Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
1

Η περιήγηση της σειράς «Ο Κύκλος των Μουσείων» στους χώρους που αναδεικνύουν τον ελληνικό πολιτισμό συνεχίζεται αδιάλειπτα από το Ίδρυμα Λάτση, εδώ και δεκατέσσερα χρόνια. Ο φετινός σταθμός είναι ο Κεραμεικός. Ένας τόπος κομβικός, πολυσύχναστος και αιωνόβιος.Ο τόμος ο οποίος μόλις κυκλοφόρησε δεν είναι ένας οδηγός του Κεραμεικού. Οι συγγραφείς, αρχαιολόγοι Ελένη Μπάνου και Λεωνίδας Μπουρνιάς παρουσιάζουν ένα έργο που ενώ βασίζεται στην πρόσφατη επιστημονική έρευνα είναι προϊόν συνεργασίας δύο συγγραφέων - αρχαιολόγων με διαφορετικές ειδικεύσεις, ο καθένας από τους οποίους έγραψε με το δικό του ύφος, γεγονός που χαρίζει χρώμα στα κείμενα και τους προσθέτει ζωντάνια και ενδιαφέρον. «Καταβάλαμε κάθε προσπάθεια να φωτίσουμε τα μνημεία σε σχέση με το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο της εποχής και της κοινωνίας που τα δημιούργησε. Η διάρθρωση των κεφαλαίων του βιβλίου είναι χρονολογική, με σημείο καμπής τα Περσικά και την κατασκευή της Θεμιστόκλειας οχύρωσης, ενώ ταυτόχρονα γίνεται συζήτηση και μνημείο προς μνημείο. Επιδίωξή μας ήταν να προβάλουμε κατά το δυνατόν μνημεία όχι πολύ γνωστά. Έτσι εκτός από όσα γνωστά και πολυφωτογραφημένα μπορεί ο επισκέπτης να απολαύσει στη μόνιμη έκθεση του μουσείου, επιλέξαμε να περιλάβουμε και ορισμένα ευρήματα που λόγω έλλειψης χώρου και παρά τη σημασία τους, δεν εκτίθενται. Ακόμη και στα πιο γνωστά μνημεία όμως, η εξαιρετική τέχνη του φωτογράφου Σωκράτη Μαυρομμάτη, μπόρεσε να εστιάσει στα ουσιώδη και να απομονώσει τις λεπτομέρειες εκείνες που συνήθως ξεφεύγουν από τον βιαστικό ή απρόσεκτο επισκέπτη", είπε ο δρ. Λεωνίδας Μπουρνιάς.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ο ταφικός περίβολος του Κοροίβου με την περίφημη στήλη της Ηγησούς στην Οδό των Τάφων
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Το αίθριο του μουσείου με επιτύμβιες στήλες και τον μνημειώδη μαρμάρινο ταύρο από τον περίβολο του Διονυσίου του Κολλυτέως ο οποίος έχει αποτελέσει σήμα κατατεθέν του Κεραμεικού.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ομοίωμα όνου που φέρει φορτίο τεσσάρων αμφορίσκων. Οι οπές στα άκρα των ποδιών δηλώνουν ότι υπήρχαν ροδάκια και ότι το ειδώλιο ήταν παιχνίδι του μικρού παιδιού στον τάφο του οποίου βρέθηκε. Τρίτο τέταρτο του 8ου αι. π.Χ.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ο Ηρακλής φονεύει τον κένταυρο Νέσσο, που είχε προηγουμένως επιτεθεί στη Δηιάνειρα. Λεπτομέρεια από τον αττικό αμφορέα του ζωγράφου του Νέσσου, ένα από τα ωραιότερα και πρωιμότερα δείγματα της αττικής μελανόμόρφης αγγειογραφίας.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Πλευρά βάσης αγάλματος. Σκηνή από την καθημερινή ζωή: νέοι, μάλλον αργόσχολοι, ευθύνονται για το σκληρό και προσχεδιασμένο τσακωμό σκύλου και γάτας. Και εδώ το κόκκινο βάθος τονίζει τις ημίγυμνες μορφές. Ο καλλιτέχνης ήταν ιδιαίτερα επιδέξιος στην ακριβή απόδοση των γυμνών σωμάτων και στην πλούσια πτυχολογία των ενδυμάτων. Περίπου 525-500 π.Χ.

Με το όνομα Κεραμεικός φέρονταν στην Αρχαία Αθήνα δύο συνοικίες που βρίσκονταν στο βορειοδυτικό άκρο της τότε Αθήνας οι λεγόμενοι "Έξω Κεραμεικός" και ο "Έσω Κεραμεικός". Δηλαδή δύο Κεραμεικοί όπως λέει και ο Ησύχιος, ο μέν εκτός του τείχους, ο δε εντός. Την διάκριση αυτή μνημονεύουν επίσης ο Πλάτων, ο Θουκυδίδης και ο Πλούταρχος.Ο Κεραμεικός ήταν το πρώτο δημόσιο νεκροταφείο της αρχαίας Αθήνας.

 

Οι δύο αυτές αρχαίες συνοικίες αποτελούσαν τον δήμο των Κεραμέων, από την Ακαμαντίδα φυλή. Το όνομα του δήμου αυτού προήλθε κατ΄ άλλους από τον επώνυμο ήρωα Κέραμο ενώ κατ΄ άλλους από τους τεχνίτες κεραμείς (αγγειοπλάστες - αγγειογράφοι) και από τα εργαστήριά τους που ήταν αρχικά στη περιοχή αυτή. Οι δύο Κεραμεικοί χωρίζονταν μεταξύ τους από το Θεμιστόκλειο τείχος (478 π.Χ.), και συνδέονταν από τη μεγάλη διπλή πύλη λεγόμενη "Δίπυλο" στην οποία εξωτερικά κατέληγαν η αρχαία οδός Πειραιώς, η Ιερά οδός, από και προς την αρχαία Ελευσίνα και η οδός προς την Ακαδημία Πλάτωνος. Εσωτερικά του Διπύλου ξεκίναγε μεγάλη λεωφόρος που διαμέσου της αρχαίας αγοράς και μεταξύ των λόφων της Πνύκας και του Αρείου Πάγου κατέληγε στην είσοδο της Ακρόπολης. Έτσι ο μεν Έξω Κεραμεικός είχε ταφικό χαρακτήρα, ενώ ο Έσω Κεραμεικός οικιστικό χαρακτήρα.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Άνω τμήμα επιτύμβιας στήλης με παράσταση νέου δισκοφόρου από την οποία διατηρείται το πρόσωπο σε κατατομή, τμήμα της κόμης, το αριστερό χέρι και ο δίσκος. Βρέθηκε το 1873 εντοιχισμένη στο θεμιστόκλειο τείχος. Γύρω στο 560 π.Χ.

 

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ο υστεροδαιδαλικός μαρμάρινος κούρος από την περιοχή της Ιεράς Πύλης (εύρημα του 2002). Πιθανόν ανήκει στο εργαστήριο που κατασκεύασε τον σύγχρονο κούρο που σήμερα βρίσκεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ξαπλωμένος λέων από την περιοχή της Ιεράς Πύλης. Βρέθηκε ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του οδοστρώματος της Ιεράς Οδού. Φαίνεται ότι χρησιμοποιήθηκε λίγο πριν από την κατασκευή του θεμιστόκλειου τείχους (το 478 π.Χ.) ως υλικό επίχωσης και διαμόρφωσης της κοίτης του Ηριδανού και του οδοστρώματος της Ιεράς Οδού. Ο καλλιτέχνης με χιουμοριστική διάθεση δημιούργησε ένα ήμερο, άκακο λιοντάρι, που δεν μοιάζει καθόλου με τους άλλους αρχαίους λέοντες, φύλακες τάφων των ευγενών Αθηναίων, που γνωρίζουμε. Μέσα του 6ου αιώνα.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια γενειοφόρου άνδρα από λευκή λήκυθο εξαιρετικής τέχνης, έργο των ώριμων κλασικών χρόνων. Ο νεκρός πολεμιστής εικονίζεται καθισμένος μπροστά από τη στολισμένη με ταινίες επιτύμβια στήλη του.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από το μαρμάρινο επιτύμβιο ανάγλυφο της γιαγιάς Αμφαρέτης. Το ειδώλιο πτηνού στο στηριγμένο στο ερεισίνωτο δεξί της χέρι προορίζεται για το εγγονάκι της που το κρατά με το αριστερό χέρι στα γόνατά της. Το συγκινητικό θρηνητικό επίγραμμα μας πληροφορεί για τη μεταξύ τους σχέση και για τον ταυτόχρονο θάνατό τους. Γύρω στα 430-420 π.Χ.

 

Οι αρχαιότεροι τάφοι χρονολογούνται στην Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (2700-2000 π.Χ.). Από την υπομυκηναϊκή περίοδο (1100-1000 π.Χ.) και εξής το νεκροταφείο αναπτύσσεται συνεχώς. Κατά τη γεωμετρική (1000-700 π.Χ.) και αρχαϊκή (700-480 π.Χ.) περίοδο οι τάφοι πληθαίνουν, εντάσσονται σε ταφικούς τύμβους ή σημαίνονται με επιτάφια μνημεία. Από την ελληνιστική περίοδο έως τους παλαιοχριστιανικούς χρόνους (Από το 338 π.Χ. έως περίπου τον 6ο αι. μ.Χ.) συνεχίστηκε αδιάκοπα η λειτουργία του νεκροταφείου στον ίδιο χώρο.

 

Τα σημαντικότερα αθηναϊκά αγγεία της εποχής έχουν βρεθεί σε τάφους του Κεραμεικού. Μεταξύ αυτών και η περίφημη «οινοχόη του Διπύλου", με την αρχαιότερη ελληνική αλφαβητική επιγραφή (δεύτερο ήμισυ του 8ου π.Χ. αι.). Οι ανασκαφές στον Κεραμεικό άρχισαν από την εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία το 1870 με διευθυντή τον Στ. Κουμανούδη. Κατά τις επόμενες δεκαετίες οι ανασκαφές συνεχίστηκαν σε συνεργασία με τους Γερμανούς A. Brueckner και F. Noack ενώ από το 1913 μέχρι σήμερα συνεχίζονται από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο.

 

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Η στήλη-ναίσκος της Ηγησούς κόρης ή συζύγου του Προξένου. Το όνομα της νεκρής είναι γραμμένο στο επιστύλιο του ναίσκου. Τέλος του 5 αι. π.Χ.Η στήλη-ναίσκος της Ηγησούς κόρης ή συζύγου του Προξένου. Το όνομα της νεκρής είναι γραμμένο στο επιστύλιο του ναίσκου. Τέλος του 5 αι. π.Χ.

 

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Επιτύμβια στήλη του Δεξιλέω, γιου του Λυσανία από τον Θορικό. Ήταν ένας από τους πέντε Αθηναίους ιππείς που θυσιάστηκαν πολεμώντας εναντίων των Σπαρτιατών και των συμμάχων τους κοντά στην Κόρινθο το 394/3 π.χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από τη στήλη του Δεξίλεω. Ο Δεξιλέος –αν και ηττημένος-παριστάνεται έφιππος με κοντό χιτώνα και χλαμύδα, να λογχίζει τον πεσμένο, γυμνό αντίπαλό του, ο οποίος προσπαθεί να αμυνθεί με το ξίφος, στηριζόμενος στην ασπίδα του.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Επιτύμβια ανάγλυφη στήλη του Ευφήρου. Το όνομα του νεαρού είναι χαραγμένο στο οριζόντιο γείσο της αετωματικής επίστεψης της ραδινής στήλης. Ο Εύφηρος παριστάνεται όρθιος προς τα δεξιά τυλιγμένος με πολύπτυχο ιμάτιο, με το βλέμμα προσηλωμένο στη στλεγγίδα που κρατά με το αριστερό χέρι. 430 π.Χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από τον επιτύμβιο ναΐσκο του Προκλή και του Προκλείδη, ο οποίος βρέθηκε κατά τη διάνοιξη της οδού Πειραιώς τον 19ο αιώνα. Γύρω στα 340-330 π.Χ.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Μαρμάρινο επιτύμβιο ανάγλυφο κόρης με τους γονείς της που βρέθηκε κατά τα πρώτα χρόνια των ανασκαφών. Η κόρη εικονίζεται καθήμενη σε σκίμποδα με τα πόδια πάνω σε υποπόδιο, να αποχαιρετά τη μητέρα της με την τυπική χειρονομία της δεξιώσεως. Στο βάθος ο πατέρας της βαρύθυμος. Β΄ τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Άποψη της νότιας οδού του αρχαιολογικού χώρου με εκμαγείο του ναΐσκου της Δημητρίας και της Παμφίλης


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Μεγάλος γαμικός λέβητας από θέση προσφορών στην Ιερά Οδό. Οι γαμικοί λέβητες χρησιμοποιούνταν στην τελετή του γάμου για το λουτρό της νύφης αλλά και σε νεκρικές τελετουργίες. Τέλος του 5 αι. π.Χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ανάπτυγμα του μεγάλης ερυθρόμορφης οινοχόης του ζωγράφου του Αίσωνος με παράσταση της Δαναϊδας Αμυμώνης μεταξύ σατύρων. Εντυπωσιακή είναι η θεατρικότητα της κίνησης, που παραπέμπει στο χαμένο σατυρικό δράμα Αμυμώνη του Αισχύλου. 440-430 π.Χ


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Όστρακα από τη διαδικασία του οστρακισμού επιφανών Αθηναίων, που βρέθηκαν ως επίχωση στην παλιά κοίτη του Ηριδανού. Διακρίνονται τα ονόματα του Θεμιστοκλή και του Κίμωνα. 5ος αιώνας.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την υδρία του ζωγράφου του Μειδία. Μία από τις αδελφές της Ελένης, ενδεχομένως η Κλυταιμνήστρα. Τέλος του 5ου αιώνα π.Χ.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter

Info:

«ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ» των Ελένη Σ. Μπάνου - Λεωνίδα Κ. Μπουρνιά. Τυπώθηκε σε 2.000 αντίτυπα (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) το Νοέμβριο του 2014 στην Αθήνα. Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.

 

Δείτε εδώ το συγκεκριμένο βιβλίο, καθώς και τα υπόλοιπα της σειράς, σε ηλεκτρονική μορφή

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γυναικείες φωνές από διαφορετικά μέρη του κόσμου

Βιβλίο / Από τη Μαλαισία μέχρι το Μεξικό: 5 νέα βιλία που αξίζει να διαβάσετε

5 συγγραφείς από διαφορετικά σημεία του πλανήτη χαράζουν νέους δρόμους στη λογοτεχνία. Ανάμεσά τους, η Τζόχα Αλχάρθι που κέρδισε το Booker και η βραβευμένη με Πούλιτζερ Κριστίνα Ριβέρα Γκάρσα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Αρχαιολογία / Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Η διακεκριμένη ιστορικός Mary Beard στο βιβλίο της «Οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες. Οι ηγεμόνες του αρχαίου ρωμαϊκού κόσμου», παρουσιάζει τη ζωή και το έργο των αυτοκρατόρων μέσα από ανεκδοτολογικές αφηγήσεις και συναρπαστικές λεπτομέρειες, που θυμίζουν απολαυστικό μυθιστόρημα. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κεφάλαια εστιάζει στον ρόλο των δούλων, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στη σεξουαλική ζωή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων.
M. HULOT
Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Βιβλίο / Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Από την Αμοργό ως την Αλεξανδρούπολη και από την Ξάνθη ως τη Μυτιλήνη, τα μικρά βιβλιοπωλεία αποκτούν για πρώτη φορά συλλογική φωνή. Βιβλιοπώλες και βιβλιοπώλισσες αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια