κατάλαβαν αυτό και ήταν σπουδαίο. Οι άλλοι ηθοποιοί έκαναν το ίδιο ακριβώς, μπορούσες να το δεις στο λαιμό τους, να το δεις στο στήθος τους, γι' αυτό και είναι τόσο σημαντικό όταν εξωτερικεύουν τον εσωτερικό τους κόσμο. Εννοώ, αυτό ακριβώς είναι ένα μιούζικαλ. Κόβουμε όσα θυμίζουν μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ όταν προκύπτουν. Για παράδειγμα, όπου τραγουδάει το πλήθος και σε παρόμοιες περιπτώσεις, επειδή το δικό μας έχει σχέση με τους χαρακτήρες και τι υπάρχει μέσα τους. Είναι όλοι καταπιεσμένοι κατά κάποιον τρόπο και είναι σημαντικό αυτό που βλέπεις. Βλέπεις το λαιμό του και αισθάνεσαι ότι η καταπίεση βγαίνει απ' τον καθένα τους.

Πόσο μεγάλη ήταν η συνεισφορά του Στίβεν Σοντχάιμ στην ταινία;

T. ΜΠ. Είναι ένας πραγματικά έξυπνος, ταλαντούχος άνθρωπος. Του άρεσε η ιδέα του Τζόνι, όπως άρεσε και σε μένα, αλλά δεν τον είχε ακούσει ποτέ να τραγουδάει. Ήταν όμως θετικός. Νομίζω ότι του αρέσουν οι ταινίες. Καταλαβαίνει ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε αυτό που κάνει στο θέατρο και σε αυτό που γίνεται σε μία ταινία.

Ο Sweeney Todd είναι ένας πολύ σκοτεινός χαρακτήρας, αλλά υπάρχει επίσης χιούμορ και πάθος σ' αυτόν, έτσι δεν είναι;

ΤΖ. ΝΤ. Είναι παρεξηγημένος! (γελάει)

T. ΜΠ. Είναι μια τραγική ερωτική ιστορία.

ΤΖ. ΝΤ. Είναι φριχτά παρεξηγημένος επειδή στην πραγματικότητα είναι ένας γλυκός τύπος.

T. ΜΠ. Είναι κατεστραμμένο άτομο.

ΤΖ. ΝΤ. Βασικά είναι νεκρός, αφού έχουν πάρει τη ζωή του πριν από τόσα χρόνια.

T. ΜΠ. Είναι σαν ζόμπι...

ΤΖ. ΝΤ. Ο μόνος λόγος που συνεχίζει να αναπνέει είναι για να πάρει την εκδίκησή του!

T. ΜΠ. Υπάρχει κάτι το πραγματικό σε όλο αυτό, επίσης. Προφανώς είναι φαντασία και μοιάζει περίεργος και όλα αυτά, αλλά δεν ξέρω, υπάρχει κάτι πολύ πρωταρχικό και πραγματικό με το χαρακτήρα, που μου αρέσει.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ