Να είσαι 18 χρονών και να χορεύεις στην Αθήνα: Το r&b και το ελληνικό τραπ κατακλύζουν τα mainstream clubs

Να είσαι 18 χρονών και να χορεύεις στην Αθήνα: Το r&b και το ελληνικό τραπ κατακλύζουν τα mainstream clubs Facebook Twitter
Η νέα γενιά, απ' ό,τι φαίνεται, ξεσαλώνει. Το Studio 24 είναι ίσως το πρώτο κλαμπ που από τον Δεκέμβρη του 2015 άρχισε να οσμίζεται τη συγκεκριμένη φάση και να παρουσιάζει ανάλογες βραδιές. Φωτο: Akim & Άγγελος Οζνε
0

Το r&b και το χιπ-χοπ κατακλύζουν αυτήν τη στιγμή τη mainstream διασκέδαση της πόλης. Ακόμα κι αν δεν αρέσει σε κάποιον αυτή η μουσική, πρέπει να είναι τυφλός για να μη βλέπει την αλλαγή που συντελείται σήμερα στα μεγάλα αθηναϊκά κλαμπ. Αρκετοί λένε ότι πρόκειται για επιστροφή στα μέσα των '00s, όταν τα κλαμπ κατακλύζονταν από αυτούς τους ρυθμούς. Το σκηνικό, πάντως, ίσως θυμίζει περισσότερο εποχές rave στην Αθήνα, κι ας ακούγεται κάπως πρόωρο αυτό.


Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική που παλιότερα χλευαζόταν ως φτηνή και κανείς δεν τολμούσε να παίξει, πόσο μάλλον να χορέψει σε κλαμπ, ξαφνικά έχει γίνει περιζήτητη ακόμα και στα ελληνάδικα. Κι αυτό δεν είναι καθόλου υπερβολή. Σε κλαμπ και μπαρ, ανεξαρτήτως μουσικού προσανατολισμού, βλέπεις ξαφνικά να προσθέτουν μέρες αφιερωμένες αποκλειστικά σε αυτά τα είδη, ενώ μέχρι και στις πιο generic ή εξειδικευμένες χορευτικές βραδιές τους είναι αδύνατο να μη γίνει ένα πέρασμα και από αυτές τις μουσικές.

Από την άλλη, τα βασικά πάρτι θυμίζουν φεστιβαλικές υπερπαραγωγές, όπου το γκλάμουρ και ο χορός κυριαρχούν. Το κοινό τους είναι ένα ένα mix διαφορετικών ανθρώπων, πιτσιρικάδες της φάσης, αθλητές, μοντέλα, τουρίστες κ.ο.κ. Οι ηλικίες που τα επισκέπτονται είναι, ως επί το πλείστον, νεαρές και κυμαίνονται από 18 έως 25 χρονών. Όλα αυτά γίνονται με ένα σημαντικό twist: εκτός από το ξένο ρεπερτόριο, οι περισσότεροι DJs αυτών των μαγαζιών εισάγουν το ελληνικό τραπ/ραπ στα sets τους.


«Τα κλαμπ έχουν αναγεννηθεί. Είμαι περήφανος για εμάς και για τα παιδιά που φτιάχνουν αυτήν τη μουσική» αναφέρει ο DJ Tune. Εδώ και τρία χρόνια βρίσκεται πίσω από τo Eargasm The Party, ένα κινητό πάρτι που περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα, ενώ μέχρι πρότινος το πετύχαινε κανείς κάθε Σάββατο στο Dirty Blonde Loft. O Τune παίζει αυστηρά r&b και χιπ-χοπ απ' όλο τον κόσμο. Φέτος, έφτιαξε επίσης την ομάδα Nbaneverbrokeagain με σκοπό να προμοτάρουν και να παρουσιάσουν Έλληνες ράπερ και μουσικούς που ασχολούνται με αυτά τα είδη. Το Nba The Party φιλοξενείται κάθε Πέμπτη στο Tokyo, μάλιστα έχουν φτιάξει μια Λαμποργκίνι και ένα championship ring ως logo για το πάρτι.

Το r&b και το χιπ-χοπ έχουν γίνει Νο1 τρόπος διασκέδασης και υπάρχει παντού, σε καθημερινή βάση, όμως αυτό που κάνει τη διαφορά και πάλι είναι η ποιότητα. Ο κόσμος αντιδράει θετικότερα σε κάτι που του ακούγεται πιο οικείο.


Οι Athens Bros ήταν από τις πρώτες ομάδες που ξεκίνησαν να παίζουν ελληνικό τραπ στα sets τους «κόντρα σε όλους και σε όλα», όπως τονίζει ο William, ένας από τους ιδρυτές της ομάδας. Ξεκίνησαν να κάνουν πάρτι πριν από τέσσερα χρόνια και σήμερα η καθιερωμένη Flexzone βραδιά τους γίνεται πιο αραιά και επιλεκτικά. «Όσο ανεβαίνει η μουσική, ανεβαίνουμε κι εμείς που στήνουμε events και παίζουμε μουσική» λέει.

«Τα τελευταία δύο χρόνια, κυρίως τον τελευταίο χρόνο, έχει γίνει ένα τεράστιο breakthrough στην τραπ μουσική. Ακόμα και οι αμοιβές των DJs έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Μπορεί να είναι 5-10 φορές πιο πάνω απ' ό,τι όταν πρωτοξεκινήσαμε. Και να σκεφτεί κανείς ότι στην αρχή οι μαγαζάτορες ήταν πάρα πολύ αρνητικοί με αυτό και υπήρχε πάρα πολύ μεγάλο hate από τον κόσμο. Μόλις οι ιδιοκτήτες κατάλαβαν ότι αυτή η μουσική έχει μεγάλη απήχηση και ξεκίνησαν να κλείνουν κάποια ονόματα, είδαν ότι τους απέφερε κέρδος λόγω μεγάλης προσέλευσης, ακόμα κι αν δεν ταίριαζε στην αισθητική του μαγαζιού τους».

O DJ Stephan, που διοργανώνει το πάρτι Spicy κάθε Τετάρτη στο Dirty Blonde, τοποθετεί χρονικά αυτή την αλλαγή στη νοοτροπία της διασκέδασης την περίοδο που παίχτηκαν τα βραβεία MAD στην τηλεόραση. «Πριν από δύο χρόνια, αν πήγαινες να ζητήσεις από έναν DJ ελληνικό τραπ κομμάτι, σε κορόιδευε. Σου έλεγε "σιγά μη βάλω μουσική για 13χρονα, που δεν την ξέρει κανείς". Τώρα τους βλέπεις όλους αυτούς να παίζουν ελληνικό τραπ από 40 λεπτά μέχρι 1 ώρα ακόμα και στα σκυλάδικα» αναφέρει. «Για μένα, αυτή η κατάσταση οφείλεται στους Έλληνες τραγουδιστές και μουσικούς.Χάρη σε αυτούς έχει περάσει και το ξένο στην Ελλάδα και είναι πλέον αποδεκτό και κάτι σαν lifestyle. Μετά τα βραβεία άρχισαν να τους βλέπουν περισσότερο ως τραγουδιστές πάρα ως ράπερ. Ειδικά μετά το καλοκαίρι που πέρασε, η φάση είναι εντελώς διαφορετική».

Να είσαι 18 χρονών και να χορεύεις στην Αθήνα: Το r&b και το ελληνικό τραπ κατακλύζουν τα mainstream clubs Facebook Twitter
To EnVogue, στην Ιερά Οδό, άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό στα τέλη Σεπτεμβρίου.

 
Και ενώ η πιο αλτέρνατιβ διασκέδαση ζει την πιο αμήχανη στιγμή της και φαίνεται να παρακμάζει όσο περνάει ο καιρός, ένα άλλο σημαντικό φαινόμενο που παρατηρείται είναι ότι ξεπροβάλλουν συνέχεια καινούργια μαγαζιά, π.χ. η πρόσφατη άφιξη του EnVogue, που άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό στα τέλη Σεπτεμβρίου στην Ιερά Οδό – απ' ό,τι φαίνεται, το Γκάζι ξαναγίνεται the place to be. Το συγκεκριμένο κλαμπ προέρχεται από τους δημιουργούς του Dream City που δρούσαν στη νυχτερινή Αθήνα από το 2010 έως το 2016 και είναι συνολικής χωρητικότητας 1.500 ατόμων με 2 επίπεδα. Η Ruby, παράλληλα με τις σπουδές της στις πολιτικές επιστήμες και στις διεθνείς σχέσεις στο Πάντειο, παίζει κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στο Showtime Ρarty (το πιο παλιό r&b πάρτι της Αθήνας, που συνεχίζει από το 2009). Με τη μουσική ασχολείται επαγγελματικά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.


«Είμαι απόλυτη στη μουσική. Αγαπώ το r&b και τη χιπ-χοπ από πολύ μικρή, οπότε οι μόνες εναλλαγές στο set μου αφορούν αποκλειστικά το ύφος, που άλλοτε είναι πιο old school/new school, άλλοτε πιο επιθετικό, άλλοτε πιο χαλαρό. Tο κοινό στο οποίο απευθύνονται τα πάρτι είναι πιο απαιτητικό» λέει.


«Παλιότερα υπήρχε η οικονομική άνεση να πας σε 4-5 μαγαζιά μέσα σε ένα βράδυ και έβγαινε περισσότερο ο κόσμος. Τώρα, λόγω της κρίσης, πηγαίνουν σε ένα μαγαζί, οπότε, για να είναι επιτυχημένο ένα event και να διατηρεί το κοινό του, πρέπει να συνδυάζει ποιοτική μουσική, καλό show και καλό αλκοόλ. Έχουν αλλάξει, επίσης, και τα μουσικά ακούσματα του κόσμου. Το r&b και το χιπ-χοπ έχουν γίνει Νο1 τρόπος διασκέδασης και υπάρχει παντού, σε καθημερινή βάση, όμως αυτό που κάνει τη διαφορά και πάλι είναι η ποιότητα. Ο κόσμος αντιδράει θετικότερα σε κάτι που του ακούγεται πιο οικείο. Εκεί θα χορέψει πιο εύκολα, όμως πολλές φορές αρκεί μόνο το beat ενός κομματιού, κι ας μην το έχει ξανακούσει. Η μουσική πάντα θα είναι ο καλύτερος τρόπος διαφυγής από τα προβλήματά μας, έστω και για λίγο».

Να είσαι 18 χρονών και να χορεύεις στην Αθήνα: Το r&b και το ελληνικό τραπ κατακλύζουν τα mainstream clubs Facebook Twitter
Ο κόσμος στο Studio 24 συμμετέχει ενεργά στο dancefloor. Φωτο: Akim & Άγγελος Οζνε


Τι γίνεται όμως με τον χορό; Συνεχίζει ο Έλληνας να χορεύει; Μερικοί θεωρούν ότι δεν χόρευε και ποτέ, ήταν πάντοτε συγκρατημένος σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό. Η νέα γενιά, απ' ό,τι φαίνεται, ξεσαλώνει, όπως μου τονίζουν όλοι χαρακτηριστικά. Πιο συγκεκριμένα, την απορία μού λύνουν τα παιδιά που είναι στα decks του Studio 24, οι Display, Robin και March. Το Studio 24 είναι ίσως το πρώτο κλαμπ που από τον Δεκέμβρη του 2015 άρχισε να οσμίζεται τη συγκεκριμένη φάση και να παρουσιάζει ανάλογες βραδιές. Στην αρχή με πιο underground χαρακτήρα, που μάθαινες για την ύπαρξή του από το feed του Ιnstagram και τoυ Facebook.

Το Athens Ghetto πάρτι, που γίνεται κάθε Παρασκευή, συζητιέται ήδη εδώ και δύο χρόνια ως το πιο αντιπροσωπευτικό της σκηνής. Και είναι αναμφισβήτητο πια ότι υπάρχει σκηνή που συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Ο κόσμος στο Studio 24 συμμετέχει ενεργά στο dancefloor. Τόσο ενεργά, μου λένε τα παιδιά, που «σκέψου ότι οι θαμώνες του μαγαζιού έχουν δημιουργήσει ένα νέο ρεύμα από μόνοι τους. Τις πρωινές ώρες κάνουν κύκλους με χορευτικά battles. Αυτό ξεκίνησε από άτομα που ασχολούνταν με τον χορό και ξαφνικά φέρανε την κουλτούρα τους μέσα στο μαγαζί. Όλο αυτό μάς δείχνει ότι όντως έρχονται για να διασκεδάσουν και όχι για το φαίνεσθαι μόνο».

Info

Lohan Athens (Ιερά Οδός 30-32, Γκάζι)

Τοkyo (Iερά Οδός 41, Γκάζι)

EnVogue (Ιερά Οδός 76, Γκάζι)

Toyroom (Πανεπιστημίου 10)

Dirty Blonde (Περσεφόνης 29 και Ιάκχου, Γκάζι)

Studio 24 (Δεκελέων 26, Γκάζι)

Εκεί (Λέκκα 23-25)

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM