Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία

Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία Facebook Twitter
Τα «Παράσιτα» των 6 υποψηφιοτήτων και της ευρύτατης αναγνώρισης έγιναν η 12η μη αγγλόφωνη ταινία που απειλεί μια εξόχως αγγλόφωνη ιστορία βραβείων.
2

Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία αν γίνουν η πρώτη μη αγγλόφωνη ταινία που θα κατακτήσει το κορυφαίο Όσκαρ στην 92η απονομή των κινηματογραφικών βραβείων στο Λος Άντζελες. Μέχρι να ξεκινήσει τη σαρωτική του πορεία το «1917» του Σαμ Μέντες, κερδίζοντας το βραβείο της Ένωσης Παραγωγών και εκείνο της Ένωσης Σκηνοθετών, μετά τις Χρυσές Σφαίρες το δραματικό αριστούργημα του Μπονγκ Τζουν-χο διατηρούσε ίσες πιθανότητες με το «Κάποτε στο Χόλιγουντ», το «Joker» και τον «Ιρλανδό» σε ένα ρευστότερο ταμπλό προγνωστικών.

Στην κατηγορία της Διεθνούς Παραγωγής, τίτλου που αντικατέστησε το ξενόγλωσσο Όσκαρ, παραμένει το ακλόνητο φαβορί. Αυτό είναι το Όσκαρ με το οποίο συνήθως ανταμείβονται ταινίες που κατάφεραν να διεισδύσουν στις «μεγάλες» κατηγορίες, εκεί όπου οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας δεν έχουν τολμήσει ακόμα να κάνουν την έκπληξη, επιβραβεύοντας το σινεμά εκτός της δικής τους βιομηχανίας θεάματος.

Δημιουργοί εκτός Αμερικής, όπως ο Χιρόσι Τεσιγκαχάρα για τη «Γυναίκα στους αμμόλοφους», ο Εντουάρ Μολιναρό για το «Κλουβί με τις τρελές», ο Βόλφγκανγκ Πέτερσεν για το «Υποβρύχιο», αλλά και ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι για το «Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι», έχουν αναγνωριστεί με υποψηφιότητες στην πεντάδα της σκηνοθεσίας, χωρίς οι ταινίες τους να έχουν εισχωρήσει στην αντίστοιχη της καλύτερης ταινίας.

Τη δεκαετία του '90, δύο ταινίες που είχε αναλάβει να προωθήσει ο Χάρβεϊ Γουάινστιν με την ανελέητη στρατηγική καμπάνιας που λάνσαρε, ο «Ταχυδρόμος» των Μάικλ Ράντφορντ και Μάσιμο Τροΐζι και το «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι, είχαν αποσπάσει υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία και τη σκηνοθεσία τους.

Πέρσι, το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, του Μεξικανού σκηνοθέτη που ωστόσο έχει δουλέψει εκτεταμένα στις ΗΠΑ, πλησίασε την ανατροπή, περιορίζοντας ωστόσο τις 10 υποψηφιότητές του σε 3 προσωπικές νίκες, για τη σκηνοθεσία, τη φωτογραφία και, αναμενόμενα, την ξενόγλωσση ταινία. Στην ίδια κατηγορία είχε επικρατήσει το «Τίγρης και Δράκος» του Ανγκ Λι στη αυγή του 21ου αιώνα, έχοντας επίσης 10 υποψηφιότητες συνολικά.

Τη δεκαετία του '90, δύο ταινίες που είχε αναλάβει να προωθήσει ο Χάρβεϊ Γουάινστιν με την ανελέητη στρατηγική καμπάνιας που λάνσαρε, ο «Ταχυδρόμος» των Μάικλ Ράντφορντ και Μάσιμο Τροΐζι και το «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι, είχαν αποσπάσει υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία και τη σκηνοθεσία τους.

Η δεκαετία του '70 έφερε στο προσκήνιο το σουηδικό σινεμά, με το «Κραυγές και Ψίθυροι» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και τους «Μετανάστες» του Γιαν Τροέλ να πλασάρονται στην πεντάδα της Καλύτερης Ταινίας, χωρίς να απειλούν σοβαρά τους αντιπάλους τους.

Πριν από αυτούς μόνο δύο ταινίες στην ιστορία του θεσμού είχαν κατορθώσει να βρεθούν ανάμεσα σε αγγλόφωνες ομολόγους τους: το «Ζ» του Κώστα Γαβρά, που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1970, χάνοντας στις κατηγορίες Ταινίας και Σκηνοθεσίας από τον «Καουμπόι του μεσονυχτίου» και τον Τζον Σλέσιντζερ, και η απαράμιλλη «Μεγάλη Χίμαιρα» το 1938, όταν στον ανταγωνισμό της καλύτερης ταινίας συμμετείχαν δέκα αμερικανικής παραγωγής και η Ακαδημία δεν είχε θεσπίσει ακόμα την κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας ‒ νικητής εκείνη τη χρονιά ήταν ο Φρανκ Κάπρα με το «Δεν θα τα πάρεις μαζί σου».

Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία Facebook Twitter
O Kώστας Γαβράς στα γυρίσματα του «Ζ» στην Αλγερία.


Οι πρόσφατες μη αγγλόφωνες ταινίες που διεκδίκησαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι το «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε το 2012 και δύο το 2006, η «Βαβέλ» του τετράκις οσκαρούχου Αλεχάντρο Ινιάριτου και τα «Γράμματα από το Ίβο Τζίμα» του Κλιντ Ίστγουντ (κατά σύμπτωση επίσης κατόχου 4 Όσκαρ), με την ιαπωνική γλώσσα να κυριαρχεί σε μια ξεχωριστή περίπτωση στη φιλμογραφία του Αμερικανού δημιουργού.

Κάπως έτσι, τα «Παράσιτα» των 6 υποψηφιοτήτων και της ευρύτατης αναγνώρισης έγιναν η 12η μη αγγλόφωνη ταινία που απειλεί μια εξόχως αγγλόφωνη ιστορία βραβείων. Τίποτα δεν αποκλείεται, ειδικά μετά την πρωτοφανή νίκη της στην κατηγορία του Ensemble Cast του Σωματείου των Ηθοποιών. Από τη δωδεκάδα που κάνει τη διαφορά το «Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους εξαιρείται, γιατί, αν και προέρχεται από γαλλικό επιτελείο συντελεστών, δεν μιλά καμία γλώσσα, συνεπώς, ως απότιση τιμής στον βωβό κινηματογράφο, δεν είναι γαλλόφωνο.

Δείτε καθημερινά οσκαρικές ταινίες από τα 92 χρόνια του θεσμού, αγαπημένα classics και animations στο κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS ΗD.

Μη χάσετε την 92η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR, ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV, την Κυριακή 9/2 από τις 23.00, με την εκπομπή OSCARS' Night με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και εκλεκτούς καλεσμένους να μεταφέρει τα τελευταία προγνωστικά, και τον Γιώργο Σατσίδη σε ζωντανή σύνδεση από το κόκκινο χαλί των OSCAR να καταγράφει όλα όσα θα συμβούν με την κάμερα της COSMOTE TV και να συνομιλεί με τους κινηματογραφικούς αστέρες κατά την άφιξη τους, απευθείας από το Dolby Theatre.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 3.2.2020

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι

Design / Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι

Η εντυπωσιακή κατοικία στην καρδιά της ταινίας δεν αποτελεί απλά το ιδανικό σκηνικό για την λειτουργία των χαρακτήρων αλλά είναι αυτή που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη
Τα Παράσιτα: Ο αθέατος κόσμος των υπογείων της Σεούλ - Εκεί όπου ζουν πραγματικοί άνθρωποι

Διεθνή / Τα Παράσιτα: Ο αθέατος κόσμος των υπογείων της Σεούλ - Εκεί όπου ζουν πραγματικοί άνθρωποι

Αν η ταινία Τα Παράσιτα είναι είναι προϊόν φαντασίας, το θέμα που πραγματεύεται για το χάσμα πλούτου - φτώχειας στη Νότια Κορέα είναι πέρα για πέρα αληθινό - όπως ακριβώς και τα μικροσκοπικά, ημιυπόγεια της Σεούλ, τα λεγόμενα banjiha.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM