Οι 300 κομπάρσοι της τελετής των Όσκαρ

Οι 300 κομπάρσοι της τελετής των Όσκαρ Facebook Twitter
6

[Aπό τον Θανάση Χαραμή]

 

Σε κάθε τελετή ανάμεσα στα πρώτα ονόματα υπάρχουν και μερικοί που μοιάζουν και μάλλον είναι εντελώς άγνωστοι. Οι περισσότεροι τηλεθεατές πιστεύουν πως είναι οι υποψήφιοι για τις τεχνικές κατηγορίες και μέλη των οικογενειών των σταρ και των παραγωγών. Η αλήθεια είναι πως κάποιοι είναι ακριβώς αυτό. Υπάρχουν όμως και περίπου 300 οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με τα κινηματογραφικά βραβεία, αλλά έχουν κληθεί να παίξουν τον ρόλο του κομπάρσου που απλά θα γεμίζει τα καθίσματα.

Το Vanity Fair μίλησε με μια από τους περσινούς επιλαχόντες που είχαν αναλάβει το καθήκον του όμορφου και απαραίτητου συμπληρώματος και η οποία κατέθεσε μια σειρά από ενδιαφέροντα στοιχεία.

Η κοπέλα της οποίας τα στοιχεία παραμένουν άγνωστα, εξήγησε ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να βρεθείς στην δημοφιλέστερη τελετή του πλανήτη χωρίς να έχεις καμία σχέση με τα βραβεία. Αρχικά συμπληρώνεις μια αίτηση και μαζί την συνοδεύεις με μια φωτογραφία σου. Εδώ μπορεί και να βοηθήσει αν είσαι γνωστός, συγγενής, φίλος ή εργαζόμενος σε κινηματογραφικό στούντιο και έχεις τα υπόλοιπα προσόντα που απαιτούνται. Μαζί με την αίτηση καλείσαι να παραδώσεις ακόμη μια φωτογραφία με τα ρούχα που σκοπεύεις να φορέσεις σε περίπτωση που σε επιλέξουν.

Ο ενδυματολογικός κανόνας είναι αυστηρός. Θα πρέπει να δείχνεις πως είσαι πράγματι καλεσμένος στην τελετή των Όσκαρ και να μην κινείς υποψίες. Τα φορέματα των γυναικών πρέπει να είναι εντυπωσιακά και τα κοστούμια των αντρών καλοραμμένα. Το μακιγιάζ και τα χτενίσματα των "seat fillers" επιμελούνται επαγγελματίες και ειδικοί που τους αναλαμβάνουν από νωρίς. Το πρόβλημα είναι ότι όλο αυτό γίνεται πολύ νωρίτερα από την έναρξη και μετά από δέκα ή και 15 ώρες που η τελετή θα έχει τελειώσει οι "300" δεν έχουν την ίδια λάμψη με τους υπόλοιπους, όπως η άγνωστη αποκαλύπτει στο VF.

Eξίσου αυστηροί είναι οι κανόνες συμπεριφοράς εντός της αίθουσας. Οι "seat fillers" απαγορεύεται να μιλήσουν σε οποιονδήποτε άλλο εκτός από κάποιον που παίζει τον ίδιο ρόλο. Mπορεί δίπλα τους να είναι ο μεγαλύτερος και ο αγαπημένος σου σταρ, αλλά αυτοί θα πρέπει να δείχνουν συνεχώς ψύχραιμοι και φυσιολογικοί χωρίς περιττούς ενθουσιασμούς. Ακόμη και το απλό γεια απαγορεύεται. Αυτό που κάνουν εκεί δεν είναι δημόσιες σχέσεις αλλά καλούνται να γεμίζουν τα κενά των θέσεων όσων καλεσμένων πάνε στο μπαρ και περνάνε πολύ ώρα εκεί. Μερικοί δεν έχουν καν θέση αλλά περιμένουν μόλις αδειάσει κάποια να τοποθετηθούν εκεί για να μην φαίνεται στιγμή άδεια η αίθουσα. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που υποχρεούνται να είναι καθηλωμένοι σε όλη την τελετή στις θέσεις που κανείς διάσημος δεν θα καταδεχόταν και που όμως δεν γίνεται να εξαφανιστούν από τα πλάνα.

Το μπαρ είναι απαγορευμένη ζώνη. Γενικά οι "seat fillers" δεν έχουν πρόσβαση σε όλη την αίθουσα και οι κινήσεις τους είναι περιορισμένες από τη θέση τους προς την τουαλέτα και πάλι πίσω. Στο σημείο αυτό, η πηγή του VF αναφέρει πως δύο βετεράνοι του επαγγέλματος την μάλωσαν όταν την έπιασαν να "κλέβει" ένα απεριτίφ από τον μπουφέ σε χώρο που δεν επιτρεπόταν να βρίσκεται.

Όλη αυτή η συμμετοχή δεν πληρώνεται και αντιθέτως κοστίζει. Οι "κομπάρσοι" είναι εθελοντές που δέχονται να περάσουν δεκαπέντε ή και περισσότερες ώρες αυτή τη διαδικασία με μοναδική τους ανταμοιβή το να βρεθούν εντός της αίθουσας. Το μόνο που κερδίζουν είναι απλά να βρεθούν στην θρυλική τελετή και δεν μπορούν καν να βγάλουν αναμνηστική φωτογραφία.

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

4 σχόλια
Μέσα στα πολλά μου ερωτηματικά θα εκφράσω ένα μόνο.Όπως γράφει το άρθρο, οι seat filers κινούνται μόνο προς τουαλέτα και πάλι πίσω στο κάθισμα, δεν διευκρινίζεται αν χρησιμοποιούν διαφορετικές ή κοινές τουαλέτες με τους υπερστάρ. Αν οι τουαλέτες είναι κοινές για όλους, σε περίπτωση που ο/η seat filer είναι στην τουαλέτα και χτυπήσει την πόρτα κάποιος/α υπερστάρ, επιτρέπεται να πει «άλλος!.. (other)» ή και αυτό αντιβαίνει τους κανονισμούς και θεωρείται ως μία απόπειρα δημόσιας σχέσης;;;...Το συγκεκριμένο άρθρο μου δημιούργησε πολλά ερωτηματικά. Τα περισσότερα εκφράζονται μέσω αυτής της γνωστής και αγαπημένης κωμωδίας «The Party», όπου ο ήρωας της, ένας κομπάρσος, βρέθηκε απρόσκλητος σε μία δεξίωση διασημοτήτων. Άνετα, αντί για κομπάρσος, θα μπορούσε να είναι ένας seat filer...!http://www.youtube.com/watch?v=KN8FjyvrHY4http://www.youtube.com/watch?v=MkrKkBhsMiA