Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
5

Οι ηθοποιοί (μέσα απ' την ετήσια τελετή των βραβείων τους, η οποία στην Ελλάδα προβλήθηκε απ' την Nova) έβγαλαν τη γλώσσα στα Όσκαρ τιμώντας κυρίως αφρικανικής καταγωγής συναδέλφους που η Ακαδημία αγνόησε με τις "λευκές" υποψηφιότητες

Με το κορυφαίο βραβείο του Αμερικανικού Σωματείου Ηθοποιών να καταλήγει στο καστ της ταινίας Spotlight, τα Όσκαρ δείχνουν και επισήμως ασαφή στην τελική επιλογή της καλύτερης ταινίας. Κι αυτό, γιατί πριν από μερικές ημέρες, το Σωματείο των Παραγωγών προτίμησε το Μεγάλο Σορτάρισμα, αφήνοντας άφωνους ακόμη και τους συντελεστές της ταινίας του Άνταμ Μακέϊ, που παρευρέθησαν στην ετήσια εκδήλωση και δήλωσαν έκπληκτοι παραλαμβάνοντας το βραβείο που συνήθως προβλέπει την αντίστοιχη κατηγορία στα Όσκαρ. Πρόπερσι, το ίδιο βραβείο μοιράστηκαν, σε μια σπάνια ισοψηφία, το 12 Χρόνια Σκλάβος με το Gravity, και, αν θυμάστε, οι δύο εκείνες ταινίες δεν έκαναν το παραδοσιακό double στα Όσκαρ- το δράμα για τη δουλία πήρε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, και η διαστημική περιπέτεια επιβίωσης του Αλφόνσο Κουαρόν, το βραβείο σκηνοθεσίας. Κάποιοι παρατηρητές άκουσαν πως η κούρσα των Παραγωγών κρίθηκε και φέτος για λίγες ψήφους, και όλοι γνωρίζουν πως στις αμέσως παρακάτω θέσεις πρέπει να τερμάτισαν το Spotlight και η Επιστροφή.

Τώρα έρχονται τα βραβεία της Ένωσης των Ηθοποιών, που αριθμεί 160 χιλιάδες μέλη (αν και δεν ψηφίζουν όλοι) για να προτιμήσουν το Spotlight του Τομ Μακάρθι. Όντας το πλέον πολυάριθμο γκρουπ ψηφοφόρων από τις επαγγελματικές ομάδες που απαρτίζουν το μωσαϊκό των 6 χιλιάδων επαγγελματιών από όλους τους κλάδους, οι ηθοποιοί δίνουν τον τόνο με την δειγματοληπτική, επιλεκτική εκπροσώπηση τους στην Ακαδημία. Κοντολογίς, το οσκαρικό "σύρμα" δίνεται από το γούστο τους, και την κρίση τους κάθε χρονιά. Ιστορικά, τα S.A.G (screen actors' guild) Awards θεωρούνται μια ασφαλής πρόβλεψη των αντίστοιχων βραβείων στους ηθοποιούς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως εκείνη της Μέριλ Στριπ, που είχε κερδίσει το Όσκαρ για τη Σιδηρά Κυρία, αλλά οι συνάδελφοι της είχαν προτιμήσει στα "συνδικαλιστικά" βραβεία την Βαϊόλα Ντέϊβις για τις Υπηρέτριες. Το δε συνολικό βραβείο για το καστ, δείχνει σαν βελάκι σε έγκυρη πυξίδα, το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, κυρίως όταν η ταινία βασίζεται σε καστ ηθοποιών, κι όχι σε σκηνοθετικό επίτευγμα, όπως στην περίπτωση του Braveheart του Μελ Γκίμπσον, που απουσίαζε ολοσδιόλου από τα SAG 22 χρόνια πριν.

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
Η Rachel McAdams με το βραβείο 'Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture' για το 'Spotlight'

 

Όπως διαφαίνεται, οι "ερμηνευτικές" ταινίες της χρονιάς είναι το Μεγάλο Σορτάρισμα" και το Spotlight. Το πρώτο έχει τον αέρα του Σωματείου των Παραγωγών, και το δεύτερο τους ενωμένους Ηθοποιούς. Και η Επιστροφή; Αν εξαιρέσουμε τις μη επαγγελματικές Χρυσές Σφαίρες, δεν έχει πάρει καμία πρωτιά. Απομένει η Ένωση Σκηνοθετών, που αν βραβεύσει τον Αλεχάντρο Ινιάριτου, τον προκρίνει για Όσκαρ σκηνοθεσίας. Αν οι σκηνοθέτες, δια μέσου της Ένωσης τους, προτιμήσουν κάποιον άλλον φέτος (ο Ινιάριτου είχε σαρώσει πέρυσι, ολοταχώς προς τις πολλαπλές νίκες του Birdman) τότε ο όποιος θαυμασμός προς την ταινία αυτή, σύμφωνα με την εύστοχη ανάλυση του Hollywood Reporter, θα εξαντληθεί στο πρόσωπο του Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος είναι ακλόνητο φαβορί από εδώ και πέρα στον πρώτο ανδρικό ρόλο, και για τα Όσκαρ και για το BAFTA, και μάλιστα με ορθίους χειροκροτητές, όπως συνέβη στα βραβεία των Ηθοποιών. Ο Ντι Κάπριο απολαμβάνει θαυμασμού όχι μόνο για μια δύσκολη ερμηνεία, αλλά ενδεχομένως για τα βραβεία που δεν έχει πάρει μέχρι την Επιστροφή, προκαλώντας ένα είδος ένοχης αποδοχής που ταιριάζει σε καλλιτέχνη πολύ μεγαλύτερο σε ηλικία. Το έχουμε πει, πως ο μεγαλύτερος εχθρός του Ινιάριτου είναι η περυσινή βράβευση του, και το ίδιο ισχύει και για τον Εμάνιουελ Λουμπέτσκι, ο οποίος θα άξιζε ένα ακόμη βραβείο για την φωτογραφία της Επιστροφής, και θα το είχε στο τσεπάκι του, αν δεν είχε τιμηθεί και τις δύο προηγούμενες χρονιές, για το Birdman και το Gravity.

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
Leonardo DiCaprio και Brie Larson

Πίσω στα SAG Awards: σαν να ήθελαν να δηλώσουν την διαφοροποίηση τους από τις μονοχρωματικές υποψηφιότητες των Όσκαρ, τα μέλη του Σωματείου υπερέβαλλαν εαυτούς, με τσουνάμι αγαλματιδίων σε αφροαμερικανίδες νικήτριες για τα τηλεοπτικά τους επιτεύγματα, όπως η Ούζο Αντούμπα, η Βαϊόλα Ντέϊβις και η Κουίν Λατίφα, και έναν αφροάγγλο, τον Ίντρις Ελμπά, ο οποίος κέρδισε δύο φορές, για το κινηματογραφικό Beasts of No Nation και το τηλεοπτικό Luther. Μάλιστα ο Ελμπά ήταν ένας από τους λίγους που αναφέρθηκε στον "ελέφαντα στο δωμάτιο", λέγοντας στο κοινό "καλώς ήρθατε στην τηλεόραση της διαφορετικότητας", προκαλώντας φυσικά το γέλιο στους υποψιασμένους συναδέλφους του.

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
Ο Idris Elba με τα δύο του βραβεία

Ο Ελμπά δεν είναι φυσικά υποψήφιος στην κατηγορία του δεύτερου ρόλου στα Όσκαρ, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στον Σιλβέστερ Σταλόνε, ενώ στις γυναίκες έκανε την έκπληξη (σε μια κατηγορία που φημίζεται για ανατροπές) η Αλίσια Βικάντερ, στο Κορίτσι από τη Δανία. Όσον αφορά τον πρώτο ρόλο στις γυναίκες, η Μπρι Λάρσον δείχνει πλέον μεγάλο φαβορί για το Room.

Σε μια βραδιά που τα πνεύματα στη μαύρη κοινότητα μάλλον ηρέμησαν, και η πρόεδρος της Ακαδημίας Σέριλ Άϊζακς Μπουν καθόταν σε ένα από τα μπροστινά τραπέζια με φανερή ικανοποίηση που σίγησε, έτσω και προσωρινά η μεγάλη μπόρα, δύο μικρές λεπτομέρειες στο φινάλε έκαναν πιο ενδιαφέρουσα μια απονομή που, ως συνήθως, κύλησε γοργά και προπαγανδιστικά υπέρ της σημασίας του να είναι κάποιος εργαζόμενος ηθοποιός σε ένα κλάδο με τεράστα ανεργία: από το πουθενά, η αν δεν κάνω λάθος ποτέ βραβευμένη και σίγουρα παροπλισμένη Ντεμί Μουρ παρουσίασε το μεγάλο βραβείο κι έκανε την αποφώνηση. Ποιός είναι ο ατζέντης της, αναρωτήθηκα; Ή μήπως επελέγη με κλήρωση;

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
H Ντεμί Μουρ

Και δεύτερον, παραλαμβάνοντας με το υπόλοιπο καστ, το βραβείο για το Spotlight, ο Μάϊκλ Κίτον έκανε αναφορά στο Φλιντ του Μίσιγκαν, παραλληλίζοντας την πόλη, με την τεράστια αδικία που πραγματευόταν η ταινία του. Πού εντοπίζεται ο επίκαιρος συσχετισμός; Στο Φλιντ της χρεοκοπημένης πολιτείας του Μίσιγκαν, έχουν πρόσφατα βρεθεί επικίνδυνες ποσότητες μολύβδου στο πόσιμο νερό, σε τέτοιο βαθμό που συστήνεται σε έγκυους και παιδιά να μην πίνουν από βρύσες και να μην το χρησιμοποιούν καθόλου. Ο Κίτον είπε: "είναι η προσωπική μου άποψη και θα την πω, και ας με κρεμάσουν κάποιοι γι' αυτό". Εννοεί τα μεγάλα συμφέροντα, προφανώς. Ο πάλαι ποτέ Batman σε ρόλο Έριν Μπρόκοβιτς, στην πραγματική ζωή.

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Δεν παλευει με την καμια σαν να ειναι ο Τσακ Νορις (προσβαλλεις το σεναριογραφο, το σκηνοθετη, την ταινια και τη νοημοσυνη μας με αυτο που ειπες), η αρκουδα επιεικως τον ξεσκιζει, ενω μπροστα στον Τσακ Νορις η αρκουδα θα πεθαινε απο σεβασμο πριν καν ξεκινησει η μαχη, δεν πεφτει απο καταρρακτη 100 μετρων , απλως παρασυρεται για μεγαλη αποσταση, δεν παριστανει το νεκρο καπου και ειμαι σχεδον απολυτα σιγουρος οτι δεν ειναι μακιγιαριαμενος. Βλεπεις -20 βαθμοι κελσιου φτιαχνουν επιδερμιδα. P.S. Το μονο που θα καταλογιζα ειναι η πτωση απο το γκρεμο στο δεντρο αλλα και αυτο δεν ειναι μαθηματικα απιθανο (τα κλαδια επιβραδυνουν σημαντικα την πτωση-απιθανο ειναι να επιζεις απο πτωση απο τον πεμπτο οροφο, εγινε τις προαλλες, το δειξαν και οι ειδησεις).
Εγώ αυτό που θα ήθελα και μαλλον δε θα γίνει είναι το οσκαρ σκηνοθεσίας να πάει στον Μίλερ και της καλυτερης ταινίας στον Ινιαριτου. Το Σορταρισμα είναι φουλ υπερεκτιμημένη παιδιά! Μονο τέτοια μαλακια μην κερδίσει την κατηγορία! Χίλιες Φορές να κερδίσει αλλη μία αληθινή ιστορία (aka spotlight) όπως εέκαναν με το Αργκο.
Δεν παλεψε σαν τον Τσακ Νόρις (προσβαλλεις το σεναριογραφο, το σκηνοθέτη, την ταινία και τη νοημοσύνη μας με αυτό που είπες), η αρκουδα επιεικως τον ξεσκισε ενω μπροστα στον Τσακ Νορις θα πεθαινε πριν αρχισει η μαχη απο σεβασμο, δεν έπεσε απο καταρρακτη 100 μέτρων, απλως παρασύρθηκε , η πτώση απο το γκρεμό στο δέντρο είναι ή μονη που θα σου έδινα αλλά δεν είναι μαθηματικά απίθανο να επιζησεις απο τέτοια πτώση (τα κλαδιά επιβραδυναν σημαντικά την πτώση- απίθανο είναι να πεφτεις απο τον 5ο και να επιζεις και όμως τις προαλλες έγινε και το δειξαν και οι ειδήσεις), δεν το παιζε νεκρος ,ηταν ζωντανός και είμαι σχεδόν σίγουρος πως δεν ηταν μακιγιαρισμενος! -20 βαθμοί κελσίου βλέπεις φτιαχνουν επιδερμίδα.
Θα σε ρίξω σε καταρράκτη αφού σε έχει ξεσκίσει αρκούδα , στους -20 ο C, να δούμε αν θα επιζησεις. H ταινια για να συγκινησει ή δεν ξέρω και εγώ τι, ήταν τραβηγμένη σεναριακά από τα μαλλιά. όσον αφορα το μακιγιάζ κ οτι ηταν ημι-νεκρος στη μιση ταινια, το αναφέρω γιατί και σε ένα μέτριο ηθοποιο αν τον βάψεις σαν να έχει μόλις σωθεί από τροχαίο, και τον βάζεισ να κοιμάται και να σέρνεται στη μιση ταινία, πιθανότατα να είναι το ίδιο ή και περισσότερο πειστικος