Το «Room 25» της ράπερ Noname είναι ένας από τους καλύτερους χιπ-χοπ δίσκους της χρονιάς

Το «Room 25» της ράπερ Noname είναι ένας από τους καλύτερους χιπ-χοπ δίσκους της χρονιάς Facebook Twitter
0

Αν γκουγκλάρεις τo Noname, το ψευδώνυμο που χρησιμοποιεί η 26χρονη Fatimah Warner για το μουσικό της πρότζεκτ, θα βγουν διάφορα άσχετα πράγματα πριν βγουν πληροφορίες για την ίδια. Αν και αυτό μάλλον θα αλλάξει σύντομα, μετά την κυκλοφορία του πρώτου της επίσημου άλμπουμ με τον τίτλο «Room 25».


Το «Room 25» θεωρείται ένας από τους καλύτερους φετινούς χιπ-χοπ δίσκους, εκτός των άλλων και επειδή τον έχει κυκλοφορήσει μόνη της, χωρίς να έχει κάποια μεγάλη εταιρεία από πίσω της και χωρίς καθόλου προώθηση.


Τι σημαίνει να είσαι ανεξάρτητος σήμερα, την εποχή που η εικόνα και η υπερκατανάλωση κυριαρχούν; Είναι εφικτό; Ειλικρινά, αυτό είναι κάτι που με προβληματίζει συχνά. Π.χ. γιατί ένα πανκ συγκρότημα θεωρείται πάντοτε πιο αυθεντικά ανεξάρτητο από μια ράπερ;

Σίγουρα, δεν θα ανέβει στα τσαρτ ή δεν θα αποκτήσει εκατομμύρια οπαδούς, η μουσική που κάνει όμως είναι πιο ειλικρινής από οποιοδήποτε κατασκευασμένο μουσικό προϊόν που προμοτάρουν ασύστολα οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες.


Τέλος πάντων, σε μια εποχή που το χιπ-χοπ είναι πιο εμπορικό από ποτέ, η Noname προτιμά να παραμείνει μια ανεξάρτητη φωνή σε μια σκληρή και άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία. Γι' αυτό δεν προκαλούν έκπληξη οι έπαινοι που δέχεται γι' αυτήν τη στάση της.


Σίγουρα, δεν θα ανέβει στα τσαρτ ή δεν θα αποκτήσει εκατομμύρια οπαδούς, η μουσική που κάνει όμως είναι πιο ειλικρινής από οποιοδήποτε κατασκευασμένο μουσικό προϊόν που προμοτάρουν ασύστολα οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες.


Δεν έχει λογαριασμό στο Instagram και παραλίγο να σβήσει όλα τα social media της τον Ιούλιο. Δεν της αρέσει ούτε να φωτογραφίζεται και, αντί να προβάλλει συνέχεια την εικόνα της, προσπαθεί να μιλάει για θέματα σαν τον έρωτα, την αποδοχή και την επιβίωση, όπως γράφουν στο «Vulture».

 

Noname - Ace (Ft. Smino & Saba)


Το «Room 25» άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «σκεπτόμενη ραπ με τζαζ συναίσθημα». Για κάθε λέξη όπως «bitch» και «pussy» δημιουργεί πολύπλοκες ρίμες και προσωπικές αφηγήσεις, συνήθως για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα.


«Fucked your rapper homie, now his ass is making better music/ My pussy teachin ninth-grade English/ My pussy wrote a thesis on colonialism/ In conversation with a marginal system in love with Jesus/ And y'all still thought a bitch couldn't rap, huh?/ Maybe this your answer for that good pussy» ραπάρει στο 'Self', το πρώτο κομμάτι του άλμπουμ.


Στηριζόμενοι σε αυτές τις ρίμες, ο μουσικός Τύπος και οι φαν της αμέσως τη χαρακτήρισαν anti-Cardi B. Η ίδια, πάντως, αρνείται τις ταμπέλες. Εξάλλου, έχει υιοθετήσει ένα ψευδώνυμο που σημαίνει «χωρίς όνομα» επειδή θέλει να έχει έναν πιο νομαδικό, απρόσωπο χαρακτήρα, όπως οι Τσιγγάνοι.

«Δεν προσπαθώ να είμαι υπέρ ή εναντίον κάποιου πράγματος. Ίσως αυτό το πρότζεκτ να δείξει σε ορισμένους ανθρώπους που πιστεύουν ότι είμαι μια ευσυνείδητη ράπερ πως είμαι απλώς ένα κανονικός και συνηθισμένος άνθρωπος, όπως όλοι» δήλωσε στο «Fader» όταν ρωτήθηκε σχετικά.


Έχει όμως και ένα μήνυμα γι' αυτούς που την ακούν επειδή τη θεωρούν αντίβαρο στο ανάλαφρο ραπ της Cardi B. Λέει αφοπλιστικά, διευκρινίζοντας την κατάσταση: «Αρκετοί φαν μου με ακούν επειδή νομίζουν ότι είμαι κάτι σαν anti-Cardi B. Δεν είμαι. Είμαι απλώς η Fatimah».


Οι στίχοι της είναι τόσο προσωπικοί και αυτοβιογραφικοί γιατί η Fatimah προέρχεται από τον χώρο της slam poetry. Το άλμπουμ είναι γεμάτο από εμπειρίες της σχετικά το σεξ και τη ζωή στο Λος Άντζελες, όπου έχασε την παρθενιά της.


Πριν από δύο χρόνια μετακόμισε εκεί από το Σικάγο, που είναι η πραγματική της γενέτειρα. Με τη μουσική ασχολήθηκε πριν από πέντε χρόνια και «ξεπετάχτηκε» μέσω της συνεργασίας με τον Chance the Rapper, που επίσης βγήκε από το Σικάγο.

 

Noname - Telefone


Το ντεμπούτο της στα «ραπ ύδατα» έγινε το 2016 με ένα mixtape που είχε τον τίτλο «Telefon» και εντυπωσίασε αρκετούς, που μίλησαν αμέσως για την ανάδυση ενός μεγάλου ταλέντου, π.χ. οι «New York Times» παρακαλούσαν κάποια μεγάλη εταιρεία να της κάνει συμβόλαιο. Η ίδια απέρριψε τις προτάσεις που της έγιναν.


Στο Σικάγο μεγάλωσε με τους παππούδες της. Οι γονείς της είχαν ένα βιβλιοπωλείο στη δυτική πλευρά της πόλης και είναι το πρώτο από δύο παιδιά. Δεν άκουγε πολλή μουσική όταν ήταν μικρή, μόνο μπλουζ.


Στο σχολείο δεν τα πήγαινε καλά, ήταν κάτι σαν τον κλόουν της τάξης. Ανέπτυξε όμως ένα ενδιαφέρον για την ποίηση και έβλεπε παλιά βιντεάκια από το «Def Poetry Jam» που είχε οικοδεσπότη τον Mos Def. Μετά από ένα search στο Google ανακάλυψε μια κολεκτίβα νεαρών ποιητών στο Σικάγο, στην οποία συμμετείχε και ο Chance the Rapper.


Διαφέρει, πάντως, από τους υπόλοιπους millennial ράπερ. Αντί να πηγαίνει σε κλαμπ, προτιμά τα comedy clubs. Αντί να υπογράψει σε κάποια εταιρεία, προτιμά να παραμείνει ανεξάρτητη και να διατηρήσει τη καλλιτεχνική της ελευθερία.


Είναι η νέα Lauryn Hill, όπως την αποκαλούν; Δεν ξέρω, αλλά η μουσική της είναι εξαιρετική και ανεβάζει τον πήχη στο παιχνίδι της ραπ. Υποθέτω ότι αυτό θα έχει τη μεγαλύτερη σημασία όσον αφορά τη μελλοντική της πορεία.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ