Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο

 Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο Facebook Twitter
3

 Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο Facebook Twitter
Από την προετοιμασία για την εμφάνιση στο Ηρώδειο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Την ηλικία της Μαίρης Λίντα τη βρίσκει κανείς εύκολα με ένα απλό γκουγκλάρισμα. Είναι γεννημένη τον Νοέμβριο του 1935, άρα οδεύει προς τα 80, έχοντας συμπληρώσει μια προϋπηρεσία 60 ολόκληρων ετών στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι. Λογικό θα ήταν, βάσει όλων αυτών, η φωνή της να έχει ''χάσει'' και ένα μάλλον ενοχλητικό βιμπράτο να χαρακτήριζε τις σημερινές ερμηνείες της. Κι όμως!

 

Είχα την ευκαιρία να την ακούσω πρώτη φορά live στα γενέθλια του Μίκη Θεοδωράκη στο Λυκαβηττό, τον Ιούλιο του 2010. Η φωνή της, μία 5ετία πίσω, μου είχε φανεί εξίσου ανέγγιχτη από το χρόνο. Στην περσινή επετειακή συναυλία της στο Ηρώδειο, πάλι, δεν τα κατάφερα να παραστώ, μα αν κρίνω από το διπλό CD που μόλις κυκλοφόρησε, ισχύει ακριβώς το ίδιο: Λες και είναι ευλογημένη η φωνή αυτής της γυναίκας και τραγουδάει στους τόνους που τραγουδούσε τη δεκαετία του 1960, καταφέρνοντας έως και κορώνες που προξενούν ευφορία και σε καμία περίπτωση θλίψη ή μειδίαμα.

 

Φυσικά η Μαίρη Λίντα δεν είναι μόνο φωνή. Είναι και μία εξωστρεφής περσόνα, όπως τη γνωρίσαμε, στην υπηρεσία των ταχύτατων εκτελέσεων των λαϊκών τραγουδιών με το καινοτόμο τετράχορδο μπουζούκι του Μανώλη Χιώτη.

 

 

Κι αν πλέον η Μαίρη Λίντα δε μπορεί να είναι η σκερτσόζα τραγουδίστρια - χορεύτρια στο πλάι του Χιώτη, εξακολουθεί να παραμένει αλλέγρα ως άνθρωπος, ως ερμηνεύτρια και ως performer.

 

Όποιος ακούσει το διπλό CD ''Μαίρη Λίντα 60 χρόνια'' (MINOS EMI), εισπράττει στο ακέραιο όλα τα άνωθεν χαρακτηριστικά της, όχι από το μακρινό παρελθόν, αλλά από το εντυπωσιακό παρόν της!

 

Στο πρώτο CD περιέχονται 23 τραγούδια - μεγάλες επιτυχίες της Λίντα από τις συνεργασίες της με τον Μανώλη Χιώτη (11), τον Βασίλη Τσιτσάνη (1), τον Μίκη Θεοδωράκη (6), τον Μάνο Χατζιδάκι (3), τον Γεράσιμο Λαβράνο (1) και τον Γιώργο Κριμιζάκη (1). Κατανοώ πως ενδεχομένως να ήταν αταίριαστα με μία επετειακή συναυλία κομμάτια από τον ''Επιτάφιο'' του Γιάννη Ρίτσου και του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά έχω την αίσθηση πως λείπει έστω ένα μικρό δείγμα απ' το θρυλικό αυτό έργο της λαϊκής - έντεχνης μουσικής που σφράγισε η Μαίρη Λίντα σε τρίτη εκτέλεση μετά τη Μούσχουρη και τον Μπιθικώτση.

 

Το δεύτερο CD, μικρότερο σε διάρκεια, με 13 τραγούδια παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Κομμάτια των Μανώλη Χιώτη (11), Μίκη Θεοδωράκη (1) και Μάνου Χατζιδάκι (1), ''πειραγμένα'' τα περισσότερα από τους νεότερους Imam Baildi, Gadjo Dilo και τους πρεσβύτερους Apurimac. Εδώ το πείραμα, μια και σαφώς πρόκειται για πείραμα/ εγχείρημα, πέτυχε απόλυτα! Λόγου χάριν, μην ακούσει κανείς Imam Baildi και φανταστεί πως η φωνή της τραγουδίστριας ακούγεται από παλιά samples. Η Μαίρη Λίντα ταξιδεύει μέσα στους φρέσκους ήχους των τριών συγκροτημάτων και ανάγεται σε μία αστείρευτη ερμηνευτική περσόνα της jazz, του swing και του latin! Καταφέρνει έτσι να αποποιείται τον, συχνά επάρατο, όρο του ''cult'' και να είναι πολύ απλά μία σύγχρονη τραγουδίστρια με τη δική της μεγάλη ιστορία.

 

 

Ωραίες και οι ενορχηστρώσεις του Γιώργου Παγιάτη! Μία φουλ μπάντα δεξιοτεχνών μουσικών δίχως αυτή την αίσθηση του ιλουστρασιόν που έχουν συνήθως ανάλογες επετειακές βραδιές στο Ηρώδειο. Κι επειδή ακούμε κατά κόρον λαϊκά τραγούδια - μην ξεχνιόμαστε - τα μπουζούκια του Μανώλη Καραντίνη και του Θανάση Βασιλά επιχειρούν μία άμεση σύνδεση με το πιο ένδοξο παρελθόν της εγχώριας λαϊκής μουσικής.

 

Εν κατακλείδι, τα ''60 χρόνια'' της η Μαίρη Λίντα δεν τα σέρνει σε καμιά βαριά βαλίτσα που την αναγκάζει να ασθμαίνει επί σκηνής. Περισσότερο μού κάνουν σε μία ψάθα που παίρνει μαζί της τραβώντας για κάποια γλυκιά και ζεστή καλοκαιρινή παραλία! Άλλο νά'χεις μόνο ψυχή και όχι φωνή - η Μαίρη Λίντα τά'χει και τα δύο ακόμη ευτυχώς σε γενναιότατες δόσεις!

Μουσική
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Συμφωνώ γιά την φωνή, σχεδόν ανέγγιχτη από τον χρόνο. Δυστυχώς το βράδυ της συναυλίας είχε πρόβλημα ("κλείσιμο" ή βράχνιασμα) και μας έμεινε η υπέροχη και πολύ κομψή παρουσία της και το πολύ υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων.Τώρα δεν ξέρω πως τα κατάφεραν στο CD . Την ηχογράφησαν χώρια ;Γιατί εκείνο το βράδυ Μ.Λ. δεν ακούσαμε
Ναι, ε; Τι να σας πω, δεν ήμουν εκεί, όπως τό'γραψα κιόλας, αλλά στο CD πραγματικά είναι εξαιρετική. Το ίδιο επίσης και προχθές στη δισκοπαρουσίαση που τραγούδησε live.