Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Redbridge, Advertising campaign © Nikos Georgopoulos
0

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι art director με έδρα του το Λονδίνο. Γεννημένος στην Αθήνα, ο πολυβραβευμένος graphic designer εργάζεται ως επικεφαλής του τμήματος καλλιτεχνικής επιμέλειας της αρχιτεκτονικής εταιρίας Pollard Thomas Edwards, θέση από την οποία έχει επιμεληθεί το branding πολλών νέων περιοχών του Λονδίνου ενώ παράλληλα διδάσκει στο London College of Communication. Έχει συνεργαστεί με το Frieze Art Fair, το Βρετανικό Ίδρυμα Αρχιτεκτονικής, και τον Leon of Athens, ενώ πιο πρόσφατα, επανασυστήθηκε στο ευρύ κοινό μέσα από το πρότζεκτ του «Η φαντασιακή οπτική ταυτότητα των ξενοδοχείων Ξενία» - το πρώτο κεφάλαιο της τριλογίας "Time travel branding".

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Leon of Athens, ‘Xenos’ © Nikos Georgopoulos

Εργάζεστε ως art director στον χώρο του branding και της διαφήμισης ενώ παρά το νεαρό της ηλικίας σας φαίνεται να απολαμβάνετε μεγάλη αναγνωρισιμότητα για τον σχεδιασμό ευρηματικών οπτικών ταυτοτήτων για δημιουργικούς πελάτες. Μιλήστε μας λίγο για την δουλειά σας.
Πάντα με ενδιέφερε και με συγκινούσε το θέατρο, ο λόγος, η αφήγηση, η ιστορία και η ψυχαναλυτική προσέγγιση. Γι' αυτό η δουλειά μου διαμορφώνεται μέσα από μία δημιουργική προσέγγιση την οποία συναντά κανείς πιο συχνά στους προαναφερθέντες χώρους παρά σε αυτόν της γραφιστικής. Προφανώς και με έχει επηρεάσει το περιβάλλον μου. Μεγάλωσα στο κέντρο της Αθήνας. Οι γονείς μου είναι δικηγόροι. Νομίζω ότι από τον πατέρα μου έχω πάρει την αγάπη για την γλώσσα και από την μητέρα μου την ευαισθησία του πώς να χειρίζεται κανείς την γλώσσα με τρόπο που να δημιουργεί συναίσθημα, σχεδόν δραματουργικά. Ως art director δεν ενδιαφέρομαι τόσο να δημιουργήσω κάτι που απλά είναι ορθολογικό και λειτουργεί, όσο το να κατασκευάσω μία ατμόσφαιρα. Μέσω αυτής της ατμόσφαιρας, ο θεατής μπορεί να νιώσει ένα συναίσθημα, μία αλήθεια, κάτι που αυτομάτως καθιστά την επικοινωνία ντε φάκτο ουσιαστική.

 

Ilior, Visual Identity programme © Nikos Georgopoulos 

Το «Xenia Project» συζητήθηκε πολύ – ποιο ήταν ο στόχος πίσω από τη δημιουργία του;
«Η φαντασιακή οπτική ταυτότητα των ξενοδοχείων Ξενία» είναι ένα "concept project" στο πλαίσιο του οποίου «ταξίδεψα» μαζί με τους συνεργάτες μου πίσω στον χρόνο για να αναλάβω τον σχεδιασμό του branding των νεόδμητων, τότε, τουριστικών ξενοδοχείων «Ξενία». Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, μετά από δύο Παγκόσμιους και έναν Εμφύλιο πόλεμο, το Ελληνικό Κράτος είναι χρεοκοπημένο. Υπ' αυτές τις συνθήκες, η κυβέρνηση αποφασίζει να ξεκινήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανέγερσης νέων ξενοδοχείων με το όνομα «Ξενία», που στόχο είχε την δημιουργία υποδομών για τον τουρισμό και την επανεκκίνηση της οικονομίας του. Παρά την επιτυχία του σχεδίου, η επί χρόνια κακή διαχείριση οδηγεί τα «Ξενία» την δεκαετία του 90' στην παύση της λειτουργίας τους κι εκείνα περνούν στη φθορά. Μελετώντας την οπτική και γραφιστική γλώσσα των «Ξενία» (1951-1974) καθώς επίσης και τα φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, δημιουργήσαμε το φανταστικό λογότυπο, τις διαφημιστικές μπροσούρες και μία σειρά χρηστικών αντικειμένων, αποτυπώνοντάς τα σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών ενός εναλλακτικού παρελθόντος που δεν έλαβε χώρα ποτέ. Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας, το αποτέλεσμα μεταφέρει τον θεατή σε ένα εναλλακτικό παρελθόν κατά το οποίο τα «Ξενία» ευδοκίμησαν, η αποβιομηχανοποίηση της Ελλάδας δεν έλαβε χώρα το 1970, η πλατεία Ομονοίας δεν μετατράπηκε σε τσιμεντένια πλατφόρμα και δεν έφυγαν ποτέ 400.000 Έλληνες μετά το 2010. Ο στόχος του εγχειρήματος αυτού, είναι να υπονοήσει ότι ένα εναλλακτικό παρελθόν, μπορεί να εξελιχθεί σε ένα υπέροχο μέλλον: «φαντασιακό, αλλά υπέροχο».

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Redbridge, Advertising campaign © Nikos Georgopoulos

Πρόσφατα, αναλάβατε να σχεδιάσετε το branding του Ilior, το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα. Όμως, φαίνεται να ακολουθήσατε μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση, διαφορετική από αυτήν που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε όταν μιλάμε για branding. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;
Όταν μου ζητήθηκε από τον Daniel να αναλάβω τον σχεδιασμό του branding του Ilior στην Αθήνα ενθουσιάστηκα! Σε πολλές πόλεις, όπως το Λονδίνο και την Νέα Υόρκη των Ηνωμένων Πολιτειών τα τελευταία χρόνια ανθεί μία νέα τάση «συγκατοίκησης» που ονομάζεται "co-living". Ακολουθώντας αυτή την ανερχόμενη τάση «συγκατοίκησης», το Ilior είναι το πρώτο "co-living" brand στην Ελλάδα. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Ilior απαρτίζεται από την νέα γενιά δημιουργικών ανθρώπων, οι οποίοι ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που δεν έχει γνωρίσει τον κόσμο χωρίς το ίντερνετ. Όμως η Αθήνα, όπως και άλλες μεσογειακές πρωτεύουσες της Νότιας Ευρώπης, δεν θεωρείται πολύ εξοικειωμένη με την ιδέα της συν-διαβίωσης. Θέλοντας να απομακρύνω το brand από αυτή την «αρνητική» σκέψη που αιωρείται σε συζητήσεις, αποφάσισα να αλλάξω το θέμα της συζήτησης τελείως και να «τοποθετήσω» το Ilior σαν μία φανταστική χώρα: τη χώρα των ονειροπόλων. Έτσι, η ιδέα για την οπτική ταυτότητα του Ilior βασίζεται σε ένα αλληγορικό σενάριο, το οποίο περιγράφει μία φανταστική χώρα της οποίας οι κάτοικοί ονειρεύονται ελεύθερα, ζουν ομαδικά, συνεργάζονται δημιουργικά και μοιράζονται τις ίδιες φιλοδοξίες. Το σήμα (brand mark) που σχεδιάσαμε είναι μία αναφορά στην σημαία αυτής της αλληγορικής χώρας και σχηματίζεται από τα αρχικά γράμματα του ονόματος "Ilior", το οποίο στην συνέχεια μέσω ενός modular animation «αναπτύσσεται» στο λογότυπο (word mark) και πάλι πίσω. Χρησιμοποιώντας pop χρώματα, τα οποία δεν θα χρησιμοποιούντο ποτέ για την σημαία ενός Κράτους, προσπαθήσαμε να ενδυναμώσουμε την πεποίθηση πως αυτή η χώρα, την οποία η σημαία καλείται να αντιπροσωπεύσει, είναι εντελώς φανταστική. Άλλωστε αυτή είναι η δύναμή της.

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι ο art director πίσω από το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα Facebook Twitter
Xenia Project © Nikos Georgopoulos & Polly Brown

Ποια είναι η σχέση μεταξύ της δουλειάς που κάνετε για την PTE και της δουλειάς που κάνετε για τους ιδιωτικούς σας πελάτες;
Είτε σχεδιάζω την οπτική ταυτότητα μίας νεο-αναπλαθείσας περιοχής στο Λονδίνο με τεράστιο budget και άρα πάρα πολλούς περιορισμoύς, είτε σχεδιάζω μέσω του προσωπικού μου γραφείου το branding του Ilior, ουσιαστικά για μένα είναι το ίδιο. Προσπαθώ πάντα να δημιουργήσω μία αφήγηση κι ένα συναίσθημα. Μπορεί στην πρώτη περίπτωση να είναι πιο δύσκολο να καταφέρεις να περάσεις μία δημιουργική ιδέα λόγω της corporate συνθήκης, όμως ακόμα και αυτή η διαδικασία έχει την δική της αξία. Τέλος, έχω μία ομάδα στενών συνεργατών και στο γραφείο αλλά και στα πρότζεκτς για ιδιωτικούς μου πελάτες που δουλεύουμε πολύ σκληρά και παράλληλα μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλον.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ