Aθήνα, είσαι έτοιμη για το καθηλωτικό show των Bicep;

Είστε έτοιμοι για το Chroma των Bicep; Facebook Twitter
Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο.
0


ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ
από την τελευταία φορά που οι Bicep έπαιξαν μπροστά στο κοινό της Αθήνας. Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα ντουέτα των τελευταίων χρόνων και η εμφάνισή τους στο ΟΑΚΑ χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά live shows που έχουν διοργανωθεί ποτέ επί ελληνικού εδάφους. Ήταν η τρίτη φορά που επισκέπτονταν τη χώρα μας. Ήρθαν για πρώτη φορά στο Reworks Festival που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ενώ στην Αθήνα έπαιξαν για πρώτη φορά το 2019. Φέτος έρχονται για τέταρτη φορά, στην Πειραιώς 260. Από εκεί που περίμεναν όλοι ότι οι Bicep θα εμφανιστούν σόλο στην Αθήνα, τελικά θα είναι οι βασικοί headliners μιας μεγάλης βραδιάς με πολλούς καλεσμένους όπως η Sofia Kourtesis, Fatima Yamaha και η ΗΑΑi στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σε επιμέλεια της ομάδας του Plissken Festival.

Μαζί τους φέρνουν το Chroma. Κάτι παραπάνω από ένα απλό οπτικοακουστικό DJ set, είναι μια καθηλωτική εμπειρία εικόνας και ήχου που έκανε ντεμπούτο το 2024. Όσοι το έχουν βιώσει μιλούν για κάτι εξωπραγματικό. Εκτός από ένα διαρκώς εξελισσόμενο AV show, το Chroma συνδυάζει μια δισκογραφική πλατφόρμα, μια σειρά επιμελημένων εκδηλώσεων και κυρίως μια μοναδική αισθητική ταυτότητα, δημιουργημένη σε συνεργασία με τον David Rudnick και το στούντιο Terrain.

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις.

Έχουν κυκλοφορήσει μια σειρά από σινγκλ στα οποία υιοθετούν έναν διαφορετικό, πιο τραχύ, βρόμικο ήχο. «Πλέον θέλουμε όλο και περισσότερο να δείξουμε μια πιο σφαιρική εικόνα του τι κάνουμε στο στούντιο. Παράγουμε πολύ πιο “βαρύ” techno, ambient και διάφορα άλλα στυλ που δεν ταιριάζουν ακριβώς στον ήχο των Bicep και που συχνά δεν βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας», ανέφεραν σχετικά. «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το Chroma για να προωθήσουμε τους ήχους μας και να προκαλέσουμε το κοινό περισσότερο απ’ ό,τι ίσως έχουμε κάνει στο παρελθόν», συνεχίζουν. «Η δισκογραφική πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη ώστε να εξελίσσεται και να αντλεί έμπνευση συνεχώς, τόσο μουσικά όσο και αισθητικά».

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις. Ο τίτλος του, πραγματικά, δεν είναι διόλου τυχαίος. Γνώρισε τεράστια επιτυχία. Σάρωσε τα πάντα εκείνη τη χρονιά και τους έφερε mainstream αναγνώριση και άπειρους οπαδούς, οι οποίοι τους ακολουθούν μέχρι σήμερα σε οτιδήποτε κάνουν.

Bicep - Glue

Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο. Κολλητοί φίλοι από παιδιά, γνωρίστηκαν σε μια προπόνηση ράγκμπι όταν ήταν 9 χρονών. Θεωρούν τους Bicep οικογενειακή υπόθεση. Πέρα από το ράγκμπι, τους ένωνε η μεγάλη αγάπη τους για τη μουσική και αργότερα το digging βινυλίων.

Μου είχαν πει το 2019 σε μια συνέντευξη που είχαν δώσει στη LIFO: «Και οι δύο ακούγαμε πάντοτε πολύ techno και ντίσκο μαζί. Ανακαλύψαμε τον Aphex Twin στην εφηβεία μας και αυτό ήταν το σημείο καμπής για εμάς. Επηρέασε τους Bicep ως μουσικό πρότζεκτ, στον βαθμό που και οι δύο είμαστε ανοιχτοί σε διάφορες επιρροές όσον αφορά τη μουσική και τα sets μας. Δεν βαδίζουμε ποτέ βάσει αυτού που περιμένει η σκηνή από εμάς». Και από ό,τι φαίνεται, αυτό ισχύει μέχρι σήμερα. Αυτή τους η αγάπη για τη μουσική τούς έκανε να φτιάξουν ένα blog το 2008 με τον τίτλο «Feel My Bicep» στο οποίο ανέβαζαν και μοίραζαν τα μουσικά ευρήματά τους. Ήταν ένα τρομερό blog που τροφοδοτούσε το διαδίκτυο με ξεχασμένους ρυθμούς από το αρχείο της disco, της italo disco, της Detroit και Chicago house και που καθόρισε όλη την καριέρα τους αλλά και την εξέλιξη της dance μουσικής σκηνής. Όταν ξεκίνησαν το blog τους, το YouTube δεν είχε αποκτήσει διαστάσεις φαινομένου. Για να ανακαλύψει κανείς μουσική ως ακροατής αλλά και ως DJ έπρεπε να κάνει «ανασκαφές» σε δισκοπωλεία και στο Discogs. Πλέον αυτό δεν υφίσταται μετά την τεράστια αλλαγή που έφερε κυρίως το Spotify και οι αλγόριθμοι του τα τελευταία χρόνια.  

Bicep - Apricots

Το πρώτο κομμάτι που τους έβαλε στον χάρτη των ανερχόμενων ονομάτων της dance σκηνής ήταν το «Vision of Love» το 2012. Τους άνοιξε τις πόρτες των μεγαλύτερων κλαμπ της Ευρώπης. Από εκεί τους μυρίστηκε και η Ninja Tune, που τους «στρατολόγησε» στο roster της. «Καθώς το blog μας κέρδιζε σε δημοτικότητα, μας έκλειναν για να παίζουμε sets σε όλο τον κόσμο, αν και μέναμε σε διαφορετική χώρα ο καθένας και είχαμε κανονικές, full-time δουλειές», θυμούνται. «Το blog και τα DJ sets έγιναν ο δικός μας τρόπος να ανακαλύπτουμε τη μουσική. Αυτή η ανάγκη μας μάς έκανε να φτιάχνουμε τις δικές μας μελωδίες και να στέλνουμε αποσπάσματα ο ένας στον άλλο. Μόλις το “Vision of Love” έγινε χιτ, συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να ασχοληθούμε με τη μουσική, έτσι και οι δύο παρατήσαμε τις δουλειές μας και πέσαμε με τα μούτρα». 

Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ από τότε. Το ομώνυμο ντεμπούτο τους, «Bicep», το 2017, έναν φόρο τιμής στις ρίζες της rave κουλτούρας και του UK club ήχου, και το «Isles», που γράφτηκε την περίοδο της πανδημίας, μια πιο ενδοσκοπική, συναισθηματικά περίπλοκη ambient δουλειά στην οποία επαναπροσδιόριζαν τη χορευτική μουσική μέσα από την απουσία των κλαμπ.

Στο mixmag γράφουν ότι εκφράζουν το συναισθηματικό πνεύμα της rave κουλτούρας. Όπως και να ’χει, η τέταρτη εμφάνισή τους στην Αθήνα είναι άχαστη.

Τα αγαπημένα κομμάτια των Bicep αυτή την εποχή

  • Ineffekt - long sleeves 
  • Kassian - Yami 
  • Oklou - god’s chariots 
  • Angel D’lite - Could 69 (Tim Reaper Remix) 
  • testpress - Barry Buckle 
  • Josi Devil - Restless Sleep 
  • Carré - Body Shell 
  • Chaos In The CBD - Barefoot On The Tarmac 
  • Sleep D - Magma Flow
  • Pixel, Peeb - Old Citrus 

Oι Bicep θα εμφανιστούν στις 11 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το Greath Festival εδώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ