Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
DESIGN

Οι απίστευτης χλιδής εσωτερικοί χώροι των σπιτιών του Καρλ Λάγκερφελντ

Τα εντυπωσιακά σπίτια του στο Παρίσι, το Μόντε Κάρλο, τη Ρώμη και το Μπιαρίτζ όπως παρουσιάστηκαν στην Vogue μέσα στις δεκαετίες

Για πολλά χρόνια ο Λάγκερφελντ ζούσε σ΄ ένα σπίτι στη rue de l'Universite του Παρισιού, όπου προτιμούσε το φως των κεριών από τον ηλεκτρισμό, έτρωγε σε πιάτα Meissen και περπατούσε σ' ένα χαλί που κάποτε ανήκε στον Λουδοβίκο τον 15ο. Το πρώτο διαμέρισμα όμως που παρουσιάστηκε στην Vogue το 1974 – όταν ήταν σχεδιαστής για την Chloé φιλτράροντας την «Εποχή της Τζαζ» μέσα από το πρίσμα των '70s – ήταν το Art Deco έμπνευσης διαμέρισμα του στο Παρίσι.

 

Ακολούθησαν τα σπίτια του στο Μόντε Κάρλο και στη Ρώμη, που έγιναν σε συνεργασία με την διάσημη σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Andrée Putman, ο οποίος είχε δηλώσει σχετικά: «Καθένα από τα διαμερίσματα του Καρλ αποτελεί ένα τέλειο, ερμητικό αλλά και ειλικρινές όσον αφορά τις προθέσεις του, σύμπαν. Για κάθε μέρος φτάνει στα όρια της εμμονής. Και μετά σιγά-σιγά αρχίζει να πετάει πράγματα».

 

«Δεν μου αρέσει να προσκολούμαι πολύ στα πράγματα» είχε πει ο ίδιος ο Λάγκερφελντ, «και όταν έρθει η ώρα, απομακρύνομαι».

 

Ήταν σα να έχει ένα ψυχικό συγχρονισμό με το παρελθόν ενώ συγχρόνως τον πλημμύριζε η επιθυμία να προχωρά διαρκώς μπροστά. Όπως είχε πει ο ίδιος: «Οτιδήποτε σκονισμένο, βρώμικο, μουχλιασμένο – ξέχνα το, δεν το αντέχω. Προτιμώ τον 19ο αιώνα μου πάντα φρέσκο».

 

Το πιο «σπιτικό» ίσως από τα σπίτια του ήταν στο Le Mée, ένα θέρετρο κοντά στο Fontainebleau έξω από το Παρίσι, «ένα μίγμα από νεο-μπαρόκ τεχνοτροπίες» που ανάδυε όμως μια ανεμελιά και μια χαλαρότητα.


Το 2000, ο Λάγκερφελντ άνοιξε στο περιοδικό και τις πόρτες του εξοχικού του καταφυγίου στο Μπιαρίτζ – έκτασης 30 περίπου στρεμμάτων και με μια εντυπωσιακή πισίνα που είχε σχεδιάσει ο ίδιος - το οποίο καταγράφηκε τότε ως «μια μελέτη πάνω στην εφεδρική πολυτέλεια», επηρεασμένη από το «πλούσιο» αρχιτεκτονικό ύφος της Geheimrat Architektur.

 

«Το όνειρό μου είναι να φτιάξω κάποτε το απόλυτο μοντέρνο σπίτι» είχε πει στην Vogue το 1992. 16 χρόνια μετά, το όραμα πραγματώθηκε με το γεμάτο γωνίες και καμπύλες «διαστημικό» διαμέρισμα που έφτιαξε στο Παρίσι.


Όπως και ο Άντι Γουόρχολ, ο Λάγκερφελντ ήταν άτομο εντελώς της εποχής του και συγχρόνως αποκομμένο από αυτή. Ήταν σα να έχει ένα ψυχικό συγχρονισμό με το παρελθόν ενώ συγχρόνως τον πλημμύριζε η επιθυμία να προχωρά διαρκώς μπροστά. Όπως είχε πει ο ίδιος: «Οτιδήποτε σκονισμένο, βρώμικο, μουχλιασμένο – ξέχνα το, δεν το αντέχω. Προτιμώ τον 19ο αιώνα μου πάντα φρέσκο».

 

Παρίσι: Το υπνοδωμάτιο με το κρεβάτι από ανοξείδωτο ατσάλι με την υπογραφή Prinz (Vogue, Σεπτέμβριος 1974).
Παρίσι: Το υπνοδωμάτιο με το κρεβάτι από ανοξείδωτο ατσάλι με την υπογραφή Prinz (Vogue, Σεπτέμβριος 1974).

 

Παρίσι: «Το διαμέρισμα του Λάγκερφελντ είναι μια έκθεση αυθεντικών αριστουργημάτων της δεκαετίας του 1920» (Vogue, Σεπτέμβριος 1974)
Παρίσι: «Το διαμέρισμα του Λάγκερφελντ είναι μια έκθεση αυθεντικών αριστουργημάτων της δεκαετίας του 1920» (Vogue, Σεπτέμβριος 1974)

 

Le Mée, κοντά στο Παρίσι: «Στο ισόγειο, ο Λάγκερφελντ δημιούργησε έναν χώρο εμπνευσμένο από γαλλικές εικονογραφήσεις μόδας των αρχών του 20ου αιώνα. Στη γωνία διακρίνεται το πρωτότυπο φουτουριστικό μανεκέν που σχεδίασε ο γλύπτης Rudolf Belling το 1919» (Vogue, Ιούνιος 1990
Le Mée, κοντά στο Παρίσι: «Στο ισόγειο, ο Λάγκερφελντ δημιούργησε έναν χώρο εμπνευσμένο από γαλλικές εικονογραφήσεις μόδας των αρχών του 20ου αιώνα. Στη γωνία διακρίνεται το πρωτότυπο φουτουριστικό μανεκέν που σχεδίασε ο γλύπτης Rudolf Belling το 1919» (Vogue, Ιούνιος 1990

 

Παρίσι: Το κρεβάτι 18ου αιώνα στο υπνοδωμάτιο του σχεδιαστή φέρει την υπογραφή Sené. (Vogue, Απρίλιος 1989)
Παρίσι: Το κρεβάτι 18ου αιώνα στο υπνοδωμάτιο του σχεδιαστή φέρει την υπογραφή Sené. (Vogue, Απρίλιος 1989)

 

Παρίσι: Καρέκλες Λουδοβίκου του 15ου στην τραπεζαρία ενώ διακρίνεται δεξιά κι ένας πίνακας με σκηνή από τη ζωή του Χριστού που κάποτε βρισκόταν στο ιδιωτικό παρεκκλήσι της Μαρίας των Μεδίκων (Vogue, Απρίλιος 1989).
Παρίσι: Καρέκλες Λουδοβίκου του 15ου στην τραπεζαρία ενώ διακρίνεται δεξιά κι ένας πίνακας με σκηνή από τη ζωή του Χριστού που κάποτε βρισκόταν στο ιδιωτικό παρεκκλήσι της Μαρίας των Μεδίκων (Vogue, Απρίλιος 1989).

 

Μπιαρίτζ, εξωτερικός χώρος: Η θερμαινόμενη πισίνα είναι ολυμπιακών διαστάσεων αλλά ακόμα φαρδύτερη και το νερό βρίσκεται πάντα στη θερμοκρασία των 31 βαθμών Κελσίου (Vogue, Απρίλιος 2002)
Μπιαρίτζ, εξωτερικός χώρος: Η θερμαινόμενη πισίνα είναι ολυμπιακών διαστάσεων αλλά ακόμα φαρδύτερη και το νερό βρίσκεται πάντα στη θερμοκρασία των 31 βαθμών Κελσίου (Vogue, Απρίλιος 2002)

 

Μπιαρίτζ, εσωτερικός χώρος: Το φωτιστικό δημιουργήθηκε από τον Dagobert Peche το 1919 για την διακόσμηση θεάτρου στη Βιέννη (Vogue, Απρίλιος 2002)
Μπιαρίτζ, εσωτερικός χώρος: Το φωτιστικό δημιουργήθηκε από τον Dagobert Peche το 1919 για την διακόσμηση θεάτρου στη Βιέννη (Vogue, Απρίλιος 2002)

 

Μόντε Κάρλο: «Σαν παλάτι φτιαγμένο για παιδί», το παραθαλάσσιο διαμέρισμα του Λάγκερφελντ περιλαμβάνει δημιουργίες της πειραματικής ομάδας Memphis του Μιλάνου με αποκορύφωμα ένα πυγμαχικό ρινγκ (Vogue, Ιανουάριος 1983).
Μόντε Κάρλο: «Σαν παλάτι φτιαγμένο για παιδί», το παραθαλάσσιο διαμέρισμα του Λάγκερφελντ περιλαμβάνει δημιουργίες της πειραματικής ομάδας Memphis του Μιλάνου με αποκορύφωμα ένα πυγμαχικό ρινγκ (Vogue, Ιανουάριος 1983).

 

Μόντε Κάρλο: Το υπνοδωμάτιο του σχεδιαστή θυμίζει κόμικ υψηλού μοντερνισμού (Vogue, Ιανουάριος 1983).
Μόντε Κάρλο: Το υπνοδωμάτιο του σχεδιαστή θυμίζει κόμικ υψηλού μοντερνισμού (Vogue, Ιανουάριος 1983).

 

Ρώμη: «Το υπνοδωμάτιο των ξένων φορτωμένο με επανεκδόσεις κλασικών μοτίβων σχεδιαστών των αρχών του 20ου αιώνα» (Vogue, Ιανουάριος 1983)
Ρώμη: «Το υπνοδωμάτιο των ξένων φορτωμένο με επανεκδόσεις κλασικών μοτίβων σχεδιαστών των αρχών του 20ου αιώνα» (Vogue, Ιανουάριος 1983)

 

Παρίσι: «Η αυτοπροσωπογραφία αυτή τραβήχτηκε στο «hôtel particulier” όπου διέμενε ο Λάγκερφελντ στην Αριστερή Όχθη και αντανακλά δύο από τα μεγάλα πάθη του σχεδιαστή πέρα από τη μόδα: τη φωτογραφία και τις αντίκες του 18ου αιώνα» (Vogue, Σεπτέμβριος 1991).
Παρίσι: «Η αυτοπροσωπογραφία αυτή τραβήχτηκε στο «hôtel particulier” όπου διέμενε ο Λάγκερφελντ στην Αριστερή Όχθη και αντανακλά δύο από τα μεγάλα πάθη του σχεδιαστή πέρα από τη μόδα: τη φωτογραφία και τις αντίκες του 18ου αιώνα» (Vogue, Σεπτέμβριος 1991).

 

Παρίσι: Διακρίνεται η φιγούρα του σχεδιαστή καθώς αντανακλάται στα γυάλινα πάνελ που καλύπτουν τις βιβλιοθήκες (Vogue, Οκτώβριος 2008).
Παρίσι: Διακρίνεται η φιγούρα του σχεδιαστή καθώς αντανακλάται στα γυάλινα πάνελ που καλύπτουν τις βιβλιοθήκες (Vogue, Οκτώβριος 2008).

 

Παρίσι: Το υπνοδωμάτιο με τον γυάλινο τοίχο και τον μακρύ διάδρομο που οδηγεί στο βεστιάριο (Vogue, Οκτώβριος 2008)
Παρίσι: Το υπνοδωμάτιο με τον γυάλινο τοίχο και τον μακρύ διάδρομο που οδηγεί στο βεστιάριο (Vogue, Οκτώβριος 2008)

 

Παρίσι: Το εντυπωσιακό grand salon του σπιτιού με το πανύψηλο ταβάνι που χτίστηκε τον 18ο αιώνα (Vogue, Δεκέμβριος 1992).
Παρίσι: Το εντυπωσιακό grand salon του σπιτιού με το πανύψηλο ταβάνι που χτίστηκε τον 18ο αιώνα (Vogue, Δεκέμβριος 1992).

 

Le Mée, κοντά στο Παρίσι: Το απέριττο salon d'été του σπιτιού (Vogue, Ιούνιος 1990)
Le Mée, κοντά στο Παρίσι: Το απέριττο salon d'été του σπιτιού (Vogue, Ιούνιος 1990)

 

Ο Λάγκερφελντ στο διαμέρισμά του στο Παρίσι, Σεπτέμβριος 1974
Ο Λάγκερφελντ στο διαμέρισμά του στο Παρίσι, Σεπτέμβριος 1974

 

Με στοχεία από την Vogue

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Καρλ Λάγκερφελντ αποτεφρώθηκε - Η γάτα του ήταν εκεί μαζί με λίγους αγαπημένους του σχεδιαστή
Υπό άκρα μυστικότητα και με δρακόντεια μέτρα ασφαλείας έγιναν όλα το μεσημέρι στο Παρίσι
H Chanel ανακοίνωσε πως θα πει «αντίο» στον Καρλ Λάγκερφελντ με τον δικό της τρόπο
Λίγο πριν την επίδειξη της τελευταίας του συλλογής στο Παρίσι, ο γαλλικός οίκος ετοιμάζει τη δική του τελετή
Ο οίκος Fendi τίμησε τον Καρλ Λάγκερφελντ σε ένα συγκινητικό αφιέρωμα
Παρουσίασε την τελευταία συλλογή με την υπογραφή του διάσημου σχεδιαστή

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα κεραμικά της Τερψιχόρης οι φιγούρες δείχνουν να βαριούνται
Η Τερψιχόρη Σαββάλα κατάφερε να ξορκίσει την πλήξη της καθημερινότητας φτιάχνοντας υπέροχα κεραμικά
H άνοδος και η πτώση των ξενοδοχείων Ξενία
Όταν οι ξένοι ανακάλυπταν την αθωότητα του ελληνικού καλοκαιριού
Μπήκαμε στα γραφεία του Skroutz.gr
Οpen space χώροι και παροχές που στοχεύουν στη χαρά του εργαζομένου κάνουν πολλούς να συγκρίνουν τα γραφεία του Skroutz με αυτά της αμερικάνικης Google
Η βιτρίνα του πωλητηρίου του Μουσείου Μπενάκη στην Κριεζώτου εμπνέεται από ένα παραμύθι
Στο πλαίσιο των παρουσιάσεων «Η Βιτρίνα της Κριεζώτου. Ένας καλλιτέχνης προτείνει» ζωντανεύει το μοναδικό βιβλίο της Ελένης Γερουλάνου "Ένας αρκούδος μια φορά" με εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή
Ένα πολύχρωμο γήπεδο μπάσκετ «κρύβεται» στα σοκάκια του Παρισιού
Μια συνάντηση του αθλητισμού με την αρχιτεκτονική και τη μόδα
Ένα παράξενο σπίτι στην Σιθωνία της Χαλκιδικής
Είναι εντελώς προκάτ και μπορεί ανά πάσα στιγμή να αποσυναρμολογηθεί αφήνοντας ένα πολύ μικρό αποτύπωμα στο φυσικό περιβάλλον
Η Helena Hauss δημιουργεί έργα τέχνης με μοναδικό εργαλείο το στιλό της
Μια ιδιαίτερη συλλογή εικόνων με εφηβικά vibes και girly αισθητική
Η πιο καλαίσθητη στάση μετρό βρίσκεται στη Νάπολη της Ιταλίας
Φωτισμοί LED και πρωτότυπα μωσαϊκά συνθέτουν μία από τις πιο εντυπωσιακές στάσεις μετρό της Ευρώπης
12 μικροσκοπικά διαμερίσματα που δίνουν μαθήματα υψηλού design
Τα πολλά τετραγωνικά μέτρα δεν είναι πάντοτε ένα ασφαλές κριτήριο για την αρχιτεκτονική των σπιτιών
 Όταν η αρχιτεκτονική συναντά το "Netflix & chill" το αποτέλεσμα είναι άκρως...χαλαρωτικό!
Ή αλλιώς: Πως να μην ξαναβγείτε ΠΟΤΕ από το σπίτι
Ένα βήμα πίσω από το λιμάνι του Πειραιά, σήμερα
Όσα μπορεί να εντοπίσει το μάτι μιας αρχιτέκτονα στη γειτονιά που μοιάζει ολόκληρη με σκηνικό παλιάς ελληνικής ταινίας
Αγαπημένες ταινίες σε 8bit εκδοχή
Ο Gustavo Viselner αποτυπώνει διάσημες σκηνές αγαπημένων ταινιών σε μια πίξελ εκδοχή που θυμίζει έντονα τη δεκαετία του '80.
Μαρτίνος: ένα παλαιοπωλείο σαν γκαλερί τέχνης
Η κυρία Ελένη Μαρτίνου μας ξεναγεί στην ιστορική γκαλερί του 1894 στο Μοναστηράκι και στον νεότερο χώρο στο Κολωνάκι
Ο αρχιτέκτονας τοπίου Θωμάς Δοξιάδης δίνει πάντα την αίσθηση ότι δεν έχει επέμβει ανθρώπινο χέρι
Μιλώντας με τον διεθνώς αναγνωρισμένο αρχιτέκτονα για την αρχιτεκτονική τοπίου σε μια χώρα που δεν φημίζεται για την αρμονική σχέση του κτισμένου με το φυσικό περιβάλλον.
Με κομμένη την ανάσα μέσα σε μια γυάλινη πισίνα πάνω από τα Νορβηγικά φιόρδ
Η πρόταση του στούντιο Hayri Atak για ένα boutique hotel που απευθύνεται σε τολμηρούς επισκέπτες
4 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Vassilis Legakis Vassilis Legakis 26.2.2019 | 10:54
Ενοικιάζεται τώρα που αποδήμησε; Πόσο ενοικιάζεται το μήνα; Ευχαριστώ
ανώριμος23 ανώριμος23 26.2.2019 | 11:23
Από αρχιτεκτονική κ διακόσμηση ειχε μαύρα μεσάνυχτα ο μακαρίτης
avatar Curren$y 26.2.2019 | 18:48
Τι κιτσαριά ειναι αυτήν ρε παιδιά ;;;
Το διαμέρισμα του στο Μόντε Κάρλο μοιάζει με το ανακαινισμένο διαμέρισμα του Έντι Μέρφι στην ταινία, "Ο Πρίγκιπας της Ζαμούντα"!

https://www.youtube.com/watch?v=6xrYrnbq00E&pbjreload=10
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή