LIVE!

Ο ανίκανος για τεκνοποίηση Χίτλερ ήθελε να παντρευτεί την ενάρετη ηγερία του Ισπανικού φασισμού Πιλάρ

Ο ανίκανος για τεκνοποίηση Χίτλερ ήθελε να παντρευτεί την ενάρετη ηγερία του Ισπανικού φασισμού Πιλάρ Facebook Twitter
Η Πιλάρ, αδελφή του ιδρυτή της Φάλαγγας Χοσέ Αντόνιο Πρίμο ντε Ριβέρα και κόρη του πρώην δικτάτορα της Ισπανίας Μιγέλ Πρίμο ντε Ριβέρα, χαιρετίζει φασιστικά, 1939
0

Στις μέρες μας θα ηχούσε αφελής ως σκέψη, όμως στο μακρινό 1941 είχε τεθεί στο τραπέζι σοβαρά η ιδέα για μία γαμήλια ένωση του Αδόλφου Χίτλερ με την 'Ηγερία' του ισπανικού φασισμού Πιλάρ Πρίμο ντε Ριβέρα, έτσι ώστε να δημιουργηθεί η πρώτη φασιστική δυναστεία στην Ευρώπη.

Η Πιλάρ, αδελφή του ιδρυτή της Φάλαγγας Χοσέ Αντόνιο Πρίμο ντε Ριβέρα και κόρη του πρώην δικτάτορα της Ισπανίας Μιγέλ Πρίμο ντε Ριβέρα, ήταν η ιδρύτρια του Γυναικείου Τμήματος (Sección Femenina, που είχε ως αποστολή να διαπλάσει 'καλές μητέρες και νοικοκυρές, εμφορούμενες από τις 'αξίες του πατριωτισμού' και της θρησκείας) και έφυγε από τη ζωή παρθένος και άγαμος, το 1991 σε ηλικία 83 ετών.

Βέβαια, όπως τεκμαίρουν τα ντοκουμέντα από την προσωπική ζωή του Αδόλφου Χίτλερ, ακόμη και εάν παντρευόταν τον Ναζιστή δικτάτορα, ο γάμος τους δεν θα καρποφορούσε, καθώς ο Χίτλερ είχε καταστεί ανίκανος για τεκνοποίηση λόγω του τραύματος που είχε δεχθεί ανάμεσα στους λαγόνες κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η ιδέα για τους γάμους του Χίτλερ με την ενάρετη Πιλάρ ανήκει στον φασίστα συγγραφέα Ερνέστο Χιμένεθ Καβαγιέρο, όπως αποκαλύπτει κι ο ίδιος στα απομνημονεύματά του.

Ο Καβαγιέρο είχε μεταβεί προσωπικά το 1941 στη Γερμανία, προκειμένου να προωθήσει την ιδέα αυτή. Κινητήριος μοχλός για την ιδέα του ήταν το όραμά του να ξανασυσταθεί η συμμαχία που είχε δημιουργηθεί ανάμεσα στις δυναστείες της Ισπανίας και της Αυστροουγγαρίας κατά τη διάρκεια της αυτοκρατορίας των Αψβούργων.

Το σχέδιό του υποστήριζε επίσης και ο Ραμόν Σεράνο Σουνιέρ, γυναικαδελφός του Ισπανού δικτάτορα Φρανθίσκο Φράνκο.

Αλλά η Πιλάρ, τι σκεπτόταν εκείνη για τον σκοπούμενο 'υμέναιο'; Η ίδια είχε συναντηθεί ήδη με τον «Φύρερ» κατά τη διάρκεια μίας επίσκεψής της στη Γερμανία το 1938, εν μέσω του αδελφοκτόνου Εμφυλίου της Ισπανίας, και όπως τεκμαίρεται υπήρξε μία 'καλή χημεία' μεταξύ τους.

Μολαταύτα, όπως η ίδια καταγράφει στην αυτοβιογραφία της «πήρε στα σοβαρά την ιδέα, έπειτα όμως υπαναχώρησε διότι προέταξε την αξία της προσωπικής της ζωής και δεν θεωρούσε εαυτήν ικανή για να ανταποκριθεί σε μία τόσο υψηλή αποστολή», όπως επισημαίνει και ο ιστορικός Ουέιν Μπόουεν  στο βιβλίο του «Η Πιλάρ Πρίμο ντε Ριβέρα και ο Πειρασμός του Άξονα».

Ο ανίκανος για τεκνοποίηση Χίτλερ ήθελε να παντρευτεί την ενάρετη ηγερία του Ισπανικού φασισμού Πιλάρ Facebook Twitter
― Και η Εύα Μπράουν;― Ένα θλιβερό μασκαραλίκι για τα μάτια του κόσμου...

Τρία χρόνια μετά την επίσκεψή της, ο Χιμένεθ Καβαγιέρο συναντήθηκε με τον υπουργό Προπαγάνδας του Ράιχ Γιόζεφ Γκαίμπελς για να του εκθέσει το σχέδιο του γάμου Αδόλφου και Πιλάρ, όμως το σχέδιο ναυάγησε εξαιτίας της αποκάλυψης από την ίδια τη σύζυγο του Γκαίμπελς, τη Μάγδα, για την ανικανότητα του Χίτλερ. Τη σκηνή απαθανατίζει στα απομνημονεύματά του ο ίδιος ο Καβαγιέρο:

« ― Και ποια θα ήταν η υποψήφια 'αυτοκράτειρα'; Ρώτησε η Μάγδα Γκαίμπελς.

― Μόνο μία θα μπορούσε να είναι. Στο ύψος των ευγενών ισπανίδων πριγκιπισσών, όπως της Ινγούνδας και της Βρουγχίλδης, της Γελεσβίντας και της Ευγενίας. Μόνο μία ξεχωρίζει από την καθαρότητα του αίματος, την βαθιά θρησκευτική καθολική πίστη της και προπαντός γιατί θα ενέπνεε την ισπανική νεολαία: η αδελφή του Χοσέ Αντόνιο Πρίμο ντε Ριβέρα!

Η Μάγδα δεν απάντησε. Σύντομα όμως τα μάτια της γέμισαν δάκρυα. Μου έπιασε τα χέρια και τα έσφιξε. Και χαμηλόφωνα μου είπε:

--Το όραμά σας είναι εξαίσιο. Το ίδιο και η αποστολή σας. Κι επιπλέον είναι τολμηρή, θαρραλέα και συγκεκριμένη...

Σιώπησε ξανά και μετά συνέχισε:

― Ο σύζυγός μου είναι ενθουσιασμένος μαζί σας. Και ο Φύρερ επιθυμεί να σας γνωρίσει. Και τους μίλησα γι' αυτό που μόλις μου ξαναπροτείνατε με τόσο συγκεκριμένο και προσωποποιημένο τρόπο. Και θα ήταν δυνατόν...

― Θα ήταν δυνατόν, λέτε Μάγδα, θα ήταν δυνατόν;

― Θα ήταν δυνατόν... εάν ο Χίτλερ δεν είχε δεχθεί μία σφαίρα στα γεννητικά όργανα κατά τον Α' Πόλεμο...και δεν είχε καταστεί ανίκανος για πάντα... Αδύνατον καλέ μου φίλε, αδύνατον. Η δυναστεία δεν θα είχε συνέχεια!

― Και η Εύα Μπράουν;

― Ένα θλιβερό μασκαραλίκι για τα μάτια του κόσμου...

[Απόσπασμα από το βιβλίο: Ernesto Giménez Caballero: "Αναμνήσεις από έναν δικτάτορα (Memorias de un dictador)", που περιλαμβάνεται και στο βιβλίο των Justino Sinova y Joaquín Bardavío " Όλος ο Φράνκο (Todo Franco)"].

 

Η κατάληξη της επίδοξης ένωσης μεταξύ του Χίτλερ και της Πιλάρ δεν ήταν η ευκταία για τον δικτάτορα Φράνκο, ο οποίος εξόν από τη συμμαχία των δύο φασιστικών κρατών επέβλεπε και στην μεγαλύτερη προσέγγιση δύο ανθρώπων που μοιράζονταν πέρα από τις ίδιες ιδέες και την ίδια φυσική κατάσταση: διότι όπως είναι γνωστό και ο Φράνκο είχε καταστεί ανίκανος, όταν είχε χάσει έναν όρχι από σφαίρα κατά την εκστρατεία στην Αφρική.

Με στοιχεία από την El Publico

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ιστορία μιας πόλης / Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ποια είναι η σημασία του μυθιστορήματος «Οι Ρωμιοπούλες»; Με ποιο τρόπο αποτυπώθηκε η Αθήνα στη ζωή και το έργο της Πηνελόπης Δέλτα; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον ιστορικό Τάσο Σακελλαρόπουλο, υπεύθυνο των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, για τη σχέση της συγγραφέως με την πόλη που τη σημάδεψε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια επίσκεψη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!» / Φρίκη και ανθρώπινα ράκη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!»: Στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Τα dirty '30s & late '20s «ακολουθούν» τον δημοσιογράφο Χρήστο Εμ. Αγγελομάτη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 και διασώζουν εικόνες αποτροπιασμού που δύσκολα περιγράφονται. Παρά «τις άναρθρες κραυγές» και «τα στριγκά ξεφωνητά» που άκουσε στην είσοδο, ο ρεπόρτερ πέρασε την πύλη. Τι αντίκρισε;
DIRTY '30S & LATE '20S
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ποιον θεωρούσαν «άσχημο» στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Υπήρχαν και «άσχημα» αγαλματίδια στην αρχαία Αθήνα

Μικρά αγαλματίδια ή γλυπτά λατρευτικού ή θρησκευτικού συνήθως χαρακτήρα, που απεικονίζουν ανθρώπινες ή ζωικές μορφές: τα ειδώλια. Είναι όλα oμοιόμορφα ή υπάρχουν και ενδιαφέρουσες, συχνά αναπάντεχες, διαφοροποιήσεις; H Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Αναστασία Μεϊντάνη.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η ιστορία του κούρου Αριστοδίκου που στάθηκε ορόσημο της ελληνικής τέχνης

Αρχαιολογία / Κούρος Αριστόδικος: Ένα άγαλμα ορόσημο στην αρχαία ελληνική Τέχνη

Το άγαλμα, λίγο μεγαλύτερο του φυσικού μεγέθους, έχει ύψος 1,95 μ., είναι σμιλεμένο σε παριανό μάρμαρο, χρονολογείται από τους μελετητές γύρω στα 510-500 π.Χ., αποτελεί το τελευταίο δείγμα της μεγάλης σειράς των αττικών κούρων και αποκαλύπτει ποιες ήταν οι ταφικές συνήθειες στην Αθήνα εκείνης της εποχής.
THE LIFO TEAM
Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής και πώς λειτουργούσαν;

Ιστορία μιας πόλης / Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής;

Πώς ήταν η καθημερινότητα στην Αθήνα της γερμανικής Κατοχής; Ποιες στρατηγικές ανέπτυξαν οι Αθηναίοι για να επιβιώσουν; Πώς και πού έβρισκαν τρόφιμα; Πώς επηρέασε η παρουσία των κατακτητών τις μετακινήσεις των κατοίκων της πόλης; H Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για την καθημερινή ζωή στην κατοχική Αθήνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Στην αρχαία Αθήνα, ο λαγός δεν ήταν μόνο θήραμα, αλλά και σύμβολο ερωτικής επιθυμίας και γονιμότητας, ενώ χρησιμοποιούνταν επίσης ως προσφορά στους θεούς. Ο Ξενοφών έγραψε για το κυνήγι του, ενώ εμφανίζεται συχνά στην τέχνη - στα αγγεία, στις παραστάσεις συμποσίων, ακόμη και σε ταφικά μνημεία. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Κάτια Μαργαρίτη ρίχνοντας φως στο παρελθόν ενός ζώου που είχε πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι ίσως φανταζόμαστε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Ιστορία μιας πόλης / «Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Πόσο μπορεί να συμβάλει ένα βιβλίο στη σεξουαλική χειραφέτηση των Ελληνίδων; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με την Παναγιώτα Βογιατζή για την Ντόρα Ρωζέττη και τη γυναικεία ομοφυλοφιλία στην Αθήνα των αρχών του 20ού αώνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Αρχαιολογία & Ιστορία / Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Το σημαντικότερο σωζόμενο έργο της κλασικής ξαναζωντανεύει 23 αιώνες μετά με τη βοήθεια της αρχαιομετρίας, της τεχνητή νοημοσύνη και της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασή του που ανοίγει νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
THE LIFO TEAM
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Ιστορία μιας πόλης / Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Πώς επιχειρήθηκε η αναθεώρηση της εικόνας των δωσιλόγων τις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, και ποια ήταν η επίδραση αυτής της αναθεώρησης στη δημόσια ιστορική μνήμη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για ένα θέμα ταμπού που ακόμα απασχολεί τους ιστορικούς αλλά και την κοινωνία.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ιστορία μιας πόλης / Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ο Θουκυδίδης ισχυρίζεται ότι ήταν μια ασθένεια εισαγόμενη, η οποία ξεκίνησε από την Αιθιοπία και προτού φθάσει στην Αθήνα, εξαπλώθηκε στην Αίγυπτο και την Περσική αυτοκρατορία. H Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Στέφανο Παρασκευαΐδη για τον λοιμό των Αθηνών με την πρωτοφανή θνησιμότητα, καθώς υπολογίζεται ότι χάθηκε το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ