LIVE!

Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία

Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία Facebook Twitter
Τα «Παράσιτα» των 6 υποψηφιοτήτων και της ευρύτατης αναγνώρισης έγιναν η 12η μη αγγλόφωνη ταινία που απειλεί μια εξόχως αγγλόφωνη ιστορία βραβείων.
1

Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία αν γίνουν η πρώτη μη αγγλόφωνη ταινία που θα κατακτήσει το κορυφαίο Όσκαρ στην 92η απονομή των κινηματογραφικών βραβείων στο Λος Άντζελες. Μέχρι να ξεκινήσει τη σαρωτική του πορεία το «1917» του Σαμ Μέντες, κερδίζοντας το βραβείο της Ένωσης Παραγωγών και εκείνο της Ένωσης Σκηνοθετών, μετά τις Χρυσές Σφαίρες το δραματικό αριστούργημα του Μπονγκ Τζουν-χο διατηρούσε ίσες πιθανότητες με το «Κάποτε στο Χόλιγουντ», το «Joker» και τον «Ιρλανδό» σε ένα ρευστότερο ταμπλό προγνωστικών.

Στην κατηγορία της Διεθνούς Παραγωγής, τίτλου που αντικατέστησε το ξενόγλωσσο Όσκαρ, παραμένει το ακλόνητο φαβορί. Αυτό είναι το Όσκαρ με το οποίο συνήθως ανταμείβονται ταινίες που κατάφεραν να διεισδύσουν στις «μεγάλες» κατηγορίες, εκεί όπου οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας δεν έχουν τολμήσει ακόμα να κάνουν την έκπληξη, επιβραβεύοντας το σινεμά εκτός της δικής τους βιομηχανίας θεάματος.

Δημιουργοί εκτός Αμερικής, όπως ο Χιρόσι Τεσιγκαχάρα για τη «Γυναίκα στους αμμόλοφους», ο Εντουάρ Μολιναρό για το «Κλουβί με τις τρελές», ο Βόλφγκανγκ Πέτερσεν για το «Υποβρύχιο», αλλά και ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι για το «Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι», έχουν αναγνωριστεί με υποψηφιότητες στην πεντάδα της σκηνοθεσίας, χωρίς οι ταινίες τους να έχουν εισχωρήσει στην αντίστοιχη της καλύτερης ταινίας.

Τη δεκαετία του '90, δύο ταινίες που είχε αναλάβει να προωθήσει ο Χάρβεϊ Γουάινστιν με την ανελέητη στρατηγική καμπάνιας που λάνσαρε, ο «Ταχυδρόμος» των Μάικλ Ράντφορντ και Μάσιμο Τροΐζι και το «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι, είχαν αποσπάσει υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία και τη σκηνοθεσία τους.

Πέρσι, το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, του Μεξικανού σκηνοθέτη που ωστόσο έχει δουλέψει εκτεταμένα στις ΗΠΑ, πλησίασε την ανατροπή, περιορίζοντας ωστόσο τις 10 υποψηφιότητές του σε 3 προσωπικές νίκες, για τη σκηνοθεσία, τη φωτογραφία και, αναμενόμενα, την ξενόγλωσση ταινία. Στην ίδια κατηγορία είχε επικρατήσει το «Τίγρης και Δράκος» του Ανγκ Λι στη αυγή του 21ου αιώνα, έχοντας επίσης 10 υποψηφιότητες συνολικά.

Τη δεκαετία του '90, δύο ταινίες που είχε αναλάβει να προωθήσει ο Χάρβεϊ Γουάινστιν με την ανελέητη στρατηγική καμπάνιας που λάνσαρε, ο «Ταχυδρόμος» των Μάικλ Ράντφορντ και Μάσιμο Τροΐζι και το «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι, είχαν αποσπάσει υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία και τη σκηνοθεσία τους.

Η δεκαετία του '70 έφερε στο προσκήνιο το σουηδικό σινεμά, με το «Κραυγές και Ψίθυροι» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και τους «Μετανάστες» του Γιαν Τροέλ να πλασάρονται στην πεντάδα της Καλύτερης Ταινίας, χωρίς να απειλούν σοβαρά τους αντιπάλους τους.

Πριν από αυτούς μόνο δύο ταινίες στην ιστορία του θεσμού είχαν κατορθώσει να βρεθούν ανάμεσα σε αγγλόφωνες ομολόγους τους: το «Ζ» του Κώστα Γαβρά, που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1970, χάνοντας στις κατηγορίες Ταινίας και Σκηνοθεσίας από τον «Καουμπόι του μεσονυχτίου» και τον Τζον Σλέσιντζερ, και η απαράμιλλη «Μεγάλη Χίμαιρα» το 1938, όταν στον ανταγωνισμό της καλύτερης ταινίας συμμετείχαν δέκα αμερικανικής παραγωγής και η Ακαδημία δεν είχε θεσπίσει ακόμα την κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας ‒ νικητής εκείνη τη χρονιά ήταν ο Φρανκ Κάπρα με το «Δεν θα τα πάρεις μαζί σου».

Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία Facebook Twitter
O Kώστας Γαβράς στα γυρίσματα του «Ζ» στην Αλγερία.


Οι πρόσφατες μη αγγλόφωνες ταινίες που διεκδίκησαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι το «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε το 2012 και δύο το 2006, η «Βαβέλ» του τετράκις οσκαρούχου Αλεχάντρο Ινιάριτου και τα «Γράμματα από το Ίβο Τζίμα» του Κλιντ Ίστγουντ (κατά σύμπτωση επίσης κατόχου 4 Όσκαρ), με την ιαπωνική γλώσσα να κυριαρχεί σε μια ξεχωριστή περίπτωση στη φιλμογραφία του Αμερικανού δημιουργού.

Κάπως έτσι, τα «Παράσιτα» των 6 υποψηφιοτήτων και της ευρύτατης αναγνώρισης έγιναν η 12η μη αγγλόφωνη ταινία που απειλεί μια εξόχως αγγλόφωνη ιστορία βραβείων. Τίποτα δεν αποκλείεται, ειδικά μετά την πρωτοφανή νίκη της στην κατηγορία του Ensemble Cast του Σωματείου των Ηθοποιών. Από τη δωδεκάδα που κάνει τη διαφορά το «Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους εξαιρείται, γιατί, αν και προέρχεται από γαλλικό επιτελείο συντελεστών, δεν μιλά καμία γλώσσα, συνεπώς, ως απότιση τιμής στον βωβό κινηματογράφο, δεν είναι γαλλόφωνο.

Δείτε καθημερινά οσκαρικές ταινίες από τα 92 χρόνια του θεσμού, αγαπημένα classics και animations στο κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS ΗD.

Μη χάσετε την 92η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR, ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV, την Κυριακή 9/2 από τις 23.00, με την εκπομπή OSCARS' Night με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και εκλεκτούς καλεσμένους να μεταφέρει τα τελευταία προγνωστικά, και τον Γιώργο Σατσίδη σε ζωντανή σύνδεση από το κόκκινο χαλί των OSCAR να καταγράφει όλα όσα θα συμβούν με την κάμερα της COSMOTE TV και να συνομιλεί με τους κινηματογραφικούς αστέρες κατά την άφιξη τους, απευθείας από το Dolby Theatre.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 3.2.2020

Οθόνες
1

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι

Design / Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι

Η εντυπωσιακή κατοικία στην καρδιά της ταινίας δεν αποτελεί απλά το ιδανικό σκηνικό για την λειτουργία των χαρακτήρων αλλά είναι αυτή που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη
Τα Παράσιτα: Ο αθέατος κόσμος των υπογείων της Σεούλ - Εκεί όπου ζουν πραγματικοί άνθρωποι

Διεθνή / Τα Παράσιτα: Ο αθέατος κόσμος των υπογείων της Σεούλ - Εκεί όπου ζουν πραγματικοί άνθρωποι

Αν η ταινία Τα Παράσιτα είναι είναι προϊόν φαντασίας, το θέμα που πραγματεύεται για το χάσμα πλούτου - φτώχειας στη Νότια Κορέα είναι πέρα για πέρα αληθινό - όπως ακριβώς και τα μικροσκοπικά, ημιυπόγεια της Σεούλ, τα λεγόμενα banjiha.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ