Στο Instagram, η αγορά ψεύτικων followers είναι μια συνηθισμένη τακτική, καθώς έχουν μέχρι σήμερα εντοπιστεί πάνω από 95 εκατομμύρια τέτοιου είδους λογαριασμοί στην πλατφόρμα. Η εξαγορά αυτή μπορεί να γίνει από διάφορες online υπηρεσίες μεταξύ των οποίων και το Quick Fix, το οποίο είναι μια ιδιαίτερη συσκευή που έχει δημιουργήσει ο Dries Depoorter στην οποία τοποθετείς ένα κέρμα και έτσι αγοράζεις followers και likes. 

 

Εκτός αυτού, σύμφωνα με μια έκθεση που έκανε η εταιρία Cheq, που ασχολείται με θέματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, οι ψεύτικοι followers στο Instagram πρόκειται να ζημιώσουν τις εταιρίες κατά 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο για το 2019. Αυτό συμβαίνει γιατί στην οικονομία που έχει στηθεί γύρω από τους influencers, οι τελευταίοι αμείβονται με βάση το κοινό που έχουν στους λογαριασμούς τους, πράγμα που σημαίνει ότι εάν ένας influencers έχει ψεύτικους followers, οι εταιρίες επενδύουν τα χρήματά τους χωρίς αντίκρισμα, καθώς δεν απευθύνονται σε πραγματικούς ανθρώπους. 

 

Βέβαια, τα brands γνωρίζουν καλά πως λειτουργεί η συγκεκριμένη οικονομία και γι'αυτόν τον λόγο έχουν βρει άλλες μεθόδους για να αποφύγουν την αποτυχημένη επένδυση των χρημάτων τους. Έτσι, πρόσφατα μεγάλη έκπληξη προκάλεσε μια δημοσίευση του Contemporary Music Performance, το οποίο έκανε έλεγχο στα 100 πιο δημοφιλή accounts του Instagram μέσω του iG Audit και διαπίστωσε ότι πολλοί γνωστοί celebrities, όπως η παρουσιάστρια Ellen DeGeneres, το Κορεατικό boy band BTS, η Kourtney Kardashian, ο Neymar, η Ariana Grande και η Taylor Swift έχουν ψεύτικους ακόλουθους. 

 

Με στοιχεία από το Wired