Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ

Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
1

 

Το μεγαλείο της τέχνης του Ρέμπραντ απογειώνεται στα τελευταία χρόνια της ζωής του. Είναι τα έργα αυτών των τελευταίων χρόνων που ορίζουν αυτό που σήμερα θεωρούμε «σπουδαίο» στην τέχνη του. Η σημαντικότατη έκθεση που μόλις ξεκίνησε στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου φιλοξενεί μερικά από τα σημαντικότερα δείγματα της δουλειάς του Oλλανδού καλλιτέχνη: μια μοναδική ευκαιρία να θαυμάσει κανείς το πάθος, το έντονο συναίσθημα αλλά και όλες τις καινοτομίες που εισήγαγε στη ζωγραφική ο Ρέμπραντ, ίσως ο σημαντικότερος Ολλανδός ζωγράφος όλων των εποχών.

Η Betsy Wieseman, επιμελήτρια της έκθεσης σημειώνει: «350 χρόνια μετά το θάνατό του ο Ρέμπραντ συνεχίζει να συναρπάζει. Οι τεχνικές του εφευρέσεις, η διορατικότητά του, η μοναδική του ικανότητα να μεταφέρει το βαθύτερο ανθρώπινο συναίσθημα στον καμβά, είναι και σήμερα επίκαιρα και σημαντικά όπως ήταν και στον 17ο αιώνα»

 

Από το 1650 και μέχρι το θάνατό του, ο Ρέμπραντ (1606 – 1669) αναζήτησε ένα νέο ύφος στη ζωγραφική του ακόμα πιο εκφραστικό και βαθύ. Και το κατόρθωσε. Εξερεύνησε με ένταση τις ζωγραφικές τεχνικές αλλά και την τέχνη της τυπογραφίας για να δώσει σε παραδοσιακά θέματα καινούριες και πρωτότυπες ερμηνείες. Η έκθεση τονίζει την πολύπλευρη μαεστρία του καλλιτέχνη, χωρίζοντας τα εκθέματα θεματικά για να φανερωθούν στον θεατή οι ιδέες και η θεματολογία που τον απασχολούσαν εκείνη την περίοδο: πειθαρχία, πειραματισμός, χρήση του φωτός, παρατήρηση της καθημερινότητας, έμπνευση από τη δουλειά άλλων καλλιτεχνών αλλά και απάντηση στη δουλειά τους καθώς και η έκφραση της οικειότητας, του στοχασμού, της αντιδικίας αλλά και της συμφιλίωσης.

Πάνω από εκατό αριστουργήματα του μεγάλου καλλιτέχνη, δάνεια από μεγάλα μουσεία αλλά και συλλογές καθιστούν αυτήν την έκθεση μια από τις σημαντικότερες του χειμώνα.

Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Bathsheba with King David's Letter (1654). Paris, Musée du Louvre, Département des Peintures
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
A young Woman sleeping (Hendrickje Stoffels) (about 1654). The British Museum, London
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Joseph and Potiphar's Wife (1655). Gemäldegalerie, Staatliche Museen zu Berlin-Preussischer Kulturbesitz
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
A Woman bathing in a Stream (Hendrickje Stoffels?), (1654). The National Gallery, London
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
The Anatomy Lesson of Dr Joan Deyman (1656). Amsterdam Museum
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
An Old Woman Reading(1655). By kind permission of the Duke of Buccleuch & Queensberry KBE
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
A Man in Armour (Alexander the Great?, (1655). Glasgow Life (Glasgow Museums) on behalf of Glasgow City Council. Bequeathed by Jane Graham Gilbert, 1877
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Portrait of an Elderly Man (1667). Mauritshuis, The Hague, acquired with the support of the Friends of the Mauritshuis Foundation, the Ministry of Education, Culture and Science, the National Art Collections Fund, the BankGiro Loterij, the VSB Fund The Hague, the Rembrandt Association
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Self Portrait with Two Circles (about 1665-9). Kenwood House, The Iveagh Bequest, English Heritage, London
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Portrait of a Blond Man (1667). National Gallery of Victoria, Melbourne, Australia Felton Bequest, 1951
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
The Suicide of Lucretia (1666). Minneapolis Institute of Arts, The William Hood Dunwoody Fund 34.19
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
The Conspiracy of the Batavians under Claudius Civilis (about 1661-2). The Royal Academy of Fine Arts, Sweden
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Portrait of a Lady with a Lap Dog (about 1662-5). Collection Art Gallery of Ontario, Toronto, Bequest of Frank P. Wood, 1955
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Portrait of a Lady with an Ostrich-Feather Fan (1658-60). National Gallery of Art, Washington, Widener Collection, 1942.9.68
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
The Apostle Simon (1661). Kunsthaus Zürich, Ruzicka Stiftung
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
The Artist's Son, Titus (1656). Ashmolean Museum, University of Oxford. Presented by Chambers Hall, 1855.
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Portrait of a Couple as Isaac and Rebecca, known as ‘The Jewish Bride’ (about 1665). Rijksmuseum, on loan from the City of Amsterdam (A. van der Hoop Bequest)
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
The Sampling Officials of the Amsterdam Drapers’ Guild, known as ‘The Syndics’ (about 1662). Rijksmuseum, on loan from the City of Amsterdam
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Titus at his Desk (1655). Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdam
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Woman at the Bath with a Hat beside her (1658). The Syndics of the Fitzwilliam Museum
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Self Portrait at the Age of 63 (1669). The National Gallery, London
Τα τελευταία αριστουργήματα του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Portrait of Frederick Rihel on Horseback (Probably 1663). The National Gallery, London
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια