Δύσκολο να κατανοήσουν όσοι δεν πέρασαν παιδικά χρόνια στα «μεταιχμιακά» 70's – μεταξύ ύστερων σπαραγμάτων της χούντας, πρώιμης μεταπολίτευσης και επέλασης του ΠΑΣΟΚ προς την εξουσία – πόσο συμβολική και καθησυχαστική προσωπικότητα ήταν η Μαριάννα Τόλη που μια εποχή έμοιαζε να είναι διαρκώς στην τηλεόραση και μάλιστα με πλήθος διαφορετικές ιδιότητες και ρόλους. Μιλάμε για καιρούς που όλοι παρακολουθούσαμε στη μικρή οθόνη / εστία τα ίδια ακριβώς πράγματα και τα συζητούσαμε (και συχνά τα αναπαριστάναμε ενθουσιωδώς) την επόμενη μέρα στο προαύλιο του σχολείου.

 

Πάρτι σε κότερο με την μικρή Μαριάννα Τόλη (Δημοτάκη ακόμα τότε) και δεξιά την Αλίκη Βουγιουκλάκη να χορεύουν υπό τους ήχους της Tammy και των Sounds.
Πάρτι σε κότερο με την μικρή Μαριάννα Τόλη (Δημοτάκη ακόμα τότε) και δεξιά την Αλίκη Βουγιουκλάκη να χορεύουν υπό τους ήχους της Tammy και των Sounds.

 

Ποπ σταρ με την πλήρη έννοια και έμβλημα εξωστρέφειας με το βλέμμα πέρα από τις νεοελληνικές μιζέριες.

 

Και η Μαριάννα Τόλη ήταν από τις μεγάλες σταρ του παιδικού κόσμου, η πιο μεγάλη ίσως. Ως τραγουδίστρια και περφόρμερ, ως παρουσιάστρια, ως πρωταγωνίστρια σώου και διαφημίσεων («τιτιριτιτί Αιγαίο» - ναι, δεν βγάζει νόημα αν δεν ήσουν εκεί), ως χαρούμενη (αλλά ποτέ χαζοχαρούμενη όπως τόσες άλλες και άλλοι που νομίζουν ότι τα παιδιά δεν μπορούν να κρίνουν), δημιουργική και δραστήρια παράγων του παιδικού θεάτρου και του μιούζικαλ. Ποπ σταρ με την πλήρη έννοια και έμβλημα εξωστρέφειας με το βλέμμα πέρα από τις νεοελληνικές μιζέριες.

 

Η γενιά μου δύσκολα μπορεί να την αποδεσμεύσει από εκείνα τα χρόνια, αλλά φυσικά η ίδια υπήρξε παρούσα και δημιουργική και αργότερα μέχρι και πρόσφατα. Υπήρξε όμως και πριν από τα '70s, όπως διαπίστωσα από κάποιες σχετικές αναρτήσεις χθες εξ αφορμής του θανάτου της, ειδικά από το «Δισκορυχείο» του Φώντα Τρούσα. Πολλά χρόνια πριν από το «Μάθημα Σολφέζ», εκεί γύρω στο '67- '68, είχε κυκλοφορήσει και ένα εκπληκτικό δίσκο με διασκευές (αξιότατες και πολύ προσωπικές) κομματιών του Ντύλαν και του Ντέιβ Βαν Ρονκ αλλά και του κλασσικού «Cocaine Blues». Αποκάλυψη πραγματικά. Χάθηκε μια σύγχρονη φολκ σταρ διεθνούς τύπου για τη χώρα μας αλλά κερδίσαμε αργότερα ως παιδιά μια συμπαθέστατη τηλεοπτική περσόνα, που δεν είναι καθόλου μικρό πράγμα.

 

Πολλά χρόνια πριν από το «Μάθημα Σολφέζ», είχε κυκλοφορήσει και ένα εκπληκτικό δίσκο με διασκευές  κομματιών του Ντύλαν και του Ντέιβ Βαν Ρονκ αλλά και του κλασσικού «Cocaine Blues».
Πολλά χρόνια πριν από το «Μάθημα Σολφέζ», είχε κυκλοφορήσει και ένα εκπληκτικό δίσκο με διασκευές κομματιών του Ντύλαν και του Ντέιβ Βαν Ρονκ αλλά και του κλασσικού «Cocaine Blues».

 

Ανάμεσα στα χθεσινά «αναμνηστικά», επέπλευσε και μια φωτογραφία από πάρτι εκείνης της περιόδου (τέλη '60s) σε κότερο, το οποίο είχε διοργανώσει ο Νίκος Μαστοράκης προς τιμήν της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Πλάι στην εθνική σταρ – που μοιάζει να βρίσκεται σε άγρια ευθυμία - διακρίνεται να χορεύει ανέμελη και η Μαριάννα Τόλη υπό της ήχους της Tammy και των Sounds που επίσης διακρίνονται στο φόντο. Αγνώριστη μοιάζει σε σχέση με την κατοπινή οικεία φυσιογνωμία που έμεινε σχετικά απαράλλαχτη και καλοδιατηρημένη ως το τέλος, αλλά τόσο φρέσκια και νεανική και εύθυμη... Την είχαμε ξεχάσει ως μεγάλοι, αλλά είναι σίγουρο ότι θα την θυμόμαστε πάντα ως σύμβολο μιας αξεπέραστης παιδικής ανεμελιάς.