Aθήνα, είσαι έτοιμη για το καθηλωτικό show των Bicep;

Είστε έτοιμοι για το Chroma των Bicep; Facebook Twitter
Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο.
0


ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ
από την τελευταία φορά που οι Bicep έπαιξαν μπροστά στο κοινό της Αθήνας. Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα ντουέτα των τελευταίων χρόνων και η εμφάνισή τους στο ΟΑΚΑ χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά live shows που έχουν διοργανωθεί ποτέ επί ελληνικού εδάφους. Ήταν η τρίτη φορά που επισκέπτονταν τη χώρα μας. Ήρθαν για πρώτη φορά στο Reworks Festival που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ενώ στην Αθήνα έπαιξαν για πρώτη φορά το 2019. Φέτος έρχονται για τέταρτη φορά, στην Πειραιώς 260. Από εκεί που περίμεναν όλοι ότι οι Bicep θα εμφανιστούν σόλο στην Αθήνα, τελικά θα είναι οι βασικοί headliners μιας μεγάλης βραδιάς με πολλούς καλεσμένους όπως η Sofia Kourtesis, Fatima Yamaha και η ΗΑΑi στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σε επιμέλεια της ομάδας του Plissken Festival.

Μαζί τους φέρνουν το Chroma. Κάτι παραπάνω από ένα απλό οπτικοακουστικό DJ set, είναι μια καθηλωτική εμπειρία εικόνας και ήχου που έκανε ντεμπούτο το 2024. Όσοι το έχουν βιώσει μιλούν για κάτι εξωπραγματικό. Εκτός από ένα διαρκώς εξελισσόμενο AV show, το Chroma συνδυάζει μια δισκογραφική πλατφόρμα, μια σειρά επιμελημένων εκδηλώσεων και κυρίως μια μοναδική αισθητική ταυτότητα, δημιουργημένη σε συνεργασία με τον David Rudnick και το στούντιο Terrain.

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις.

Έχουν κυκλοφορήσει μια σειρά από σινγκλ στα οποία υιοθετούν έναν διαφορετικό, πιο τραχύ, βρόμικο ήχο. «Πλέον θέλουμε όλο και περισσότερο να δείξουμε μια πιο σφαιρική εικόνα του τι κάνουμε στο στούντιο. Παράγουμε πολύ πιο “βαρύ” techno, ambient και διάφορα άλλα στυλ που δεν ταιριάζουν ακριβώς στον ήχο των Bicep και που συχνά δεν βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας», ανέφεραν σχετικά. «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το Chroma για να προωθήσουμε τους ήχους μας και να προκαλέσουμε το κοινό περισσότερο απ’ ό,τι ίσως έχουμε κάνει στο παρελθόν», συνεχίζουν. «Η δισκογραφική πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη ώστε να εξελίσσεται και να αντλεί έμπνευση συνεχώς, τόσο μουσικά όσο και αισθητικά».

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις. Ο τίτλος του, πραγματικά, δεν είναι διόλου τυχαίος. Γνώρισε τεράστια επιτυχία. Σάρωσε τα πάντα εκείνη τη χρονιά και τους έφερε mainstream αναγνώριση και άπειρους οπαδούς, οι οποίοι τους ακολουθούν μέχρι σήμερα σε οτιδήποτε κάνουν.

Bicep - Glue

Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο. Κολλητοί φίλοι από παιδιά, γνωρίστηκαν σε μια προπόνηση ράγκμπι όταν ήταν 9 χρονών. Θεωρούν τους Bicep οικογενειακή υπόθεση. Πέρα από το ράγκμπι, τους ένωνε η μεγάλη αγάπη τους για τη μουσική και αργότερα το digging βινυλίων.

Μου είχαν πει το 2019 σε μια συνέντευξη που είχαν δώσει στη LIFO: «Και οι δύο ακούγαμε πάντοτε πολύ techno και ντίσκο μαζί. Ανακαλύψαμε τον Aphex Twin στην εφηβεία μας και αυτό ήταν το σημείο καμπής για εμάς. Επηρέασε τους Bicep ως μουσικό πρότζεκτ, στον βαθμό που και οι δύο είμαστε ανοιχτοί σε διάφορες επιρροές όσον αφορά τη μουσική και τα sets μας. Δεν βαδίζουμε ποτέ βάσει αυτού που περιμένει η σκηνή από εμάς». Και από ό,τι φαίνεται, αυτό ισχύει μέχρι σήμερα. Αυτή τους η αγάπη για τη μουσική τούς έκανε να φτιάξουν ένα blog το 2008 με τον τίτλο «Feel My Bicep» στο οποίο ανέβαζαν και μοίραζαν τα μουσικά ευρήματά τους. Ήταν ένα τρομερό blog που τροφοδοτούσε το διαδίκτυο με ξεχασμένους ρυθμούς από το αρχείο της disco, της italo disco, της Detroit και Chicago house και που καθόρισε όλη την καριέρα τους αλλά και την εξέλιξη της dance μουσικής σκηνής. Όταν ξεκίνησαν το blog τους, το YouTube δεν είχε αποκτήσει διαστάσεις φαινομένου. Για να ανακαλύψει κανείς μουσική ως ακροατής αλλά και ως DJ έπρεπε να κάνει «ανασκαφές» σε δισκοπωλεία και στο Discogs. Πλέον αυτό δεν υφίσταται μετά την τεράστια αλλαγή που έφερε κυρίως το Spotify και οι αλγόριθμοι του τα τελευταία χρόνια.  

Bicep - Apricots

Το πρώτο κομμάτι που τους έβαλε στον χάρτη των ανερχόμενων ονομάτων της dance σκηνής ήταν το «Vision of Love» το 2012. Τους άνοιξε τις πόρτες των μεγαλύτερων κλαμπ της Ευρώπης. Από εκεί τους μυρίστηκε και η Ninja Tune, που τους «στρατολόγησε» στο roster της. «Καθώς το blog μας κέρδιζε σε δημοτικότητα, μας έκλειναν για να παίζουμε sets σε όλο τον κόσμο, αν και μέναμε σε διαφορετική χώρα ο καθένας και είχαμε κανονικές, full-time δουλειές», θυμούνται. «Το blog και τα DJ sets έγιναν ο δικός μας τρόπος να ανακαλύπτουμε τη μουσική. Αυτή η ανάγκη μας μάς έκανε να φτιάχνουμε τις δικές μας μελωδίες και να στέλνουμε αποσπάσματα ο ένας στον άλλο. Μόλις το “Vision of Love” έγινε χιτ, συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να ασχοληθούμε με τη μουσική, έτσι και οι δύο παρατήσαμε τις δουλειές μας και πέσαμε με τα μούτρα». 

Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ από τότε. Το ομώνυμο ντεμπούτο τους, «Bicep», το 2017, έναν φόρο τιμής στις ρίζες της rave κουλτούρας και του UK club ήχου, και το «Isles», που γράφτηκε την περίοδο της πανδημίας, μια πιο ενδοσκοπική, συναισθηματικά περίπλοκη ambient δουλειά στην οποία επαναπροσδιόριζαν τη χορευτική μουσική μέσα από την απουσία των κλαμπ.

Στο mixmag γράφουν ότι εκφράζουν το συναισθηματικό πνεύμα της rave κουλτούρας. Όπως και να ’χει, η τέταρτη εμφάνισή τους στην Αθήνα είναι άχαστη.

Τα αγαπημένα κομμάτια των Bicep αυτή την εποχή

  • Ineffekt - long sleeves 
  • Kassian - Yami 
  • Oklou - god’s chariots 
  • Angel D’lite - Could 69 (Tim Reaper Remix) 
  • testpress - Barry Buckle 
  • Josi Devil - Restless Sleep 
  • Carré - Body Shell 
  • Chaos In The CBD - Barefoot On The Tarmac 
  • Sleep D - Magma Flow
  • Pixel, Peeb - Old Citrus 

Oι Bicep θα εμφανιστούν στις 11 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το Greath Festival εδώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT