666: Ο αριθμός του Θηρίου

666: Ο αριθμός του Θηρίου Facebook Twitter
Η σύνδεση του αριθμού 666 με τον Σατανά έχει προκαλέσει από τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού τόσο μεγάλη φοβία σε τόσους ανθρώπους, που αποφεύγουν οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόν.
0



Ο «ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ»
(στα ελληνικά «χξς», που αντιστοιχεί στο νούμερο «666») πρωτοεμφανίστηκε πριν από τη γέννηση του Χριστού, ως σύμβολο δύναμης και κακίας του προφήτη του χριστιανισμού Μελχισεδέκ.

• Το 666 αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη ως ο αριθμός των ράβδων χρυσού που συγκέντρωνε ετησίως ο Βασιλεύς Σολομών των Ιουδαίων.

• Σύμφωνα με το τελευταίο βιβλίο της Αγίας Γραφής, την Αποκάλυψη του Ιωάννη, το 666 είναι ο αριθμός ή αλλιώς το όνομα «του Θηρίου με τα εφτά κεφάλια και τα δέκα κέρατα, το οποίο αναδύεται από τη θάλασσα». (Αποκάλυψη 13:1, 17, 18).

• Η Αγία Γραφή λέει ότι οι άνθρωποι λαμβάνουν το «σημάδι του Θηρίου» επειδή το ακολουθούν «με θαυμασμό», φτάνοντας στο σημείο να το λατρεύουν. (Αποκάλυψη 13:3, 4· 16:2)

• Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ακραίου προληπτικού ήταν ο πρόεδρος Ρίγκαν (ή η σύζυγός του, Νάνσι, ή και οι δύο), που μόλις μετακόμισαν στο Μπελ Έαρ, στο Λος Άντζελες, άλλαξαν το νούμερο του σπιτιού τους από 666 σε 668.

Στην Αμερική υπάρχει ειδική προσευχή για τις εγκύους, που τις «προστατεύει» ώστε να μη γεννήσουν στις 6 Ιουνίου μιας χρονιάς που τελειώνει σε 6.

• Η σύνδεση του αριθμού 666 με τον Σατανά –που κάνει το νούμερο ένα από τα πιο γνωστά παγκοσμίως σύμβολα του Αντίχριστου, και άρα του Κακού– έχει προκαλέσει από τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού τόσο μεγάλη φοβία (στα όρια της παράνοιας) σε τόσους ανθρώπους, που αποφεύγουν οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόν. Κάποιοι αποφεύγουν και τους αριθμούς μεμονωμένους, 6-6-6. Η φοβία αυτή, που έχει τις ρίζες της σε θρησκευτικές δοξασίες αλλά και σε δεισιδαιμονίες, έχει και λατινικό όνομα, που δεν μπορεί να προφέρει κανείς: hexakosioihexekontahexaphobia.

• Στην Αμερική υπάρχει ειδική προσευχή για τις εγκύους, που τις «προστατεύει» ώστε να μη γεννήσουν στις 6 Ιουνίου μιας χρονιάς που τελειώνει σε 6.

• Στην αγγλοσαξονική ποπ κουλτούρα το 666 υιοθετήθηκε από μπάντες σκληρού ροκ και πανκ, οι οποίες, συνήθως χαριτολογώντας, συνδέουν το νούμερο με την ατίθαση συμπεριφορά. Ή με τον Σατανά (οι Iron Maiden, στο άλμπουμ του 1982 «The Number of the Beast»).

• Στην Κίνα το νούμερο 666 θεωρείται τυχερό και συχνά εμφανίζεται σε βιτρίνες καταστημάτων με φωτεινές επιγραφές νέον. Στα κινέζικα σημαίνει «όλα θα πάνε ομαλά» (το νούμερο έξι έχει την ίδια προφορά με τον χαρακτήρα που σημαίνει «ομαλός).

• Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τρόμου για το 666 είναι η μετονομασία μιας διάσημης λεωφόρου στον αμερικανικό Νότο. Ο αυτοκινητόδρομος που είχε ονομαστεί «Λεωφόρος 666» (της περίφημης Route 66) το 1926 έγινε αργότερα, το 2003, ο «Highway 491» στο New Mexico, στο Κολοράντο και στη Γιούτα. Ήταν πολλοί εκείνοι που πίστευαν ότι ο μεγάλος αριθμός θανατηφόρων δυστυχημάτων οφειλόταν στο όνομά του (λόγω του 666 είχε γίνει γνωστός και ως «Λεωφόρος του Διαβόλου»).

• Η ακαδημαϊκός Κιμ Χάινες Άιτσεν, που ειδικεύεται στον παλαιοχριστιανισμό και στον πρώιμο ιουδαϊσμό, αποκάλυψε πρόσφατα στην εκπομπή του Μόργκαν Φρίμαν στο Netflix πως στα εβραϊκά, πίσω από τον αριθμό 666, βρίσκεται το όνομα «Νέρων». «Πρόκειται περισσότερο για μια πολιτική αναφορά στην αιτία του κακού. Δηλαδή, όταν αθροίσει κάποιος τις αριθμητικές τιμές του ονόματος του Ρωμαίου αυτοκράτορα Νέρωνα, προκύπτει το 666» είπε.

• 666 είναι συνολικά το άθροισμα όλων των αριθμών στον τροχό μιας ρουλέτας.

• 666 ήταν το αρχικό όνομα που έδωσε η Apple το 1998 στον ιό που έπληττε συγκεκριμένους υπολογιστές Mac (τους Classic Mac OS). Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε «ιός Macintosh SevenDust».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Ιστορία μιας πόλης / Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Στη μέση των Κυκλάδων, σ’ ένα νησί χωρίς μόνιμους κατοίκους, η γη κρύβει ακόμη φωνές. Αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, η Δήλος αρχίζει να σου μιλά για θεούς που λατρεύτηκαν, εμπορικές αυτοκρατορίες που γεννήθηκαν, λαούς που ήρθαν και έφυγαν, και τελετές που παραμένουν μυστήριο. Το νησί αυτό υπήρξε κάποτε το κέντρο του κόσμου – και ακόμη κρατά μυστικά. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Αρχαιολογία & Ιστορία / Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Η συγγραφέας, δημοσιογράφος και φεμινίστρια Λιλίκα Νάκου επισκέφθηκε το –υπό κρατική διαχείριση– πορνείο των Βούρλων τον Φλεβάρη του 1936, συνομίλησε με τις «γυναίκες της αμαρτίας» και μετέφερε τις εντυπώσεις της.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Τόσο οι γραπτές πηγές όσο και η εικονογραφία της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας αποκαλύπτουν ότι οι θεοί και οι ήρωες ήταν μάλλον εκλεκτικότεροι των θνητών ως προς τη διατροφή τους. Και τα φαγητά τους έκρυβαν κίνητρα πέρα από την πείνα...
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Το βράδυ της 28ης Μαΐου 1987 ο 18χρονος Γερμανός προσγειώνεται με ένα Cessna στην Κόκκινη Πλατεία για να αποδείξει ότι «αν κάποιος σαν εμένα μπορεί να περάσει σώος και αβλαβής στην άλλη πλευρά, τότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος, και ίσως να μπορούμε να τα βρούμε όλοι μεταξύ μας».
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Η Μεγαλόχαρη ως αστυνομικό λαγωνικό 

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα «αντιλωποδυτικά θαύματα» της Παναγίας

Μια δημοσιογραφική έρευνα που έκανε το 1933 ο αστυνομικός ρεπόρτερ Ευστάθιος Θωμόπουλος κατέγραψε τους άθλους της Παναγίας· από την Κρήτη μέχρι τη Ροδόπη, οι πιστοί «έβλεπαν» τη δράση της, ένιωθαν ευγνώμονες και τη μαρτυρούσαν.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Τι το ιδιαίτερο συμβαίνει στο Βαθύ της Αστυπάλαιας και τι συνεχίζει να αποκαλύπτει η αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«ΒΙΑΣ»: Τα αρχαιολογικά τοπία ως ζωντανά οικοσυστήματα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Καμπανούλες στους Δελφούς, Πέρδικες στο Σούνιο. Ό,τι φυτρώνει και ζει στους αρχαιολογικούς χώρους

Μια πρωτοποριακή επιστημονική προσέγγιση του πολιτιστικού τοπίου αποκαλύπτει έναν άγνωστο κόσμο χιλιάδων ζώων και φυτών σε είκοσι εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους της χώρας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Ιστορία μιας πόλης / Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Από το Ωδείο Αθηνών έως τη Σουηδία της εξορίας, ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος δεν υπήρξε μόνο ένας σπουδαίος αρχιτέκτονας, αλλά και ένας διανοούμενος που οραματίστηκε μια πιο δημοκρατική, λειτουργική και πολιτισμένη πόλη. Ποια είναι η παρακαταθήκη του στη σύγχρονη Ελλάδα; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Λουκά Μπαρτατίλα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Πώς κατανοούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την ψυχική ασθένεια; Ήταν θεϊκή τιμωρία, παθολογία του σώματος ή ένα υπαρξιακό βάρος που αποτυπωνόταν στη λογοτεχνία και στο θέατρο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Γιώργο Καζαντζίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή Λατινικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για τον τρόπο με τον οποίο η αρχαιοελληνική κοινωνία εξηγούσε, απεικόνιζε και αντιμετώπιζε τις ψυχικές διαταραχές.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ