Aθήνα, είσαι έτοιμη για το καθηλωτικό show των Bicep;

Είστε έτοιμοι για το Chroma των Bicep; Facebook Twitter
Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο.
0


ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ
από την τελευταία φορά που οι Bicep έπαιξαν μπροστά στο κοινό της Αθήνας. Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα ντουέτα των τελευταίων χρόνων και η εμφάνισή τους στο ΟΑΚΑ χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά live shows που έχουν διοργανωθεί ποτέ επί ελληνικού εδάφους. Ήταν η τρίτη φορά που επισκέπτονταν τη χώρα μας. Ήρθαν για πρώτη φορά στο Reworks Festival που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ενώ στην Αθήνα έπαιξαν για πρώτη φορά το 2019. Φέτος έρχονται για τέταρτη φορά, στην Πειραιώς 260. Από εκεί που περίμεναν όλοι ότι οι Bicep θα εμφανιστούν σόλο στην Αθήνα, τελικά θα είναι οι βασικοί headliners μιας μεγάλης βραδιάς με πολλούς καλεσμένους όπως η Sofia Kourtesis, Fatima Yamaha και η ΗΑΑi στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σε επιμέλεια της ομάδας του Plissken Festival.

Μαζί τους φέρνουν το Chroma. Κάτι παραπάνω από ένα απλό οπτικοακουστικό DJ set, είναι μια καθηλωτική εμπειρία εικόνας και ήχου που έκανε ντεμπούτο το 2024. Όσοι το έχουν βιώσει μιλούν για κάτι εξωπραγματικό. Εκτός από ένα διαρκώς εξελισσόμενο AV show, το Chroma συνδυάζει μια δισκογραφική πλατφόρμα, μια σειρά επιμελημένων εκδηλώσεων και κυρίως μια μοναδική αισθητική ταυτότητα, δημιουργημένη σε συνεργασία με τον David Rudnick και το στούντιο Terrain.

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις.

Έχουν κυκλοφορήσει μια σειρά από σινγκλ στα οποία υιοθετούν έναν διαφορετικό, πιο τραχύ, βρόμικο ήχο. «Πλέον θέλουμε όλο και περισσότερο να δείξουμε μια πιο σφαιρική εικόνα του τι κάνουμε στο στούντιο. Παράγουμε πολύ πιο “βαρύ” techno, ambient και διάφορα άλλα στυλ που δεν ταιριάζουν ακριβώς στον ήχο των Bicep και που συχνά δεν βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας», ανέφεραν σχετικά. «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το Chroma για να προωθήσουμε τους ήχους μας και να προκαλέσουμε το κοινό περισσότερο απ’ ό,τι ίσως έχουμε κάνει στο παρελθόν», συνεχίζουν. «Η δισκογραφική πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη ώστε να εξελίσσεται και να αντλεί έμπνευση συνεχώς, τόσο μουσικά όσο και αισθητικά».

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις. Ο τίτλος του, πραγματικά, δεν είναι διόλου τυχαίος. Γνώρισε τεράστια επιτυχία. Σάρωσε τα πάντα εκείνη τη χρονιά και τους έφερε mainstream αναγνώριση και άπειρους οπαδούς, οι οποίοι τους ακολουθούν μέχρι σήμερα σε οτιδήποτε κάνουν.

Bicep - Glue

Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο. Κολλητοί φίλοι από παιδιά, γνωρίστηκαν σε μια προπόνηση ράγκμπι όταν ήταν 9 χρονών. Θεωρούν τους Bicep οικογενειακή υπόθεση. Πέρα από το ράγκμπι, τους ένωνε η μεγάλη αγάπη τους για τη μουσική και αργότερα το digging βινυλίων.

Μου είχαν πει το 2019 σε μια συνέντευξη που είχαν δώσει στη LIFO: «Και οι δύο ακούγαμε πάντοτε πολύ techno και ντίσκο μαζί. Ανακαλύψαμε τον Aphex Twin στην εφηβεία μας και αυτό ήταν το σημείο καμπής για εμάς. Επηρέασε τους Bicep ως μουσικό πρότζεκτ, στον βαθμό που και οι δύο είμαστε ανοιχτοί σε διάφορες επιρροές όσον αφορά τη μουσική και τα sets μας. Δεν βαδίζουμε ποτέ βάσει αυτού που περιμένει η σκηνή από εμάς». Και από ό,τι φαίνεται, αυτό ισχύει μέχρι σήμερα. Αυτή τους η αγάπη για τη μουσική τούς έκανε να φτιάξουν ένα blog το 2008 με τον τίτλο «Feel My Bicep» στο οποίο ανέβαζαν και μοίραζαν τα μουσικά ευρήματά τους. Ήταν ένα τρομερό blog που τροφοδοτούσε το διαδίκτυο με ξεχασμένους ρυθμούς από το αρχείο της disco, της italo disco, της Detroit και Chicago house και που καθόρισε όλη την καριέρα τους αλλά και την εξέλιξη της dance μουσικής σκηνής. Όταν ξεκίνησαν το blog τους, το YouTube δεν είχε αποκτήσει διαστάσεις φαινομένου. Για να ανακαλύψει κανείς μουσική ως ακροατής αλλά και ως DJ έπρεπε να κάνει «ανασκαφές» σε δισκοπωλεία και στο Discogs. Πλέον αυτό δεν υφίσταται μετά την τεράστια αλλαγή που έφερε κυρίως το Spotify και οι αλγόριθμοι του τα τελευταία χρόνια.  

Bicep - Apricots

Το πρώτο κομμάτι που τους έβαλε στον χάρτη των ανερχόμενων ονομάτων της dance σκηνής ήταν το «Vision of Love» το 2012. Τους άνοιξε τις πόρτες των μεγαλύτερων κλαμπ της Ευρώπης. Από εκεί τους μυρίστηκε και η Ninja Tune, που τους «στρατολόγησε» στο roster της. «Καθώς το blog μας κέρδιζε σε δημοτικότητα, μας έκλειναν για να παίζουμε sets σε όλο τον κόσμο, αν και μέναμε σε διαφορετική χώρα ο καθένας και είχαμε κανονικές, full-time δουλειές», θυμούνται. «Το blog και τα DJ sets έγιναν ο δικός μας τρόπος να ανακαλύπτουμε τη μουσική. Αυτή η ανάγκη μας μάς έκανε να φτιάχνουμε τις δικές μας μελωδίες και να στέλνουμε αποσπάσματα ο ένας στον άλλο. Μόλις το “Vision of Love” έγινε χιτ, συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να ασχοληθούμε με τη μουσική, έτσι και οι δύο παρατήσαμε τις δουλειές μας και πέσαμε με τα μούτρα». 

Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ από τότε. Το ομώνυμο ντεμπούτο τους, «Bicep», το 2017, έναν φόρο τιμής στις ρίζες της rave κουλτούρας και του UK club ήχου, και το «Isles», που γράφτηκε την περίοδο της πανδημίας, μια πιο ενδοσκοπική, συναισθηματικά περίπλοκη ambient δουλειά στην οποία επαναπροσδιόριζαν τη χορευτική μουσική μέσα από την απουσία των κλαμπ.

Στο mixmag γράφουν ότι εκφράζουν το συναισθηματικό πνεύμα της rave κουλτούρας. Όπως και να ’χει, η τέταρτη εμφάνισή τους στην Αθήνα είναι άχαστη.

Τα αγαπημένα κομμάτια των Bicep αυτή την εποχή

  • Ineffekt - long sleeves 
  • Kassian - Yami 
  • Oklou - god’s chariots 
  • Angel D’lite - Could 69 (Tim Reaper Remix) 
  • testpress - Barry Buckle 
  • Josi Devil - Restless Sleep 
  • Carré - Body Shell 
  • Chaos In The CBD - Barefoot On The Tarmac 
  • Sleep D - Magma Flow
  • Pixel, Peeb - Old Citrus 

Oι Bicep θα εμφανιστούν στις 11 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το Greath Festival εδώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ