Επιστήμη και υπνωτιστικά visuals κάνουν τις συναυλίες του Max Cooper μια ξεχωριστή εμπειρία

Επιστήμη και υπνωτιστικά visuals κάνουν τις συναυλίες του Max Cooper μια ξεχωριστή εμπειρία Facebook Twitter
0

Από τις σπουδές του στη γενετική, ο Max Cooper μεταπήδησε με ευκολία στον χώρο της μουσικής, συνδυάζοντας με εντυπωσιακό τρόπο τα ενδιαφέροντά του.

Οι ζωντανές εμφανίσεις του, που αποτελούν μια ιδιαίτερη οπτικοακουστική εμπειρία, συγχωνεύουν την ηλεκτρονική μουσική με visual arts και επιστημονικά concepts.

Συγκεκριμένα αφού ο Ιρλανδός καταλήξει στην επιστημονική ιδέα που θέλει να εστιάσει, αναθέτει σε καλλιτέχνες τη δημιουργία βίντεο, τα οποία στη συνέχεια ο ίδιος ντύνει με μουσική, με αποτελέσματα που γοητεύουν.

 

— Ποιος ήταν ο βασικός λόγος που σε έκανε να ασχοληθείς με την επιστήμη και ποιος με τη μουσική;

Στον κόσμο της επιστήμης συναντάς τις πιο μεγάλες και τρελές ιδέες που υπάρχουν. Γιατί να μην θέλει να ασχοληθεί κάποιος με αυτήν;

Η μουσική από την άλλη είναι καθαρή συναισθηματική ανταμοιβή. Το μυαλό μάς ευχαριστεί επειδή διεγείρουμε την τάση που έχει να βρίσκει παντού μοτίβα. Και αυτό μου φαινόταν επίσης πάντοτε ελκυστικό.

Γενικά θα έλεγα ότι μου αρέσουν τα μοτίβα, είτε αυτά αποκαλύπτονται στη φύση μέσω της επιστήμης, είτε στον ήχο μέσω της μουσικής.

— Μίλησέ μου λίγο για τις σπουδές σου. Τι περιλάμβαναν;

Έχω ασχοληθεί με τη βιολογία συστημάτων. Καθόμουν όλη μέρα μπροστά στον υπολογιστή και «έπαιζα» με μοντέλα που έδειχναν πώς τα γονίδια εξελίσσονται μέσα σε εκατομμύρια χρόνια ώστε να δημιουργήσουν ένα είδος μικρού υπολογιστή μέσα σε κάθε κύτταρο, τα γενετικά ρυθμιστικά δίκτυα.

Δεν προγραμματίζω ποτέ τι θα παίξω, ειδικά όταν πρόκειται να εμφανιστώ σε έναν ιδιαίτερο χώρο όπως σε αυτόν στην Αθήνα.

— Ποιος είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ μουσικής και βιολογίας;

Η αγάπη για τα μοτίβα και τη δομή (υπό την έννοια ότι τα δύο αυτά πράγματα έχουν συναισθηματικό αντίκρισμα) και η απόλαυση τού να χρησιμοποιείς τον υπολογιστή ως επέκταση του ανθρώπινου μυαλού.

— Αντιλαμβανόσουν πάντα την ομορφιά που εμπεριέχει η επιστήμη; Ποια ήταν η πρώτη φορά που θυμάσαι να αισθάνθηκες έτσι;

Θυμάμαι να διαβάζω για τη σχετικότητα όταν ήμουν μικρός και να σκέφτομαι πόσο εκπληκτικό πράγμα ήταν ότι κάτι τόσο περίεργο και φαινομενικά παράλογο μπορούσε να είναι αληθινό. Ότι ο καθημερινός, πεζός κόσμος δεν είναι η μόνη πραγματικότητα. Ήταν σαν να ανακάλυπτα ότι οι μάγοι υπάρχουν και είναι αληθινοί.

 

Max Cooper - Reflex - Official Video by Lauren Pedrosa

— Ποια ήταν η έμπνευση για την τελευταία σου δουλειά;

Το τελευταίο μου άλμπουμ με τίτλο «One hundred billion sparks» έχει να κάνει με το μυαλό και τη δέσμη εκατό δισεκατομμυρίων νευρώνων που πυροδοτούνται και δημιουργούν τη γεμάτη νόημα ύπαρξή μας.

«Κλειδώθηκα» μόνος μου, χωρίς να έχω καμία σχεδόν ανθρώπινη επαφή για έναν μήνα, και προσπάθησα να ψάξω εσωτερικά ιδέες σχετικά με το μυαλό.

Ως συνήθως, προσπάθησα να βρω πράγματα που να έχουν ενδιαφέρον και να μπορούν να μεταφραστούν οπτικά σε όμορφες ιστορίες, πάνω στις οποίες εγώ με τη σειρά μου θα έγραφα μουσική. Εξηγώ όλη την διαδικασία εδώ.

— Τι θα παίξεις στην Αθήνα;

Δεν προγραμματίζω ποτέ τι θα παίξω, ειδικά όταν πρόκειται να εμφανιστώ σε έναν ιδιαίτερο χώρο όπως σε αυτόν στην Αθήνα. Θέλω πρώτα να τσεκάρω το μέρος και την ακουστική του και έπειτα το κοινό, την ώρα που παίζω, και πολλούς άλλους παράγοντες. Θα βάλω να δυνατά μου για να δημιουργήσω μια ωραία ατμόσφαιρα.

— Το ποιο ξεχωριστό πράγμα/μέρος που έχεις δει σ' αυτό τον πλανήτη;

Ένα νεογέννητο μωρό.

 

Max Cooper - Order From Chaos (official video by Maxime Causeret)

 

Max Cooper - Seething - Official Video by Andy Lomas

Info

Max Cooper

St Paul's Sessions

Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου (Φιλελλήνων 27 & Σιμωνίδου)

28/2, 20:00 & 21:45

Eισ.: 18 ευρώ

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ