Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς Facebook Twitter
Ακόμα κι όταν σταματήσει όλος αυτός ο χαμός γύρω από το body positivity, δεν θα γίνω ξαφνικά μια λευκή αδύνατη γυναίκα. Πάντα θα είμαι παχιά και μαύρη. Είναι αφελές να πιστεύεις ότι λόγω μιας μόδας οι άνθρωποι θα αγαπήσουν αυτόματα τον εαυτό τους.

Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς

0

«Είναι θέμα χρόνου όλος ο κόσμος να αγαπήσει τη Lizzo, όπως αγαπάει η ίδια τον εαυτό της»: αυτό τον τίτλο έβαλε το «Cut» στο μεγάλο αφιέρωμα που έκανε στην 30χρονη χαρισματική ράπερ από τη Μινεάπολις.


Την τελευταία διετία οι εμφανίσεις της συζητιούνται συνέχεια. Μπορείς να διαπιστώσεις το λόγο από τα βίντεο που υπάρχουν στο YouTube. Είναι η χαρά της ζωής και του ξεφαντώματος πάνω στη σκηνή. Επιπλέον, τα posts της στα social media και οι συνεντεύξεις της συχνά σε αφήνουν με ένα feelgood συναίσθημα και σε κάνουν να θέλεις αυτή η γυναίκα να τα καταφέρει οπωσδήποτε επειδή το αξίζει.

Τα τραγούδια της είναι φωτεινά, όπως η ίδια. Σε αυτά υμνεί τη θηλυκότητα και τη διαφορετικότητα, χωρίς να έχουν καθόλου πολιτική ή διδακτική χροιά. Αντίθετα, είναι στην πλειοψηφία τους φάνκι και σε χτυπούν με μια δόση αστείρευτης ενέργειας.  Δείχνει ότι έχει μια πηγαία αίσθηση του χιούμορ ενώ η διάθεση της για αυτοσαρκασμό ακούγεται περισσότερο σαν ενδυνάμωση και αυτοσεβασμός.

Πάντοτε υπερασπιζόμουν τους αδύναμους και τους αδικημένους επειδή ούτε εγώ μπορώ να ξεφύγω από αυτή την κατάσταση. Δεν μπορώ ξαφνικά να πάψω να είμαι μαύρη, γυναίκα ή παχιά. Πάντοτε είχα αυτά τα τρία χαρακτηριστικά που λειτουργούν εναντίον μου και, όπως υπερασπίζομαι τον εαυτό μου, έτσι υπερασπίζομαι και όλους τους άλλους

«If I 'm shiny, everybody gonna shine» τραγουδάει στο «Juice», ένα από τα νέα της κομμάτια, ή «I don't need a crown to know that I 'm a queen» στο «Scuse Me», ένα κομμάτι για τη γυναικεία αυτοϊκανοποίηση που κυκλοφόρησε παλιότερα και την λατρεύεις χωρίς δεύτερη κουβέντα.

 

Lizzo - Juice (Official Video)


Η Lizzo αναφέρει συχνά ότι κάνει μουσική για όσους αισθάνονται παραγκωνισμένοι από την κοινωνία επειδή αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει και τη δική της ζωή, γράφει η «Guardian».


«Πάντοτε υπερασπιζόμουν τους αδύναμους και τους αδικημένους επειδή ούτε εγώ μπορώ να ξεφύγω από αυτή την κατάσταση. Δεν μπορώ ξαφνικά να πάψω να είμαι μαύρη, γυναίκα ή παχιά. Πάντοτε είχα αυτά τα τρία χαρακτηριστικά που λειτουργούν εναντίον μου και, όπως υπερασπίζομαι τον εαυτό μου, έτσι υπερασπίζομαι και όλους τους άλλους».


Από την αρχή της καριέρα της γράφει στίχους που έχουν ένα απλό, αλλά πολύτιμο μήνυμα: να αγαπάς και να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και να μην ανέχεσαι να σου φέρονται άσχημα.


Δεν ακολουθεί, όμως, κάποιο μαρκετίστικο κόλπο ή κάποια τάση της εποχής. Είναι 100% ο εαυτός της. Όσον αφορά το κίνημα της θετικότητας, αν και έχει αποδεχτεί με χαρά και περηφάνια τον ρόλο της, καμιά φορά αντιδρά: «Δεν είναι απλώς μια ταμπέλα που θέλω να βάλω στον εαυτό μου. Για μένα είναι η ίδια μου η ύπαρξη».

Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς Facebook Twitter
Η Lizzo χρειάστηκε να δουλέψει πολύ με τον εαυτό της για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα.
Πώς τα τραγούδια της Lizzo έγιναν παράδειγμα θετικότητας και ξεγνοιασιάς Facebook Twitter
Από την αρχή της καριέρα της γράφει στίχους που έχουν ένα απλό, αλλά πολύτιμο μήνυμα: να αγαπάς και να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και να μην ανέχεσαι να σου φέρονται άσχημα.


Είναι το ίδιο αφοπλιστική όταν μιλάει για τη βιομηχανία της ομορφιάς.


«Είναι άδικο να υποθέτουν ότι ο κόσμος ξέρει να αγαπάει τον εαυτό του, όταν οι πολυεθνικές, εδώ και δεκαετίες, μας λένε ότι δεν αξίζουμε όπως είμαστε, για να μας πουλήσουν αυτό που εκείνες θεωρούν ιδανική ομορφιά. Πώς άρχισαν, ξαφνικά, να πουλάνε αυτοεκτίμηση; Ο κόσμος δεν ξέρει, πια, τι σημαίνει αυτή η λέξη, επειδή προσπαθούν εδώ και χρόνια να τον κάνουν να μοιάσει στη μ...α που του πουλάνε. Ακόμα κι όταν σταματήσει όλος αυτός ο χαμός γύρω από το body positivity, δεν θα γίνω ξαφνικά μια λευκή αδύνατη γυναίκα. Πάντα θα είμαι παχιά και μαύρη. Είναι αφελές να πιστεύεις ότι λόγω μιας μόδας οι άνθρωποι θα αγαπήσουν αυτόματα τον εαυτό τους. Αυτή η αγάπη είναι ψεύτικη. Προσωπικά, προσπαθώ να δω πώς μπορείς να τη βιώσεις στ' αλήθεια».


Η Lizzo χρειάστηκε να δουλέψει πολύ με τον εαυτό της για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Το βλέπεις στον τρόπο που αντιμετωπίζει τις ατέλειές της, γεμάτη αυτοπεποίθηση και τόλμη. Η αυτοπεποίθηση δεν είναι κάτι που σου έρχεται ουρανοκατέβατα, βέβαια. Δεν ήταν όλα ρόδινα στη ζωή της. Μιλάει αρκετά ανοιχτά για τις εμπειρίες της.


Γεννήθηκε σε μια πολυμελή οικογένεια. Από την αδερφή της έμαθε να ακούει indie και συγκροτήματα όπως οι Radiohead και η Björk, γι' αυτό η μουσική της πολλές φορές θεωρείται ότι αντλεί από διάφορα είδη, εκτός από τη soul και το χιπ-χοπ.

Πάντοτε ήταν το υπέρβαρο παιδί που δεν έπαιρναν στα σοβαρά στο σχολείο. Την κορόιδευαν επειδή μάθαινε φλάουτο. Το χόμπι της αυτό που την στοχοποιούσε στα μάτια των συμμαθητών της έγινε ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα της. Τώρα ανεβάζει viral βίντεο στο Instagram, κάνοντας twerking και παίζοντας φλάουτο (που το έχει βαφτίσει «sasha flute» από το άλμπουμ της Beyoncé, «Sasha Fierce») και κάνει challenge σε όσους ξέρουν φλάουτο. Αν την ρωτήσεις, βέβαια, πιο συγκεκριμένα, μπορεί να σου διηγηθεί ρατσιστικές ιστορίες από τα μαθητικά της χρόνια, όταν αρκετοί καθηγητές την αντιμετώπιζαν ως παρείσακτη σε συναυλιακούς χώρους λόγω χρώματος και όχι ως επίδοξη φλαουτίστρια της σχολικής ορχήστρας.


Όταν έγινε 21 χρονών, προσπάθησε να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη μουσική, γι' αυτό παράτησε τις σπουδές της και για έναν χρόνο ζούσε στο αμάξι της. Άρχισε να κάνει εξαντλητικές δίαιτες και γυμναστική για να μοιάσει στα ποπ πρότυπα της μουσικής βιομηχανίας. Ήταν μια σκοτεινή περίοδος που έγινε ακόμη χειρότερη μετά τον θάνατο του πατέρα της. Κάνοντας θεραπεία, κατάφερε να κατευνάσει τους φόβους της. «Δεν μπορείς να αγνοήσεις αυτό που ήσουν. Πρέπει να το αγκαλιάσεις» αναφέρει.


Μετακόμισε σε ένα προάστιο της Μινεάπολις μετά από προτροπή ενός φίλου της. Εκεί κατάφερε να ξεχωρίσει λόγω της τρομερής της ενέργειας. Έφτιαξε δύο μπάντες, τις Chalice, ένα ποπ αλά Spice Girls σχήμα, και τις GRRRL PRTY που έπαιζαν ραπ. Ο Prince πρόσεξε τις τελευταίες και τις προσκάλεσε να παίξουν στο Paisley Park αλλά και να κάνουν φωνητικά στο άλμπουμ του, Plectrumelectrum, το 2014. Κάπως έτσι υπέγραψε στην Atlantic.


Στο εξώφυλλο του «Cuz I love you» ποζάρει γυμνή και πανέμορφη, ενώ δεν μπορούσε να βρει καλύτερη ημερομηνία από του Αγίου Βαλεντίνου για να κυκλοφορήσει το τρομερό soul, ομώνυμο κομμάτι του άλμπουμ. Ήδη θεωρείται ένα από τα πολυαναμενόμενα άλμπουμ της χρονιάς. Θα κυκλοφορήσει επίσημα τον Απρίλιο. Φαίνεται ότι είναι πλασμένη για την κορυφή και, πραγματικά, της το εύχεσαι ολόψυχα.

 

Lizzo - Cuz I Love You (Official Video)

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ