Προγνωστικά Όσκαρ 2020: Ποιος θα πιάσει το «1917»;

Προγνωστικά Όσκαρ 2020: Ποιος θα πιάσει το «1917»; Facebook Twitter
Το αντιπολεμικό έπος του Σαμ Μέντες «1917» δεν είναι το μοναδικό φιλμ στην εννιάδα των υποψήφιων ταινιών για το μεγάλο Όσκαρ της 92ης απονομής, που δεν διαθέτει ηθοποιούς στις κατηγορίες των ερμηνειών.
0

Το αντιπολεμικό έπος του Σαμ Μέντες 1917 δεν είναι το μοναδικό φιλμ στην εννιάδα των υποψήφιων ταινιών για το μεγάλο Όσκαρ της 92ης απονομής, που δεν διαθέτει ηθοποιούς στις κατηγορίες των ερμηνειών, καθώς τα Παράσιτα του Μπονγκ Τζουν Χο, σίγουρα για το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας, και το Κόντρα σε Όλα του Τζέιμς Μάνγκολντ (με μεγάλες πιθανότητες στα Όσκαρ ήχων) ανήκουν κι εκείνα στο μικρό club των ταινιών που γίνονται από μόνες τους οι σταρ της βραδιάς.

Το Wings από την πρώτη κιόλας απονομή στον θεσμό, το Braveheart του Μελ Γκίμπσον, ο τρίτος Άρχοντας των Δαχτυλιδιών και, πιο πρόσφατα, το Slumdog Millionaire του Ντάνι Μπόιλ, είναι οι μοναδικές ταινίες που έχουν καταφέρει να αποσπάσουν την ανώτατη διάκριση χωρίς ηθοποιούς στις πεντάδες – κάτι εξαιρετικά δύσκολο, αφού τα 1.347 μέλη από τους 8 και πλέον χιλιάδες ψηφοφόρους, αποτελούν την πλειοψηφία στο σώμα της Ακαδημίας.

Μέχρι πριν από έναν μήνα, ο πολυσυζητημένος «Ιρλανδός» δινόταν ως φαβορί, αλλά έχοντας ηττηθεί σε όλες τις βραβεύσεις, μετά τις αρχικές διακρίσεις του από σωματεία κριτικών, οι πιθανότητές του στα μεγάλα βραβεία απομακρύνονται αισθητά.

Το βραβείο της ένωσης των Αμερικανών παραγωγών, οι Χρυσές Σφαίρες ταινίας και σκηνοθεσίας, η προσωπική ιστορία που κρύβεται πίσω από το θέμα, αλλά και η εισπρακτική επιτυχία που έχει σημειώσει παγκοσμίως, ενισχύουν τις πιθανότητες του 1917. Έχοντας κερδίσει, πριν από λίγες μέρες, και το βραβείο της ένωσης σκηνοθετών, το κορυφαίο Όσκαρ της βραδιάς δύσκολα θα ξεφύγει από τον σκηνοθέτη του American Beauty, αλλά και του Skyfall.

Ωστόσο, για το Όσκαρ σκηνοθεσίας τα πράγματα περιπλέκονται. Τα προγνωστικά τον φέρνουν σε απόσταση αναπνοής από τον Κορεάτη δημιουργό των Παρασίτων, και ο Κουέντιν Ταραντίνο ακολουθεί από κοντά. Δεν αποκλείεται καθόλου τα Όσκαρ ταινίας και σκηνοθεσίας να «σπάσουν», όπως συνέβη και πέρυσι με το Πράσινο Βιβλίο και τον Αλφόνσο Κουαρόν, αλλά και αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, μετά το σοκ της Νίκης του Σικάγο επί του Πιανίστατου Ρόμαν Πολάνσκι.

Μέχρι πριν από έναν μήνα, ο πολυσυζητημένος Ιρλανδός δινόταν ως φαβορί, αλλά έχοντας ηττηθεί σε όλες τις βραβεύσεις, μετά τις αρχικές διακρίσεις του από σωματεία κριτικών, οι πιθανότητές του στα μεγάλα βραβεία απομακρύνονται αισθητά. Το Όσκαρ του διασκευασμένου σεναρίου είναι πιο κοντά στον συνεργάτη του Μάρτιν Σκορσέζε, Στίβεν Ζαϊλίαν, ο οποίος το έχει κερδίσει για τη Λίστα του Σίντλερ, αλλά απειλείται από τη διακριτικά ρεβιζιονιστική διασκευή του αγαπημένου μυθιστορήματος Μικρές Κυρίες από την Γκρέτα Γκέργουιγκ, η οποία το είχε χάσει πρόπερσι, για το Lady Bird. Στο πρωτότυπο σενάριο, ο Κουέντιν Ταραντίνο διεκδικεί με αξιώσεις το τρίτο του Όσκαρ στην κατηγορία αυτή, για το Κάποτε στο Χόλιγουντ.


Η τετράδα των γκανιάν ηθοποιών στις κατηγορίες τους παρελαύνει σε όλες τις τελετές και επελαύνει χωρίς αντίπαλο, τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Ο Χοακίν Φίνιξ ελπίζει να μην είναι ο μοναδικός από το Joker που θα φύγει με Όσκαρ στην τελετή της 9ης Φεβρουαρίου (η συνθέτις του μουσικού σκορ, Χίλντουρ Γκουντναντότιρ μπορεί να τον συνοδεύσει).

Πάντα στον πρώτο ρόλο, η Ρενέ Ζελβέγκερ αναμένεται να κάνει το δικό της comeback μετά την Επιστροφή στο Cold Mountain, ενώ στους δεύτερους ρόλους, ο προπορευόμενος Μπραντ Πιτ από το Κάποτε στο Χόλιγουντ «ενοχλείται» κυρίως από τον Τζο Πέσι του Ιρλανδού και, τέλος, μετά από δύο άσφαιρες υποψηφιότητες για το Rambling Rose και το Wild, η Λόρα Ντερν μάλλον θα περάσει μια εξαιρετικά ευχάριστη βραδιά, όχι μόνο γιατί ήταν άριστη και απολαυστική στην Ιστορία Γάμου του Νόα Μπάουμπακ, αλλά γιατί παραμένει ένα από τα λίγα ακλόνητα φαβορί της απονομής. Με συμμετοχές στις Μικρές Κυρίες αλλά και το τηλεοπτικό Big Little Lies, σίγουρα διανύει την καλύτερη χρονιά της καριέρας της.

Δείτε καθημερινά, οσκαρικές ταινίες από τα 92 χρόνια του θεσμού, αγαπημένα classics και animations στο κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS ΗD καθώς και την οσκαρική εκπομπή OSCARS' Sundays, με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, κάθε Κυριακή στις 17:30.

Μη χάσετε την 92η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR, ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV, την Κυριακή 9/2 από τις 23.00, με την εκπομπή OSCARS' Night με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και εκλεκτούς καλεσμένους να μεταφέρει τα τελευταία προγνωστικά, και τον Γιώργο Σατσίδη σε ζωντανή σύνδεση από το κόκκινο χαλί να καταγράφει όλα όσα θα συμβούν με την κάμερα της COSMOTE TV.

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ