Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Το τίμημα είναι βαρύ σε μια επαρχιώτικη τερατοποιημένη ελληνική κοινωνία που ακόμα δεν έχει μάθει να αποδέχεται τη διαφορετικότητα ή, σωστότερα, την ελευθερία...

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα»

3

Μια γυναίκα επιστρέφει στο χωριό στο οποίο γεννήθηκε μετά από πολλές δεκαετίες. Αφορμή είναι ο θάνατος της μητέρας της. Στα χέρια της κρατάει μια παλιά φωτογραφία: μια μάνα με τα δυο αγοράκια της. Την παρακολουθούμε, πλάτη στον φακό, να μπαίνει στο νεκροταφείο και να έρχεται αντιμέτωπη με τα πρόσωπα όλων εκείνων που άφησε πίσω της κάποτε. Οι άνθρωποι αυτοί, βλοσυροί και ντυμένοι στα μαύρα, την ακολουθούν σαν Χορός αρχαίας τραγωδίας. Ο ίδιος της ο αδερφός τής επιτίθεται. Η γυναίκα πέφτει στο χώμα και δέχεται τη βία του πλήθους. Ο θεατής καταλαβαίνει πως το ένα από τα δύο αγοράκια της παλιάς φωτογραφίας ήταν εκείνη, που σε μια φάση της ζωής της επέλεξε να ζήσει ως γυναίκα. Το τίμημα είναι βαρύ σε μια επαρχιώτικη τερατοποιημένη ελληνική κοινωνία που ακόμα δεν έχει μάθει να αποδέχεται τη διαφορετικότητα ή, σωστότερα, την ελευθερία...

Οι άνθρωποι αυτοί, βλοσυροί και ντυμένοι στα μαύρα, την ακολουθούν σαν Χορός αρχαίας τραγωδίας. Ο ίδιος της ο αδερφός τής επιτίθεται. Η γυναίκα πέφτει στο χώμα και δέχεται τη βία του πλήθους.


Θα μπορούσε να είναι η εναρκτήρια σεκάνς από τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια» του Φασμπίντερ, αν το σκηνικό δεν ήταν η ελληνική επαρχία αλλά ένα γερμανικό πάρκο. Η έννοια αυτή της διαφορετικότητας και ο κοινωνικός ρατσισμός είναι το θέμα που απασχολεί τον νέο σκηνοθέτη Δημήτρη Κατσιμίρη στη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του με προβλεπόμενο τίτλο «Μαμά γύρισα» – η προηγούμενη μικρού μήκους του, τα «Γενέθλια», βραβεύτηκε στο περσινό Φεστιβάλ Δράμας, ενώ συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα πολλών φεστιβάλ του εξωτερικού, από τη Βαρκελώνη και την Αριζόνα μέχρι το Τορόντο. Ρώτησα τον Κατσιμίρη γιατί πρέπει οι τρανς να παρουσιάζονται μονίμως στο σινεμά ως ναυάγια της ζωής. «Εν προκειμένω, δεν θα με αφορούσε η ευτυχισμένη όψη της ζωής ενός τρανς ατόμου», ήταν η απάντηση του, «εφόσον στη θέση μιας τρανς θα μπορούσε να είναι ένας πρόσφυγας ή κάποιος άλλος εκπρόσωπος εκείνου του κομματιού της κοινωνίας που έχει να κάνει με το διαφορετικό και το ξένο». Μια σύντομη σε διάρκεια ταινία, λοιπόν, για τη διαφορετικότητα και την άρνηση ή την αδυναμία των άλλων να την αποδεχτούν, με αποτέλεσμα να φανερώνουν την πιο άγρια και φασιστική πλευρά του εαυτού τους.

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter


Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η τρανς περφόρμερ Εύα Κουμαριανού, που, αφήνοντας πίσω εκείνες τις απείρου κάλλους εμφανίσεις της στις τηλεοπτικές trash εκπομπές, κατάφερε να εξελιχθεί σε μια πραγματικά συγκλονιστική ηθοποιό. Την παρακολουθούσα να δέχεται τις υποδείξεις του Κατσιμίρη. «Θα σ' το κάνω απόλυτα φυσικό» του είπε κι όταν μετά τη ρώτησα πώς το εννοούσε αυτό, μου εξήγησε: «Απλώς ήμουν ο εαυτός μου. Όσο έβλεπα το μαυροντυμένο πλήθος να έρχεται καταπάνω μου, σχεδόν φοβήθηκα για τη ζωή μου». Ωστόσο, επειδή η Εύα είναι αυτή που είναι και ήρθε στο γύρισμα σοβαρή και μετρημένη, την ώρα της δύσκολης σκηνής του ξυλοδαρμού της δεν μπόρεσε να μην πετάξει μοναδικές ατάκες! Καταματωμένη –εξαιρετικό το μακιγιάζ της make up artist Έλλης Κριαρά– και πεσμένη καταγής, την ακούσαμε να φωνάζει «Φρουρά! Φρουρά!» και τότε το γύρισμα διακόπηκε σαν το πιο αστείο διάλειμμα μέσα σε μια σκηνοθετημένη τραγωδία. «Επιτέλους, λύθηκε» μου είπε αργότερα ο σκηνοθέτης. «Γνώριζα πόσο γελάγατε στο "Την λένε Εύα" και απορούσα. Έλεγα, δεν μπορεί να είναι τόσο σοβαρή μ' εμάς η Κουμαριανού!». Κατασταλάξαμε, έτσι, στο ότι τα πάντα είναι ζήτημα επαγγελματισμού και η Εύα μπορεί πια να στέκεται ως επαγγελματίας ηθοποιός και όχι ως μια απλή, κωμική περσόνα.


Δίπλα της, στους ρόλους του αδερφού της και του παπά του χωριού, οι ηθοποιοί Γιάννης Τσορτέκης και Θανάσης Χαλκιάς αντιστοίχως.

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Θα μπορούσε να είναι η εναρκτήρια σεκάνς από τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια» του Φασμπίντερ, αν το σκηνικό δεν ήταν η ελληνική επαρχία αλλά ένα γερμανικό πάρκο.
Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter


Info:

Η μικρού μήκους ταινία «Μαμά γύρισα» βρίσκεται στο στάδιο του post production. Προβλέπεται να συμμετάσχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας.

Παραγωγή: Δ. Κατσιμίρης - Κ. Γκίκας - Β. Σταυρόπουλος

Σενάριο - σκηνοθεσία: Δημήτρης Κατσιμίρης

Φωτογραφία: Βασίλης Σταυρόπουλος

Μουσική: λΑΜΠΕΡΟύκ

Μακιγιάζ - ειδικά εφέ: Έλλη Κριαρά

Ηθοποιοί: Εύα Κουμαριανού, Γιάννης Τσορτέκης, Θανάσης Χαλκιάς, Θοδωρής Μπρατσάκος 

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
και όμως γυρίζει συμφωνώ για την φούστα. Κι εμένα εκεί πήγε το μάτι μου. Ίσως επειδή σέρνεται στο χώμα.. θα έπρεπε να είναι λίγους πόντους πιο κοντή.