ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter
0

Καθώς ξεκινούσε η δεκαετία, διάβαζες παντού ότι το μέλλον του σινεμά είναι το 3D. Σήμερα, οι αιθουσάρχες ανά την υφήλιο οι οποίοι προχώρησαν σε μεγάλα έξοδα για να εξοπλίσουν αναλόγως τα σινεμά τους έχουν μείνει με τα 3D γυαλιά στο χέρι και οι σχετικές εξαγγελίες μάς φαίνονται αστείες, ποιος μας λέει όμως ότι σε ελάχιστα χρόνια δεν θα ισχύει το ίδιο για εκείνες που λένε ότι το μέλλον του σινεμά είναι στο streaming και όχι στην αίθουσα;


Τα παραπάνω τα παραθέτουμε ως μία ακόμα ένδειξη της ρευστότητας των πραγμάτων σε όλα τα επίπεδα και της ταχύτητας των εξελίξεων. Η ουσία είναι πως το σινεμά, ως τέχνη και ως παράγωγο της εποχής του, είναι εκεί για να την αφουγκραστεί, να τη σχολιάσει, να την ακολουθήσει, ενίοτε για να συμμετάσχει και στις ζυμώσεις που την συνθέτουν. Δεν έχει πεθάνει, απλώς προσαρμόζεται. Δεν είναι η τηλεόραση το νέο σινεμά, ούτε το σινεμά πρέπει να γίνει τηλεόραση για να επιβιώσει. Σκεφτείτε πως μόνο η Marvel κατόρθωσε να αφομοιώσει το τηλεοπτικό μοντέλο αφήγησης με (κυρίως) εισπρακτική επιτυχία.

Γυρίζονται ακόμα ταινίες που παίζουν με τη φόρμα του μέσου, που δοκιμάζουν τα όριά του, ταινίες που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια παλιές δόξες και να βροντοφωνάξουν «είμαστε κι εμείς εδώ».


Γυρίζονται ακόμα ταινίες, ανεξάρτητα από τους αφορισμούς που εκτοξεύονται με περισσή ευκολία στη σοσιαλμιντιακή σφαίρα. Ταινίες που μας μαθαίνουν πέντε πράγματα για τον εαυτό μας και άλλα τόσα για τους ανθρώπους και τον κόσμο γύρω μας. Ταινίες που παίζουν με τη φόρμα του μέσου, που δοκιμάζουν τα όριά του, ταινίες που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια παλιές δόξες και να βροντοφωνάξουν «είμαστε κι εμείς εδώ».


Επιλέξαμε είκοσι από αυτές, αναμφίβολα είναι περισσότερες. Καθένας από εσάς που θα διαβάσει το άρθρο θα διαφωνήσει, θα συμφωνήσει, θα αναρωτηθεί γιατί αυτές και όχι άλλες, πιθανότατα θα έχει να προσθέσει κάτι στα γραφόμενα. Όλες τους, όμως, τροφοδότησαν και συνεχίζουν να τροφοδοτούν ένα φαινόμενο που μπορεί να δοκιμάζεται, αλλά ευτυχώς δεν εκλείπει, τη συζήτηση γύρω από το σινεμά. Γιατί είναι ωραίο να ακούς τον κόσμο να επιχειρηματολογεί, να προβληματίζεται πάνω στο τι σημαίνει γι' αυτόν να παθιάζεται, να φωνάζει, να θέλει ενίοτε, εντελώς αγαπητικά, να «καρυδώσει» τον συνομιλητή του με αφορμή μια ταινία.


Ακολουθούν οι είκοσι ταινίες που επιλέξαμε με χρονολογική σειρά:

Inception (2010)

του Κρίστοφερ Νόλαν

 

To magnum opus του Κρίστοφερ Νόλαν έσκασε σαν βόμβα στην αρχή της δεκαετίας, για να ανεβάσει, δυστυχώς πρόσκαιρα, τις προσδοκίες του κοινού από το σινεμά της υπερπαραγωγής. Συναρπαστικοί ελιγμοί της πλοκής, ανατομία των ονείρων, ριζοσπαστική εισαγωγή ενός νέου τύπου φιλμικού χρόνου –όλο το σινεμά του Νόλαν είναι, θαρρείς, μια διαρκής μάχη να ανατραπεί ο τρόπος λειτουργίας του χρόνου‒ με επίκεντρο μια ψυχή σε αδράνεια και άμεση ανάγκη φιλικής παρέμβασης, ώστε να επιστρέψει στη δράση. Κι αυτό είναι το ωραιότερο μυστικό μέσα στην ταινία. — Γ.Β.

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

 

The Social Network (2010)

του Ντέιβιντ Φίντσερ

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Υπόδειγμα ενιαίου τόνου και συμπυκνωμένης αφήγησης, το Social Network συνθέτει το πορτρέτο του αυτοαπορροφώμενου ανθρώπου του 21ου αιώνα μέσα από την ιστορία του «Πολίτη Ζούκερμπεργκ», ο οποίος (συν)δημιούργησε μια πλατφόρμα για να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά και κατέληξε να απομακρύνει όσους ήταν γύρω του, με τον Ροδανθό του ‒και «Ροδανθό» μας ίσως;‒ να συνοψίζεται σε ένα refresh που ποτέ δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. — Γ.Β.

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Tinker Tailor Soldier Spy (2011)

του Τόμας Άλφρεντσον

 

Υπόδειγμα πυκνής και πολυεπίπεδης αφήγησης, αντίστοιχο αυτού που έδωσε ο Ντέιβιντ Φίντσερ την προηγούμενη δεκαετία στο Zodiac κάτω από τον παλιομοδίτικο μανδύα της ψυχροπολεμικής κατασκοπικής περιπέτειας, με το βλέμμα στραμμένο στους ήρωες-κομπάρσους μιας κατάστασης που τους ξεπερνά. Ο Τόμας Άλφρεντσον, βασιζόμενος στην άριστη πρώτη ύλη του Τζον Λε Καρέ, κατάφερε να συνδέσει το είδος με το συναίσθημα μιας συνολικής αποτυχίας ανδρών ή, μάλλον, μεγάλων αγοριών σε παρατεταμένη εφηβεία, βυθισμένων σε παιχνίδια τακτικής, την ίδια ώρα που η ζωή περνούσε από μπροστά τους χωρίς να το αντιλαμβάνονται. — Τ.Μ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

 

Amour (2012)

του Μίκαελ Χάνεκε

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Δυο άνθρωποι ερωτευμένοι, ηλικιωμένοι, αποκλεισμένοι στο σπίτι τους, στο έλεος του χρόνου, της φθοράς και του θανάτου, πολιτισμένοι και όσο γίνεται ευθυτενείς, αυτάρκεις από επιλογή, περήφανοι και ευάλωτοι. Απλά πράγματα που γίνονται σπαρακτικά μέσα στην καθαρότητα της ματιάς του Χάνεκε σε μια ταινία που δηλώνει, αντί να ρωτάει, που αποδέχεται την ύψιστη βία αντί να τριγυρνά στις αιτίες της, που ξετυλίγεται γραμμικά αντί να λοξοδρομεί και τελικά αναστατώνει βαθιά ακριβώς επειδή δεν έχει τίποτε να κρύψει. — Θ.Κ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Τhe act of killing (2012)

του Τζόσουα Οπενχάιμερ

 

Η Πράξη του φόνου, που κέρδισε το βραβείο της Βρετανικής Ακαδημίας και ήταν υποψήφια για Όσκαρ το 2012, βάζει έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές, τον δολοφόνο/εκκαθαριστή Άνγουαρ, να αναπαραστήσει τα εγκλήματά του σαν να παίζει σε ταινία, ώσπου η μίμηση της πράξης υποχωρεί οπτικά και υφολογικά και δίνει τη θέση της σε γκανγκστερικό μιούζικαλ δράμα – ένα ιδιοφυές concept που μπερδεύει τα όρια της πραγματικότητας με τη φαντασία και κάνει την περίφημη φράση της Χάνα Άρεντ περί της κοινοτοπίας του κακού να ακούγεται ως θεωρητική υποσημείωση. — Θ.Κ.

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

The Master (2012)

του Πολ Τόμας Άντερσον

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Με θεμελιώδες χρονικό όριο το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ο σκηνοθέτης των καιρών μας ξαναβρήκε το αγαπημένο του θέμα, την ανάγκη να ανήκεις σε κάτι συλλογικό, είτε αυτό είναι οικογένεια, ομάδα, θρησκεία ή κοινωνική τάξη. Η «χαμένη» μορφή του Χοακίν Φίνιξ οικοδομεί το προφίλ του νέου της εποχής που ψάχνει τη μεγάλη αγκαλιά και τη βρίσκει στη διφορούμενη προσωπικότητα ενός μοντέρνου κήρυκα (Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν, μας λείπει πραγματικά), βασισμένου στη λογική των σαϊεντολόγων, σε μια ιστορία που μπορεί και να μην υπήρξε ποτέ, αφού τελειώνει εκεί όπου άρχισε, σαν ένα κακό όνειρο που ακόμα το ζούμε. — Τ.Μ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

A touch of sin (2013)

του Ζανγκ Κε

 

Στην Αίσθηση Αμαρτίας ο Ζανγκ Κε περνά με βελούδινη άνεση από τα ντοκιμαντέρ της πρώτης του περιόδου σε μια ιδιότυπη μυθοπλασία που σχολιάζει την αλλοιωμένη Κίνα. Πρόκειται για καλλιτεχνική περιπέτεια-σπονδυλωτό σχόλιο τεσσάρων ιστοριών εκδίκησης, σκληρών, βίαιων, αιματοβαμμένων, που φτάνουν σε σπλάτερ επίπεδα, διασχίζοντας γκροτέσκ μονοπάτια. Ο Kινέζος σκηνοθέτης κατορθώνει να μας καθηλώσει με την αποτύπωση των μη απορροφημένων αντιθέσεων και τη δεξιοτεχνική μείξη της έκρυθμης πραγματικότητας με τo κινηματογραφικό συντακτικό δράσης. — Θ.Κ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Boyhood (2014)

του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Τριάντα εννέα ημέρες γυρισμάτων μέσα σε χρονικό διάστημα 12 ετών, ένα καθαρό ρίσκο με πολλές πιθανότητες για φιάσκο, αλλά ευτυχώς ένα πανηγυρικό αποτέλεσμα. Το Boyhood είναι η πιο ωραία ειπωμένη ιστορία ενηλικίωσης που γνώρισε ποτέ το σινεμά, μας κάνει να αναπολούμε τη δική μας παιδική ηλικία αλλά και να προβληματιζόμαστε με απλότητα, χιούμορ και ευαισθησία για το νόημα της ζωής, τη συντροφικότητα, τον χρόνο που περνάει γρήγορα μέσα από εικόνες, μικρές και μεγάλες στιγμές γεμάτες φυσικότητα, ανθρωπιά, τρυφερότητα, αλήθεια. — Θ.Κ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Τhe Grand Budapest Hotel (2014)

του Γουές Άντερσον

 

Επιστροφή στην έμπνευση της νιότης του για τον Γουές Άντερσον, με τα ακριβά υλικά που του επιτρέπει πλέον η φήμη του. Αμέτρητοι αστέρες περνούν από το γνωστό, αυστηρά δομημένο κάδρο σε μια αφήγηση που περιέχει άλλες και θυμίζει το παιχνίδι της μπάμπουσκας, με έναν απολαυστικό Ρέιφ Φάινς να ταυτίζεται με τον σκηνοθέτη ως ένας άνθρωπος «που ο κόσμος του είχε εξαφανιστεί ήδη πολύ πριν μπει σε αυτόν, αλλά ο ίδιος φρόντισε να διατηρήσει την ψευδαίσθηση». — Τ.Μ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Son of Saul (2015)

του Λάζλο Νέμεζ

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Με ηχητικό σχεδιασμό που συντίθεται από οδυρμούς, πνιχτές κραυγές και επιθανάτιους ρόγχους, ο Γιος του Σαούλ δεν είναι μια ταινία που θα χαϊδέψει τα αυτιά σου. Αντίθετα, θα σε αρπάξει από τον γιακά και θα σε πετάξει με το «καλημέρα» σε ένα κολαστήριο που θα μπορούσε να έχει γεννηθεί από την πιο μακάβρια πένα, αλλά συνέβη πραγματικά. Και, περισσότερο από το αδιαμφισβήτητο κατασκευαστικό επίτευγμα, είναι το διακύβευμα της σταυροφορίας του ήρωα, η αποκατάσταση της αξιοπρέπειας του ανθρώπινου σώματος και, κυρίως, της ψυχής, που την καθιστά μείζονα. — Γ.Β.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

The Lobster (2015)

του Γιώργου Λάνθιμου

 

Στον Αστακό το ζητούμενο είναι η αγάπη και η έκφρασή της που φτάνει μέχρι το θαύμα της αυτοθυσίας σε έναν κόσμο που συνθλίβεται από κανόνες ζευγαρώματος, νόμους ισοπεδωτικούς για οποιονδήποτε θέλει να ζήσει τη ζωή του όπως επιθυμεί και αναγκάζεται να υποκρίνεται για να χωρέσει ως μετέωρο δέντρο στη γενική εικόνα ‒ και, τελικά, να επιβιώσει. Ταυτόχρονα σατιρικό, σουρεαλιστικό ρομάντσο και καθαρόαιμο auteur θρίλερ με πινελιές παραλογισμού στην αρχή, ρομαντική στροφή στο δεύτερο μέρος, παράδοξες λεπτομέρειες σε όλη τη διάρκεια και ένα αξέχαστο ανοιχτό φινάλε. — Θ.Κ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

The Revenant (2015)

του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Υπόδειγμα σινεμά επιβίωσης, επιβεβαιωτικό της δημιουργικής ωριμότητας του Ινιάριτου, διαφοροποιημένο ουσιωδώς από τη μοιρολατρία της πρότερης φιλμογραφίας του και συγγενές προς την πνευματικότητα του σινεμά του Μάλικ, με τη διαφορά ότι ο Μάλικ αναζητά μέσα από τις εικόνες του το φως, ενώ ο Ινιάριτου, έπειτα από κάθε γεγονός σκληρότητας, στρέφει τον φακό του ψηλά στον ουρανό για να ρωτήσει όποιον κατοικεί εκεί για το σκοτάδι. Πρόκειται για την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. — Γ.Β.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Inside Out (2015)

του Πιτ Ντόκτερ

 

Εδώ και δύο δεκαετίας η Pixar έχει διαδεχτεί την Ντίσνεϊ στον ρόλο ενός παιδαγωγού αλά Mary Poppins, που προσέχει μεν τα παιδιά, αλλά αναλαμβάνει και να «γλείψει» τις πληγές των πληγωμένων παιδιών που έγιναν ενήλικες. Στο αδιανόητης σημειολογικής πυκνότητας Inside Out ανθρωποποιεί τα συναισθήματα και, εκτός από την εκτέλεση του συνήθους έργου της, κατορθώνει να λειτουργήσει και ως δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα σε ενήλικες και παιδιά. Ανεκτίμητο! — Γ.Β.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Embrace of the serpent (2015)

του Σίρο Γκέρα

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Στην Αγκαλιά του Φιδιού ο Κολομβιανός Σίρο Γκέρα αναβιώνει επιτυχώς ένα σινεμά που γνώρισε την τελευταία του μεγάλη στιγμή όταν ο Χέρτσοκ έβαλε να σύρουν ένα καράβι από τη μια πλευρά της ζούγκλας στην άλλη, επισημαίνει την αδυναμία του Δυτικού να κατανοήσει βαθύτερα πολιτισμούς έξω από το συνειδητό και ασυνείδητο γνωστικό του πεδίο και συνεισφέρει με σπάνια εικαστική γοητεία τον φιλμικό όβολό του στο σινεμά της ποίησης. Δεν το λες και μικρό κατόρθωμα. — Γ.Β.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Moonlight (2016)

του Μπάρι Τζένκινς

 

Με έναν ιστορικό θρίαμβο στα Όσκαρ, που έκανε την Ακαδημία να θυμηθεί μετά από 90 χρόνια πως πρέπει να προσέχει λίγο περισσότερο τους φακέλους των νικητών, το διαμάντι του Μπάρι Τζένκινς θα πρέπει να βλέπεται κυρίως απ' όσους πιστεύουν πως κάνουν επανάσταση στο σινεμά με παραλλαγές παλιών σεναρίων. Ουσία πολύ πάνω από την επιφάνεια, ένα λυρικό ταξίδι ζωής που περικλείει τα πάντα σε λιγότερο από δύο ώρες. — Τ.Μ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Get Out (2017)

του Τζόρνταν Πιλ

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Σε αντίθεση με τα tent-poles που βγάζουν απίθανα κέρδη μέσα σε έναν μήνα και μετά εξαφανίζονται για να δώσουν τη θέση τους στο επόμενο, το Get Out υπήρξε μία από τις σπάνιες περιπτώσεις φιλμ που η επιτυχία του όχι μόνο δεν κόπασε αλλά το έστειλε στα Όσκαρ έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του. Απολαυστικό ταξικό horror, αν πρέπει να μπει σε μια κατηγορία, με βιτριολικό χιούμορ που στηλιτεύει την υποκρισία της σύγχρονης πολιτικής ορθότητας, μετατρέποντας τον Τζόρνταν Πιλ σε έναν πoπ φιλόσοφο της εποχής μας. — Τ.Μ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Blade Runner 2049 (2017)

του Ντενί Βιλνέβ

 

Αναλαμβάνοντας το δύσκολο έργο μιας κινηματογραφικής συνέχειας στην εμβληματική δημιουργία του Ρίντλεϊ Σκοτ, ο Ντενί Βιλνέβ δεν παγιδεύεται σε μια απλή αναπαράσταση του πρώτου μέρους αλλά αναζητά τον μίτο του μύθου, σκαλίζει τις έννοιες του νηφάλια, χωρίς στρυφνές περιττολογίες, και χτίζει ακόμα πιο αξιομνημόνευτους χαρακτήρες. Αρμονική εξίσωση του μεγέθους με την καλλιτεχνικότητα και του θεάματος με τη συνείδηση, αναλογικά ίσως να αποτελεί τον Νονό 2 της επιστημονικής φαντασίας, και μάλιστα από άλλον σκηνοθέτη. — Θ.Κ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Roma (2018)

του Αλφόνσο Κουαρόν

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Το φλερτ με τον νεορεαλισμό σε ένα οπτικοακουστικό σύμπαν ολωσδιόλου τεχνητό είναι μόνο μία από τις δεκάδες γοητευτικές αντιφάσεις σ' αυτό το φιλμικό άλμπουμ αναμνήσεων του Αλφόνσο Κουαρόν. Τα προσωπικά βιώματα απέναντι στην αλλαγή της Ιστορίας, ο εγκλωβισμός στους τοίχους της καθημερινότητας απέναντι στο απέραντο του ουρανού και η αγκαλιά δυο γυναικών απέναντι στον κόσμο των ανδρών, όλα αυτά σε ασπρόμαυρο φόντο συνέθεσαν τη μετατροπή της ατομικής μνήμης σε μεγάλο σινεμά. — Τ.Μ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Parasite (2019)

του Μπονγκ Τζουν Χο

 

Τα Παράσιτα του Μπονγκ Τζουν Χο είναι μια ταξική παραβολή σε μια χώρα διαφημισμένης ευημερίας, με ήρωες ανθρώπινα παράσιτα που ανασύρονται από την αφάνεια και το χαμόσπιτό τους όπως-όπως για μια προσωρινή θέση στον ήλιο. Είναι, παράλληλα, μια μεθυστική διασταύρωση κινηματογραφικών ειδών, από τη μαύρη κωμωδία εκδίκησης ως την αγωνιώδη περιπέτεια, οικουμενική, αιχμηρή και ψυχαγωγικά φρέσκια για τη σημασία της δεύτερης (ή και τρίτης) ευκαιρίας. Οι αδελφοί Κοέν θα ζήλευαν και ο Ταραντίνο θα χειροκροτούσε δακρυσμένος. — Θ.Κ.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

Τhe Irishman (2019)

του Μάρτιν Σκορσέζε

Οι 20 ταινίες που αγαπήσαμε τη δεκαετία 2010-2019 Facebook Twitter

Ο Σκορσέζε άνοιξε τη δεκαετία, επιχειρώντας να αφηγηθεί μια ιστορία φαντασμάτων με το Shutter Island. Την έκλεισε με την πραγματική φαντασματική ιστορία του, τον Ιρλανδό, με το δυσθεώρητο εξωκινηματογραφικό βάρος, τους αναθεωρητικούς σκορσεζισμούς, τη σε σημεία μπρεσονική λειτουργία του χρόνου, τις στάσεις στο σινεμά του Μελβίλ και του Ίστγουντ. Τον Ιρλανδό με τον Φρανκ Σίραν του Ντε Νίρο, στοιχειωμένο από ένα παρελθόν που δεν μπορεί να αλλάξει, να μονομαχεί κάθε βράδυ με τα φαντάσματά του, αναζητώντας απαντήσεις στο κοφτερό γιατί μιας αποξενωμένης κόρης, συνθέτοντας και αποδομώντας μια εξομολόγηση που ποτέ δεν θα φτάσει εκεί που πρέπει. — Γ.Β.

 

Διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ.

 

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Οθόνες
0

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η κριτική μας για το «Ο Ιρλανδός» του Σκορσέζε: 5 άστρα - είναι αριστούργημα

Οθόνες / Η κριτική μας για το «Ο Ιρλανδός» του Σκορσέζε: 5 άστρα - είναι αριστούργημα

Στη χρυσή του ωριμότητα ο Σκορσέζε γυρίζει ακόμη ένα αριστούργημα που επαξίως στέκεται στην πρώτη τριάδα των έργων του - ίσως μαζί με τον Ταξιτζή και το Οργισμένο Είδωλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM