«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος, η εισαγγελέας, Νέλσον και από πίσω τους οι μάρτυρες: Μάιζερ και Λάουτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη
1

Πρώτη φορά που βρέθηκα σε αίθουσα δικαστηρίου και ήταν ασφυκτικά γεμάτη.

Το άγχος μου διπλό: Από τη μία έπρεπε να καλύψω την πιο πολύκροτη δίκη της δεκαετίας κι από την άλλη έπρεπε να αντιμετωπίσω την αγοραφοβία μου. Ευτυχώς, κρυμμένη πίσω από τον φακό μου, ένιωθα κάπως προστατευμένη.

Αναρωτιόμουν αν ένιωθε κάποια στοιχειώδη προστασία δίπλα στον συνήγορό του και ο Λαρς Κοχ. Ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας, ένστολος και σκυφτός, καθόταν στη θέση του κατηγορουμένου ακούγοντας τον Πρόεδρο του δικαστηρίου να εξιστορεί τα γεγονότα της 26ης Μαΐου στους ενόρκους: Ξεκινώντας από τη στιγμή που ο Κοχ πήρε την εντολή να απογειώσει το μαχητικό του αεροσκάφος για να βρεθεί πλάι στο υπό ομηρία επιβατικό της Lufthansa και καταλήγοντας στη στιγμή που πήρε την απόφαση να το καταρρίψει.

Γιατί 70.000 ζωές είναι σημαντικότερες από τις 164; Αυτό ήταν και το βασικό επιχείρημα της εισαγγελέως Νέλσον. Αφοσιωμένη στον σκοπό της, να στείλει τον πιλότο στη φυλακή με ποινή κάθειρξης αντίστοιχη της ανθρωποκτονίας 164 αθώων, πήγαινε πέρα-δώθε στους διαδρόμους της αίθουσας με τα χέρια ψηλά και ατάραχη όψη.

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο συνήγορος υπεράσπισης, Μπίγκλερ και από πίσω του ο μάρτυρας υπεράσπισης, Λάουτερμπαχ και ο κατηγορούμενος, Λαρς Κοχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO

Ο πανικός μου με είχε πια εγκαταλείψει για να τον διαδεχθεί ένας άλλος: Θα έριχνα κι εγώ τη ρουκέτα; Θα πάταγα το κουμπί;


Τη διέκοπτε μόνο ο Μπίγκλερ, ο συνήγορος του πιλότου που έθετε υπόψη των ενόρκων τη δύσκολη απόφαση που έπρεπε να πάρει ένας άνθρωπος ορκισμένος να προστατεύει την εθνική ασφάλεια. Ένα χρέος που ο πελάτης του ένιωσε πως έπρεπε να πληρώσει ακόμη και με το τίμημα της ζωής του ή/και της ελευθερίας του. Ο δικός του σκοπός δεν ήταν απλά να τον απαλλάξει από τις κατηγορίες αλλά να απαντήσει και σε μια σειρά από ηθικά ερωτήματα: Είναι 70.000 ζωές πιο σημαντικές από 164; Κι αν ναι, σε ποια περίπτωση; Και ποιος μπορεί να το αποφασίσει; Στα μαθηματικά, η αναλογία 70.000 έναντι 164 μοιάζει απλή. Μπροστά στον νόμο, όμως, το ζήτημα είναι πολύ πιο... kompliziert (περίπλοκο).

Σε αυτά τα ζητήματα κλήθηκε να απαντήσει και ο Λάουτερμπαχ, ένας ακόμη πιλότος της πολεμικής αεροπορίας.


Τον πλησίασα για να φωτογραφίσω τα παράσημα που βάραιναν το στήθος του όταν εκείνος εξηγούσε πως οι πιλότοι προετοιμάζονται μια ολόκληρη θητεία για να αντιμετωπίσουν καταστάσεις όπου το γενικό καλό απειλείται. Οι 70.000 ζωές, δηλαδή, των αθώων παρευρισκομένων στο γήπεδο Allianz Arena όπου ο τρομοκράτης είχε σκοπό να ρίξει το επιβατικό αεροσκάφος.

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου με αγριοκοίταξε. Είχα πλησιάσει παράτολμα στο εδώλιο. Έφυγα προς τα πίσω και παραλίγο να σκοντάψω στη Μάιζερ, τη μάρτυρα κατηγορίας που ερχόταν να καταθέσει.

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος του δικαστηρίου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO


Η δική της μαρτυρία ήταν από την πλευρά των αθώων επιβατών του αεροσκάφους της Lufthansa. Ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους όχι από το χέρι του τρομοκράτη που την απειλούσε αλλά από το χέρι του πιλότου που είχε ορκιστεί να την προστατεύει.


Σιγή.

Ο Λαρς Κοχ σηκώθηκε. Ήταν η ώρα ν' απαντήσει κι εκείνος στις ερωτήσεις της εισαγγελέως αλλά και του συνηγόρου του. Αυτή η σιγή ήταν πιο τρομακτική από την αγοραφοβία μου. Οι 164 επιβάτες δεν ήταν αθώοι, είπε, αφού υπό τον έλεγχο των τρομοκρατών, μετατράπηκαν σε όπλο εναντίον 70.000 ανθρώπων.


Ο πανικός μου με είχε πια εγκαταλείψει για να τον διαδεχθεί ένας άλλος: Θα έριχνα κι εγώ τη ρουκέτα; Θα πάταγα το κουμπί;

(Όλα τα γεγονότα της δίκης είναι φανταστικά).

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο συνήγορος Μπίγκλερ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο μάρτυρας Λάουτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Λαρς Κοχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η εισαγγελέας Νέλσον. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Λάπυτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η Μάιζερ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος του δικαστηρίου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η εισαγγελέας. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο κατηγορούμενος. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης, Γιώργος Οικονόμου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO

Info

Η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Terror» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου σε αμφιθέατρο της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με «ενόρκους» τους φοιτητές. Η Εβίτα Σκουρλέτη κάλυψε φωτογραφικά κατ' αποκλειστικότητα τη δίκη.

Το δικαστικό θρίλερ «Terror» του Ferdinand von Schirach έρχεται από τις 21 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αθηνών για να βάζει κάθε Δευτέρα και Τρίτη τους θεατές στη θέση των ενόρκων, ώστε να αποφασίζουν για την τελική έκβαση της δίκης.

Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου

Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου

Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Sound Design: Χρήστος Τριανταφύλλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώτα Δημητριάδη

Βοηθός Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά

Παίζουν: Βασίλης Παλαιολόγος, Γιάννης Στεφόπουλος, Στέλιος Δημόπουλος, Βάσω Καβαλιεράτου, Κώστας Ανταλόπουλος, Νάνσυ Μπούκλη

Θέατρο Αθηνών (Βουκουρεστίου 10, 210 3312343)

Παραστάσεις από 21 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 12-18 €

Προπώληση από την Ticket Master

Θέατρο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ