Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal;

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Το Fuzz pedal, είναι από τα πρώτα πετάλια που κατασκευάστηκαν, το 1966, και είναι αυτό που κατά κάποιο τρόπο προσομοιώνει την παραμόρφωση στον ήχο που παράγεται από έναν λαμπάτο ενισχυτή οργάνου, όταν αυτός λειτουργεί σε full ένταση...
1


ΤΑ ΠΕΤΑΛΙΑ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ
 ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο για να καταλήξουν στα πόδια δημοφιλών καλλιτεχνών όπως των Bill Frisell, John Scofield, Lee Ranaldo (Sonic Youth), Steve Lukather και πολλών ακόμη. Η κατασκευή και ο σχεδιασμός τους, είναι όμως μια μόνο από τις ασχολίες του Γιάννη Αναστασάκη ο οποίος δεν σταματά να πειραματίζεται, να αυτοσχεδιάζει και να δημιουργεί μουσικά projects. Το πιο πρόσφατο από αυτά θα παρουσιάσει την πρώτη Απριλίου στο six dogs, στα πλαίσια του Deteriorate Sound Festival, της εκδήλωσης που επικεντρώνεται στην σύγχρονη πειραματική μουσική και ξεκίνησε με δική του πρωτοβουλία.

O ήχος του fuzz είναι αυτός που έχουμε όλοι ακούσει στο «I can't get no satisfaction» από τους Rolling Stones, όπως και φυσικά σε όλα τα κομμάτια του Jimi Hendrix αλλά και σε όλα τα rock groups από τη δεκαετία του '60 μέχρι και σήμερα.

— Εξήγησέ μας με λίγα λόγια τι ακριβώς είναι τα fuzz pedals.
Κατ'αρχήν το «πετάλι» ή αλλιώς «εφέ», είναι μια μικρή ηλεκτρονική συσκευή που χρησιμοποιείται από μουσικούς για να αλλάζουν τον ήχο και τη χροιά ενός μουσικού οργάνου. Οι ηλεκτρικοί κιθαρίστες είναι αυτοί που επί το πλείστον χρησιμοποιούνε πετάλια στο παίξιμό τους. Το Fuzz pedal, είναι από τα πρώτα πετάλια που κατασκευάστηκαν, το 1966, και είναι αυτό που κατά κάποιο τρόπο προσομοιώνει την παραμόρφωση στον ήχο που παράγεται από έναν λαμπάτο ενισχυτή οργάνου, όταν αυτός λειτουργεί σε full ένταση. O ήχος του fuzz είναι αυτός που έχουμε όλοι ακούσει στο «I can't get no satisfaction» από τους Rolling Stones, όπως και φυσικά σε όλα τα κομμάτια του Jimi Hendrix αλλά και σε όλα τα rock groups από τη δεκαετία του '60 μέχρι και σήμερα.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Ειδικά το κομμάτι που έχει να κάνει με τα ταξίδια, και την επαφή με σπουδαίους και αγαπημένους μουσικούς είναι η μεγαλύτερή μου ανταμοιβή...

— Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τον σχεδιασμό και την κατασκευή τους;
Από μικρός έπαιζα κιθάρα, και το πάθος μου ήταν και είναι ο ήχος και η μουσική. Ήμουν 21, φοιτητής στο Πολυτεχνείο, και μέσα σε ένα λεωφορείο πέτυχα τυχαία ένα φίλο μουσικό απ'τη σχολή και πιάσαμε κουβέντα για τα πετάλια. Μου έκανε την εξής ερώτηση που τελικά αποδείχθηκε καθοριστική: «Πώς και δεν έχεις ασχοληθείς να φτιάξεις ένα πετάλι; Έχω ακούσει πως δεν είναι και πολύ δύσκολο...» Από περιέργεια και μόνο δοκίμασα, και γρήγορα έγινε ένα πολύ ενδιαφέρον χόμπι για εμένα. Το να φτιάξεις όμως ένα πετάλι που να παίζει, μέχρι το να το κάνεις να ακούγεται όπως το έχεις φανταστεί, είναι μια άλλη ιστορία.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Το να φτιάξεις όμως ένα πετάλι που να παίζει, μέχρι το να το κάνεις να ακούγεται όπως το έχεις φανταστεί, είναι μια άλλη ιστορία...

— Πως κατέληξες να φτιάχνεις πετάλια για μερικούς από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς;
Το χόμπι του να φτιάχνω πετάλια για προσωπική χρήση, πολύ γρήγορα, εξελίχτηκε στο να δημιουργηθεί ζήτηση από γνωστούς και φίλους κιθαρίστες. Βλέποντας πια πως μουσικοί με απαιτήσεις στον ήχο τους, επέλεγαν να χρησιμοποιούν τα πετάλια μου, συνειδητοποίησα πως θα έπρεπε να ασχοληθώ πιο σοβαρά. Έφτιαξα ένα site, και το word of mouth λειτούργησε έτσι ώστε σιγά-σιγά να ξεκινήσουν οι πρώτες πωλήσεις στην Ελλάδα όπως και να χρησιμοποιούνται από σπουδαίους κιθαρίστες, όπως ο Ηλίας Ζάικος, ο Γιάννης Σπάθας, ο Bandoek και πολλοί άλλοι.

Στη συνέχεια ξεκίνησα να συμμετέχω σε διάφορες εκθέσεις στο εξωτερικό (Frankfurt Messe, NAMM show κτλ). Μέσα από τις εκθέσεις, ήρθα σε επαφή με μεγάλους μουσικούς, κάποιοι από τους οποίους δοκίμασαν τα JAM pedals και θέλησαν να τα κάνουν μέρος του εξοπλισμού τους. Έτσι έγινε π.χ. με τον Guy Pratt, (μπασίστα των Pink Floyd τα τελευταία 30 χρόνια), τον Bernie Marsden (Whitesnake) κ.α. Κάποιους τους συνάντησα στην Ελλάδα (Bill Frisell, John Scofield), όπως έχουν τύχει και περιπτώσεις να μάθω πως κάποιοι χρησιμοποιούν τα JAM pedals χωρίς να έχω μεσολαβήσει, όπως στην περίπτωση του Lee Ranaldo (Sonic Youth) και του John Medeski.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Από τον John Achenbach, animator artist των Simpsons...

— Τι ακριβώς θα κάνετε στο εργαστήριο που διοργανώνετε στη Στοά; Κατά πόσο είναι εφικτό για κάποιον που δεν είναι επαγγελματίας να κατασκευάσει ένα πετάλι από το μηδέν;
Τεχνικά και κατασκευαστικά, δεν είναι πολύ δύσκολο να φτιάξει κάποιος ένα ήδη σχεδιασμένο πετάλι, ακολουθώντας εννοείται κάποιες οδηγίες. Αυτό προφανώς δεν σημαίνει πως μέσα σε 8 ώρες θα μπορέσει να μάθει σε βάθος τη διαδικασία, και να κατανοήσει τι ακριβώς κάνει και γιατί. Θα περιοριστούμε στα πολύ βασικά και διαδικαστικά, για χάριν του αποτελέσματος και της χαράς για δημιουργία. Θα είναι όμως ένα ωραίο κίνητρο και αρχή για να μπει ενδεχομένως κάποιος στη διαδικασία να ασχοληθεί περαιτέρω με την ιστορία αυτή.

— Εκτός από την κατασκευή πεταλιών με τι άλλο ασχολείσαι;
Διατηρώ ταυτόχρονα την ιδιότητα του μουσικού, μέσα από διάφορα projects και συνεργασίες. Κάποια από τα οποία είναι το οπτικο-ακουστικό Elektronik Meditation με τη Deniz στο live painting, ένα ντουέτο με το Θοδωρή Ρέλλο και ένα καινούριο αυτοσχεδιαστικό τρίο, το Phileas Frogg. Επίσης έχω συνεργαστεί και συνεργάζομαι με τους Arve Henriksen, Haig Yazdjian, Διονύση Σαββόπουλο κ.α.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Το χόμπι του να φτιάχνω πετάλια για προσωπική χρήση, πολύ γρήγορα, εξελίχτηκε στο να δημιουργηθεί ζήτηση από γνωστούς και φίλους κιθαρίστες...

— Πετάλια ή οι ζωντανές εμφανίσεις; Γιατί;
Σίγουρα οι ζωντανές εμφανίσεις και η μουσική δημιουργία. Τα πετάλια εξάλλου προέκυψαν μέσα από το πάθος αυτό. Χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως δεν απολαμβάνω την όλη διαδικασία της κατασκευής και προώθησης της δουλειάς μου. Ειδικά το κομμάτι που έχει να κάνει με τα ταξίδια, και την επαφή με σπουδαίους και αγαπημένους μουσικούς είναι η μεγαλύτερή μου ανταμοιβή.

— Ασχολείσαι και με το artwork των πεταλιών; Από που εμπνέεσαι τα σχέδια;
Όταν πρωτοξεκίνησα να φτιάχνω πετάλια, τα ζωγράφιζα μόνος μου. Στη συνέχεια, λόγω έλλειψης χρόνου, ανέθεσα τη δουλειά αυτή στον Άγγελο, τη Deniz και τη Μανωλία οι οποίοι κάνανε όλοι τους μικρά έργα τέχνης

 

— Πες μας λίγα πράγματα για τη συμμετοχή σου στο Deteriorate Sound Festival.
To Deteriorate Sound Festival, ξεκίνησε με δική μου πρωτοβουλία πριν 3 χρόνια, σε συνεργασία με το six dogs, και είναι μια συνάντηση Ελλήνων καλλιτεχνών, επικεντρωμένη στην σύγχρονη πειραματική μουσική, την διαρκή εξερεύνηση και τον αυτοσχεδιασμό. Φέτος θα γίνει για 3η χρονιά το τριήμερο 30 Μαρτίου με 1 Απριλίου. Για πρώτη φορά θα παρουσιάσω ένα καινούριο project, που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την απουσία της κιθάρας, τη γείωση ως πηγή ήχου και τη ζωντανή επεξεργασία της μέσα από τα εφέ.

— Μελλοντικά σχέδια;
Το επόμενο δίμηνο έχουν προγραμματιστεί πολλές εμφανίσεις και κάποια νέα projects. To σημαντικότερο είναι η εμφανισή μας ως Elektronik Meditation, με guests τους Νίκο Σιδηροκαστρίτη και Θοδωρή Ρέλλο, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 27 Μαΐου.

Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Με τον Guy Pratt (Pink Floyd.)
Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Πώς μπορείς να φτιάξεις ένα Fuzz pedal; Facebook Twitter
Σίγουρα οι ζωντανές εμφανίσεις και η μουσική δημιουργία. Τα πετάλια εξάλλου προέκυψαν μέσα από το πάθος αυτό...

 


Για όλες τις εμφανίσεις του Γιάννη Αναστασάκη μπορείτε να επισκεφτείτε την προσωπική του ιστοσελίδα: www.jannisanastasakis.com
JAM pedal

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια