Τρίτη και 13: 10 ταινίες για να δεις την πιο άτυχη μέρα του χρόνου

Τρίτη και 13: 10 ταινίες για να δεις την πιο άτυχη μέρα του χρόνου Facebook Twitter
Πολιτικά επίκαιρο στην εποχή του, το «The Village» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν ανοίγει διάλογο πάνω στο πώς ο φόβος και η δοξασία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσα καταναγκασμού και καταστολής αλλά και ως δικλείδες ασφαλείας για την κοινωνική συνοχή.
0

Πέραν μιας πιθανής μόλυνσης από κορωνοϊό, έχεις ακόμα έναν λόγο για να αποφύγεις την έξοδο από το σπίτι σήμερα, αν είσαι προληπτικός. Βλέπεις, μπορεί να συναντήσεις μια μαύρη γάτα βγαίνοντας. Ή να περάσεις κατά λάθος κάτω από μια σκάλα. Ή, ακόμα χειρότερα, να μετακομίζει κάποιος και να μεταφέρει καθρέπτη και να πέσεις αφηρημένος πάνω του και να τον σπάσεις.

Μύριες όσες συμφορές σαν τις παραπάνω μπορεί να σε βρουν, δεν τις γλιτώνεις όσο αλάτι κι αν ρίξεις πίσω από την πλάτη σου, όσες φορές κι αν ελέγξεις εάν έκλεισες όλα τα ψαλίδια στο σπίτι, ειδικά αν πιστεύεις σε τέτοια πράγματα.

Άλλωστε πίσω από τις προλήψεις και τις δεισιδαιμονίες που συνοδεύουν τον άνθρωπο από τα πρώτα του βήματα σε αυτό τον κόσμο, δεν κρύβεται τίποτε άλλο παρά η ανάγκη του να ερμηνεύσει τα φυσικά (και τα όχι και τόσο φυσικά) φαινόμενα, να πιστέψει ότι μπορεί να ελέγξει την τύχη του και να καταρρίψει την τυχαιότητα, τη μοναδική σταθερά στο σύμπαν για τους πιο κυνικούς – και για τους αδερφούς Κοέν.

Αναπόφευκτα, προλήψεις, δεισιδαιμονίες, καλοτυχία, γρουσουζιά και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις έχουν απασχολήσει το σινεμά, εύλογα έχουν την τιμητική τους στο σινεμά τρόμου, για αυτό και στην λίστα που ακολουθεί ο τρόμος καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος.


Αναπόφευκτα, προλήψεις, δεισιδαιμονίες, καλοτυχία, γρουσουζιά και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις έχουν απασχολήσει το σινεμά, εύλογα έχουν την τιμητική τους στο σινεμά τρόμου, γι' αυτό και στη λίστα που ακολουθεί ο τρόμος καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος.

Αν, λοιπόν, δεν βγείτε από το σπίτι σήμερα, ιδού μερικές επιλογές αρμοστές για την ημέρα, ώστε να εμπλουτίσετε κατάλληλα το οικιακό πρόγραμμα προβολών. Αν, φυσικά, δεν καούν οι ασφάλειες στον ηλεκτρολογικό σας πίνακα μόλις πατήσετε το play.

Τhe Wolf Man (1941)

του Τζορτζ Βάγκνερ

Τρίτη και 13: 10 ταινίες για να δεις την πιο άτυχη μέρα του χρόνου Facebook Twitter
Τα βασικά στοιχεία που γνωρίζεις για τον μύθο των λυκανθρώπων, θα τα βρεις εδώ.

«Ακόμα κι ένας άνθρωπος αγνός στην καρδιά, που λέει την προσευχή του κάθε βράδυ, μπορεί να μετατραπεί σε λύκο όταν το ακόνιτο ανθίσει και η πανσέληνος ακτινοβολεί». Αυτά μαθαίνουμε στα πρώτα λεπτά της θρυλικής αυτής παραγωγής της Universal, που άντλησε έμπνευση από τις λαϊκές δοξασίες περί λυκανθρωπισμού για να πραγματοποιήσει ακόμα μια ευτυχή προσθήκη στην πινακοθήκη τεράτων της. Το δάγκωμα από λύκο, η πανσέληνος, το ασήμι ως μέθοδος προστασίας από τα νύχια του κτήνους, δηλαδή τα βασικά στοιχεία που γνωρίζεις για τον μύθο των λυκανθρώπων, θα τα βρεις εδώ, μαζί με μια κατάρα που, αν σκαλίσεις το πρώτο επίπεδο, είναι στην πραγματικότητα ενδογενής και πυροδοτείται από το ανθρώπινο ένστικτο.

Curse of the Demon (1957)

του Ζακ Τουρνέρ

 

Στη «Νύχτα του Δαίμονα» του Ζακ Τουρνέρ ένας ακαδημαϊκός, μέλος παγανιστικής αίρεσης, ξεφορτώνεται εκείνους που πασχίζουν να τον ξεσκεπάσουν μέσω περγαμηνής με ρουνικά σύμβολα που στρέφει έναν δαίμονα εναντίον εκείνου που την έχει στην κατοχή του. Μαθήματα υποβολής σε μια ιστορία αυθυποβολής –ή και όχι–, βασισμένη σε διήγημα του M.R. James . Η παραγωγή δεν επέτρεψε στον Τουρνέρ να υιοθετήσει εντελώς την υπαινικτική προσέγγιση που καθιέρωσε μαζί με τον Βαλ Λιούτον, αναγκάζοντας τον να εμφανίσει το (αξιολάτρευτο, αν είσαι φαν του Χαριχάουζεν) τερατάκι, και μάλιστα με το καλημέρα, αυτά όμως είναι πταίσματα, πρόκειται για μια αξιομνημόνευτη –και βάλε– κατάθεση του Τουρνέρ σε ένα είδος που εν πολλοίς καθόρισε.


La Chevre (1981)

του Φρανσίς Βεμπέρ

Τρίτη και 13: 10 ταινίες για να δεις την πιο άτυχη μέρα του χρόνου Facebook Twitter
Συμπαθέστατο buddy movie του μετρ της φάρσας Φρανσίς Βεμπέρ που παντρεύει επί της οθόνης τον Πιερ Ρισάρ με τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ.

Όταν η χαρακτηριστικά άτυχη κόρη ενός πολυεκατομμυριούχου χάνεται στο Μεξικό, εκείνος αναθέτει την υπόθεση σε ιδιωτικό ντετέκτιβ. Επειδή όμως δεν θέλει να αφήσει τίποτα στην τύχη, στέλνει μαζί του κι έναν κακορίζικο εργαζόμενό του με το σκεπτικό ότι θα του συμβούν οι ίδιες ατυχίες με την κόρη του κι έτσι θα τη βρουν πιο εύκολα. La Chevre σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει «το κατσίκι» –παραδοσιακά, το κατά τα άλλα συμπαθές θηλαστικό ταυτίζεται με την κακή τύχη και τον διάβολο– και οι ατυχίες που βρίσκουν τους δύο ήρωες περιλαμβάνουν μέχρι και κινούμενη άμμο. Συμπαθέστατο buddy movie του μετρ της φάρσας Φρανσίς Βεμπέρ που παντρεύει επί της οθόνης τον Πιερ Ρισάρ με τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ, έχει γεράσει λιγότερο σε σχέση με άλλες συνεργασίες τους με τον σκηνοθέτη. Αν σταθείς άτυχος, μπορεί να πέσεις πάνω στο ριμέικ με τον Μάρτιν Σορτ.


Candyman (1992)

του Μπέρναρντ Ρόουζ

 

Ο θρύλος λέει πως αν πεις πέντε φορές μπροστά σε έναν καθρέφτη το όνομα του Candyman, ο τελευταίος θα έρθει να σε πάρει μαζί του στον άλλο κόσμο. Η Βιρτζίνια Μάντσεν που κάνει τη διατριβή της πάνω στο μύθο του Candyman, θα μάθει την αλήθεια με τον άσχημο τρόπο στο αλαφροΐσκιωτο φιλμ του Μπέρναρντ Ρόουζ που λειτουργεί ταυτόχρονα ως (έκτακτη) ταινία τρόμου αλλά και ως δοκίμιο πάνω στη μυθολογία του τρόμου, τις γενεσιουργές αιτίες της, τον φαύλο κύκλο βίας από τον οποίο αντλεί έμπνευση αλλά και τη συνεισφορά της σ' αυτόν. «Δεισιδαιμονίες», θα ψελλίσεις σαν πέσουν οι τίτλοι τέλους, αλλά για δοκίμασε μετά να προφέρεις πέντε φορές το όνομα του Candyman στον καθρέφτη. Εκεί να σε δω. Για καλό και για κακό πάντως, εγώ μέτρησα πόσες φορές το έγραψα κι ευτυχώς έμεινα στις τρεις.

Girl on the Bridge (1999)

του Πατρίς Λεκόντ

Τρίτη και 13: 10 ταινίες για να δεις την πιο άτυχη μέρα του χρόνου Facebook Twitter
Βανέσα Παραντί και Ντανιέλ Οτέιγ δεν υπήρξαν ποτέ μαγνητικότεροι.

O Γκαμπόρ σταματά την Αντέλ λίγο πριν πέσει από μια γέφυρα και δώσει τέλος στη ζωή της. Η δουλειά του είναι να πετά μαχαίρια στο τσίρκο και της προτείνει να συνεργαστούν. Όσο είναι μαζί, η τύχη τους χαμογελά. Όταν χωρίζουν, τα πράγματα πηγαίνουν κατά διαόλου. Όλα αυτά στη νέο-ρομαντική φαντασία του Πατρίς Λεκόντ, o οποίος στα '90s με αυτό το διαμαντάκι και τον «Εραστή της Κομμώτριας» κράτησε ψηλά το λάβαρο του μαγικού ρεαλισμού στη χώρα που τον γέννησε. Βανέσα Παραντί και Ντανιέλ Οτέιγ δεν υπήρξαν ποτέ μαγνητικότεροι, το ασπρόμαυρο φίλτρο σε ρουφά μέσα στην οθόνη, αξέχαστο το εύρημα με τους εραστές που συνομιλούν ευθέως παρά την απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων που τους χωρίζει. Αν διαβάζει κάποιος από τις εταιρείες διανομής, η ταινία «φωνάζει» για θερινή επανέκδοση.

Intacto (2001)

του Χουάν Κάρλος Φρεσναντίγιο

 

Στο μυστικοπαθές ντεμπούτο του Χουάν Κάρλος Φρεσναντίγιο, που ελάχιστα δικαίωσε τις προσδοκίες μας στη συνέχεια της καριέρας του, η τύχη είναι το συναλλακτικό μέσο για μια ομάδα ιδιαίτερα τυχερών ανθρώπων, που εμπλέκονται σε παιχνίδια ζωής και θανάτου από τα οποία προκύπτει ο νικητής που θα αγωνιστεί απέναντι στον τυχερότερο άνθρωπο του κόσμου. Ο τελευταίος, ίσως όχι τυχαία, έχει τη μορφή του Μαξ Φον Σίντοφ. Αν πιστεύεις ότι δεν είναι καθαρή σύμπτωση που κάποιοι άνθρωποι είναι πιο τυχεροί από κάποιους άλλους κι αν είχες ποτέ τη φαντασίωση του ελέγχου της τύχης σου, μόλις βρήκες την ταινία σου.

Τhe Cooler (2003)

του Γουέιν Κρέιμερ

Τρίτη και 13: 10 ταινίες για να δεις την πιο άτυχη μέρα του χρόνου Facebook Twitter
Δικαιότατη οσκαρική υποψηφιότητα για τον Άλεκ Μπόλντουιν.

O Μπέρνι είναι τόσο γρουσούζης που εργάζεται σε καζίνο ως cooler, το οποίο σημαίνει πως όταν κάποιος πελάτης ευνοείται λίγο παραπάνω από την τύχη, κάθεται δίπλα του και εκείνος αυτομάτως χάνει τα πάντα. Όταν όμως μια σερβιτόρα στο καζίνο τον προσεγγίζει και τον ερωτεύεται, η κατάσταση αλλάζει ριζικά. Σπάνια πρωταγωνιστική εμφάνιση από τον καρατερίστα Γουίλιαμ Μέισι, δικαιότατη οσκαρική υποψηφιότητα για τον Άλεκ Μπόλντουιν, λουσάτη μελαγχολία στο soundtrack δια χειρός Μαρκ Άισαμ –το αναζητάς πάραυτα– σε μια διακριτική, μεταμεσονύκτια μπαλάντα για ανθρώπους που κατέληξαν να δυσκολεύονται να διαχωρίσουν τη νύχτα από τη μέρα.

Μaster and Commander (2003)

του Πίτερ Γουίαρ

 

Στην πλούσια θεματική παλέτα του «Master and Commander», αυτής της εξαιρετικής θαλάσσιας περιπέτειας που γύρισε ο Πίτερ Γουίαρ, θα βρεις, μεταξύ άλλων, μια σειρά από συγκρούσεις. Η παράδοση έναντι της προόδου, η πολιτική έναντι της επιστήμης, η λογική έναντι της δοξασίας. Κάπου στη μέση της ταινίας, όταν ο άνεμος παύει να πνέει και η κακοτυχία σωρεύεται, το πλήρωμα βρίσκει εξιλαστήριο θύμα στο πρόσωπο ενός ντροπαλού αξιωματικού, θεωρώντας πως είναι ο «Ιωνάς», η πηγή της κακοδαιμονίας, εκείνος που πρέπει να θυσιαστεί, ώστε να γυρίσει ο τροχός της τύχης. Η εξέλιξη και η κατάληξη της εν λόγω υπο-πλοκής είναι ενδεικτική ενός δημιουργού, ο οποίος δογματισμούς και αξιώματα στις λειτουργίες του στον ναό του Σινεμά ουδέποτε κοινώνησε.

The Village (2004)

του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Τρίτη και 13: 10 ταινίες για να δεις την πιο άτυχη μέρα του χρόνου Facebook Twitter
Ο Χοακίν Φίνιξ μεταξύ των πρωταγωνιστών της ταινίας.

«Μην τα αφήσεις να δουν το κακό χρώμα, τα προσελκύει». «Μην μπαίνεις στο δάσος, είναι η περιοχή τους». «Αν ακούσεις την καμπάνα να ηχεί, κρύψου, γιατί σημαίνει ότι έρχονται». Ήδη από το (αποπροσανατολιστικό) διαφημιστικό του υλικό, το «Σκοτεινό Χωριό» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν γνωστοποιούσε τις προλήψεις των κατοίκων του γύρω από τα υπερφυσικά πλάσματα που καραδοκούν στο δάσος και υποσχόταν μια εμπειρία τρόμου που θα έμενε ανεκπλήρωτη, στοιχίζοντας στην υποδοχή του από το κοινό και την κριτική. Συμβολικό –το χρώμα που πρέπει να εξαφανιστεί είναι το κόκκινο, εκείνο του ανθρώπινου πάθους–, πολιτικά επίκαιρο στην εποχή του, ανοίγει διάλογο πάνω στο πώς ο φόβος και η δοξασία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσα καταναγκασμού και καταστολής αλλά και ως δικλείδες ασφαλείας για την κοινωνική συνοχή.

First Snow (2006)

του Μαρκ Φέργκους

 

Αλαζονικός πωλητής βρίσκεται από σύμπτωση στο κατώφλι μέντιουμ σε επαρχιακό αμερικανικό δρόμο και, έπειτα από μια εξαιρετικά δυσοίωνη πρόβλεψη για το μέλλον του, αναζητά σημάδια για να μάθει τον τρόπο που αυτή θα επιβεβαιωθεί. Φαταλισμός, μεταφυσικές ανησυχίες και αυτοεκπληρούμενες προφητείες σε μια απλή, εν τέλει μικρή σε εκτόπισμα, μα με τον τρόπο της υποβλητική φιλμική παραβολή, με μεγάλο της ατού το ατμοσφαιρικό μουσικό score του Κλιφ Μαρτίνεζ. Το τελευταίο αναβαθμίζει το φιλμ, δίνοντας του κάτι από εκείνη την αραχνοΰφαντη αίσθηση ενός αθέατου, μα υπαρκτού πνευματικού κόσμου, συντρέχοντος με τον αισθητό, την οποία συναντάς στα βιβλία του Κόρμακ Μακ Κάρθι. Κάλλιστα θα μπορούσε να συνοδεύει μουσικά οποιοδήποτε από αυτά.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ