6 Έλληνες σκηνοθέτες συμμετέχουν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Κλερμόν-Φεράν

6 Έλληνες σκηνοθέτες συμμετέχουν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Κλερμόν-Φεράν Facebook Twitter
Η πρώτη κινηματογραφική απόπειρα της γεννημένης στην Αθήνα ηθοποιού Αριάν Λαμπέντ είναι το «Olla» με πρωταγωνίστρια την Ρομάνα Λόμπατς.
0

Ξεκίνησε χθες το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Κλερμόν-Φεράν, το δεύτερο μεγαλύτερο κινηματογραφικό γεγονός στη Γαλλία μετά τις Κάννες και σημαντικότερο στο είδος του διεθνώς. Κάθε χρόνο χιλιάδες ταινίες μικρού μήκους, τόσο εγχώριας όσο και διεθνούς παραγωγής, υποβάλλουν αίτηση για να συμμετάσχουν σε αυτό και μόνο οι καλύτερες γίνονται δεκτές.

Φέτος στη διοργάνωση που διαρκεί μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου, συμμετέχουν έξι Έλληνες δημιουργοί, τρεις στο Εθνικό Διαγωνιστικό και τρεις στο Διεθνές. Το γεγονός αυτό από μόνο του αποτελεί αξιοσημείωτη επιτυχία και συμβαίνει πρώτη φορά στη 42χρονη πορεία του θεσμού.


Για το Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα του 2020, λοιπόν, υποβλήθηκαν 2.008 ταινίες και επιλέχθηκαν 54, από τις οποίες 13 είναι διεθνείς συμπαραγωγές, μεταξύ αυτών και τρεις ελληνογαλλικές. Πρόκειται για την ταινία «Πρώτος Έρωτας» του Χάρη Ραφτογιάννη, η οποία θα κάνει και την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Κλερμόν-Φεράν. Σε αυτήν ο δημιουργός του προηγούμενου και υπέροχου «True Blue» πραγματεύεται τη μοναξιά δυο ανθρώπων. Πρωταγωνιστούν η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και ο Κωστής Κορωναίος.

Η ελληνο-γαλλο-αργεντινής παραγωγής ταινία «Electric Swan» της Κατερίνας Κοτζαμάνη είναι γυρισμένη στο Μπουένος Άιρες, όπου η σκηνοθέτις έζησε για δύο χρόνια. Έχει κάνει ήδη πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας και δείχνει ένα μωσαϊκό ανθρώπινων συμπεριφορών μέσα σε ένα πολυτελές residence. Ένα αλλόκοτο σύμπαν μέσα από μια λυρική και μεταφυσική ματιά.

Τελευταία συμμετοχή ελληνικού ενδιαφέροντος, η πρώτη κινηματογραφική απόπειρα της γεννημένης στην Αθήνα ηθοποιού Αριάν Λαμπέντ. Πρόκειται για την ταινία «Olla» με ερμηνεύτρια τη Ρομάνα Λόμπατς, σε μουσική του Coti K και μοντάζ του Γιώργου Μαυροψαρίδη, που έκανε πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στις Κάννες.

6 Έλληνες σκηνοθέτες συμμετέχουν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Κλερμόν-Φεράν Facebook Twitter
«Electric Swan» της Κατερίνας Κοτζαμάνη.


Από τις 7.009 αιτήσεις συμμετοχής για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα επιλέχθηκαν συνολικά 80 ταινίες, εκπροσωπώντας 54 χώρες. Για πρώτη φορά η ελληνική κινηματογραφία εκπροσωπείται με τρεις ταινίες μικρού μήκους. Έτσι, στο Κλερμόν-Φεράν θα βρίσκεται φέτος και ο Βασίλης Κεκάτος με την ταινία του «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς». Η υφέρπουσα ερωτική ιστορία μεταξύ δύο νέων αντρών (Νικολάκης Ζεγκίνογλου και Ιωάννης Κοτίδης), μια νύχτα, έξω από ένα ξεχασμένο βενζινάδικο στην Εθνική Οδό, φωτογραφημένη εξαιρετικά από τον Γιώργο Βαλσαμή, παρότι στο περσινό Φεστιβάλ Καννών τιμήθηκε τόσο με το Queer Palm όσο και με την ύψιστη βράβευση, τον Χρυσό Φοίνικα, ταξιδεύει για μία ακόμα φορά στη Γαλλία για να διαγωνιστεί.

Λίγο προτού ετοιμάσει τις αποσκευές του, ρωτήσαμε τον σκηνοθέτη σχετικά με αυτήν τη συμμετοχή και μας είπε: «Ένας από τους λόγους που επέλεξα να εκφραστώ μέσα από το σινεμά και όχι τη λογοτεχνία, φέρ' ειπείν, είναι διότι δεν είμαι μοναχικός άνθρωπος. Απολαμβάνω τη συντροφιά των άλλων και η έννοια της παρέας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Χαίρομαι βαθιά, λοιπόν, που η ταινία μου και, κατ' επέκταση, κι εγώ θα βρισκόμαστε στο Κλερμόν-Φεράν, γιατί δεν θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερη παρέα από τους συναδέλφους μου και τις υπέροχες ταινίες τους, που επίσης επιλέχθηκαν για το Διαγωνιστικό. Δεν έχω κανέναν λόγο να σκέφτομαι ανταγωνιστικά. Ό,τι και να γίνει, το ελληνικό σινεμά κερδίζει. Έτσι θέλω να πιστεύω πως σκέφτονται και τα υπόλοιπα παιδιά. Προερχόμαστε από μια μικρή χώρα που διαθέτει ελάχιστα χρήματα για την παραγωγή και την προώθηση ταινιών. Είναι σημαντικό να δείξουμε εντός και εκτός συνόρων πως η νέα γενιά κινηματογραφιστών είμαστε μαζί και να καταλάβουμε πως κάθε προσωπική επιτυχία είναι και συλλογική». 

6 Έλληνες σκηνοθέτες συμμετέχουν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Κλερμόν-Φεράν Facebook Twitter
Το «Route-3» του Θανάση Νεοφώτιστου είναι η πρώτη του ξενόγλωσση ταινία, γυρισμένη εξ ολοκλήρου στα βοσνιακά.


Στο Κλερμόν-Φεράν, όμως, επιστρέφει και ο Θανάσης Νεοφώτιστος, όπου μόλις πέρσι είχε σαρώσει, αποσπώντας με την εκρηκτική ταινία του «Λεωφόρος Πατησίων» το βραβείο καλύτερης ταινίας από το Canal+ (PrixCanal+), το βραβείο της κριτικής επιτροπής (Prix Special du Jury International) και μια υποψηφιότητα για τα European Film Awards. Το φετινό του «Route-3» είναι η πρώτη του ξενόγλωσση ταινία, γυρισμένη εξ ολοκλήρου στα βοσνιακά. Μια ζεστή μέρα στο κέντρο του Σαράγιεβο, μέσα στο βαγόνι του τραμ της γραμμής 3, μια μεσήλικη κυρία κερνάει τους επιβάτες φέτες από ζουμερό πορτοκάλι. Μια φέτα θα συνδέσει την πριγκίπισσα με το ροζ χιτζάμπ Νάντια με τον παρθένο έφηβο και αλάνι Λούκα αλλά και με τους υπόλοιπους επιβάτες της γραμμής. Όλους, εκτός από τον Αμάρ, έναν ντροπαλό, πλην καυλωμένο, έφηβο.


Μας είπε εν όψει της δεύτερης συμμετοχής του στο Διεθνές Διαγωνιστικό: «Το "Route-3" έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Τορόντο, γράφτηκε από την πρωταγωνίστρια της "Λεωφόρου Πατησίων" (Μαρίνα Συμεού) και είναι μια υγρή στιγμή στο γεμάτο τραμ του Σαράγιεβο, το πιο ιστορικό της πόλης, το πρώτο που απέκτησε μετά τον πόλεμο. Είναι η ιστορία ενός άπιαστου έρωτα, ενός έρωτα που εγκλωβίζεται από στερεότυπα, κοινωνικά ή θρησκευτικά. Αφορά όλους αυτούς που έχουν αισθανθεί στη ζωή τους κάποια στιγμή να τους υπαγορεύουν πως μπορούν, και κυρίως πως δεν μπορούν, να εκφραστούν ερωτικά».

6 Έλληνες σκηνοθέτες συμμετέχουν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Κλερμόν-Φεράν Facebook Twitter
«Όλες οι φωτιές η φωτιά» του Ευθύμη Kosemund Σανίδη.


Τέλος, η τρίτη ελληνική ταινία έχει τον τίτλο «Όλες οι φωτιές η φωτιά» και σκηνοθέτης της είναι ο Ευθύμης Kosemund Σανίδης. Πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 72ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο. Δυο αποξενωμένα αδέρφια μαζί με τους δυο γιους τους έρχονται αντιμέτωπα με τις ικανότητές τους στο σημάδι της πέρδικας, αλλά κυρίως με την ανταγωνιστική σχέση τους, εντούτοις, χωρίς να το γνωρίζουν, γίνονται «πρωταγωνιστές» ενός θιάσου που ανυπομονεί για την κορύφωση του δράματος. Εκτός από τους ερασιτέχνες ηθοποιούς που εμφανίζονται ως κυνηγοί, τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Νίκος Γεωργάκης, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Θανάσης Μπράτος και Βαγγέλης Τσιμπογιάννης. Η φωτογραφία είναι του Χρήστου Βουδούρη.

Ο σκηνοθέτης δήλωσε για τη συμμετοχή της ταινίας του στο Κλερμόν-Φεράν: «Φίλοι, ταινίες και μια προβολή στην αίθουσα Cocteau με 1.500 θεατές. Θυμάμαι μια παλιά προβολή του "Melancholia" σε ένα κλειστό γήπεδο μπάσκετ στο Φεστιβάλ του Σαράγιεβο. Ήταν σχεδόν θρησκευτική εμπειρία, ταινία έξω από την ταινία. Δεν έχει ξαναπαίξει δουλειά μου σε τέτοια αίθουσα. Είναι λίγο τρομακτικό, αλλά ανυπομονώ».

Clermont-Ferrand International Short Film Festival

31 Ιανουαρίου - 8 Φεβρουαρίου 2020

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Κεκάτος: «Είναι ολοφάνερο ότι μας έχουν στο φτύσιμο»

Οθόνες / Βασίλης Κεκάτος: «Είναι ολοφάνερο ότι μας έχουν στο φτύσιμο»

Ο ορμητικός σκηνοθέτης που βραβεύτηκε με Χρυσό Φοίνικα μιλά για τη μεθυστική του εμπειρία στις Κάννες, τη μικροψυχία όσων είπαν ότι εκμεταλλεύτηκε τα queer θέματα, το γεγονός ότι δεν έχει φράγκο στα 28 του χρόνια και ότι γράφει το υπουργείο Πολιτισμού στ΄ αρχ... του!
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη: «Προσπαθώ να γράφω παράλληλα πολλά πράγματα για να μην αποκοιμιέμαι»

Οθόνες / Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη: «Προσπαθώ να γράφω παράλληλα πολλά πράγματα για να μην αποκοιμιέμαι»

Η Ελληνίδα σκηνοθέτις κέρδισε το στοίχημα της δύσκολης «μεσαίου μήκους» ταινίας, καθώς ο «Ηλεκτρικός Κύκνος» της συμμετείχε στο Φεστιβάλ Βενετίας και σήμερα προβάλλεται στις Νύχτες Πρεμιέρας
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
Βενετία δεν είναι μόνο ο Λάνθιμος: Ο Θανάσης Νεοφώτιστος διαγωνίζεται με τη «Λεωφόρο Πατησίων»

Οθόνες / Βενετία δεν είναι μόνο ο Λάνθιμος: Ο Θανάσης Νεοφώτιστος διαγωνίζεται με τη «Λεωφόρο Πατησίων»

Ο βραβευμένος νεαρός σκηνοθέτης είναι ο δεύτερος Έλληνας που συμμετέχει φέτος στο Φεστιβάλ Βενετίας, με ένα δωδεκάλεπτο μονοπλάνο-δυναμίτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 ντοκιμαντέρ που μας συγκλόνισαν στο Καστελλόριζο

Οθόνες / Η αποκαλυπτική ματιά 6 ξεχωριστών ντοκιμαντέρ του «Beyond Borders»

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ