Οι «Τρεις Αδερφές» του Τσέχοφ χωρίς λόγια, έτσι όπως δεν τις έχουμε ξαναδεί

Οι «Τρεις Αδερφές» του Τσέχοφ χωρίς λόγια, έτσι όπως δεν τις έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Μια τετράωρη θεατρική εμπειρία, γιορτή συναισθημάτων και αισθήσεων, όπου οι ζωές, τα όνειρα και οι διαψεύσεις που έχουν βιώσει η Όλγα, η Μάσα και η Ιρίνα, αναπαρίστανται μέσα από μεγάλης ακρίβειας και λεπτότητας χειρονομίες και νοήματα, βλέμματα και μικρές κινήσεις.
0

Ο πολυβραβευμένος και παραγωγικότατος 33χρονος Τιμοφέι Κουλιάμπιν, από τους πλέον καταξιωμένους σκηνοθέτες θεάτρου και όπερας στη Ρωσία σήμερα, καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Red Torch του Νοβοσιμπίρσκ, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με τη δική του εκδοχή των Τριών Αδελφών του Αντόν Τσέχοφ.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα το 2015 και έκτοτε ακολουθεί μια θριαμβευτική πορεία στα μεγάλα θέατρα της Ευρώπης.

Το κλασικό αριστούργημα μέσα από μια σύγχρονη ματιά με διαχρονικά κοστούμια, σύγχρονες συμπεριφορές που συμπεριλαμβάνουν μέχρι και ομαδική selfie με sticks, χωρίς να ακούγεται ούτε μια λέξη του Τσέχοφ, γιατί απλούστατα όλο το έργο ερμηνεύεται στη ρωσική νοηματική γλώσσα, με υπέρτιτλους στα αγγλικά – εδώ στα ελληνικά.

Ο Κουλιάμπιν πήρε το κλασικό αριστούργημα του 1900, αυτή την παραβολή της αναμονής και της ακύρωσης, και το μετέτρεψε σε ένα βουβό, αλλά ανείπωτης ομορφιάς έπος με έναν ιδιοφυή τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει.


Ο Κουλιάμπιν πήρε το κλασικό αριστούργημα του 1900, αυτή την παραβολή της αναμονής και της ακύρωσης, και το μετέτρεψε σε ένα βουβό, αλλά ανείπωτης ομορφιάς έπος με έναν ιδιοφυή τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει.

Μια τετράωρη θεατρική εμπειρία, γιορτή συναισθημάτων και αισθήσεων, όπου οι ζωές, τα όνειρα και οι διαψεύσεις που έχουν βιώσει η Όλγα, η Μάσα και η Ιρίνα, που τόσο αδημονούν να αποδράσουν από την ανώνυμη επαρχία όπου ζουν και να επιστρέψουν στη γενέθλια πόλη τους, τη Μόσχα, αναπαρίστανται μέσα από μεγάλης ακρίβειας και λεπτότητας χειρονομίες και νοήματα, βλέμματα και μικρές κινήσεις.

Ήχοι όπως το κλείσιμο μιας πόρτας, το τρίξιμο του πατώματος, ο άνεμος που σφυρίζει έξω από το σπίτι, τα πουλιά που τιτιβίζουν στην αυλή, στρατιωτικά εμβατήρια που συνοδεύουν στρατιωτικές παρελάσεις, αποτελούν τη «μουσική» ενός ολόκληρου σύμπαντος που διαποτίζει και περιβάλλει την ανία των τριών γυναικών.

Παράλληλα, η καταβύθιση του κάθε χαρακτήρα σε μια περίπου αυτιστική απομόνωση λόγω της σιωπής εντείνει την έλλειψη επικοινωνίας, όσο και το αίσθημα της απελπιστικής τους μοναξιάς και των αδιεξόδων τους. Μια σιωπή η οποία, ενώ μοιάζει να τους φέρνει πιο κοντά στην πραγματικότητα, τους απομακρύνει. Ανυπεράσπιστοι, άλαλοι άνθρωποι απέναντι σε μια κοινωνία ήχων και θορύβων.

Info:

15-16 Ιουνίου

Novosibirsk State Drama Theatre - Tιμοφέï Kουλιάμπιν

Οι τρεις αδελφές, του Τσέχοφ

Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 21:00,

διάρκεια: 255',

Στη ρωσική νοηματική, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ