Τελικά, βάφονται οι άντρες ή όχι;

Τελικά, βάφονται οι άντρες ή όχι; Facebook Twitter
O Patrick Magee στο ρόλο του απατεώνα Ιππότη du Balibari, στο Barry Lyndon του Κιούμπρικ
0



ΣTHN ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ «Άντρα» υπάρχουν μόνο ξυραφάκια, aftershave, κάποιο douche-σαμπουάν για σώμα και κεφάλι, και αντι-ιδρωτικό. Ίσως και κάποια κολώνια. Ποτέ καλλυντικά, πόσω μάλλον μακιγιάζ. Μεγαλώσαμε με το χοντροκομμένο θέσφατο ότι «οι μπογιές δεν είναι για άντρες» και είμαστε –μέχρι σήμερα– ανεξήγητα εχθρικοί, όταν υπάρχει υποψία περιποίησης στο αντρικό πρόσωπο· όταν κάποια αρσενική βλεφαρίδα φαίνεται αφύσικα –για το φύλο– γυριστή, σπεύδουμε πανικόβλητοι να δικαιολογήσουμε –λες και χρειάζεται– ότι «μάλλον, από φυσικού του τις έχει ο άνθρωπος!».


Χωνέψαμε μετά βίας το τσιμπιδάκι φρυδιών –στον άντρα!– και ακόμη και σήμερα καγχάζουμε με ειρωνεία για τα βαμμένα μαλλιά –στον άντρα!– (ειδικά αν είναι λάθος απόχρωση, αν είναι σωστή δεν μας ενοχλεί ή μπορεί και να μην το καταλάβουμε), σαν κάποια φωτεινή ένδειξη να αναβοσβήνει για τη straight υπεροχή του, σαν να μην πέρασε με επιτυχία ένα από τα απειρα, εξουθενωτικά τεστ αρρενωπότητας των σύγχρονων κοινωνιών.


Βάφονται, λοιπόν, οι άντρες; Ήταν πάντα ένδειξη αδυναμίας η ανδρική περιποίηση; Από την αρχαία Αίγυπτο και τα βαμμένα μάτια του Ραμσή Γ' μέχρι τις τρικορφίες (πουδραρισμένες περούκες με τρεις σειρές μακριές μπούκλες) του μπαρόκ και τα βαμμένα με κατάλευκη πούδρα ανδρικά (και γυναικεία) πρόσωπα της Αναγέννησης, το μακιγιάζ δεν είχε φύλο.

Φυσιολογικό για εμάς είναι η ατομική ελευθερία του κάθε ανθρώπου και το δικαίωμα του εκφράζεται με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Δεν είμαστε εδώ για να πείσουμε κανέναν να πιάσει τα πινέλα, εάν δεν το επιθυμεί.


Απέκτησε μετά, ενοχοποιήθηκε, καταδικάστηκε στην πυρά και μέχρι τα media και τα social media να «γνωριστούν» με τον James Charles, τον Jeffrey Star και άλλα αγόρια που όχι απλώς βάφονταν, αλλά έκαναν καριέρα εκατομμυρίων ως make up artists, η σχέση των ανδρών («αντρών», για να είμαστε ακριβείς) με τις παλέτες και την κάλυψη ατελειών θεωρείται απολύτως κατακριτέα.

Τελικά, βάφονται οι άντρες ή όχι; Facebook Twitter
Για εμάς είναι κατακριτέο να συνδέουμε το μακιγιάζ είτε με την κάλυψη ανασφαλειών, είτε με τον σεξουαλικό προσανατολισμό.


Και όμως: και στο ελληνικό TikTok, και στο YouTube, νεαρά αγόρια τολμούν να μη φοβηθούν τη μάσκαρα και το κραγιόν, να προτείνουν νέα πράγματα, να μη μασήσουν με το bullying και την ομοφοβία, να μην τρομάξουν με την προκατάληψη (ο Gingerbread Bae, o John Stavrou, o Vangelis, ο Θέμης του Big Brother είναι μερικές τέτοιες περιπτώσεις).


Το θέμα είναι αν στην Ελλάδα υπήρχε κάτι αντίστοιχο, ως brand πια, που απενοχοποιημένα θα έκανε σαφές ότι το μακιγιάζ, ναι, μπορεί να είναι για όλους, είτε το παραδέχονται είτε το καμουφλάρουν με το κλασικό «ένα σπυράκι ήθελα να κρύψω», «έχω σύσκεψη και δεν θέλω να φαίνομαι άυπνος» και άλλα παρόμοια.


Η MMUK MAN είναι ένα τέτοιο brand και στην Ελλάδα υποστηρίζεται από τη start up MPLC που αποτελεί και τον αποκλειστικό διανομέα της φίρμας καλλυντικών στη χώρα μας. Πίσω από τη συγκεκριμένη start up βρίσκονται δύο νέοι άνθρωποι, ο Μιχάλης Μπέλλος και η Ευρώπη Μπολωνάκη, βγαλμένοι και οι δύο από τον κόσμο των επιχειρήσεων, πολίτες του κόσμου και των μηνυμάτων μιας νέας εποχής που δεν χωρά στερεότυπα και πιέσεις που ισοπεδώνουν ανθρώπους και μαζί την επιθυμία τους για αποδοχή και συμπερίληψη. Στο LIFO.gr μιλούν πρώτη φορά για το εγχείρημά τους, για τις δυσκολίες, αλλά και τον ενθουσιασμό πίσω από αυτό, δίνοντας μερικές από τις ωραιότερες απαντήσεις στην προκατάληψη και τα ομοφοβικά ντελίρια.

Τελικά, βάφονται οι άντρες ή όχι; Facebook Twitter
Πίσω από τη συγκεκριμένη start up, βρίσκονται δύο νέοι άνθρωποι, ο Μιχάλης Μπέλλος και η Ευρώπη Μπολωνάκη, βγαλμένοι και οι δύο από τον κόσμο των επιχειρήσεων, πολίτες του κόσμου και των μηνυμάτων μιας νέας εποχής που δεν χωρά στερεότυπα και πιέσεις που ισοπεδώνουν ανθρώπους και μαζί την επιθυμία τους για αποδοχή και συμπερίληψη.

— Θα ξεκινήσω από το αναμενόμενο: ποιες οι πρώτες αντιδράσεις του περίγυρου σας στο άκουσμα και μόνο ότι υπάρχουν αντρικά καλλυντικά, και δεν εννοούμε aftershave balm και όλα όσα δεν «ενοχλούν» την αντρική στερεοτυπική εικόνα;

Γενικά, υπήρξαν δύο ειδών αντιδράσεις. Από τη μία, αυτοί που ήταν ήδη εξοικειωμένοι με παρόμοια προϊόντα και χρησιμοποιούν ήδη καλλυντικά, ενθουσιάστηκαν! Από την άλλη, ήταν εκείνοι που ίσως έμειναν έκπληκτοι και χρειάστηκε να κάνουν ακόμα δυο-τρεις ερωτήσεις για να σιγουρευτούν ότι άκουσαν καλά. Σε κάποιους, δηλαδή, χρειάστηκε να εξηγήσουμε ότι δεν αναφερόμαστε στα κλασικά προϊόντα που έρχονται στο μυαλό κάποιου, όταν ακούσει τη φράση «ανδρικά καλλυντικά». Όχι, λοιπόν, δεν μιλάμε μόνο για κρέμες. Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς, κάποια λίγα –ευτυχώς– άτομα, είπαν αυτολεξεί «αυτά δεν είναι πράγματα για άντρες», ε, κι εκεί γελάσαμε!

— Πώς αποφασίσατε να εμπλακείτε με την προώθηση προϊόντων που σίγουρα θα έκαναν trigger σε πολύ κόσμο στην Ελλάδα;

Εργαστήκαμε και οι 2 για αρκετά χρόνια σε διάφορες εταιρείες – κάνοντας δουλειές συναφείς και μη με το αντικείμενο των σπουδών μας. Θα ήταν αχάριστο να πούμε πως οι εμπειρίες και η γνώση που κερδίσαμε δεν ήταν σημαντικές, ωστόσο, πάντα είχαμε στο μυαλό μας να κάνουμε κάτι δικό μας. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, είχαμε την ανάγκη να χτίσουμε από το μηδέν κάτι το οποίο θα μας γεμίζει και θα μας αντιπροσωπεύει. Κάτι που θα ήταν δημιουργικό, θα ξεφεύγει από τα τετριμμένα και θα έχει τη δική μας ταυτότητα.

Η ίδρυση της εταιρείας μας, της MPLC, αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία μας ως άτομα, η οποία είναι το να ξεφύγουμε από στερεότυπα και ταμπού που έχουν εδραιωθεί σε πολλές πτυχές της καθημερινότητας.


Η συνεργασία μας με την MMUK MAN, ένα ήδη εδραιωμένο brand στη Μεγάλη Βρετανία, με μεγάλη απήχηση στο ανδρικό κοινό, αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό που θέλουμε να πετύχουμε: Να καταρρίψουμε νόρμες και να συμβάλουμε όσο μπορούμε με τα προϊόντα μας, ώστε οι άνθρωποι –και στη συγκεκριμένη περίπτωση οι άντρες– να μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα και με τον τρόπο που οι ίδιοι επιθυμούν. Οραματιζόμαστε μια κοινωνία χωρίς περιορισμούς και προκαταλήψεις και κρατώντας στο μυαλό μας αυτό, αντιμετωπίζουμε τα όποια εμπόδια προκύπτουν. Άλλωστε αυτό είναι κάτι το οποίο μας καθοδηγεί και στα επόμενα βήματα μας που ήδη είναι σε εξέλιξη.

Τελικά, βάφονται οι άντρες ή όχι; Facebook Twitter
Οραματιζόμαστε μια κοινωνία χωρίς περιορισμούς και προκαταλήψεις και κρατώντας στο μυαλό μας αυτό, αντιμετωπίζουμε τα όποια εμπόδια προκύπτουν.


— Γιατί είναι σημαντικό να απενοχοποιήσουμε αυτού του είδους την περιποίηση για τον άντρα και όχι απλώς να τη βαφτίσουμε κάπως αλλιώς, βάσει του αξιακού κώδικα της startup σας;

Οφείλουμε να αναφέρουμε πως υπάρχουν πολλοί άντρες εκεί έξω, μιλώντας για τα ελληνικά και τα κυπριακά δεδομένα, που φορούν απροκάλυπτα –επιτρέψτε μας τη λέξη– καλλυντικά, κι εμείς καμαρώνουμε. Δυστυχώς όμως έχουμε κι εκείνη τη μερίδα ανδρών που είτε νιώθουν αμήχανα με τη χρήση τους, είτε επικαλούνται «έκτακτες» ανάγκες, ώστε να παραδεχθούν πως τα χρησιμοποιούν. Όλο αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος. Σε αντίθεση με άλλα brands του εξωτερικού, που βαφτίζουν το ανδρικό μακιγιάζ με χίλιους δύο τρόπους, αναπαράγοντας πατριαρχικά στερεότυπα και πρεσβεύοντας τελικά την τοξική αρρενωπότητα, εμείς στοχεύουμε στο αντίθετο.

Η MMUK MAN έχει προϊόντα μακιγιάζ, αυτό είναι το όνομά τους και η λέξη «ανδρικά» αναφέρεται στο γεγονός ότι η σύσταση τους είναι τέτοια, ώστε να καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του ανδρικού δέρματος. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

Για εμάς είναι κατακριτέο να συνδέουμε το μακιγιάζ είτε με την κάλυψη ανασφαλειών, είτε με τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Θεωρούμε χρέος μας να κάνουμε τον κόσμο να καταλάβει πως δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό στην εικόνα ενός άνδρα με μακιγιάζ. Και ιστορικά να το δει κανείς, από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι τα αναγεννησιακά πορτρέτα, συναντάμε άντρες βαμμένους. Έστω και με γνώμονα μόνο τη λογική, κρίνουμε ανώφελο έναν πόλεμο σε κάτι αποδεδειγμένα τόσο διαχρονικό! Δεν χωράει στο μυαλό μας πως είναι δυνατόν σε αυτό το κομμάτι να έχουμε μείνει πίσω!


— Πώς θα διαχειριζόσασταν –ή έχετε ήδη διαχειριστεί– την αρνητική κριτική στα προϊόντα της εταιρείας σας;

Τα χυδαία, ομοφοβικά, υβριστικά σχόλια είναι και τα εύκολα διαχειρίσιμα. Τα αγνοούμε και θα συνεχίσουμε να τα αγνοούμε. Πιστεύουμε πως δεν υπάρχει λόγος να απαντάμε, όταν υπάρχει εμφανής κακία ή και μίσος για το διαφορετικό, θα ήταν κρίμα να αναλωνόμασταν σε κάτι τέτοιο. Πάντα βέβαια βρίσκουμε χρόνο και διάθεση να απαντάμε, σε προσωπικό επίπεδο, όταν λαμβάνουμε αρνητικές κριτικές – ευγενικά τοποθετημένες. Έτσι κι αλλιώς μόνο με έναν εποικοδομητικό διάλογο ίσως μπορέσουμε να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας.

Τελικά, βάφονται οι άντρες ή όχι; Facebook Twitter
Είμαστε εδώ όμως για να boost-άρουμε την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων, ώστε να μπορούν να κατευθύνονται άφοβα προς κάθε επιλογή που θα τους κάνει να νιώσουν ο εαυτός τους.


— Έχετε εντοπίσει στο ελληνικό περιβάλλον ένα αγόρι προδιαγραφών James Charles, με το οποίο θα θέλατε να συνεργαστείτε;

Ναι! Φυσικά και ναι! Και όχι μόνο ένα! Η αλήθεια είναι πως είμαστε τυχεροί γιατί με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των Social Media έχουμε εντοπίσει πολλά χαρισματικά άτομα. Ήδη βρισκόμαστε σε συζητήσεις και πιστεύουμε πως σύντομα θα έχουμε αντίστοιχες συνεργασίες.


— Τι θα απαντούσατε στην κλισέ ατάκα ότι «δεν είναι φυσιολογικό για έναν άντρα να βάφεται»;

Επειδή αυτό το ακούμε πολύ συχνά, απαντάμε με την εξής ερώτηση: «Tι είναι φυσιολογικό και ποιος το ορίζει τελικά;». Φυσιολογικό για εμάς είναι η ατομική ελευθερία του κάθε ανθρώπου και το δικαίωμα του εκφράζεται με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Δεν είμαστε εδώ για να πείσουμε κανέναν να πιάσει τα πινέλα, εάν δεν το επιθυμεί. Είμαστε εδώ όμως για να boost-άρουμε την αυτοπεποίθηση των ανθρώπων, ώστε να μπορούν να κατευθύνονται άφοβα προς κάθε επιλογή που θα τους κάνει να νιώσουν ο εαυτός τους.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ