Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Με πολεμάνε, με προσβάλλουν και (ίσως) θα παραιτηθώ

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Με πολεμάνε, με προσβάλλουν και (ίσως) θα παραιτηθώ Facebook Twitter
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος μιλάει κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του Ελληνικού Φεστιβάλ για τον απολογισμό των πεπραγμένων του 2015-2016, τη Δευτέρα 07 Νοεμβρίου 2016. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ/ΕΥΗ ΦΥΛΑΚΤΟΥ
1

Ο κομμένος λογαριασμός του κινητού του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, οι κλειδωμένοι κωδικοί, η μη ενημέρωσή του για τα οικονομικά δεδομένα, οι συμβάσεις που λήγουν, αποψιλώνοντας το Φεστιβάλ, και η απειλή της παραίτησης: το νέο επεισόδιο στο δράμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

 

Πόλεμος, λαϊκισμός, λογοκρισία, υπονόμευση, αγένεια, προσβολές: Λέξεις από τις 26 (!) σελίδες της ομιλίας που έδωσε ο εδώ και οκτώ μήνες διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος για να καταγγείλει το… bullying που δέχεται, τις τρικλοποδιές και τις μεθοδεύσεις από το Δ.Σ., συγκεκριμένα από την πρόεδρο Λιάνα Θεοδωράτου και την αντιπρόεδρο Κατερίνα Παπανικολάου υπό το αδιάφορο βλέμμα του πρώην υπουργού Πολιτισμού, όπως είπε.

 

Ο κ. Θεοδωρόπουλος (τόσο αμήχανος, συνεσταλμένος, στριμωγμένος πίσω από το βαρύ, ξύλινο έπιπλο του πάνελ στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων – καμία σχέση με την άνεση, την κινητικότητα και τον αέρα που είχε στην πρώτη του παρουσίαση, όταν ανέλαβε) έκανε έναν γενικό απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς, βασανιστικά αργόσυρτα στο πρώτο μέρος της συνέντευξης, για να περάσει στο διά ταύτα. Δηλαδή στις κάκιστες σχέσεις του με το διοικητικό συμβούλιο, για τις οποίες, όπως τόνισε, είναι ενήμερος ο πρώην υπουργός, αλλά δεν έπραξε κάτι. Στην ερώτηση της LiFO αν η πρόθεσή του ήταν να παραιτηθεί σήμερα αλλά τον απέτρεψε το γεγονός ότι έγινε ο ανασχηματισμός, ένευσε θετικά. 

 

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Με πολεμάνε, με προσβάλλουν και (ίσως) θα παραιτηθώ Facebook Twitter
Οι καταγγελίες, μικρότερες και μεγαλύτερες, σοβαρές και άλλες σε επίπεδο γκρίνιας, δεν είχαν τέλος, κάνοντας το κλίμα να βαραίνει... ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ/ΕΥΗ ΦΥΛΑΚΤΟΥ

 

Στην ερώτηση της LiFO αν η πρόθεσή του ήταν να παραιτηθεί σήμερα αλλά τον απέτρεψε το γεγονός ότι έγινε ο ανασχηματισμός, ένευσε θετικά.

 

«Αν δεν βρεθεί λύση, δεν θα συνεχίσω» είπε και διευκρίνισε πως δίνει μερικές μέρες περιθώριο στη νέα υπουργό για να ενημερωθεί, πριν προχωρήσει. «Περνάω άσχημα. Με δηλητηριάζει αυτή η ατμόσφαιρα. Δεν θέλω να μείνω με αυτές τις συνθήκες» πρόσθεσε σε άλλη ερώτηση της LiFO. Σε ένα ακροβατικό παιχνίδι με τις λέξεις, με όρους σχεδόν θεατρικούς, όταν ερωτήθη από τους δημοσιογράφους «δηλαδή τελείτε υπό παραίτηση;», έσπευσε να απαντήσει «δεν μου αρέσει να εκβιάζω». Βέβαια, νωρίτερα είχε αναφερθεί στην περίοδο πριν από την αποπομπή του τέως προέδρου του Φεστιβάλ, όπου είχε κάνει αυτό ακριβώς: «Ζήτησα από τον υπουργό να παρέμβει, διαφορετικά θα υπέβαλλα την παραίτησή μου. Απάντηση και λύση στο πρόβλημα δεν δόθηκε, ούτε κι εγώ παραιτήθηκα». 

 

 

Έχει, πάντως, ξεχωριστό ενδιαφέρον το ότι ο διευθυντής του Φεστιβάλ επέλεξε να προχωρήσει στη συνέντευξη που είχε ανακοινώσει την Παρασκευή, παρά τον ανασχηματισμό που φέρνει νέα ηγεσία στο υπουργείο Πολιτισμού. Και μάλιστα το έκανε μια ώρα πριν από την τελετή παράδοσης-παραλαβής. Ο ίδιος είπε ότι το έμαθε το βράδυ της Κυριακής και ήταν αργά για να ενημερωθούν οι δημοσιογράφοι για πιθανή αλλαγή… Όταν τον ρωτήσαμε αν έχει επικοινωνήσει με την κυρία Κονιόρδου μετά την υπουργοποίησή της, απάντησε: «Φυσικά, είναι φίλη και συνεργάτις». «Άρα, της δώσατε το κλίμα για όσα συμβαίνουν;» ρωτήσαμε, για να απαντήσει «όχι, δεν κάνουμε τόσο στενή παρέα». Προφανώς, το καλωσόρισμα στην υπουργό είναι αυτή η συνέντευξη Τύπου, παράλληλα με την ανάληψη των νέων καθηκόντων της. Αν μη τι άλλο, η Λυδία Κονιόρδου θα είναι η πρώτη υπουργός Πολιτισμού που δεν θα δεχθεί ως πρώτη ερώτηση το κλασικό «πότε θα ανοίξει το ΕΜΣΤ;» αλλά το «τι θα κάνετε στο Φεστιβάλ; Ποιος θα μείνει, το Δ.Σ. ή ο διευθυντής;».

 

Η πρόεδρος, η αντιπρόεδρος και ο διευθυντής

 

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναφέρθηκε σε φορτισμένες στιγμές. Όπως σε συνεδρίαση του Δ.Σ. τον Μάιο, κατά την οποία η κυρία Θεοδωράτου συμμετείχε μέσω skype και φέρεται να είπε «Δεν θα μας διώξει ο Θεοδωρόπουλος, εμείς θα τον διώξουμε!». Ή, όπως όταν τον πίεσε να δει έναν Βέλγο σκηνοθέτη και τη βοηθό του που είχαν έρθει στην Αθήνα με έξοδα του Φεστιβάλ, προκειμένου να κάνει πρόταση για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς. Με έξοδα του Φεστιβάλ;!

 

Τα ουσιαστικά προβλήματα φαίνεται ότι άρχισαν αμέσως μετά την αποπομπή του τότε προέδρου του Φεστιβάλ, Γιώργου Αντωνακόπουλου, με ένα λακωνικό δελτίο Τύπου από το γραφείο του Αριστείδη Μπαλτά – γεγονός που είχε από πολλούς αποδοθεί στην επιμονή του τότε προέδρου να προτείνει για γενικό διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ τον Παναγιώτη Δούρο. Από εκείνη τη στιγμή και μετά, με την αναβάθμιση της τότε αντιπροέδρου Λιάνας Θεοδωράτου σε πρόεδρο και της Κατερίνας Παπανικολάου σε αντιπρόεδρο, αρχίζουν τα προβλήματα, υψώνονται τα τείχη μέσα στον οργανισμό. Στο σημείο αυτό ο κ. Θεοδωρόπουλος τόνισε πως η τελευταία ορίστηκε ως αντιπρόεδρος «αφού πρώτα διευθετήθηκε με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή τον Αύγουστο το ζήτημα με το ασυμβίβαστο της θέσης της στο Δ.Σ., αφού ανήκε και σε άλλη ανεξάρτητη Αρχή».

 

Κατήγγειλε πως από τη στιγμή που αποπέμφθηκε ο προηγούμενος πρόεδρος Γιώργος Αντωνακόπουλος δεν έχει πλέον καμία πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία του Φεστιβάλ, όπως δικαιούται. Δεν γνωρίζει τα ποσά που δαπανώνται για ταξίδια, τις εισπράξεις, τα λοιπά έξοδα, συνεπώς αδυνατεί να έχει εικόνα του οργανισμού και να κάνει προγραμματισμό. 

 

Αναφέρθηκε, επίσης, στις αναβολές, στην τοποθέτηση γενικού διευθυντή, γεγονός που, εκτός από δυσλειτουργίες, προκαλεί και τον κίνδυνο να χαθούν 900.000 ευρώ. «Ο γενικός διευθυντής, μεταξύ των άλλων υποχρεώσεών του, θα ετοίμαζε τον φάκελο που πρέπει να υποβληθεί ως τις 31 Ιανουαρίου 2017 για το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα “ΑΤΤΙΚΗ 2014-20”, στο οποίο, όπως με ενημέρωσαν οι υπεύθυνοι της Περιφέρειας στις 31 του Οκτώβρη, έχουμε συμπεριληφθεί ως δυνητικοί δικαιούχοι, μαζί με άλλους 13 οργανισμούς. Ποιον θα βαρύνει η ευθύνη, αν το Φεστιβάλ δεν προετοιμαστεί εγκαίρως και χαθούν 900.000 ευρώ, πολύτιμα για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα;»

 

Συμβάσεις συνεργατών λήγουν –όπως αυτή του τεχνικού διευθυντή–, συμβάσεις συμβούλων δεν υπογράφονται αλλά αναβάλλονται για το μέλλον, όμως προσλήψεις γίνονται για το γραφείο της προέδρου, είπε μεταξύ άλλων ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Ειδικότερα για το θέμα του συμβούλου μουσικής είπε ότι η απάντηση που δόθηκε στο Δ.Σ. από την κ. Παπανικολάου ήταν: «Δεν μπορούμε να προσλάβουμε σύμβουλο μουσικής τη στιγμή που χάνουν τη δουλειά τους οι συμβασιούχοι». Για να σχολιάσει ο κ. Θεοδωρόπουλος: «Λαϊκισμός! Τι σχέση έχει ο σύμβουλος μουσικής με τους συμβασιούχους του Φεστιβάλ;».

 

Οι καταγγελίες, μικρότερες και μεγαλύτερες, σοβαρές και άλλες σε επίπεδο γκρίνιας, δεν είχαν τέλος, κάνοντας το κλίμα να βαραίνει. Η διάθεση στην αίθουσα γινόταν όλο και πιο δύσθυμη, με τη συνειδητοποίηση πως μετά την αποπομπή του Γιώργου Λούκου από τον Αριστείδη Μπαλτά, το φιάσκο του Γιαν Φαμπρ με την υπογραφή Αριστείδη Μπαλτά και τώρα τη σχέση «Κράμερ εναντίον Κράμερ» καλλιτεχνικού διευθυντή και Δ.Σ., που διορίστηκαν όλοι από τον Αριστείδη Μπαλτά, ο κορυφαίος θεσμός του πολιτισμού απαξιώνεται, συρρικνώνεται, σαπίζει. 

 

Η πρόεδρος Λιάνα Θεοδωράτου ήταν στον χώρο λίγο πριν αρχίσει η συνέντευξη Τύπου. Επέλεξε να φύγει, να χαιρετήσει τους δημοσιογράφους από μικροφώνου, λέγοντας πως υπήρχαν κι άλλες σημαντικές εκδηλώσεις σήμερα. Τι πιο σημαντικό για την πρόεδρο του οργανισμού από τη συνέντευξη του καλλιτεχνικού διευθυντή, αναρωτιέμαι… Επίσης, δεν παρέλειψε να καλέσει τους δημοσιογράφους στα νέα γραφεία του Φεστιβάλ, στον οδό Ηπίτου, στην Πλάκα, «για να πιούμε και ένα ποτήρι κρασί», όπως είπε πριν φύγει.

 

Τι άλλο είπε ο κ. Θεοδωρόπουλος; Σταχυολογούμε: Το κομμένο κινητό: «Το παρόν Δ.Σ., αντί να ασχοληθεί με αυτά τα σημαντικά θέματα, ασχολείται με τον αυξημένο τελευταίο λογαριασμό του κινητού μου (στο ταξίδι μου στη Μόσχα από λάθος δεν έκανα χρήση της περιαγωγής και ο λογαριασμός μου, για κλήσεις επαγγελματικές του Φεστιβάλ, ξεπέρασε κατά 800 ευρώ το πλαφόν). Χωρίς να προηγηθεί καμιά ενημέρωσή μου, διέκοψαν τη λειτουργία του τηλεφώνου μου για οκτώ ημέρες! Αγενής και προσβλητική πρωτοβουλία του Δ.Σ., το οποίο προφανώς έδωσε την εντολή στον οικονομικό διευθυντή για τη διακοπή του τηλεφώνου μου, εκτός κι αν η πρωτοβουλία ανήκει στον οικονομικό διευθυντή. Και ούτε βέβαια πέρασε από το μυαλό κανενός να διαπραγματευτεί με την Cosmote τη μείωση της χρέωσης, λόγω λάθους χρήσης, κάτι που αποτελεί συνήθη πρακτική».

 

Οι πρόβες του Παπαϊωάννου και του Λασκαρίδη: «Τέθηκε από την αντιπρόεδρο κ. Παπανικολάου το ζήτημα, γιατί διατέθηκαν χώροι του Φεστιβάλ στον Δημήτρη Παπαϊωάννου, για να κάνει πέντε μέρες ακρόαση, στον Ευριπίδη Λασκαρίδη για πρόβες διάρκειας ενός μήνα, και στην Ντοκουμέντα για πρόβες και γύρισμα. Γι’ αυτές τις παραχωρήσεις είχα τη σύμφωνη γνώμη του πρώην προέδρου κ. Γιώργου Αντωνακόπουλου. Να θυμίσω ότι κάθε χρόνο το Φεστιβάλ νοικιάζει μεγάλο αριθμό χώρων για πρόβες παραγωγών μας, κάτι που κοστίζει πολλά χρήματα. Με τον Λασκαρίδη θα συνεργαστούμε φέτος, με την Ντοκουμέντα συζητάμε επίσης για φέτος, με τον Παπαϊωάννου για του χρόνου. Γιατί είναι κακό να τους δώσουμε χώρο για πρόβες; Ο οικονομικός διευθυντής, στην ίδια συνεδρίαση, μίλησε για κόστος που βαρύνει το Φεστιβάλ, εννοώντας την κατανάλωση ρεύματος, δηλαδή πενταροδεκάρες, καθώς τις λίγες ανάγκες για καθαριότητα τις κάλυπταν οι εργαζόμενοι της Πειραιώς και δεν χρειάστηκε να προσληφθεί καθαρίστρια. Το να δοθούν οι χώροι για πρόβες, πέρα από την πολιτική στήριξης στους καλλιτέχνες, είτε συνεργαζόμαστε αυτήν τη στιγμή μαζί τους είτε όχι, σημαίνει και εξοικονόμηση χρημάτων για το Φεστιβάλ».

Τα ταξίδια: «Στη σύμβαση του συμβούλου για τις διεθνείς παραγωγές Ματίας φον Χαρτς, που υπογράφτηκε μόλις προχθές, ενώ εκείνος δουλεύει κανονικά από τον Απρίλιο, προβλέπεται ποσό 1.200 ευρώ για ταξίδια μέχρι το τέλος του χρόνου. Τώρα γίνονται τα φθινοπωρινά φεστιβάλ, τώρα καταρτίζεται το καλοκαιρινό μας πρόγραμμα, τώρα πρέπει να ταξιδέψουμε για να δούμε παραστάσεις, εγώ και οι σύμβουλοί μου. Για μένα και τους άλλους συμβούλους δεν υπάρχει καθόλου κονδύλι μέχρι το τέλος του έτους! Για να καταλάβετε τη σημασία των ταξιδιών, θα σας δώσω δυο-τρία παραδείγματα από άλλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ. Βιέννη: 100.000 ευρώ, σε συνολικό προϋπολογισμό 10.000.000. Βερολίνο: 25.000 ευρώ, σε συνολικό προϋπολογισμό 1.200.000. Αμβούργο: 20.000 ευρώ, σε συνολικό προϋπολογισμό 800.000. Για την Αθήνα θα μιλήσω αναγκαστικά με υποθέσεις, εφόσον ο οικονομικός διευθυντής δεν μου επιτρέπει να έχω πρόσβαση σε στοιχεία. Αν, λοιπόν, το συνολικό μπάτζετ είναι, ας πούμε, 6.000.000 ευρώ, τότε για τα ταξίδια, κατ’ αναλογία με τα φεστιβάλ που ανέφερα, θα έπρεπε να προβλέπονται περίπου 60.000 ευρώ. Αυτή είναι η γνώση τους για το αντικείμενο».

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια