Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα»

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
«Δεν έχω συμφιλιωθεί καθόλου με την ηλικία. Νομίζω ότι ίσως το καταφέρω όταν θα είμαι 60, θα είμαι μια ηλικιωμένη κυρία και θα μου φαίνεται» (φωτο: Chris Colls/ The Guardian)
2

Η κόρη του Σερζ Γκενσμπούρ και της Τζέιν Μπίρκιν έκλεισε τα 48 τον περασμένο Ιούλιο και τα 27 από αυτά τα έχει περάσει με τον σύντροφό της, τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Υβάν Αττάλ με τον οποίον έχει τρία παιδιά, έναν γιο - τον 22χρονο Μπεν – και δύο κόρες, την Άλις, 16 ετών, και την Τζο, 8 ετών.

Αναγνωρισμένη προ πολλού τόσο ως ηθοποιός όσο και ως μουσικός (έχει στο βιογραφικό της πάνω από 40 ταινίες και πέντε άλμπουμ), η Σαρλότ Γκενσμπούρ μίλησε μεταξύ άλλων στον Guardian με την χαρακτηριστική της ακομπλεξάριστη ειλικρίνεια, για τον πατέρα της και την τύχη που θα είχε στη σημερινή κουλτούρα πολιτικής ορθότητας, για τη συνεργασία της με τον Λαρς Φον Τρίερ και για την απόφασή της να εγκαταλείψει το Παρίσι για τη Νέα Υόρκη μετά τον θάνατο της ετεροθαλούς αδελφής της Κέιτ που σκοτώθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 πέφτοντας από τον τέταρτο όροφο του διαμερίσματός της στη γαλλική πρωτεύουσα.

Ο θάνατος της αδελφής μου έκανε για μένα ανυπόφορη τη ζωή στο Παρίσι. Έφτασα στη Νέα Υόρκη προερχόμενη από ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Στην Αμερική άρχισα να αναπνέω ξανά και να ατενίζω έναν καινούργιο ουρανό. Σκεφτόμουν πώς και δεν το είχα κάνει τόσο καιρό. Είναι υπέροχο να μαζεύεις τα μπαγκάζια σου και να φεύγεις για κάπου άλλου...

«Αν ζούσε ο πατέρας μου σήμερα, θα τον καταδίκαζαν για κάθε του λόγο και για κάθε του κίνηση. Τα πάντα τώρα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά. Τόσο βαρετά, Τόσο αναμενόμενα. Και όλοι τρέμουν τι θα συμβεί αν ξεπεράσουν κάποια όρια. Μερικά tweets αρκούν για να τελειώσουν την καριέρα κάποιου. Ο πατέρας μου θα είχα πάθει κατάθλιψη στις μέρες μου γιατί τον ένοιαζε τι ένιωθαν και τι σκέπτονταν οι άνθρωποι που τον έκριναν. Τον είχαν για προβοκάτορα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ ευαίσθητος».

«Πώς μπορούμε να λέμε ότι ο Λαρς Φον Τρίερ να είναι μισογύνης ενώ δίνει τόσο συγκλονιστικούς ρόλους σε γυναίκες; Είναι αλήθεια ότι σε οδηγεί στα πιο σκοτεινά μέρη, αλλά προσωπικά εγώ αυτό αναζητώ στην υποκριτική – θέλω κάποιον να με ωθήσει σε μέρη που δεν έχω βρεθεί, σε μέρη δύσκολα, αφιλόξενα. Μόνο αυτό θέλω. Για μένα, μεγάλο κομμάτι της δουλειάς είναι να αφήνομαι και να τον εμπιστεύομαι ως το τέλος... Για το μόνο που του είχα δηλώσει ότι νιώθω άβολα ήταν το στήθος μου. Μου είπε ΟΚ, κι έτσι φορούσα t-shirt σε όλες τις ερωτικές σκηνές...».

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Με τους γονείς της Τζέιν Μπίρκιν και Σερζ Γκενσμπούρ και την μεγαλύτερη ετεροθαλ΄ηαδελφή της Κέιτ το 1978

«Ο θάνατος της αδελφής μου έκανε για μένα ανυπόφορη τη ζωή στο Παρίσι. Έφτασα στη Νέα Υόρκη προερχόμενη από ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Στην Αμερική άρχισα να αναπνέω ξανά και να ατενίζω έναν καινούργιο ουρανό. Σκεφτόμουν πώς και δεν το είχα κάνει τόσο καιρό. Είναι υπέροχο να μαζεύεις τα μπαγκάζια σου και να φεύγεις για κάπου άλλου... Ντρέπομαι λίγο γι' αυτό που θα πω, αλλά εδώ ο κόσμος δεν με αναγνωρίζει καταρχάς ως την κόρη της Μπίρκιν και του Σερζ, αλλά για αυτό που είμαι εγώ, για τις ταινίες που έχω κάνει και για τη μουσική. Δεν μ' αναγνωρίζουν τόσο συχνά φυσικά, αλλά όταν συμβαίνει, νοιώθω πραγματικά περήφανη».

«Ποτέ δεν ήταν στόχος ο γάμος. Αντιθέτως. Η μητέρα μου είχα παντρευτεί [τον διάσημο κινηματογραφικό συνθέτη Τζον Μπάρι], πριν τη σχέση της με τον πατέρα μου, και ήταν μια αποτυχία. Έτσι πάντα ένιωθα ότι ο γάμος δεν ήταν στα πλάνα μου. Και τον Υβάν δεν τον ένοιαζε καθόλου. Αργότερα, σκεφτήκαμε μήπως ήταν ωραίο για τα παιδιά να έχουμε κοινό επίθετο, αλλά έγινα προληπτική. Μου φάνηκε ότι θα ήταν γρουσουζιά...».

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Στον "Αντίχριστο" (2009) του Λαρς Φον Τρίερ

«Δεν έχω συμφιλιωθεί καθόλου με την ηλικία. Νομίζω ότι ίσως το καταφέρω όταν θα είμαι 60, θα είμαι μια ηλικιωμένη κυρία και θα μου φαίνεται. Προς το παρόν ελπίζω να φαίνομαι ακόμα σχετικά νέα, αν και ακόμα εκπλήσσομαι όταν κοιτάζω στον καθρέπτη και βλέπω ρυτίδες. Είναι ζόρικο να γερνάς στην βιομηχανία ψυχαγωγίας. Οι ρόλοι γίνονται όλο και περισότεροι ισχνοί. Η δουλειά γίνεται όλο και λιγότερο σταθερή. Αλλά, κατά κάποιον τρόπο, πάντα περνούσα τέτοιες φάσεις. Είχα κάποτε έναν ατζέντη που μου είχε πει: 'Μετά τα 40, θα πάρεις την κάτω βόλτα'. Κατάθλιψη με είχε πιάσει τότε...»

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
φωτο: Chris Colls/The Guardian
Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Με τον σύντροφό της, σκηνοθέτη και ηθοποιό Υβάν Αττάλ είναι μαζί 27 χρόνια και έχουν τρία παδιά
Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
φωτο: Chris Colls/The Guardian

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
"Τα πάντα τώρα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά. Τόσο βαρετά, Τόσο αναμενόμενα. Και όλοι τρέμουν τι θα συμβεί αν ξεπεράσουν κάποια όρια.". Αν με τον όρο "πολιτικώς ορθά" η Σαρλότ Γκενσμπούρ εννοεί ότι κάποιοι έχουν αρχίσει προσέχουν πώς μιλάνε, τότε έχω να πω ότι για τις γυναίκες, τους μαύρους, τους γκέι η πολιτική ορθότητα ίσχυε από πάντα: πάντα πρόσεχαν πώς θα μιλήσουν για να μην θυμώσουν τους άντρες, τους λευκούς, τους στρέιτ. Απλά προσφάτως και αυτοί οι τελευταίοι έχουν αρχίσει να προσέχουν λίγο πώς μιλάνε για τις υπόλοιπες ομάδες ανθρώπων.
Σε τέτοια θέματα και δηλώσεις έχει σημασία να γνωρίζει κανείς την ιστορία των προσώπων και το παρασκήνιο ώστε να μην βγαίνει παντελώς εκτός θέματος. Τα αμερικανικά πανεπιστήμια κοινωνικών σπουδών είναι μαλωμένα με τη γαλλική κουλτούρα (ίσως επειδή είναι κλάσεις ανώτερη από την αμερικανική;) αλλά σε μας δεν δικαιολογείται άγνοια, δεν έχουμε να "χωρίσουμε τα τσανάκια μας".Αναφέρεται φυσικά στο έργο του πατέρα της (αλλά και της περίφημης μάνας της, που αποτελεί γυναικείο σύμβολο σεξουαλικής απελευθέρωσης άλλωστε!). Δεν θα μπορούσε δηλαδή να κυκλοφορήσει θρυλικά κι αριστουργηματικά τραγούδια σαν το Inceste de lemon (λογοπαίγνιο στα γαλλικά, που μεταφράζεται αδέξια ως lemon incest) ή το Dieu est un fumeur des Havanes (ο θεός είναι καπνιστής πούρων)....και θα ήμασταν όλοι μας φτωχότεροι...Έχει απόλυτο δίκιο η αγαπητή Σάρλοτ.https://m.youtube.com/watch?v=idDKEhusW3U https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lemon_Incest