Aθήνα, είσαι έτοιμη για το καθηλωτικό show των Bicep;

Είστε έτοιμοι για το Chroma των Bicep; Facebook Twitter
Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο.
0


ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ
από την τελευταία φορά που οι Bicep έπαιξαν μπροστά στο κοινό της Αθήνας. Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα ντουέτα των τελευταίων χρόνων και η εμφάνισή τους στο ΟΑΚΑ χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά live shows που έχουν διοργανωθεί ποτέ επί ελληνικού εδάφους. Ήταν η τρίτη φορά που επισκέπτονταν τη χώρα μας. Ήρθαν για πρώτη φορά στο Reworks Festival που έγινε στη Θεσσαλονίκη, ενώ στην Αθήνα έπαιξαν για πρώτη φορά το 2019. Φέτος έρχονται για τέταρτη φορά, στην Πειραιώς 260. Από εκεί που περίμεναν όλοι ότι οι Bicep θα εμφανιστούν σόλο στην Αθήνα, τελικά θα είναι οι βασικοί headliners μιας μεγάλης βραδιάς με πολλούς καλεσμένους όπως η Sofia Kourtesis, Fatima Yamaha και η ΗΑΑi στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σε επιμέλεια της ομάδας του Plissken Festival.

Μαζί τους φέρνουν το Chroma. Κάτι παραπάνω από ένα απλό οπτικοακουστικό DJ set, είναι μια καθηλωτική εμπειρία εικόνας και ήχου που έκανε ντεμπούτο το 2024. Όσοι το έχουν βιώσει μιλούν για κάτι εξωπραγματικό. Εκτός από ένα διαρκώς εξελισσόμενο AV show, το Chroma συνδυάζει μια δισκογραφική πλατφόρμα, μια σειρά επιμελημένων εκδηλώσεων και κυρίως μια μοναδική αισθητική ταυτότητα, δημιουργημένη σε συνεργασία με τον David Rudnick και το στούντιο Terrain.

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις.

Έχουν κυκλοφορήσει μια σειρά από σινγκλ στα οποία υιοθετούν έναν διαφορετικό, πιο τραχύ, βρόμικο ήχο. «Πλέον θέλουμε όλο και περισσότερο να δείξουμε μια πιο σφαιρική εικόνα του τι κάνουμε στο στούντιο. Παράγουμε πολύ πιο “βαρύ” techno, ambient και διάφορα άλλα στυλ που δεν ταιριάζουν ακριβώς στον ήχο των Bicep και που συχνά δεν βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας», ανέφεραν σχετικά. «Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το Chroma για να προωθήσουμε τους ήχους μας και να προκαλέσουμε το κοινό περισσότερο απ’ ό,τι ίσως έχουμε κάνει στο παρελθόν», συνεχίζουν. «Η δισκογραφική πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη ώστε να εξελίσσεται και να αντλεί έμπνευση συνεχώς, τόσο μουσικά όσο και αισθητικά».

Οι Bicep έγιναν γνωστοί στην Ελλάδα μέσα από το «Glue», αυτό το κορυφαίο dance anthem που έπαιζε ακατάπαυστα στα ελληνικά ραδιόφωνα το 2017. Το «Glue» ανήκει σε αυτά τα σπάνια larger than life κομμάτια που είναι αδύνατο να ξεχάσεις ή να μη σου κολλήσουν όταν τα πρωτακούσεις. Ο τίτλος του, πραγματικά, δεν είναι διόλου τυχαίος. Γνώρισε τεράστια επιτυχία. Σάρωσε τα πάντα εκείνη τη χρονιά και τους έφερε mainstream αναγνώριση και άπειρους οπαδούς, οι οποίοι τους ακολουθούν μέχρι σήμερα σε οτιδήποτε κάνουν.

Bicep - Glue

Oι Andrew Ferguson και Matthew McBriar σχημάτισαν το γκρουπ το 2009, στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, με σκοπό να ξεκινήσουν να παίζουν σε κλαμπ στο Λονδίνο. Κολλητοί φίλοι από παιδιά, γνωρίστηκαν σε μια προπόνηση ράγκμπι όταν ήταν 9 χρονών. Θεωρούν τους Bicep οικογενειακή υπόθεση. Πέρα από το ράγκμπι, τους ένωνε η μεγάλη αγάπη τους για τη μουσική και αργότερα το digging βινυλίων.

Μου είχαν πει το 2019 σε μια συνέντευξη που είχαν δώσει στη LIFO: «Και οι δύο ακούγαμε πάντοτε πολύ techno και ντίσκο μαζί. Ανακαλύψαμε τον Aphex Twin στην εφηβεία μας και αυτό ήταν το σημείο καμπής για εμάς. Επηρέασε τους Bicep ως μουσικό πρότζεκτ, στον βαθμό που και οι δύο είμαστε ανοιχτοί σε διάφορες επιρροές όσον αφορά τη μουσική και τα sets μας. Δεν βαδίζουμε ποτέ βάσει αυτού που περιμένει η σκηνή από εμάς». Και από ό,τι φαίνεται, αυτό ισχύει μέχρι σήμερα. Αυτή τους η αγάπη για τη μουσική τούς έκανε να φτιάξουν ένα blog το 2008 με τον τίτλο «Feel My Bicep» στο οποίο ανέβαζαν και μοίραζαν τα μουσικά ευρήματά τους. Ήταν ένα τρομερό blog που τροφοδοτούσε το διαδίκτυο με ξεχασμένους ρυθμούς από το αρχείο της disco, της italo disco, της Detroit και Chicago house και που καθόρισε όλη την καριέρα τους αλλά και την εξέλιξη της dance μουσικής σκηνής. Όταν ξεκίνησαν το blog τους, το YouTube δεν είχε αποκτήσει διαστάσεις φαινομένου. Για να ανακαλύψει κανείς μουσική ως ακροατής αλλά και ως DJ έπρεπε να κάνει «ανασκαφές» σε δισκοπωλεία και στο Discogs. Πλέον αυτό δεν υφίσταται μετά την τεράστια αλλαγή που έφερε κυρίως το Spotify και οι αλγόριθμοι του τα τελευταία χρόνια.  

Bicep - Apricots

Το πρώτο κομμάτι που τους έβαλε στον χάρτη των ανερχόμενων ονομάτων της dance σκηνής ήταν το «Vision of Love» το 2012. Τους άνοιξε τις πόρτες των μεγαλύτερων κλαμπ της Ευρώπης. Από εκεί τους μυρίστηκε και η Ninja Tune, που τους «στρατολόγησε» στο roster της. «Καθώς το blog μας κέρδιζε σε δημοτικότητα, μας έκλειναν για να παίζουμε sets σε όλο τον κόσμο, αν και μέναμε σε διαφορετική χώρα ο καθένας και είχαμε κανονικές, full-time δουλειές», θυμούνται. «Το blog και τα DJ sets έγιναν ο δικός μας τρόπος να ανακαλύπτουμε τη μουσική. Αυτή η ανάγκη μας μάς έκανε να φτιάχνουμε τις δικές μας μελωδίες και να στέλνουμε αποσπάσματα ο ένας στον άλλο. Μόλις το “Vision of Love” έγινε χιτ, συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να ασχοληθούμε με τη μουσική, έτσι και οι δύο παρατήσαμε τις δουλειές μας και πέσαμε με τα μούτρα». 

Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ από τότε. Το ομώνυμο ντεμπούτο τους, «Bicep», το 2017, έναν φόρο τιμής στις ρίζες της rave κουλτούρας και του UK club ήχου, και το «Isles», που γράφτηκε την περίοδο της πανδημίας, μια πιο ενδοσκοπική, συναισθηματικά περίπλοκη ambient δουλειά στην οποία επαναπροσδιόριζαν τη χορευτική μουσική μέσα από την απουσία των κλαμπ.

Στο mixmag γράφουν ότι εκφράζουν το συναισθηματικό πνεύμα της rave κουλτούρας. Όπως και να ’χει, η τέταρτη εμφάνισή τους στην Αθήνα είναι άχαστη.

Τα αγαπημένα κομμάτια των Bicep αυτή την εποχή

  • Ineffekt - long sleeves 
  • Kassian - Yami 
  • Oklou - god’s chariots 
  • Angel D’lite - Could 69 (Tim Reaper Remix) 
  • testpress - Barry Buckle 
  • Josi Devil - Restless Sleep 
  • Carré - Body Shell 
  • Chaos In The CBD - Barefoot On The Tarmac 
  • Sleep D - Magma Flow
  • Pixel, Peeb - Old Citrus 

Oι Bicep θα εμφανιστούν στις 11 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το Greath Festival εδώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ