Έρχεται το τέλος του πειρατικού Downloading;

Έρχεται το τέλος του πειρατικού Downloading; Facebook Twitter
36

Του Αντώνη Αναγνωστάκη από το ogdoo.gr 

Οι πρώτες συνέπειες που θα υποστεί ο χρήστης είναι να μειώνεται δραματικά η ταχύτητα σύνδεσης. Σε περίπτωση που υποπέσει και πάλι σε «παράπτωμα» θα διακόπτεται πλήρως η σύνδεσή του... Από το 1999 που εμφανίστηκε το Napster (σ.σ η πρώτη διαδικτυακή υπηρεσία downloading) τα δεδομένα στη μουσική βιομηχανία άλλαξαν άρδην. Οι δισκογραφικές εταιρείες έχασαν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους διότι έβλεπαν χρόνο με το χρόνο οι πωλήσεις δίσκων να μειώνονται δραματικά. Για να τα πούμε βέβαια τα πράγματα όπως είναι νομίζω πως μέχρι ένα βαθμό (και για να μην υπάρξει παρεξήγηση το ξαναλέω), μέχρι ένα βαθμό, το σοκ αυτό χρειαζόταν.

Να σας θυμίσω ότι το 1997-1998-1999 για να αγοράσεις ένα cd έπρεπε να διαθέσεις 5 με 6 χιλιάδες δραχμές και σε μερικές περιπτώσεις και 10 χιλιάρικα, από το οποίο «άξιζαν» 2-3 τραγούδια. Έβγαινε δηλαδή τουλάχιστον 2 χιλιάρικα το κομμάτι. Στις 28 Απριλίου του 2003 η Apple «άνοιξε» το νούμερο 1 πλέον σε πωλήσεις ηλεκτρονικό κατάστημα, το iTunes. Μπορεί να πει κανείς ότι το εγχείρημα αυτό ήταν τόσο μεταρρυθμιστικό και επαναστατικό όσο και το Napster. Οι δισκογραφικές άρχισαν να βρίσκουν την ηρεμία τους και πάλι διότι έβλεπαν λίγο λίγο να «μπαίνουν» λεφτά στα ταμία τους.

Μέχρι τώρα το itunes έχει πουλήσει πάνω από 25 δις. τραγούδια. Πλέον υπάρχουν πολλές υπηρεσίες είτε για να αγοράσεις μουσική είτε να ακούσεις απλά τα αγαπημένα σου κομμάτια είτε δυστυχώς να τα κατεβάσεις παράνομα. Ένα από αυτά είναι το Youtube. Κατά πολλούς είναι το νέο Napster επειδή πλέον η πρόσβαση επιτυγχάνεται από παντού και είναι πολύ εύκολο να κατεβάσει κάποιος στον υπολογιστή του τα κομμάτια που θέλει και σε πολύ καλή ποιότητα ήχου. Αυτή η λειτουργία βέβαια δεν είναι αποδεκτή από το Youtube αλλά μέχρι και η Google (σ.σ Ιδιοκτήτρια εταιρεία του Youtube ) δε μπορεί να κάνει και πολλά μόνη της. Έτσι λοιπόν στο εξωτερικό ετοιμάζεται μία ακόμα επανάσταση. Οι εταιρείες παροχής ίντερνετ όπως AT&T, Comcast και Time Warner (Providers) ήρθαν σε συνεννόηση και δημιούργησαν ένα σύστημα το οποίο θα αντιλαμβάνεται κατά κάποιο τρόπο όταν ο χρήστης προβεί σε αντικανονικό downloading από ιστοσελίδες που δεν είναι εγκεκριμένες (Copyright Alert System).

Όλα πλέον είναι ψηφιοποιημένα και άρα κωδικοποιημένα οπότε θα μπορεί να αντιλαμβάνεται αυτόματα ο πάροχος ότι το συγκεκριμένο αρχείο δεν πλήρη της προϋποθέσεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας με τη διαδικασία Mark Monitor το οποίο σαρώνει την ψηφιακή μας διεύθυνση (IP Address) για τυχόν παράνομη δραστηριότητα. Οι πρώτες συνέπειες που θα υποστεί ο χρήστης είναι να του μειώνεται δραματικά η ταχύτητα της σύνδεσης για μεγάλα χρονικά διαστήματα και σε περίπτωση που υποπέσει και πάλι στο ίδιο παράπτωμα διακόπτεται πλήρως η σύνδεσή του καθώς επίσης πιθανότατα θα πληρώνει και κάποιο (όχι μικρό) πέναλτι για την παραβίαση των δικαιωμάτων που συρρέουν μαζί με το κάθε ψηφιακό αρχείο. Λογικά βέβαια μόλις εφαρμοστεί επίσημα και οι υπεύθυνοι λύσουν τα πρώτα προβλήματα και βρουν τις «πίσω πόρτες» του συστήματος θα εφαρμοστεί για όλα τα προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας όπως ταινίες, παιχνίδια, βιβλία, κλπ. Αναμένουμε λοιπόν για να δούμε ποιος θα είναι τελικά ο νικητής της ψηφιακής αυτής μάχης.

Αρχείο
36

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

18 σχόλια
Παντως, το επιβεβαιωνω. Ηδη στη Νεα Υορκη εχουν αποσταλει σχετικα προειδοποιητικα για παρανομο κατεβασμα, με πληρη αναφορα (κατεβασες το ταδε αρχειο, την ταδε ημερομηνια κλπ)
> δημιούργησαν ένα σύστημα το οποίο θα αντιλαμβάνεται κατά κάποιο τρόπο όταν ο χρήστης προβεί σε αντικανονικό downloading από ιστοσελίδες που δεν είναι εγκεκριμένες> Οι πρώτες συνέπειες που θα υποστεί ο χρήστης είναι να του μειώνεται δραματικά η ταχύτητα της σύνδεσηςΑφελής ερώτηση: αφού αυτό το σύστημα θα ξέρει ποιο αρχείο είναι παράνομο και ποιο όχι, γιατί να μην διακόπτει απλώς τη σύνδεση με τον διακομιστή του παράνομου αρχείου, ώστε να μην μπορεί να το κατεβάσει κανείς χρήστης;
Δε θα βγάλουν περισσότερα λεφτά, λιγότερα θα βγάλουν. Τα λεφτά δεν είναι στα εισιτήρια και τα cd.Οι καλλιτέχνες θα είναι λιγότερο γνωστοί και σε λιγότερες περιοχές. Οι σειρές θα πεθάνουν. Ποιος θα περιμένει δυο χρόνια να έρθει το game of thrones στην τηλεόραση ή θα αποφεύγει το nternet 6 μήνες μέχρι να βγει το dvd; Τα συμβόλαια καλλυντικών κλπ θα πεθάνουν, γιατί κανείς δε θα ξέρει τον καλλιτέχνη πέρα από τους πληρωτικούς πελάτες. Παλιά μπορεί να ξέραμε τη Βουγιουκλάκη κι ας μην τη βλέπαμε στο σινεμά. Παλιά όμως δεν υπήρχαν δώδεκα χιλιάδες μοντέλες σε αναμονή.Σήμερα οι καλλιτέχνες είναι της μιας σεζόν και, αν δεν πιάσουν αγάπες με το κοινό, τους ξεχνάμε πολύ γρήγορα. Ποιος θα κλείσει συμβόλαιο εκατομμυρίων με μια ηθοποιό που έκανε επιτυχία το καλοκαίρι του 2010 και το dvd βγήκε το χειμώνα 2011; Πάει αυτή, ξεχάστηκε, περνάμε στην επόμενη όμορφη.Δεν έχω αγοράσει τραγούδι που δεν έχω ακούσει στο youtube. Τώρα που έχουν αυστηρήνει πολύ τις περιοχές στις οποίες επιτρέπεται η παρουσίαση, έχω κόψει πολλές αγορές που τις είχαν στάνταρντ από μένα. Σιγά μην πάρω cd αν δεν το ακούσω. Και μη μου πείτε για ραδιόφωνα, τα ίδια 27 τραγούδια και μια διαφήμιση jumbo ενδιάμεσα.Τα τόρεντς βοηθάνε να μαθαίνουμε αν υπάρχει κάτι αξιόλογο εκεί έξω ή μόνο το twilight και η Rihanna. Αυτοί που διαμαρτύρονται είναι αυτοί που φοβούνται τον ανταγωνισμό. Και η microsoft κλαίγεται για την πειρατεία, αλλά δεν είδα να πολεμάει στα σοβαρά να σταματήσει τη διείσδυση των προϊόντων της. Μόνο κλοπή πατέντας κυνηγάει.
Μια ερώτηση ρητορικου περιεχομένου:Συγκρότημα ηχογραφεί νέο δίσκο!!! Το περιεχόμενο το εχουν μονο οι υπεύθυνοι της δισκογραφικής κ τα μέλη του συγκροτήματος!!! Επισημη ημερομηνια κυκλοφορίας πχ 15/05/2013!!! ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΛΟ ΤΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΔΩΡΕΑΝ???(τροφή για σκέψεις)
να πω και εγώ την ιστορία που αρέσκομαι να λέω κάθε φορά που ακούω περί "πνευματικής ιδιοκτησίας": Όταν ο Χριστός πήρε 2 ψάρια και 5 καρβέλια και τα έκανε χιλιάδες και έφαγε όλος ο κόσμος, δεν ήρθε ο ψαράς και ο φούρναρης να του κάνουνε μήνυση γιατί χαλάει την πιάτσα. αυτά.
Όσο ήρθε το τέλος του downloading με το κλείσιμο του Napster τότε (τα ίδια έλεγαν), άλλο τόσο θα το τελείωσουν τώρα . Λύσεις υπάρχουν πολλές ήδη και μην ξεχνάμε το golden rule του διαδικτύου,"ότι κλειδώνει,ξεκλειδώνεi" :)
Οι εταιρίες να σταματήσουν να ψάχνουν εξωτερικούς εχθρούς κ να κάνουν μια πολυ σκληρή αυτοκριτική!!! Όταν κατέστρεψαν τα μικρα δισκοπωλεία στηρίζοντας ξεδιάντροπα τα τεράστια, όταν άλλες τιμές έπαιρνε το metropolis κ άλλες το δισκοπωλειο της γειτονιάς, όταν χρεών αν έξοδα συσκευασίας στα τιμολόγια, όταν δεν δεχόταν επιστροφές ακόμα κ ελλατωματικων, όταν πουλούσαν cd με ΜΑΡΚΕ τιμη επάνω 15,90€ κ χρεωναν τα δισκοπωλεία με 13€+ ΦΠΑ (Αλεξιου) κ αναγκαζονταν να βάζουν απο την τσέπη τους οι μαγαζάτορες για να μη γίνονται ρόμπα στους πελάτες, όταν εντελώς ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΑ έδιναν τα cd με τις εφημερίδες στα 2€ κ την ίδια στιγμη τα χρεωναν στο δισκοπωλειο 15€ (Γαιτανος), όταν φόρτωναν με άχρηστες κυκλοφορίες τα μαγαζιά, όταν έβαζαν κατώτατη παραγγελία σε μια κυκλοφορία τα 50 κομμάτια κ πολλα αλλα!!! Να σταματήσουν τον στρουθοκαμηλισμο λοιπόν, κ το κυνήγι μαγισσών!!! ΒΑΣΙΚΑ, ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΑΝ!!!!!!!!!!
Η πειρατεία μακροπρόθεσμα μόνο καλό κάνει σε εταιρείες και καλλιτέχνες. Έχει ένα ρόλο μέσου μεγαλύτερης έκθεσης -ειδικά σε αγορές που ούτε καν θα είχαν ακουστά αλλιώς το τάδε και το δείνα- που στην συνέχεια κάνει τον θεατή ή να αγοράσει το original ή κάποιο προϊόν που σχετίζεται με αυτό ή να αποκλείσει τις πιθανότητες να είναι ένας καταναλωτής που τον "έπιασαν κότσο" για μια ταινία/μουσική/βιβλίο που αν ήξερε δεν θα αγόραζε ποτέ. Δημιουργείται επίσης ευκολότερα μια κουλτούρα με φανατικούς θαυμαστές άρα και μελλοντικούς πιστούς καταναλωτές.Κατανοητό να προσπαθούν να το μειώσουν αλλά να το κυνηγήσουν τόσο ώστε να εξαφανιστεί είναι σαν να κλείνουν μια μεγάλη πόρτα.Πραγματικά πιστεύω πώς αν αλήθεια τους χάλαγε τόσο, θα είχαν διαλύσει την πειρατεία από τα πρώτα χρόνια.
Έτσι ακριβώς είναι, και υπάρχουν και έρευνες που το δείχνουν. Αν και οι αντιδράσεις των RIAA/MPAA κάθε άλλο παρά χαλαρές ήταν, μάλλον σπασμωδικές. Δεν μπορούν να διαλύσουν την πειρατεία, στην πορεία κατάλαβαν ότι τους βοηθάει κιόλας, αλλά δεν σταμάτησαν και να προσπαθούν. Τα χρήματα που βγάζανε στα 90ς θέλουν (dream on)
ό,τι μας στοιχίζει είναι που πονάει. το Ip το δικό μας να το βρούνε για να μην κατεβάζουμε τίποτα. αλλά για την διακίνηση πορνογραφικού υλικού με ανήλικα, δεν βαριέσαι κάποια στιγμή θα τον πιάσουμε. συμφωνώ να πρέπει να πληρώνετε ο εκάστοτε καλλιτέχνης για την δουλειά του. Και όχι, αρνούμαι να πληρώσω ολόκληρο cd από έναν καλλιτέχνη, ο θεός να τον κάνει, για να αξίζει ένα κομμάτι. πράγμα το οποίο πήγαν να αποτρέψουν κάποτε με τα cd singles.
Όταν η κουβέντα έρχεται στο downloading και τη μουσική βιομηχανία πάντοτε προτείνω το συγκεκριμένο άρθρο:http://www.demonbaby.com/blog/2007/10/when-pigs-fly-death-of-oink-birth-of.htmlΕίναι μεγάλο, αλλά αξίζει τον κόπο να του ρίξετε μια ανάγνωση.
Τα πράγματα είναι απλά... Αν ο πάροχός μας είναι "ρουφιάνος" και δεν μας αφήνει να κατεβάσουμε τίποτα, τότε τι να τις κάνουμε τις 24αρες γραμμές? Θα τις κόψουμε όλοι, και να δούμε μετά ποιός είναι πιο μάγκας. Γιατί αν είναι να μπαίνω μόνο στο facebook και να διαβάζω lifo, μου φτάνει και το 1Mbps.
Αυτό ήταν αλήθεια μέχρι πρόσφατα, ελλείψει νόμιμων υπηρεσιών ο περισσότερος κόσμος χρησιμοποιούσε την ταχύτητα μόνο για illegal d/l. Αυτό έχει ήδη αλλάξει με streaming content (HD tv, movies, music), άσχετα αν στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα τόσες υπηρεσίες ή δεν τις ξέρουν οι περισσότεροι.
Το streaming content είναι επί πληρωμή φίλε μου... Ποιος πληρώνει ΑΛΛΗ μια συνδρομητική υπηρεσία ανάμεσα σε άλλες τόσες που ήδη πληρώνουμε, και μάλιστα για περιορισμένο περιεχόμενο?
Έτσι όπως το λές φίλε Moss, αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι να χρησιμοποιήσει κανείς την ταχύτητα όπως και να έχει. free content stream ή download, personal cloud services κλπ. Και βέβαια, μια φθηνή και σωστή υπηρεσία paid streaming θα βοηθούσε λίγο και τους content creators, προγραμματιστές, μουσικούς.. Είναι μεγάλη η συζήτηση ;)
Ποιος πάροχος παρέχει ακριβώς αυτό που αγοράζουμε; Δηλαδή τα 24mBs; Απάντηση, ΚΑΝΕΝΑΣ! Αγοράζουμε γραμμή 24mBs για να έχουμε το πολύ 10mbs! Ας κάνουν τη διαφορά αυτή, "φορο" πειρατίας, ή κάτι τέτοιο.
Ναι αλλάζει το dynamic IP (που έχουμε σχεδόν όλοι), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ό,τι έκανες με το παλιό ανήκει στις καλένδες. Για την ακρίβεια κάθε σου κίνηση είναι καταγεγραμμένη και συνδεδεμένη με τον λογαριασμό σου.
Εγώ νομίζω ότι αυτή η εποχή που ζούμε είναι εκπληκτική παρόλο που προσπαθώ να βγάλω μερικά λεφτά γράφοντας μουσική …ο Ludwig van Beethoven είχε πει εύχομαι να έρθει μία μέρα που η μουσική μου θα είναι δωρεάν σε όλο τον κόσμο. Μερικές παρατηρήσεις και 1000 τραγούδια να κατεβάσεις έχω παρατηρήσει ότι κολλάς σε 10. Με την οικονομική άνθηση που προηγήθηκε οι δισκογραφικές δεν έβγαλαν τα 10 αλλά και τα 1000 μια και η αγοραστική δύναμη του κοινού μεγάλωσε. Επίσης έχω μία πεποίθηση ότι οι θεσμοί που χρησιμοποίησαν οι μεγάλες δισκογραφικές (Παραγωγοί,Grammy, Χρυσή Δίσκοι…και ότι άλλο σκαρφίστηκαν) δούλεψαν για λίγο αλλά από τους The Beatles έφτασαν σε ένα όριο και τώρα βγάζουν την Rihanna. Πάντα οι ελεύθεροι πρωτοπορούν και οι διαγωνισμοί με έπαθλo ένα κλαδί ελιάς σου αφήνουν τον Αριστοφάνη, τον Αισχύλο και τον Ευριπίδη. Πάντως δεν πιστεύω ότι θα κρατήση…

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ