O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
0

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Όπως μάλλον ήταν φυσικό, στα πλαίσια του καλοκαιρινού μας αφιερώματος στους ελάχιστους πια εναπομείναντες θερινούς κινηματογράφους της Θεσσαλονίκης ανακαλύψαμε ότι οι πραγματικά συναρπαστικές ιστορίες που τους συνοδεύουν είναι αυτές των ιδιοκτητών τους.


Η πιο ρομαντική και κινηματογραφική εξ αυτών είναι αδιαμφισβήτητα η ιστορία του κύριου Κοσμά Ζαφερίου, ενός από τους πάλαι ποτέ μεγαλύτερους διανομείς κινηματογραφικών ταινιών της Βορείου Ελλάδος – σε συνεργασία πάντα με τον κουνιάδο του, Γαβριήλ Ράππο του Σινέ Ναταλί- και ιδιοκτήτη δεκάδων χειμερινών και θερινών κινηματογράφων της Θεσσαλονίκης, από την δεκαετία του '70 κι έπειτα.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Σήμερα, ο κύριος Κοσμάς και η οικογένεια του βρίσκονται πίσω από το ταμείο του χειμερινού "Κολοσσαίον" και του θερινού "Σινέ Ελληνίς", ο οποίος προσφέρει και την εντυπωσιακότερη θέα απ' όλους, με τον φωτισμένο Πύργο του ΟΤΕ να ορθώνεται σαν ειδικό εφέ πίσω ακριβώς από την οθόνη.


Εκεί τον συναντήσαμε, μην έχοντας αρχικά ιδέα ότι ο κύριος Κοσμάς ζει και δουλεύει μέσα στους κινηματογράφους εδώ και περισσότερα από 60 χρόνια.


O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Όλα ξεκίνησαν με πρωταγωνιστή τον 9χρονο Κοσμά, μία αυτοσχέδια κινηματογρ. μηχανή από ένα κουτί χαλβά, καμιά εικοσαριά πιτσιρίκια στο πατρικό του,κι έναν έξαλλο πατέρα. Βρισκόμαστε στην Θεσσαλονίκη των αρχών της δεκαετίας του '50, και το σκηνικό δεν θα μπορούσε να μοιάζει περισσότερο με ταινία του Wes Anderson.” - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO

"Σινεμά ο Παράδεισος"

Όλα ξεκίνησαν με πρωταγωνιστή τον 9χρονο κύριο Κοσμά, μία αυτοσχέδια (από τα χεράκια του) κινηματογραφική μηχανή φτιαγμένη από ένα τσίγκινο κουτί χαλβά, καμιά εικοσαριά πιτσιρίκια στριμωγμένα στο παιδικό του δωμάτιο, κι έναν έξαλλο πατέρα.

Βρισκόμαστε στην Θεσσαλονίκη των αρχών της δεκαετίας του '50, και το σκηνικό δεν θα μπορούσε να μοιάζει περισσότερο με ταινία του Wes Anderson.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ο Κοσμάς Ζαφειρίου γεννιέται το 1942 στα Σίμαντρα της Χαλκιδικής, και από μικρό παιδί καλλιεργεί μία πρωτοφανή λατρεία για τον κινηματογράφο.

Λίγα χρόνια αργότερα η οικογένεια του μετακομίζει στην Θεσσαλονίκη, και ο μικρός Κοσμάς έχει πλέον την ευκαιρία να ξημεροβραδιάζεται στους κινηματογράφους της πόλης, μαθαίνοντας από εννιά χρονών την δουλειά του μηχανικού προβολής.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στα ξακουστά 'Διονύσια' όπου δούλευε σαν μηχανικός κινηματογράφου από παιδί. Μέσα δεκαετίας '60 - Από το αρχείο του Κοσμά Ζαφειρίου

"Μόνος μου ξεκίνησα να το κάνω αυτό, να πηγαίνω δηλαδή στους κινηματογράφους για να μάθω την δουλειά. Η οικογένεια μου δεν είχε καμία σχέση με τον χώρο.

Είχα μεγάλη, γνήσια, αγάπη για το σινεμά, κι ακόμα μεγαλύτερο μεράκι.

Εκεί λοιπόν, όταν δεν με κοιτούσαν οι μηχανικοί, έκοβα ένα μέτρο ταινία από ένα φιλμ, ένα μέτρο από ένα άλλο, τα ένωνα και έφτιαχνα μια πομπίνα, ένα κολάζ ας πούμε ταινιών."

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“ Όταν δεν με κοιτούσαν οι μηχανικοί έκοβα ένα μέτρο ταινία από ένα φιλμ, ένα μέτρο από ένα άλλο, τα ένωνα και έφτιαχνα μια πομπίνα, ένα κολάζ ας πούμε ταινιών την οποία έπαιζα με μία αυτοσχέδια μηχανή στον τοίχο του σπιτιού μου" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Παρατηρούσα πώς δουλεύει η μηχανή, και με ένα κουτί από χαλβά και μία λάμπα κατόρθωσα και έφτιαξα μία αυτοσχέδια μηχανή προβολής.

Εκεί έπαιζα τις πομπίνες αυτές. Μαζεύονταν τα παιδιά από την γειτονιά και γινότανε χαμός. Έπεφτε μετά και το απαραίτητο ξύλο από τον πατέρα μου, αλλά εγώ εκεί. Δεν μπορούσα να σταματήσω.

Μια ζωή όπως το έργο 'Σινεμά ο Παράδεισος', θα το ξέρεις φαντάζομαι.

Ακόμα και τώρα, όποτε την βλέπω αυτή την ταινία κλαίω"

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Οι πρώτοι κινηματογράφοι, και τα χρόνια των μεγάλων επιτυχιών

Τα χρόνια περνάνε και μέχρι το 1962, οπότε και πήγε φαντάρος, ο κύριος Κοσμάς δουλεύει σταθερά ως μηχανικός προβολής στα ξακουστά "Διονύσια", και στον κινηματογράφο "Εγνατία".

Στον στρατό αναλαμβάνει τον ρόλο του εκπαιδευτή κινηματογραφικών μηχανών στην Γεωγραφική Στρατιωτική Υπηρεσία, και τελειώνοντας αποκτά και το δίπλωμα μηχανικού κινηματογράφου.

Ως μηχανικός δουλεύει μέχρι και το 1966.

Στο μεταξύ έχει παντρευτεί την κυρία Θωμαή, και με τα λεφτά της πρώτης υποτροφίας του φοιτητή τότε αδερφού της -και μετέπειτα συνεργάτη του για δεκαετίες- Γαβριήλ Ράππου, ανοίγουν την πρώτη δική τους επιχείρηση.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
O κινηματογράφος "Διονύσια", επί της Αγίας Σοφίας, σο ύψος της Τσιμισκή (1926 - 1973)

 

Το θερινό σινεμά "Ποσειδών", για να ακολουθήσει λίγο αργότερα το "Αύρα" στην Χαριλάου και σταδιακά η εκμετάλλευση δεκάδων άλλων αιθουσών τους οποίους επιμένει να μου κατονομάσει "για την ιστορία" 'όπως λέει.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν.

Πρώτο ήταν ο 'Ποσειδών', έπειτα η 'Άυρα', ακολουθούν τα' Όσκαρ' στην Παπαναστασίου, 'Αρτζεντίνα', 'Ναταλί', 'Αμυράλ', 'Σινέ Κλειώ', το 'Εγνατία' – πίσω από την Αγία Σοφία, που λειτουργεί σήμερα σαν θέατρο, το 'Ράδιο Σίτι', ο 'Έσπερος', το 'Μακεδονικόν', το 'Σινέ Άντα' στους Αμπελοκήπους, τα 'Μαξίμ' (Κρήτης και Παπακυριαζή), το 'Rex' στην Μπότσαρη, 'Ριβολί', 'Αθήναιον', 'Αλκυονίς' στην Καλλιδοπούλου, 'Ζέφυρος' στην ΧΑΝΘ, 'Ιντεάλ' στην Αγίου Δημητρίου, 'Αχίλλειον', την παλιά 'Αλέκα' επί της Λαγκαδά, που από σινεμά ταινιών πορνό μετατράπηκε από τους Ράππο – Ζαφειρίου στα πολυτελέστατα 'Τιτάνια', και πολλά πολλά άλλα...

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Οι δύο συνεργάτες ανοίγουν Γραφείο Διανομής Κινηματογραφικών Ταινιών, καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν την αποκλειστική διανομή των περισσότερων ελληνικών ταινιών στη Βόρεια Ελλάδα. - φωτ.: Γιώρος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στην εταιρεία τους υπάγονταν και τα κινηματογραφικά δικαιώματα των… “5Β” (Βουγιουκλάκη, Βουτσάς, Βασιλειάδου, Βέγγος, Βλαχοπούλου) που απέφεραν μεγάλα κέρδη - φωτ.:Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Οι δύο συνεργάτες έχουν στο μεταξύ ανοίξει και Γραφείο Διανομής Κινηματογραφικών Ταινιών, καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν μεγάλες επιτυχίες για ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα, συνεργαζόμενοι κυρίως με την Σπέντζος Φιλμς.

"Δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω, αλλά νομίζω ότι είχα πάντα ένα προαίσθημα για τις ταινίες που θα έκαναν επιτυχία. Παραδείγματα πολλά. Ας πούμε το "Μπορώ και χωρίς τα γυαλιά μου" με τον Ρόμπιν Γουίλιαμς, μια κωμωδία βασισμένη σε σόκιν ανέκδοτα του περιοδικού Playboy, που δεν είχε πάει και πολύ καλά στην Αθήνα.

Την αγοράζουμε, φτιάχνω εγώ ένα δικό μου τρέιλερ όπου μαζεύω όλα τα σόκιν μαζί, και ξεκινάμε να την προβάλλουμε σε τέσσερις κινηματογράφους, με αποτέλεσμα να κόβουμε 1000 εισιτήρια ημερησίως."

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Σινέ Ελληνίς - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

"Το ίδιο είχε γίνει και με την "Ιστορία της Ο".

Με το που την βλέπω στην Αθήνα πηγαίνω κατευθείαν και την αγοράζω από τους Καραγιάννη-Καρατζόπουλο. Την βάζουμε στο Ράδιο Σίτι, και σε τρεις μέρες κόβουμε 15.000 εισιτήρια, με τον κόσμο να κάνει ουρές."

Ένα τελευταίο που θυμάμαι ήταν το "Yuppi Du" με τον Αντριάνο Τσελεντάνο, που είχε κι αυτό πατώσει στην Αθήνα. Το παίρνουμε, αλλάζω τον τίτλο σε "Μπατίρης Εραστής", και η ταινία απογειώνεται.

Μια πρόσφατη σχετικά μεγάλη επιτυχία ήταν και η θεατρική μουσική παράσταση "Σαν Ηφαίστειο που ξυπνά" με την Άλκηστις Πρωτοψάλτη, στο Ράδιο Σίτι"

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO(προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η τανία Sin City θα ξεκινήσει να προβάλλεται τον Αύγουστο)

Η έλευση των multiplex αλλάζει δραματικά τον κινηματογραφικό χάρτη της Θεσσαλονίκης

Φτάνουμε, αισίως, στην εποχή των μεγάλων αναβαθμίσεων στις αίθουσες της πόλης, λίγο πριν την αρχή της νέας χιλιετίας.


"Είχαν βγει κάποια χρήματα μέχρι τότε, τα οποία αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε ανακαινίσεις.

Το "Τιτάνια" επί της Λαγκαδά γίνεται ένας υπερπολυτελής κινηματογράφος, ο Έσπερος το ίδιο.

Φέρνουμε καθίσματα deluxe, εισάγουμε πρώτοι τις δύο αίθουσες, βάζουμε ενδοδαπέδια θέρμανση, καλλιτεχνικά γύψινα στις οροφές...

Και τότε ακριβώς ανοίγουν τα πρώτα πολυσινεμά και μας κόβουνε τα πόδια.

Δεν προλάβαμε καν να κάνουμε απόσβεση", μου εξηγεί.

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Είχαν βγει κάποια χρήματα τα οποία αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε μεγάλες ανακαινίσεις και να κάνουμε τις αίθουσες καινούριες. Και τότε ακριβώς ανοίγουν τα πρώτα πολυσινεμά και μας κόβουνε τα πόδια. Δεν προλάβαμε καν να κάνουμε απόσβεση" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Δεν ήταν ότι δεν ξέραμε ότι πρόκειται να ανοίξουν μεγάλοι κινηματογράφοι, αλλά τότε θυμάμαι έλεγα "Τι ζημιά να μας κάνει εμάς ένα κινηματογράφος στη μέση του πουθενά, πέρα μακριά στον Φοίνικα".

Δεν πήγαινε το μυαλό μας σ' αυτό που επακολούθησε, δεν το περιμέναμε."


O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Δεν ήταν ότι δεν ξέραμε ότι πρόκειται να ανοίξουν μεγάλοι κινηματογράφοι, αλλά τότε θυμάμαι έλεγα "Τι ζημιά να μας κάνει εμάς ένα κινηματογράφος στη μέση του πουθενά, πέρα μακριά στον Φοίνικα".Δεν πήγαινε το μυαλό μας σ' αυτό που επακολούθησε" φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


"Στην αρχή οι πολυκινηματογράφοι έκαναν τον κόσμο να γυρίσει στο σινεμά.

Ο κινηματογράφος έγινε ξανά μόδα, και για λίγο επωφεληθήκαμε κι εμείς. Την πρώτη χρονιά ανεβήκαμε σε εισιτήρια, αλλά αμέσως μετά άρχισε η κατηφόρα με τα εισιτήρια να πέφτουν κάτω από το μισό του συνηθισμένου.
Έπειτα άνοιξαν και τα Odeon και το κέντρο "ρήμαξε".

Αργά η γρήγορα έκλεισαν όλες οι μικρές αίθουσες και βγήκαμε από το παιχνίδι."


"Τελοσπάντων, δεν έχω παράπονο.

Ζήσαμε χρόνια μεγάλης δόξας, αλλά και τώρα είναι καλά. Εδώ και οκτώ χρόνια δουλεύουμε το χειμώνα το Κολοσσαίον, στην Όλγας, και από το 1994 τα καλοκαίρια περνάνε στο Ελληνίς."

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
H παλιά μηχανή προβολής, αντίκα πλέον, που βρίσκεται στο Ελληνίς. Από φέτος όλοι οι κινηματογράφοι υποχρεούνται να παίζουν τα καινούρια μηχανήματα ψηφιακής προβολής - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

20 χρόνια Σινέ Ελληνίς

"Το θερινό σινεμά δίνει άλλη αίσθηση. Είσαι κάτω από τα αστέρια, ελεύθερος, και ο κόσμος το βλέπει περισσότερο σαν διασκέδαση. Αρκεί να είναι καλός ο καιρός", μου λέει δείχνοντας μου τις καρέκλες που στεγνώνουν από την τελευταία πρόσφατη καταιγίδα.


Σύμφωνα με τον κύριο Ζαφειρίου, το καλοκαίρι ο κόσμος προτιμάει ταινίες περισσότερο κοινωνικές, και όχι τόσο δράσης και περιπέτειες, ("αυτά είναι για τα άλλα, τα Village κι αυτά"), ενώ οι μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες που είχε το Ελληνίς τα τελευταία χρόνια ήταν το "Γάμος αλά Ελληνικά" (2002) και το "Mamma Mia!"(2008) που έσπασαν ταμεία, αλλά και το "Άδωξοι Μπάσταρδη" (2009), του Κουέντιν Ταραντίνο.

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Το θερινό σινεμά δίνει άλλη αίσθηση. Είσαι κάτω από τα αστέρια, ελεύθερος, και ο κόσμος το βλέπει περισσότερο σαν διασκέδαση. Αρκεί να είναι καλός ο καιρός" - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

 

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/ LIFO


Φεύγοντας, τον ρωτώ τι του άφησε η εμπειρία τόσων δεκαετιών μέσα στους κινηματογράφους.


"Ποια εμπειρία; Εμένα ο κινηματογράφος είναι η ζωή μου ολόκληρη. Η ζωή μου.

Είναι αρρώστια. Ακόμα και μέσα από το νοσοκομείο, εγχειρισμένος, είμαι στο τηλέφωνα, στην αγωνία για την καινούρια ταινία. Σπίτι δεν μπορώ να κάτσω με τίποτα. Αρρωσταίνω.

Μου είπαν οι γιατροί τις προάλλες, "θα κάτσεις μέσα τρεις εβδομάδες". Ε, πάνω από μία εβδομάδα δεν άντεξα, ήρθα πάλι!", μου εξηγεί.


"Πάντως να ξέρεις, είναι γλυκιά αυτή η δουλειά", μου λέει φεύγοντας."Η χαρά σου είναι να βλέπεις τον κόσμο να χαίρεται και να ενθουσιάζεται με μία ταινία που διάλεξες. Περάσαμε πολύ ωραία χρόνια. Χαρούμενα χρόνια."

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
"Είναι γλυκιά αυτή η δουλειά, και περάσαμε πολύ ωραία χρόνια. Χαρούμενα χρόνια.", μου εξηγεί δείχνοντας μου τις φωτογραφίες από τους αστέρες του ελληνικού κινηματογράφου με τους οποίους συνεργαζόταν.- φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
“Ο κινηματογράφος είναι ολόκληρη η ζωή μου. Είναι αρρώστια. Ακόμα και μέσα από το νοσοκομείο, εγχειρισμένος, είμαι στο τηλέφωνα για την καινούρια ταινία. Σπίτι δεν μπορώ να κάτσω με τίποτα. Μου είπαν οι γιατροί τις προάλλες, "θα κάτσεις μέσα τρεις εβδομάδες". Δεν άντεξα πάνω από μία εβδομάδα” - φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


ΤΕΛΟΣ!

 

Ο Κοσμάς Ζαφειρίου μοιράζεται μαζί μας το φωτογραφικό του αρχείο

O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
18 χρονών, υπάλληλος ακόμα στους τοπικούς κινηματογράφους (1960) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Όταν παιζοταν ο "Ελαφοκυνηγός", στον κινηματογράφο Εγνατία (1979) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Με την Μπέτυ Λιβανού, στο Ράδιο Σίτυ (83-84) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Γαβριήλ Ράππος και Κοσμάς Ζαφειρίου (1981) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στην γιορτή του γραφείου διανομής ταινιών Ζαφειρίου - Ράππος, για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της καινούριας ταινίας του Θανάση Βέγγου (1980) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Με την Αλίκη Βιουγιουκλάκη και τον Αλέκο Σακελλάριο την δεκαετία του 1960 - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Στο Ράδιο Σίτυ με τον Διευθυντή Εκμετάλευσης Ταινιών του Σπέντζου, Κων/νο Γούναρη (1983) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου
O ιδιοκτήτης του Σινέ Ελληνίς έχει ζήσει κινηματογραφικά Facebook Twitter
Σπέντζος, Βουτσάς, Ζαφειρίου (1980) - Φωτογραφικό αρχείο Κοσμά Ζαφειρίου

_________________________

Σινέ Ελληνίς

Λ. Στρατού - ΔΕΘ, Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ. δίπλα στο Βελλίδειο

Τηλ.: 2310 292304

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM