Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία)

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
1

 Ορμώμενη εκ των γοητευτικών μεν κάπως αποπνικτικών δε δυτικών προαστίων της πόλης - όπου το καλοκαίρι μπορείς σχεδόν να ακούσεις τα μπετά να κοχλάζουν- η δροσερή ηρεμία της Πλαζ Αρετσούς μου γαληνεύει το βλέμμα και την διάθεση κάθε μα κάθε φορά που την επισκέπτομαι.


Ανασαίνω.


Παρά τις φωνές περί παραμέλησης της δημοτικής πλαζ Καλαμαριάς (δεν διαφωνώ, ένα σκληροπυρηνικό makeover της ακτής θα καθιστούσε την περιοχή ένα εντυπωσιακότατο παραλιακό αστικό μέτωπο), η νοσταλγική γοητεία που αποπνέει όλο αυτό το 70s σύμπλεγμα Πλαζ-Δημοτικού Αναψυκτηρίου- Λούνα Παρκ, σε συνδυασμό με την ακαταμάχητη θαλασσινή αύρα, την άμμο, τις ιτιές, και το αεράκι που μυρίζει διακοπές παιδικών χρόνων, λειτουργούν ανακουφιστικά για όσους ξεμένουν το καλοκαίρι στην πόλη.

Κι ας μην μπορούμε να βουτήξουμε.


Πού χρόνο με τον χρόνο βέβαια όλο και περισσότεροι –μικροί και μεγάλοι- βουτάνε, αλλά αυτό είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.
Τελοσπάντων.


Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Ένα από τα τελευταία απογεύματα του καλοκαιριού η περιβόητη, λοιπόν, αύρα με έπιασε ενώ κατηφόριζα ένα από τα καβατζωμένα κατάφυτα μονοπάτια προς την Πλαζ, μη μπορώντας να πάρω τα μάτια μου από τον κατακόκκινο ουρανό.


Κι αυτή τη φορά ήμουν εδώ αποκλειστικά γι' αυτή την Αύρα:

Για τον δημοτικό θερινό κινηματογράφο "Σινέ Αύρα", δηλαδή, ένα από τα πιο δροσερά "μυστικά" ολόκληρης της πόλης.


Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Η δροσερή ηρεμία της Πλαζ Αρετσούς μου γαληνεύει το βλέμμα και την διάθεση κάθε μα κάθε φορά που την επισκέπτομαι."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Η ώρα ήταν τέλεια. Λίγα λεπτά πριν το ηλιοβασίλεμα σου έκοβε την ανάσα, και τώρα ολόκληρη η Πλαζ είχε βυθιστεί σε μία κινηματογραφική απόλυτη ηρεμία.

Μπαίνοντας από την παλιά πύλη στην άκρη του Αναψυκτηρίου, και προχωρώντας στο βάθος δεξιά, τα φώτα του ειδυλλιακότερου ίσως θερινού κινηματογράφου της πόλης άνοιγαν το ένα μετά το άλλο.


Μπαίνοντας μέσα σκέφτομαι πως όταν βρίσκεσαι σε ένα σινεμά κυριολεκτικά δίπλα στο κύμα, πάνω στην άμμο σχεδόν, ξέρεις πως το καλοκαίρι αργεί ακόμα να τελειώσει.

Ευτυχώς.

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Σινέ Αύρα

Ο δημοτικός θερινός κινηματογράφος του Δήμου Καλαμαριάς άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του πριν από 24 χρόνια, το καλοκαίρι του 1990, και αποτελεί έκτοτε ένα από τα πιο δροσερά καταφύγια της Θεσσαλονίκης.


Από το 2009 την εκμετάλλευση του κινηματογράφου έχει αναλάβει ο κύριος Παναγιώτης Μπουτούρης, ακόμα ένας ιδιοκτήτης θερινού που μεγάλωσε μέσα στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
“H νοσταλγική γοητεία που αποπνέει όλο αυτό το 70s σύμπλεγμα Πλαζ-Δημοτικού Αναψυκτηρίου- Λούνα Παρκ, σε συνδυασμό με την ακαταμάχητη θαλασσινή αύρα, την άμμο, τις ιτιές, και το αεράκι που μυρίζει διακοπές παιδικών χρόνων, λειτουργούν ανακουφιστικά για όσους ξεμένουν το καλοκαίρι στην πόλη.”φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Πότε μπήκε ο κινηματογράφος στην ζωή μου; Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου", μου λέει από το τηλέφωνο. Τον πετυχαίνουμε στο Πευκοχώρι Χαλκιδικής πίσω από το ταμείο του θερινού "Αίθριο" του οποίου είναι επίσης ιδιοκτήτης τα τελευταία 18 χρόνια.


"Ξεκίνησα από μικρό παιδί δουλεύοντας σε κυλικεία, έπειτα στις κινηματογραφικές επιχειρήσεις των Ράππου – Ζαφειρίου, μετά την δεκαετία του'90 ανέλαβα την εκμετάλλευση του κινηματοθέατρου Αθήναιον, και ανάμεσα σε όλα αυτά τα χρόνια πέρασα από το Κλειώ στα Νέα Μουδανιά, από την Αίγλη, κ.α."


Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Πρώτη φορά θερινό παρακολούθησα στα τέλη της δεκαετίας του '60. Δεν θυμάμαι το έργο αλλά θυμάμαι ακόμα τον κινηματογράφο, ήτανε το Σινέ Μαρί. Έπειτα, την δεκαετία του '70 τις περισσότερες καλοκαιρινές βραδιές τις περνούσαμε στο Ναταλί."


Και η εμπειρία ως ιδιοκτήτης ενός θερινού;


"Είναι μια δουλειά που χαίρεσαι να την κάνεις. Θέλω να πω, έχεις κάθε μέρα να κάνεις με κόσμο. Με κόσμο που έρχεται να διασκεδάσει, να περάσει καλά. Αυτό από μόνο του σε κάνει να θες να συνεχίσεις."


Το κοινό του θερινού


"Μιλώντας γενικά για τον θερινό κινηματογράφο, εγώ προσωπικά έχω καταλήξει είναι κάτι που υπάρχει στην ελληνική ιδιοσυγκρασία. Ό,τι και να γίνει ένα θερινό σινεμά θα το πας, ειδικά οι μεγαλύτερες ηλικίες.

Κι αυτό γιατί είναι περισσότερο κάτι σαν μία οικονομική βραδινή έξοδος. Είναι η βόλτα, η μπύρα, η ελευθερία που σε τραβάει στο θερινό, και όχι τόσο η ταινία. Έχω παρατηρήσει πως στο θερινό έρχεται κόσμος που τον χειμώνα δεν πατάει σε κινηματογράφο."

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Η ώρα ήταν τέλεια. Λίγα λεπτά πριν το ηλιοβασίλεμα σου έκοβε την ανάσα, και τώρα ολόκληρη η Πλαζ είχε βυθιστεί σε μία κινηματογραφική απόλυτη ηρεμία."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Η μαγεία του θερινού είναι κάτι που δεν συγκρίνεται με καμία άλλη κινηματογραφική εμπειρία.

Όσο για το Αύρα, η προνομιακή του τοποθεσία είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει. Η δροσιά της θάλασσας. Σαν να είσαι σε νησί, διακοπές."


Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Όταν βρίσκεσαι σε ένα σινεμά κυριολεκτικά δίπλα στο κύμα, πάνω στην άμμο σχεδόν, ξέρεις πως το καλοκαίρι αργεί ακόμα να τελειώσει."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Το θερινό δεν το χτύπησε και τόσο η κρίση. Ακριβώς επειδή είναι διασκέδαση σχετικά φθηνή, και επειδή κάθε χρόνο όλο και λιγότεροι φεύγουν από την πόλη για διακοπές."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Το Αύρα δουλεύει περισσότερο με κόσμο από την γειτονιά, και ηλικίες από τα 35-40 και πάνω.

Η νεολαία δεν φαίνεται να προτιμάει το θερινό, ίσως και λόγω των ταινιών, μιας που οι νέοι προτιμούν τα blockbuster και τα φιλμ που παίζονται κυρίως σε μούλτιπλεξ.

Κάτι που μου κάνει τα τελευταία χρόνια εντύπωση είναι ότι πολλά νεαρά παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι το θερινό!"

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Ο δημοτικός θερινός κινηματογράφος του Δήμου Καλαμαριάς άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του πριν από 24 χρόνια, και αποτελεί έκτοτε ένα από τα πιο δροσερά καταφύγια της Θεσσαλονίκης."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Εισπρακτικές επιτυχίες και οικονομική κρίση


"Μεγάλες επιτυχίες εισπρακτικά τα τελευταία έκανε το "Inception", και η "Καταιγίδα" με τον Τζορτζ Κλούνει. Από εισιτήρια πάντως είμαστε σταθερά καλά. Το θερινό τολμώ να πιστεύω ότι δεν το χτύπησε και τόσο η κρίση. Ακριβώς επειδή είναι διασκέδαση σχετικά φθηνή, και επειδή κάθε χρόνο όλο και λιγότεροι φεύγουν από την πόλη για διακοπές."

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Ο Δήμαρχος υποσχέθηκε να δώσει μεγάλη βαρύτητα στην ανάπλαση της Πλαζ από την ερχόμενη χρονιά, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί σε μια χώρα σαν την Ελλάδα."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"O θερινός κινηματογράφος είναι κάτι που υπάρχει στην ελληνική ιδιοσυγκρασία. Ό,τι και να γίνει ένα θερινό σινεμά θα το πας. Έχω παρατηρήσει πως στο θερινό έρχεται κόσμος που τον χειμώνα δεν πατάει σε κινηματογράφο."φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Το μέλλον


"Είμαστε αισιόδοξοι, ναι. Ο Δήμαρχος υποσχέθηκε να δώσει μεγάλη βαρύτητα στην ανάπλαση της Πλαζ από την ερχόμενη χρονιά. Οι σχέσεις μας με τον Δήμο είναι άριστες όλα αυτά τα χρόνια, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί σε μια χώρα σαν την Ελλάδα.

Πολλά είχαν ακουστεί για ιδιωτικοποιήσεις μέσω ΤΑΥΠΕΔ κτλ.

Ελπίζουμε να μην αλλάξει κάτι στο Σινέ Αύρα, αλλά και σε κανένα θερινό της πόλης."

Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
Εκτός από τα κλασικά, μπύρες, λουκάνικα κτλ, μην ξεχάσετε να εφοδιαστείτε και με μπόλικο (δωρεάν) Autan για τα κουνούπια από το κυλικείο.φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Κάτι που μου κάνει τα τελευταία χρόνια εντύπωση είναι ότι πολλά νεαρά παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι το θερινό!" φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
O κύριος Στεργίου βρίσκεται πίσω από το ταμείο του Σινε Αύρα τα τελευταία πέντε χρόνιαφωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
Θερινό δίπλα στο κύμα (στην κυριολεξία) Facebook Twitter
"Η μαγεία του θερινού είναι κάτι που δεν συγκρίνεται με καμία άλλη κινηματογραφική εμπειρία.Το Αύρα ξεχωρίζει για την προνομιακή του τοποθεσία. Η δροσιά της θάλασσας σε κάνει να νιώθεις ότι για λίγο έχεις πάει διακοπές και δεν βρίσκεσαι στην πόλη”φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

____________________________

Σινέ Αύρα

Πλαζ Αρετσους, Καλαμαριά.

Τηλ.: 2310 454 525

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια